Česká posádka Jan Kopecký, Jan Hloušek závodící ve voze Škoda Fabia Rally2 Evo ze stáje Agrotec Škoda Rally Team byla nejrychlejší v kvalifikační rychlostní zkoušce 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín, který je součástí Mistrovství Evropy a Mistrovství České republiky v rally 2022. Druhé místo obsadil s těsnou ztrátou 0,122 vteřiny Rakušan Simon Wagner na téže voze. Třetí příčku získala česká posádka Filip Mareš, Radovan Bucha s odstupem 0,309 vteřiny na vítěze. Smolař loňské barumky, třiadvacetiletý Cais soutěžící s vozem Ford Fiesta R5 MkII, skončil těsně pod pódiem.
Dopolední kvalifikace na Žlutavách se jela za krásného letního počasí. Zhruba čtyři a půl kilometru dlouhou trať zvládl vítěz kvalifikace, devítinásobný šampion zlínského závodu Kopecký, v čase 2:44,548 minuty. Kromě třetího Mareše a čtvrtého Caise se ještě v elitní patnáctce ukázal pátý Adam Březík, následně až patnáctý skončil Martin Vlček. Už s předstihem korunovaný letošní evropský mistr Efrén Llarena ze Španělska si uzmul sedmou pozici.
Patnáct nejrychlejších jezdců z kvalifikace si vybere odpoledne před zlínskou radnicí od 15:30 hodin startovní pozici do sobotní etapy. Po odjetí kvalifikace následoval na uzavřeném úseku klasický shakedown.
Pořadí na kvalifikační RZ Žlutava (4,57 km)
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) 2:44,548 min
2. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 00,122 s
3. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 00,309 s
4. Cais, Žáková (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) + 00,857 s
5. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) + 01,113 s
6. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta R5 MkII)) + 01,493 s
7. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) 01,514 s
8. Kristensson, Johansson (SWE, Hyundai i20 R5) + 03,267 s
9. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 03,914 s
10. Herczig, Ferencz (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 04,633 s
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.