Česká posádka Jan Kopecký, Jan Hloušek závodící ve voze Škoda Fabia Rally2 Evo ze stáje Agrotec Škoda Rally Team byla nejrychlejší v kvalifikační rychlostní zkoušce 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín, který je součástí Mistrovství Evropy a Mistrovství České republiky v rally 2022. Druhé místo obsadil s těsnou ztrátou 0,122 vteřiny Rakušan Simon Wagner na téže voze. Třetí příčku získala česká posádka Filip Mareš, Radovan Bucha s odstupem 0,309 vteřiny na vítěze. Smolař loňské barumky, třiadvacetiletý Cais soutěžící s vozem Ford Fiesta R5 MkII, skončil těsně pod pódiem.
Dopolední kvalifikace na Žlutavách se jela za krásného letního počasí. Zhruba čtyři a půl kilometru dlouhou trať zvládl vítěz kvalifikace, devítinásobný šampion zlínského závodu Kopecký, v čase 2:44,548 minuty. Kromě třetího Mareše a čtvrtého Caise se ještě v elitní patnáctce ukázal pátý Adam Březík, následně až patnáctý skončil Martin Vlček. Už s předstihem korunovaný letošní evropský mistr Efrén Llarena ze Španělska si uzmul sedmou pozici.
Patnáct nejrychlejších jezdců z kvalifikace si vybere odpoledne před zlínskou radnicí od 15:30 hodin startovní pozici do sobotní etapy. Po odjetí kvalifikace následoval na uzavřeném úseku klasický shakedown.
Pořadí na kvalifikační RZ Žlutava (4,57 km)
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) 2:44,548 min
2. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 00,122 s
3. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 00,309 s
4. Cais, Žáková (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) + 00,857 s
5. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) + 01,113 s
6. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta R5 MkII)) + 01,493 s
7. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) 01,514 s
8. Kristensson, Johansson (SWE, Hyundai i20 R5) + 03,267 s
9. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 03,914 s
10. Herczig, Ferencz (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 04,633 s
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.