Barum: Itinerář si převzalo 105 posádek, nestartují Tempestini a Semerád

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Peška, David
Roman Ordelt 25. srpna 2022 21:06
Sdílej:

51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 zažil během středečního dne zatěžkávací zkoušku. Do elitní soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a podniku Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR) se  hlásilo v sekretariátu soutěže celkem 105 posádek z 21 států z původně 115 přihlášených.  Z předních posádek se omluvili pouze Simone Tempestini z Rumunska a český jezdec Petr Semerád.

K největším favoritům letošní barumky patří devítinásobný vítěz zlínské rally a šampion šesti posledních odjetých ročníků barumky Jan Kopecký z České republiky a s předstihem korunovaný letošní evropský mistr Efrén Llarena ze Španělska (oba Škoda Fabia Rally2 Evo). K asprirantům na medailové příčky patří další čeští jezdci Erik Cais (Ford Fiesta Rally2) a Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo). Řada předních posádek se objevila již na večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kam si přišla pro podpisy více než tisícovka nadšených fanoušků rally.

Zlínským pořadatelům se omluvilo celkem deset posádek. Do Zlína nepřijel druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy Simone Tempestini z Rumunska a na startu barumky nebude ani zástupce českého dravého mládí Petr Semerád (oba vůz Škoda Fabia Rally2 Evo). V kategorii ERC4 Junior  schází Norbert Maior z Rumunska (Peugeot 208 Rally4) a Mattia Vita z Itálie (Ford Fiesta Rally4). V rámci evropského startovního pole se dále omluvili čeští jezdci David Štefan (Peugeot 208 Rally4) a Dominik Brož (Peugeot 208 R2). V rámci hodnocení českého šampionátu nepojedou Michal Vaňhara (Peugeot 208 R2), Daniel Vladyka (Ford Fiesta Rally4), Roman Popovič ze Slovenska ((Peugeot 208 Rally4) a Martin Čagánek (Škoda Felicia). „Jako první si vyzvedl potřebné materiály brzy ráno Honza Hloušek, spolujezdec největšího favorita barumky a devítinásobného vítěze zlínské rally Jana Kopeckého.  Zkrátka obhájci titulu nechtějí nechat nic náhodě. Všechny posádky postupně absolvovaly administrativní přejímku zásluhou  systému v návaznosti na výdej itinerářů. Jako v předchozích letech byl největší nápor soustředěn v odpoledních hodinách po závěru testovací zkoušky v Halenkovicích,“ řekl Ing. Petr Linhart, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.

Posádky zahájily ve čtvrtek 25. srpna dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek Březová, Držková, Semetín, Maják, Pindula a kvalifikační test/shakedown ve Žlutavách. V nočních hodinách budou najíždět městskou Super rychlostní zkoušku a v pátek dopoledne si najedou ještě poslední RZ Bunč.  

Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 26. srpna v 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 28. srpna krátce po sedmnácté hodině. Letošní ročník barumky měří celkem 624,23 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích v celkové  délce 202,57 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v délce 4,57 km ve Žlutavách, který bude na programu již v pátek dopoledne.

V seznamu přihlášených došlo k několika změnám a upřesněním na místě spolujezdců. U startovního čísla 25 je upřesnění příjmení francouzské spolujezdkyně, která se správně píše Pelamourguesová. Ital Andrea Mazzocchi (startovní číslo 42) mění spolujezdce, místo Silvie Gallottiové pojede Nicolo Gonella. Posádka z Tchaj-wanu ve složení Dai-Wei Yein, Tsung-Yu Hsieh pojede ve třídě RC4 na voze Ford Fiesta Rally4 místo vozu Peugeot 208 R2.

V rámci českého šampionátu se posadí vedle Tomáše Janoty (startovní číslo 97) na místě původně přihlášené Barbory Mrkvicové nově Tomáš Zapletal. Tomáše Ziga (startovní číslo 106) bude místo Tomáše Kurečky navigovat Peter Buschbacher ze Slovenska.

 

Pořadatelům se omluvily následující posádky:

2 Simone Tempestini, Sergiu Itu (ROU, Škoda Fabia Rally2 Evo), Simone Tempestini 18 Petr Semerád, Danny Persein (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo), Petr Semerád 30 Norbert Maior, Francesca Maiorová (ROU, Peugeot 208 Rally4), Norbert Maior 32 Mattia Vita, Sofia D´Ambrosiová (ITA, Ford Fiesta Rally4), Mattia Vita 56 David Štefan, Ondřej Vichtora (CZE, Peugeot 208 Rally4), David Štefan 59 Dominik Brož (CZE, Peugeot 208 R2), Dominik Brož 86 Michal Vaňhara, Vojtěch Mudrák (CZE, Peugeot 208 R2), Vojtěch Mudrák 87 Daniel Vladyka, Igor Norek (CZE, Ford Fiesta Rally4), Daniel Vladyka 92 Roman Popovič, Matúš Lejka (SVK, Peugeot 208 Rally4), ARP Racing 116 Martin Čagánek (CZE, Škoda Felicia), Martin Čagánek

Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.