51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 zažil během středečního dne zatěžkávací zkoušku. Do elitní soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a podniku Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR) se hlásilo v sekretariátu soutěže celkem 105 posádek z 21 států z původně 115 přihlášených. Z předních posádek se omluvili pouze Simone Tempestini z Rumunska a český jezdec Petr Semerád.
K největším favoritům letošní barumky patří devítinásobný vítěz zlínské rally a šampion šesti posledních odjetých ročníků barumky Jan Kopecký z České republiky a s předstihem korunovaný letošní evropský mistr Efrén Llarena ze Španělska (oba Škoda Fabia Rally2 Evo). K asprirantům na medailové příčky patří další čeští jezdci Erik Cais (Ford Fiesta Rally2) a Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo). Řada předních posádek se objevila již na večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kam si přišla pro podpisy více než tisícovka nadšených fanoušků rally.
Zlínským pořadatelům se omluvilo celkem deset posádek. Do Zlína nepřijel druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy Simone Tempestini z Rumunska a na startu barumky nebude ani zástupce českého dravého mládí Petr Semerád (oba vůz Škoda Fabia Rally2 Evo). V kategorii ERC4 Junior schází Norbert Maior z Rumunska (Peugeot 208 Rally4) a Mattia Vita z Itálie (Ford Fiesta Rally4). V rámci evropského startovního pole se dále omluvili čeští jezdci David Štefan (Peugeot 208 Rally4) a Dominik Brož (Peugeot 208 R2). V rámci hodnocení českého šampionátu nepojedou Michal Vaňhara (Peugeot 208 R2), Daniel Vladyka (Ford Fiesta Rally4), Roman Popovič ze Slovenska ((Peugeot 208 Rally4) a Martin Čagánek (Škoda Felicia). „Jako první si vyzvedl potřebné materiály brzy ráno Honza Hloušek, spolujezdec největšího favorita barumky a devítinásobného vítěze zlínské rally Jana Kopeckého. Zkrátka obhájci titulu nechtějí nechat nic náhodě. Všechny posádky postupně absolvovaly administrativní přejímku zásluhou systému v návaznosti na výdej itinerářů. Jako v předchozích letech byl největší nápor soustředěn v odpoledních hodinách po závěru testovací zkoušky v Halenkovicích,“ řekl Ing. Petr Linhart, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Posádky zahájily ve čtvrtek 25. srpna dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek Březová, Držková, Semetín, Maják, Pindula a kvalifikační test/shakedown ve Žlutavách. V nočních hodinách budou najíždět městskou Super rychlostní zkoušku a v pátek dopoledne si najedou ještě poslední RZ Bunč.
Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 26. srpna v 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 28. srpna krátce po sedmnácté hodině. Letošní ročník barumky měří celkem 624,23 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích v celkové délce 202,57 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v délce 4,57 km ve Žlutavách, který bude na programu již v pátek dopoledne.
V seznamu přihlášených došlo k několika změnám a upřesněním na místě spolujezdců. U startovního čísla 25 je upřesnění příjmení francouzské spolujezdkyně, která se správně píše Pelamourguesová. Ital Andrea Mazzocchi (startovní číslo 42) mění spolujezdce, místo Silvie Gallottiové pojede Nicolo Gonella. Posádka z Tchaj-wanu ve složení Dai-Wei Yein, Tsung-Yu Hsieh pojede ve třídě RC4 na voze Ford Fiesta Rally4 místo vozu Peugeot 208 R2.
V rámci českého šampionátu se posadí vedle Tomáše Janoty (startovní číslo 97) na místě původně přihlášené Barbory Mrkvicové nově Tomáš Zapletal. Tomáše Ziga (startovní číslo 106) bude místo Tomáše Kurečky navigovat Peter Buschbacher ze Slovenska.
Pořadatelům se omluvily následující posádky:
2 Simone Tempestini, Sergiu Itu (ROU, Škoda Fabia Rally2 Evo), Simone Tempestini 18 Petr Semerád, Danny Persein (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo), Petr Semerád 30 Norbert Maior, Francesca Maiorová (ROU, Peugeot 208 Rally4), Norbert Maior 32 Mattia Vita, Sofia D´Ambrosiová (ITA, Ford Fiesta Rally4), Mattia Vita 56 David Štefan, Ondřej Vichtora (CZE, Peugeot 208 Rally4), David Štefan 59 Dominik Brož (CZE, Peugeot 208 R2), Dominik Brož 86 Michal Vaňhara, Vojtěch Mudrák (CZE, Peugeot 208 R2), Vojtěch Mudrák 87 Daniel Vladyka, Igor Norek (CZE, Ford Fiesta Rally4), Daniel Vladyka 92 Roman Popovič, Matúš Lejka (SVK, Peugeot 208 Rally4), ARP Racing 116 Martin Čagánek (CZE, Škoda Felicia), Martin ČagánekDalší informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.