51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 zažil během středečního dne zatěžkávací zkoušku. Do elitní soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a podniku Mistrovství České republiky v rally 2022 (MCR) se hlásilo v sekretariátu soutěže celkem 105 posádek z 21 států z původně 115 přihlášených. Z předních posádek se omluvili pouze Simone Tempestini z Rumunska a český jezdec Petr Semerád.
K největším favoritům letošní barumky patří devítinásobný vítěz zlínské rally a šampion šesti posledních odjetých ročníků barumky Jan Kopecký z České republiky a s předstihem korunovaný letošní evropský mistr Efrén Llarena ze Španělska (oba Škoda Fabia Rally2 Evo). K asprirantům na medailové příčky patří další čeští jezdci Erik Cais (Ford Fiesta Rally2) a Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo). Řada předních posádek se objevila již na večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kam si přišla pro podpisy více než tisícovka nadšených fanoušků rally.
Zlínským pořadatelům se omluvilo celkem deset posádek. Do Zlína nepřijel druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy Simone Tempestini z Rumunska a na startu barumky nebude ani zástupce českého dravého mládí Petr Semerád (oba vůz Škoda Fabia Rally2 Evo). V kategorii ERC4 Junior schází Norbert Maior z Rumunska (Peugeot 208 Rally4) a Mattia Vita z Itálie (Ford Fiesta Rally4). V rámci evropského startovního pole se dále omluvili čeští jezdci David Štefan (Peugeot 208 Rally4) a Dominik Brož (Peugeot 208 R2). V rámci hodnocení českého šampionátu nepojedou Michal Vaňhara (Peugeot 208 R2), Daniel Vladyka (Ford Fiesta Rally4), Roman Popovič ze Slovenska ((Peugeot 208 Rally4) a Martin Čagánek (Škoda Felicia). „Jako první si vyzvedl potřebné materiály brzy ráno Honza Hloušek, spolujezdec největšího favorita barumky a devítinásobného vítěze zlínské rally Jana Kopeckého. Zkrátka obhájci titulu nechtějí nechat nic náhodě. Všechny posádky postupně absolvovaly administrativní přejímku zásluhou systému v návaznosti na výdej itinerářů. Jako v předchozích letech byl největší nápor soustředěn v odpoledních hodinách po závěru testovací zkoušky v Halenkovicích,“ řekl Ing. Petr Linhart, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Posádky zahájily ve čtvrtek 25. srpna dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek Březová, Držková, Semetín, Maják, Pindula a kvalifikační test/shakedown ve Žlutavách. V nočních hodinách budou najíždět městskou Super rychlostní zkoušku a v pátek dopoledne si najedou ještě poslední RZ Bunč.
Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 26. srpna v 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 28. srpna krátce po sedmnácté hodině. Letošní ročník barumky měří celkem 624,23 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích v celkové délce 202,57 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v délce 4,57 km ve Žlutavách, který bude na programu již v pátek dopoledne.
V seznamu přihlášených došlo k několika změnám a upřesněním na místě spolujezdců. U startovního čísla 25 je upřesnění příjmení francouzské spolujezdkyně, která se správně píše Pelamourguesová. Ital Andrea Mazzocchi (startovní číslo 42) mění spolujezdce, místo Silvie Gallottiové pojede Nicolo Gonella. Posádka z Tchaj-wanu ve složení Dai-Wei Yein, Tsung-Yu Hsieh pojede ve třídě RC4 na voze Ford Fiesta Rally4 místo vozu Peugeot 208 R2.
V rámci českého šampionátu se posadí vedle Tomáše Janoty (startovní číslo 97) na místě původně přihlášené Barbory Mrkvicové nově Tomáš Zapletal. Tomáše Ziga (startovní číslo 106) bude místo Tomáše Kurečky navigovat Peter Buschbacher ze Slovenska.
Pořadatelům se omluvily následující posádky:
2 Simone Tempestini, Sergiu Itu (ROU, Škoda Fabia Rally2 Evo), Simone Tempestini 18 Petr Semerád, Danny Persein (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo), Petr Semerád 30 Norbert Maior, Francesca Maiorová (ROU, Peugeot 208 Rally4), Norbert Maior 32 Mattia Vita, Sofia D´Ambrosiová (ITA, Ford Fiesta Rally4), Mattia Vita 56 David Štefan, Ondřej Vichtora (CZE, Peugeot 208 Rally4), David Štefan 59 Dominik Brož (CZE, Peugeot 208 R2), Dominik Brož 86 Michal Vaňhara, Vojtěch Mudrák (CZE, Peugeot 208 R2), Vojtěch Mudrák 87 Daniel Vladyka, Igor Norek (CZE, Ford Fiesta Rally4), Daniel Vladyka 92 Roman Popovič, Matúš Lejka (SVK, Peugeot 208 Rally4), ARP Racing 116 Martin Čagánek (CZE, Škoda Felicia), Martin ČagánekDalší informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.