Při příležitosti konání jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2021 byla vyhlášena v loňském roce tradiční fotosoutěž. Hlavní cena putovala po čtyřech letech opět k našim severním sousedům do Polska, neboť první místo získal známý motoristický fotograf Rafal Roguski z města Gliwice, pravidelný návštěvník zlínské rally a dalších automobilových soutěží na území České republiky.
Ceny do fotosoutěže věnovaly firmy RALLYMODELS – Antonín Babík, JNK Studio Zlín – nejzkušenější rally video studio v České republice a společnost ALITRON CZ, s.r.o. připravila pro výherce celoroční předplatné specializovaného motoristického magazínu RALLY.
Auto klub Barum Zlín ve spolupráci s agenturou ZLIN PRESS production vypsal fotosoutěž ve společné kategorii pro profesionální fotoreportéry i fotoamatéry v jediné kategorii digitální fotografie. Odborná porota ve složení Miloslav Regner (předseda organizačního výboru Barum Czech Rally Zlín), Ing. Jan Regner (ředitel Barum Czech Rally Zlín), Roman Ordelt (majitel ZLIN PRESS production) a zástupci mezinárodní poroty udělili podle propozic vedle tří finančních cen rovněž dalších pět ocenění.
„Těší nás, že fotosoutěž má neustále stoupající úroveň a potěšil nás opět značný zájem bezmála tří stovek účastníků fotosoutěže. Mezinárodní porota složená z řady osobností rallyové komunity to nemá každoročně jednoduché, neboť hodnotí opravdu velké množství soutěžních snímků. Stále více promlouvají do pořadí na čelních příčkách profesionální motorističtí fotografové. Pravidelně se jí zúčastňují i fotografové ze zahraničí a soudě podle posledních výsledků okupují nejvyšší příčky. Barumka je zkrátka fenomén po celé Evropě,“ pověděl Miloslav Regner, předseda poroty a šéf organizačního výboru Barum Czech Rally Zlín. Naposledy první místo putovalo do zahraničí v roce 2017, kdy obhájil prvenství z předchozího roku polský fotograf Marcin Rybak z Lodže.
V desetičlenné mezinárodní porotě usedli opět fotografové, jezdci, spolujezdci, týmoví manažeři nebo funkcionáři. Členy poroty byli Nodas Douzinas (Řecko), Daniel Fessl (Rakousko), Zdenka Frývaldská (Slovensko), Marijan Griebel (Německo), Victor Johansson (Švédsko), Simo Koskinen (Estonsko), Adrian Sadowski (Polsko), Marco Savini (Itálie), Paulo Soria (Argentina) a Roman Švec (Česká republika).
Fotosoutěž má při barumce mezi příznivci motoristického sportu každoročně nebývale kladnou odezvu a přízeň, přičemž úroveň zaslaných fotografií se neustále zvyšuje. Svědčí o tom i čísla zúčastněných, neboť do loňské fotosoutěže přišlo od 298 autorů celkem 1 358 soutěžních snímků. Vedle tří hlavních cen porota udělila podle propozic i pět ocenění.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE:
1. cena Rafal Roguski, Polsko, Gliwice – 1 500 Kč
2. cena Radek Caga, Trnávka – 1 000 Kč
3. cena Jakub Daniel Machálek, Ratiboř – 500 Kč
Autoři oceněných fotografií:
Jan Šmerda, Šlapanice
Pavel Kříž, Ostopovice
Marcela Svobodová, Jihlava
Marek Lokaj, Ostrava - Petřkovice
Marek Talaš, Napajedla
Všem oceněným autorům blahopřejeme a těšíme se na další snímky v nově vyhlášené fotosoutěži k 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2022!
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Redakce RallyZone se připojuje s gratulací všem oceněným a jsme velmi rádi, že se náš redakční fotograf Jakub Daniel Machálek umístil na stupních vítězů. Tímto mu přejeme dobré světlo i v letošním ročníku!
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.