V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na 51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022. Pořadatelům z Auto klubu Barum Zlín v AČR se přihlásilo celkem 115 posádek z 21 zemí, z uvedeného počtu je přesně 50 zahraničních. Ve Zlíně se objeví nejen zástupci z Evropy, ale do České republiky přijede i posádka z Argentiny nebo Tchaj-wanu.
V rámci startovního pole Mistrovství Evropy v rally (ERC) je přihlášeno celkem 74 posádek, najdeme 44 posádek s prioritou ERC. Nejvíce priorit je v rámci ERC4 + ERC4 Junior, kde se přihlásilo 21 jezdců. S prioritou FIA se objeví ve Zlíně jediný pilot, a to překvapivě v kategorii „dvoukolkářů“ Andrea Mabellini z Itálie, který má prioritu za výhru ve FIA RGT Cupu v roce 2020. Nejpočetněji je v rámci evropského šampionátu obsazena třída RC4 s 31 vozy a dále třída RC2 s 27 vozy.
Mezi 17 značkami kraluje podobně v předchozích letech okřídlený šíp z Mladé Boleslavi, vozů Škoda najdeme na seznamu přihlášených celkem 32. Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Ford a Renault. Mezi přihlášenými je celkem 25 vozů kategorie Rally2 (R5) a jednoznačně zde převládá Škoda Fabia Rally2 Evo. Zpestřením startovní listiny jsou tři zástupkyně něžného pohlaví za volantem a celkem 20 smíšených posádek, kdy je žena na místě spolujezdce.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek:
Celkem přihlášeno: 115 posádek (65 českých, 50 zahraničních)
Počet států: 21
Česká republika – 65, Itálie – 8, Maďarsko – 7, Rakousko – 5, Francie – 5, Španělsko – 4, Rumunsko – 3, Německo – 3, Polsko – 3, Bulharsko – 3, Švédsko – 2, Estonsko – 1, Finsko – 1, Andorra – 1, Argentina – 1, Turecko – 1, Tchaj-wan – 1, Slovensko – 1. Pouze spolujezdec: Portugalsko – 1, Dánsko – 1, Švýcarsko – 1.
Priorita FIA: 1
Andrea Mabellini (ITA).
Priorita ERC1: 17
Efrén Llarena, Javier Pardo (ESP), Simone Tempestini (ROU), Jan Kopecký, Erik Cais, Filip Mareš, Adam Březík, Martin Vlček, Petr Semerád (CZE), Alberto Battistolli, Simone Campedelli (ITA), Ken Torn (EST), Norbert Herczig, Martin László (HUN), Tom Kristensson (SWE), Simon Wagner (AUT), Albert von Thurn und Taxis (DEU).
Priorita RGT: 5
Emmanuel Guigou, Raphaël Astier (FRA), Jakub Jirovec, Martin Rada (CZE), Roberto Gobbin (ITA).
Priorita ERC3: 1
Igor Widlak (POL)
Priorita ERC4 + ERC4 Junior: 21
Laurent Pellier, Ghjuvanni Rossi (FRA), Oscar Palomo, Sergio Fuentes (ESP), Andrea Mabellini, Roberto Dapra, Mattia Vita, Giorgio Cogni, Andrea Mazzocchi (ITA), Toni Herranen (FIN), Norbert Maior (ROU), Victor Hansen (SWE), Nick Loof, Norman Kreuter (DEU), Alex Espaňol (AND), Daniel Polášek (CZE), Fabian Zeiringer, Roland Stengg (AUT), Paulo Soria (ARG), Tamer Emre Hasbay (TUR), Patrik Herczig (HUN).
Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):
Celkem přihlášeno: 74 posádek
Třída RC2 – Skupina Rally2, Skupina Rally2 Kit (VR4K), NR4 nad 2000 ccm (nyní N4), S2000-Rally:2,0 Atmosférické – 27 vozů
RGT – vozy RGT – 5 vozů
Třída RC3 – Rally3 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm, do 1620 ccm) – 3 vozy
Třída RC4 – Rally4 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm do 1333 ccm), R3 (atmosférický, nad 1600 ccm do 2000 ccm a turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm), R3 (turbo – do 1620 ccm/jmenovitý) – 31 vozů
Třída RC5 – Rally5 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1333 ccm), R1 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1067 ccm) – 8 vozů
Vozy kategorie Rally2 /R5): 25
Škoda Fabia Rally 2 Evo – 20 (z toho R5 5), Ford Fiesta Rally2 – 3, Hyundai i20 R5 – 2.
Rozdělení podle jednotlivých vypsaných tříd v rámci SONAX Mistrovství České republiky v rally MCR):
Divize 1:
Třída RC2 – 13 vozů
Třída RGT – 2 vozy
Třída RC3 – 1 vůz
Třída RC4 I – 8 vozů
Třída RC 4 II – 12 vozů
Třída RC 5 – 2 vozy
Divize 2:
Třída RN6 – 11 vozů
Třída RN7 – 9 vozů
Třída RN8 – 5 vozů
Třída RN9 – 5 vozů
Pohár pořadatele – 2 vozy
Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MČR
Statistika značek: 17
Škoda – 32, Peugeot – 20, Ford – 18, Renault – 16, Opel – 8, Honda – 4, Alpine – 3, Citroën – 3, Hyundai – 2, Fiat – 2, Toyota – 1, Audi – 1, Porsche – 1, Mitsubishi – 1, Subaru – 1, BMW – 1, Alfa Romeo – 1.
Smíšené posádky: 20
Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Simone Campedelli – Tania Cantonová (ITA), Martin Vlček – Alexandra Skripová (CZE), Laurent Pellier – Marine Pellamurguesová (FRA), Andrea Mabellini – Virginia Lenziová (ITA), Norbert Maior – Francesca Maiorová (ROU), Mattia Vitta – Sofia D´Ambrosiová (ITA), Daniel Polášek – Kateřina Janovská (CZE), Fabian Zeiringer – Angelika Letzová (AUT), Norman Kreuter – Jeannette Kvicková (DEU/DNK), Roland Stengg – Anna-Maria Seidlová (AUT/DEU), Andrea Mazzocchi - Silvia Gallottiová (ITA), Victor Cartier – Marine Mayeová (FRA/CHE), Petr Lukašík – Martina Lukašíková Mikulášková (CZE), Martin Narovec – Lucia Laurincová (CZE/SVK), Enrico Windisch – Birgit Ganglová (AUT), Lukas Stengg – Jennifer Hofstädterová (AUT), Tomáš Janota – Barbora Mrkvicová (CZE), Petr Telipský – Michaela Matušková (CZE), Aleš Holakovský – Alexandra Vrona Wood (CZE).
Dámské posádky: 3 (žena na místě jezdce)
Adrienn Vogelová – Miklós Maricsek (HUN), Jekatěrina Stratijevová – Georgij Avramov (BGR), Cristiana Opreaová – Alexia Parteniová (ROU).
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.