V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na 51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022. Pořadatelům z Auto klubu Barum Zlín v AČR se přihlásilo celkem 115 posádek z 21 zemí, z uvedeného počtu je přesně 50 zahraničních. Ve Zlíně se objeví nejen zástupci z Evropy, ale do České republiky přijede i posádka z Argentiny nebo Tchaj-wanu.
V rámci startovního pole Mistrovství Evropy v rally (ERC) je přihlášeno celkem 74 posádek, najdeme 44 posádek s prioritou ERC. Nejvíce priorit je v rámci ERC4 + ERC4 Junior, kde se přihlásilo 21 jezdců. S prioritou FIA se objeví ve Zlíně jediný pilot, a to překvapivě v kategorii „dvoukolkářů“ Andrea Mabellini z Itálie, který má prioritu za výhru ve FIA RGT Cupu v roce 2020. Nejpočetněji je v rámci evropského šampionátu obsazena třída RC4 s 31 vozy a dále třída RC2 s 27 vozy.
Mezi 17 značkami kraluje podobně v předchozích letech okřídlený šíp z Mladé Boleslavi, vozů Škoda najdeme na seznamu přihlášených celkem 32. Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Ford a Renault. Mezi přihlášenými je celkem 25 vozů kategorie Rally2 (R5) a jednoznačně zde převládá Škoda Fabia Rally2 Evo. Zpestřením startovní listiny jsou tři zástupkyně něžného pohlaví za volantem a celkem 20 smíšených posádek, kdy je žena na místě spolujezdce.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek:
Celkem přihlášeno: 115 posádek (65 českých, 50 zahraničních)
Počet států: 21
Česká republika – 65, Itálie – 8, Maďarsko – 7, Rakousko – 5, Francie – 5, Španělsko – 4, Rumunsko – 3, Německo – 3, Polsko – 3, Bulharsko – 3, Švédsko – 2, Estonsko – 1, Finsko – 1, Andorra – 1, Argentina – 1, Turecko – 1, Tchaj-wan – 1, Slovensko – 1. Pouze spolujezdec: Portugalsko – 1, Dánsko – 1, Švýcarsko – 1.
Priorita FIA: 1
Andrea Mabellini (ITA).
Priorita ERC1: 17
Efrén Llarena, Javier Pardo (ESP), Simone Tempestini (ROU), Jan Kopecký, Erik Cais, Filip Mareš, Adam Březík, Martin Vlček, Petr Semerád (CZE), Alberto Battistolli, Simone Campedelli (ITA), Ken Torn (EST), Norbert Herczig, Martin László (HUN), Tom Kristensson (SWE), Simon Wagner (AUT), Albert von Thurn und Taxis (DEU).
Priorita RGT: 5
Emmanuel Guigou, Raphaël Astier (FRA), Jakub Jirovec, Martin Rada (CZE), Roberto Gobbin (ITA).
Priorita ERC3: 1
Igor Widlak (POL)
Priorita ERC4 + ERC4 Junior: 21
Laurent Pellier, Ghjuvanni Rossi (FRA), Oscar Palomo, Sergio Fuentes (ESP), Andrea Mabellini, Roberto Dapra, Mattia Vita, Giorgio Cogni, Andrea Mazzocchi (ITA), Toni Herranen (FIN), Norbert Maior (ROU), Victor Hansen (SWE), Nick Loof, Norman Kreuter (DEU), Alex Espaňol (AND), Daniel Polášek (CZE), Fabian Zeiringer, Roland Stengg (AUT), Paulo Soria (ARG), Tamer Emre Hasbay (TUR), Patrik Herczig (HUN).
Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):
Celkem přihlášeno: 74 posádek
Třída RC2 – Skupina Rally2, Skupina Rally2 Kit (VR4K), NR4 nad 2000 ccm (nyní N4), S2000-Rally:2,0 Atmosférické – 27 vozů
RGT – vozy RGT – 5 vozů
Třída RC3 – Rally3 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm, do 1620 ccm) – 3 vozy
Třída RC4 – Rally4 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm do 1333 ccm), R3 (atmosférický, nad 1600 ccm do 2000 ccm a turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm), R3 (turbo – do 1620 ccm/jmenovitý) – 31 vozů
Třída RC5 – Rally5 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1333 ccm), R1 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1067 ccm) – 8 vozů
Vozy kategorie Rally2 /R5): 25
Škoda Fabia Rally 2 Evo – 20 (z toho R5 5), Ford Fiesta Rally2 – 3, Hyundai i20 R5 – 2.
Rozdělení podle jednotlivých vypsaných tříd v rámci SONAX Mistrovství České republiky v rally MCR):
Divize 1:
Třída RC2 – 13 vozů
Třída RGT – 2 vozy
Třída RC3 – 1 vůz
Třída RC4 I – 8 vozů
Třída RC 4 II – 12 vozů
Třída RC 5 – 2 vozy
Divize 2:
Třída RN6 – 11 vozů
Třída RN7 – 9 vozů
Třída RN8 – 5 vozů
Třída RN9 – 5 vozů
Pohár pořadatele – 2 vozy
Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MČR
Statistika značek: 17
Škoda – 32, Peugeot – 20, Ford – 18, Renault – 16, Opel – 8, Honda – 4, Alpine – 3, Citroën – 3, Hyundai – 2, Fiat – 2, Toyota – 1, Audi – 1, Porsche – 1, Mitsubishi – 1, Subaru – 1, BMW – 1, Alfa Romeo – 1.
Smíšené posádky: 20
Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Simone Campedelli – Tania Cantonová (ITA), Martin Vlček – Alexandra Skripová (CZE), Laurent Pellier – Marine Pellamurguesová (FRA), Andrea Mabellini – Virginia Lenziová (ITA), Norbert Maior – Francesca Maiorová (ROU), Mattia Vitta – Sofia D´Ambrosiová (ITA), Daniel Polášek – Kateřina Janovská (CZE), Fabian Zeiringer – Angelika Letzová (AUT), Norman Kreuter – Jeannette Kvicková (DEU/DNK), Roland Stengg – Anna-Maria Seidlová (AUT/DEU), Andrea Mazzocchi - Silvia Gallottiová (ITA), Victor Cartier – Marine Mayeová (FRA/CHE), Petr Lukašík – Martina Lukašíková Mikulášková (CZE), Martin Narovec – Lucia Laurincová (CZE/SVK), Enrico Windisch – Birgit Ganglová (AUT), Lukas Stengg – Jennifer Hofstädterová (AUT), Tomáš Janota – Barbora Mrkvicová (CZE), Petr Telipský – Michaela Matušková (CZE), Aleš Holakovský – Alexandra Vrona Wood (CZE).
Dámské posádky: 3 (žena na místě jezdce)
Adrienn Vogelová – Miklós Maricsek (HUN), Jekatěrina Stratijevová – Georgij Avramov (BGR), Cristiana Opreaová – Alexia Parteniová (ROU).
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.