Jubilejní Rally Vyškov se uskuteční v tradičním termínu

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 13. července 2022 10:56
Sdílej:

Rally Vyškov letos slaví svůj jubilejní třicátý ročník, který se uskuteční, jak je v posledních letech zvykem, o prvním zářijovém víkendu. Ke svému výročí si pořadatelé připravili několik překvapení. Jedním z nich je návrat startovní a cílové rampy do prostorů Masarykova náměstí ve Vyškově.

Ačkoliv do Rally Vyškov zbývá ještě mnoho času, pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR pracují na plné obrátky prakticky už od skončení loňského ročníku. „Momentálně máme povolení na všechny rychlostní zkoušky od měst, obcí a dalších institucí, kudy naše soutěž prochází. Zvláštní ustanovení k soutěži jsme předali Autoklubu České republiky a čekáme na schválení,“ říká k přípravám předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.

Třicátý ročník Rally Vyškov se uskuteční ve dnech 2. – 3. září 2022, přičemž v pátek 2. září soutěžní posádky absolvují seznamovací jízdy a administrativní a technické přejímky a samotný závod pak proběhne v sobotu 3. září. Stejně jako v předchozích letech je Rally Vyškov zařazena do kalendáře Rallysprint série a do hodnocení Poháru 2+, nově také do Rallysprint série historických automobilů.

„Další z novinek je také navázání spolupráce se známým designérem závodních vozů Keane Design, který se bude podílet na grafické prezentaci Rally Vyškov,“ dodal zástupce ředitele rally Michal Palásek.

„I letos chceme navázat na kladná hodnocení jak ze stran soutěžních posádek, tak ze stran činovníků automobilového sportu Autoklubu České republiky, tak i od diváků, která v posledních letech jako zpětnou vazbu dostáváme. Uděláme maximum proto, abychom laťku, jež jsme ve Vyškově nastavili, udrželi a ještě jí o kus pozvedli,“ prohlašuje ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek. Souhlasně pokračuje předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš: „Chceme úspěšně propagovat město Vyškov, vyškovský region, naše partnery a další subjekty, které se na pořádání vyškovské rally podílejí. Naším cílem je znovu uspořádat zejména bezpečnou a atraktivní soutěž jak pro soutěžní posádky, tak pro diváky a jde nám především o to, aby se všichni na Rally Vyškov vždy rádi vraceli.“

Další novinky budou pořadatelé postupně zveřejňovat v nejbližší době. Veškeré informace o Rally Vyškov 2022 jsou průběžně aktualizovány na webové stránce www.rallyvyskov.cz. Zajímavý obsah je možné sledovat také na profilech Rally Vyškov na Facebooku nebo Instagramu.

Lukáš Chum

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.