V medailovém tažení pokračuje v letošním roce posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča. Po vítězství na rakouské Blaufränkischland rallye vybojovala při Pražském rallysprintu druhé místo. A tentokrát už v novém designu, který budou moci fanoušci vídat v průběhu MČR v rally 2022.
Společnost ŠKODA AUTO i v letošním roce pokračuje v podpoře dealerských týmů. Ty budou čtyři, mezi nimi figuruje i posádka reprezentující společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. Adam Březík – Ondřej Krajča.
„V roce 2022 budeme startovat jen s jednou posádkou. Našim cílem bylo podpořit mladého jezdce a rozvoj jeho talentu. Proto byl Adam jasná volba. V rally se o slovo začínají hlásit nové tváře a jsem ráda, že Adam patří mezi úzkou skupinu těch nejrychlejších. Doufám také, že letošní sezóně bude důstojným soupeřem starších a zkušenějších jezdců,“ prorokuje vedoucí marketingového oddělení SAMOHÝL MOTOR a.s. Lenka Bořutová.
Ačkoli kalendář MČR v rally 2022 otevře až 8. - 10. dubna jubilejní 40. Valašská rally ValMez, pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča byl start na Pražském rallysprintu už druhým letošním závodem. První start zakončila vítězstvím na rakouské Blaufränkischland rallye, když nejbližšího konkurenta porazila o 1,5 minuty.
„Blaufränkischland rallye pro nás byla dobrým testem. Závod bych popsal jako takové jednodušší Hustopeče. Soutěž plná odboček, super na hledání brzdných bodů, na sbírání zkušeností v proměnlivých podmínkách. Chvíli sněžilo, chvíli svítilo, závodilo se na suchém i mokrém asfaltu, po šotolině, kde to hodně klouzalo. Mnohokrát se během zkoušky měnila přilnavost asfaltu. Takže na začátek sezóny to bylo super,“ okomentoval rakouský start Adam Březík.
A stejné tempo si Adam s Ondrou přenesli i na prosluněné tratě v okolí Prahy, kde si posádka Samohýl ŠKODA Teamu připsala premiérový start. Druhá příčka absolutně tak má o to větší hodnotu.
„Náš start v Praze byl hlavně o tom si sprint s celým týmem a diváky užít. Na druhou stranu tím, že jsem v Praze startoval poprvé, jsem si vyzkoušel i psaní rozpisu a jízdu podle něj. Navíc pouze po dvou průjezdech. A vše zafungovalo. První okruhovka byla jednodušší, test Cementárna už byl více o rozpisu. S dosaženými časy na obou klasických zkouškách jsem byl spokojen. Na Strahově jsme se pak v přemíře snahy o atraktivní jízdu přetočili a zhasnul u fabie motor, což se podepsala na časové ztrátě. Tím jsme dali šanci klukům za námi, ale druhou příčku jsme uhájili,“ uvedl k pražskému závodu Adam Březík.
"Praha na jaře byla přece jenom trochu jiná. Počasí však vyšlo na jedničku a diváků se kolem tratí sešlo opravdu hodně. Dopolední klasické zkoušky byly moc pěkné, a tak jsme si opět mohli vyzkoušet nějaké věci před prvním závodem MČR na Valašce. Strahov už jsme pojali spíše pro diváky a snažili jsme se jet i hodně ´bokem´. Věřím, že se to všem líbilo," okomentoval pražský start Ondřej Krajča.
Samohýl ŠKODA Team se v další přípravě zaměří na úvodní závod MČR v rally 2022 (Valašská rally ValMez). Adam vyrazí na tratě s národní prioritou ASN, která bude v sezóně zaručovat jejich vozu ŠKODA FABIA Rally2 nasazení do nejvyšších pater startovních listin. Tedy mezi soupeře, které by rádi s Ondřejem Krajčou potrápili.
„Chtěli bychom se stabilně pohybovat v Top5. A rádi bychom někde nakoukli i na ´bednu´. Uvidíme, zda se nám to povede,“ věří Adam Březík.
„Před Adamem je sezóna, ve které budou očekávány výrazné výsledky. Když ale vidím jeho chuť a nasazení se rvát, mám z toho dobrý pocit. Nechci teď stanovovat žádné cíle, ale všichni budeme dělat vše pro to, abychom odvedli vynikající práci ve všech oblastech. Osobně mám ale radost z každého závodu, který zvládneme zdárně do cíle, bez újmy na vozidle, a hlavně na zdraví posádky. Ženy přeci jen vnímají motorsport trochu jinak a strach o ty dva v autě na nás působí mnohem více,“ přiznává Lenka Bořutová.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Foto: Ondřej Beneda, Vandraq Studio
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?