V medailovém tažení pokračuje v letošním roce posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča. Po vítězství na rakouské Blaufränkischland rallye vybojovala při Pražském rallysprintu druhé místo. A tentokrát už v novém designu, který budou moci fanoušci vídat v průběhu MČR v rally 2022.
Společnost ŠKODA AUTO i v letošním roce pokračuje v podpoře dealerských týmů. Ty budou čtyři, mezi nimi figuruje i posádka reprezentující společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. Adam Březík – Ondřej Krajča.
„V roce 2022 budeme startovat jen s jednou posádkou. Našim cílem bylo podpořit mladého jezdce a rozvoj jeho talentu. Proto byl Adam jasná volba. V rally se o slovo začínají hlásit nové tváře a jsem ráda, že Adam patří mezi úzkou skupinu těch nejrychlejších. Doufám také, že letošní sezóně bude důstojným soupeřem starších a zkušenějších jezdců,“ prorokuje vedoucí marketingového oddělení SAMOHÝL MOTOR a.s. Lenka Bořutová.
Ačkoli kalendář MČR v rally 2022 otevře až 8. - 10. dubna jubilejní 40. Valašská rally ValMez, pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča byl start na Pražském rallysprintu už druhým letošním závodem. První start zakončila vítězstvím na rakouské Blaufränkischland rallye, když nejbližšího konkurenta porazila o 1,5 minuty.
„Blaufränkischland rallye pro nás byla dobrým testem. Závod bych popsal jako takové jednodušší Hustopeče. Soutěž plná odboček, super na hledání brzdných bodů, na sbírání zkušeností v proměnlivých podmínkách. Chvíli sněžilo, chvíli svítilo, závodilo se na suchém i mokrém asfaltu, po šotolině, kde to hodně klouzalo. Mnohokrát se během zkoušky měnila přilnavost asfaltu. Takže na začátek sezóny to bylo super,“ okomentoval rakouský start Adam Březík.
A stejné tempo si Adam s Ondrou přenesli i na prosluněné tratě v okolí Prahy, kde si posádka Samohýl ŠKODA Teamu připsala premiérový start. Druhá příčka absolutně tak má o to větší hodnotu.
„Náš start v Praze byl hlavně o tom si sprint s celým týmem a diváky užít. Na druhou stranu tím, že jsem v Praze startoval poprvé, jsem si vyzkoušel i psaní rozpisu a jízdu podle něj. Navíc pouze po dvou průjezdech. A vše zafungovalo. První okruhovka byla jednodušší, test Cementárna už byl více o rozpisu. S dosaženými časy na obou klasických zkouškách jsem byl spokojen. Na Strahově jsme se pak v přemíře snahy o atraktivní jízdu přetočili a zhasnul u fabie motor, což se podepsala na časové ztrátě. Tím jsme dali šanci klukům za námi, ale druhou příčku jsme uhájili,“ uvedl k pražskému závodu Adam Březík.
"Praha na jaře byla přece jenom trochu jiná. Počasí však vyšlo na jedničku a diváků se kolem tratí sešlo opravdu hodně. Dopolední klasické zkoušky byly moc pěkné, a tak jsme si opět mohli vyzkoušet nějaké věci před prvním závodem MČR na Valašce. Strahov už jsme pojali spíše pro diváky a snažili jsme se jet i hodně ´bokem´. Věřím, že se to všem líbilo," okomentoval pražský start Ondřej Krajča.
Samohýl ŠKODA Team se v další přípravě zaměří na úvodní závod MČR v rally 2022 (Valašská rally ValMez). Adam vyrazí na tratě s národní prioritou ASN, která bude v sezóně zaručovat jejich vozu ŠKODA FABIA Rally2 nasazení do nejvyšších pater startovních listin. Tedy mezi soupeře, které by rádi s Ondřejem Krajčou potrápili.
„Chtěli bychom se stabilně pohybovat v Top5. A rádi bychom někde nakoukli i na ´bednu´. Uvidíme, zda se nám to povede,“ věří Adam Březík.
„Před Adamem je sezóna, ve které budou očekávány výrazné výsledky. Když ale vidím jeho chuť a nasazení se rvát, mám z toho dobrý pocit. Nechci teď stanovovat žádné cíle, ale všichni budeme dělat vše pro to, abychom odvedli vynikající práci ve všech oblastech. Osobně mám ale radost z každého závodu, který zvládneme zdárně do cíle, bez újmy na vozidle, a hlavně na zdraví posádky. Ženy přeci jen vnímají motorsport trochu jinak a strach o ty dva v autě na nás působí mnohem více,“ přiznává Lenka Bořutová.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Foto: Ondřej Beneda, Vandraq Studio
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.