Praha odtajnila nový design a přinesla stříbro

Pražský Rallysprint (CZE)
Pražský Rallysprint (CZE), foto: Archiv týmu
Tomáš Plachý 31. března 2022 15:27
Sdílej:

V medailovém tažení pokračuje v letošním roce posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča. Po vítězství na rakouské Blaufränkischland rallye vybojovala při Pražském rallysprintu druhé místo. A tentokrát už v novém designu, který budou moci fanoušci vídat v průběhu MČR v rally 2022.

Společnost ŠKODA AUTO i v letošním roce pokračuje v podpoře dealerských týmů. Ty budou čtyři, mezi nimi figuruje i posádka reprezentující společnost SAMOHÝL MOTOR a.s. Adam Březík – Ondřej Krajča.

„V roce 2022 budeme startovat jen s jednou posádkou. Našim cílem bylo podpořit mladého jezdce a rozvoj jeho talentu. Proto byl Adam jasná volba. V rally se o slovo začínají hlásit nové tváře a jsem ráda, že Adam patří mezi úzkou skupinu těch nejrychlejších. Doufám také, že letošní sezóně bude důstojným soupeřem starších a zkušenějších jezdců,“ prorokuje vedoucí marketingového oddělení SAMOHÝL MOTOR a.s. Lenka Bořutová.

Ačkoli kalendář MČR v rally 2022 otevře až 8. - 10. dubna jubilejní 40. Valašská rally ValMez, pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča byl start na Pražském rallysprintu už druhým letošním závodem. První start zakončila vítězstvím na rakouské Blaufränkischland rallye, když nejbližšího konkurenta porazila o 1,5 minuty.

„Blaufränkischland rallye pro nás byla dobrým testem. Závod bych popsal jako takové jednodušší Hustopeče. Soutěž plná odboček, super na hledání brzdných bodů, na sbírání zkušeností v proměnlivých podmínkách. Chvíli sněžilo, chvíli svítilo, závodilo se na suchém i mokrém asfaltu, po šotolině, kde to hodně klouzalo. Mnohokrát se během zkoušky měnila přilnavost asfaltu. Takže na začátek sezóny to bylo super,“ okomentoval rakouský start Adam Březík.

A stejné tempo si Adam s Ondrou přenesli i na prosluněné tratě v okolí Prahy, kde si posádka Samohýl ŠKODA Teamu připsala premiérový start. Druhá příčka absolutně tak má o to větší hodnotu.

„Náš start v Praze byl hlavně o tom si sprint s celým týmem a diváky užít. Na druhou stranu tím, že jsem v Praze startoval poprvé, jsem si vyzkoušel i psaní rozpisu a jízdu podle něj. Navíc pouze po dvou průjezdech. A vše zafungovalo. První okruhovka byla jednodušší, test Cementárna už byl více o rozpisu. S dosaženými časy na obou klasických zkouškách jsem byl spokojen. Na Strahově jsme se pak v přemíře snahy o atraktivní jízdu přetočili a zhasnul u fabie motor, což se podepsala na časové ztrátě. Tím jsme dali šanci klukům za námi, ale druhou příčku jsme uhájili,“ uvedl k pražskému závodu Adam Březík.

"Praha na jaře byla přece jenom trochu jiná. Počasí však vyšlo na jedničku a diváků se kolem tratí sešlo opravdu hodně. Dopolední klasické zkoušky byly moc pěkné, a tak jsme si opět mohli vyzkoušet nějaké věci před prvním závodem MČR na Valašce. Strahov už jsme pojali spíše pro diváky a snažili jsme se jet i hodně ´bokem´. Věřím, že se to všem líbilo," okomentoval pražský start Ondřej Krajča.

Samohýl ŠKODA Team se v další přípravě zaměří na úvodní závod MČR v rally 2022 (Valašská rally ValMez). Adam vyrazí na tratě s národní prioritou ASN, která bude v sezóně zaručovat jejich vozu ŠKODA FABIA Rally2 nasazení do nejvyšších pater startovních listin. Tedy mezi soupeře, které by rádi s Ondřejem Krajčou potrápili.

„Chtěli bychom se stabilně pohybovat v Top5. A rádi bychom někde nakoukli i na ´bednu´. Uvidíme, zda se nám to povede,“ věří Adam Březík.

„Před Adamem je sezóna, ve které budou očekávány výrazné výsledky. Když ale vidím jeho chuť a nasazení se rvát, mám z toho dobrý pocit. Nechci teď stanovovat žádné cíle, ale všichni budeme dělat vše pro to, abychom odvedli vynikající práci ve všech oblastech. Osobně mám ale radost z každého závodu, který zvládneme zdárně do cíle, bez újmy na vozidle, a hlavně na zdraví posádky. Ženy přeci jen vnímají motorsport trochu jinak a strach o ty dva v autě na nás působí mnohem více,“ přiznává Lenka Bořutová.

 

Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis

Tomáš Plachý

Foto: Ondřej Beneda, Vandraq Studio

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.