Do startu největší domácí automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín zbývá půl roku. Jednapadesátý ročník se uskuteční v tradičním termínu na konci letních prázdnin od 26. do 28. srpna 2022. Zlínská rally bude opět součástí FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a Mistrovství České republiky v rally (MCR). Organizační tým kolem dlouholetého ředitele Miloslava Regnera pracuje od podzimu na plné obrátky a představí fanouškům na sklonku léta řadu novinek. Evropský šampionát si vzal pod svá křídla nový promotér, který po vzoru mistrovství světa zavádí na všech soutěžích závěrečnou Power Stage, živé přenosy z každé rychlostní zkoušky a mění se i skladba měřených testů během sobotního dne.
V úvodní tiskové informaci přinášíme základní informaci o soutěži. Rally se odjede od seznamovacích jízd až po cílovou rampu v rychlém sledu čtyř dnů podobně jako v loňském roce. Předehru obstará ve středu prezentace posádek s výdejem itinerářů a volitelná administrativní přejímka. Ve čtvrtek posádky zahájí seznamovací jízdy, které budou pokračovat i v pátek. Ve čtvrtek proběhne dále administrativní a technická přejímka. V pátek je dopoledne na programu kvalifikace (shakedown), letos v bezprostřední blízkosti servisní zóny umístěné tradičně v prostorách hlavního partnera rally, společnosti Continental Barum v Otrokovicích. V odpoledních hodinách se uskuteční před zlínskou radnicí slavnostní start a ve večerních hodinách divácky atraktivní Super rychlostní zkouška, jejíž trať povede již po novém kruhovém objezdu na konci ulice Vodní. V sobotu přichází podstatná změna, neboť se pojede jen šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Důvodem této změny jsou přímé přenosy, neboť celý časový harmonogram jsme museli přizpůsobit požadavkům promotéra. Mezi starty jednotlivých erzet musí být přibližně hodina, aby se přenosy nepřekrývaly,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. V neděli již najdeme v harmonogramu obvyklé tři úseky rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Závěrečná Power Stage měří téměř dvacet kilometrů. V cíli soutěže na zlínském náměstí se objeví nejlepší posádky krátce po sedmnácté hodině. „Jednapadesátý ročník měří celkem 623 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích v celkové délce 202 km. Posádky čekají náročné rychlostní zkoušky s řadou obtížných úseků, které prověří připravenost soutěžních posádek a vozů,“ řekl Miloslav Regner.
Od letošní sezony přechází seriál Mistrovství Evropy v rally pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově, jenž patří do seskupení nápojového giganta Red Bull. Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje od roku 2022 i práva pro ERC, což je pro tento prestižní šampionát důležitým politickým a sportovním posunem ve světě rally. ERC zároveň posílilo portfolio promotéra WRC, kde patřilo již v minulých letech Mistrovství světa v rallycrossu (World RX). Je zde nastolena silná vize učinit z ERC mezistupeň pro vstup do WRC. V letošní sezoně nebudou mezi oběma prestižními seriály žádné termínové kolize, jako tomu bylo v loňském roce.
Zlínští pořadatelé byli velmi blízko k tomu, aby se barumka zařadila do seriálu mistrovství světa WRC. Promotér po odřeknutí Irska usilovně hledal třináctý podnik do letošního kalendáře a Barum Czech Rally Zlín se dostala do finálního výběru kandidátů. Nakonec přednost dostala Ypres Rally v Belgii, která byla součástí WRC již v loňském roce. „Bylo to neskutečně blízko, nikdy v historii jsme nebyli tak blízko dostat do Zlína podnik mistrovství světa. Nejen my, ale hlavně fanoušci v České republice by si splnili dětský sen. Usilovně se vše řešilo během dvou týdnů, nakonec promotér zvolil Belgii, která mistrovství světa hostila již v loňském roce,“ uvedl Jan Regner, zástupce ředitele rally. Přesto um a zápal obětavých lidí ze Zlína na promotéra velmi zapůsobil. „Byli jsme velmi ohromeni profesionalitou a plány ze strany organizačního týmu ve Zlíně. Tato rally zůstává klíčovým podnikem evropského šampionátu a dveře ambicím WRC má otevřené. Těšíme se na další spolupráci,“ nešetřil slova uznání Jona Siebel, výkonný ředitel společnosti WRC Promoter.
Pro fanoušky je velmi příznivá informace, že celý osmidílný seriál Mistrovství Evropy lze sledovat online na placené platformě WRC+. V praxi to znamená, že každá rychlostní zkouška barumky bude vysílána živě po vzoru podniků mistrovství světa. Závěrečná rychlostní zkouška se pojede jako Power Stage, která se bude vysílat přímým přenosem na televizních stanicích nebo prostřednictvím nového systému All Live (WRC+). Pojede se vždy na závěr rally v neděli se startem prvního vozu v 16:08 hodin po přeskupení čela startovního pole. Na rozdíl od loňské sezony nedostanou posádky bonusové body za každou etapu, ale bodovaná bude právě závěrečná Power Stage.
Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se pojede při čtrnáctém ročníku opět tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend. „Po páteční městské erzetě v nočních ulicích Zlína pojede během sobotního dne mezi průjezdy soudobých vozů evropského, českého pole a poté v závěru. V neděli vyjedou na trať před startovním polem barumky, aby na cílovou rampu dorazili v předstihu před nejlepšími posádkami soutěže. Celkem je pro historiky připraveno 176 ostrých kilometrů na 11 rychlostních zkouškách, které se pojedou na všech sedmi úsecích,“ upřesnil Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.
Letošní již jednapadesátý ročník barumky slibuje mimořádnou podívanou a určitě bude stát za to! Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční s početnými zástupy fanoušků tak, jak tomu bylo před pandemií koronaviru a všichni společně prožijí naplno poslední prázdninový víkend okořeněný vůní spáleného benzínu. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?