Do startu největší domácí automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín zbývá půl roku. Jednapadesátý ročník se uskuteční v tradičním termínu na konci letních prázdnin od 26. do 28. srpna 2022. Zlínská rally bude opět součástí FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a Mistrovství České republiky v rally (MCR). Organizační tým kolem dlouholetého ředitele Miloslava Regnera pracuje od podzimu na plné obrátky a představí fanouškům na sklonku léta řadu novinek. Evropský šampionát si vzal pod svá křídla nový promotér, který po vzoru mistrovství světa zavádí na všech soutěžích závěrečnou Power Stage, živé přenosy z každé rychlostní zkoušky a mění se i skladba měřených testů během sobotního dne.
V úvodní tiskové informaci přinášíme základní informaci o soutěži. Rally se odjede od seznamovacích jízd až po cílovou rampu v rychlém sledu čtyř dnů podobně jako v loňském roce. Předehru obstará ve středu prezentace posádek s výdejem itinerářů a volitelná administrativní přejímka. Ve čtvrtek posádky zahájí seznamovací jízdy, které budou pokračovat i v pátek. Ve čtvrtek proběhne dále administrativní a technická přejímka. V pátek je dopoledne na programu kvalifikace (shakedown), letos v bezprostřední blízkosti servisní zóny umístěné tradičně v prostorách hlavního partnera rally, společnosti Continental Barum v Otrokovicích. V odpoledních hodinách se uskuteční před zlínskou radnicí slavnostní start a ve večerních hodinách divácky atraktivní Super rychlostní zkouška, jejíž trať povede již po novém kruhovém objezdu na konci ulice Vodní. V sobotu přichází podstatná změna, neboť se pojede jen šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Důvodem této změny jsou přímé přenosy, neboť celý časový harmonogram jsme museli přizpůsobit požadavkům promotéra. Mezi starty jednotlivých erzet musí být přibližně hodina, aby se přenosy nepřekrývaly,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. V neděli již najdeme v harmonogramu obvyklé tři úseky rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Závěrečná Power Stage měří téměř dvacet kilometrů. V cíli soutěže na zlínském náměstí se objeví nejlepší posádky krátce po sedmnácté hodině. „Jednapadesátý ročník měří celkem 623 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek na sedmi úsecích v celkové délce 202 km. Posádky čekají náročné rychlostní zkoušky s řadou obtížných úseků, které prověří připravenost soutěžních posádek a vozů,“ řekl Miloslav Regner.
Od letošní sezony přechází seriál Mistrovství Evropy v rally pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově, jenž patří do seskupení nápojového giganta Red Bull. Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje od roku 2022 i práva pro ERC, což je pro tento prestižní šampionát důležitým politickým a sportovním posunem ve světě rally. ERC zároveň posílilo portfolio promotéra WRC, kde patřilo již v minulých letech Mistrovství světa v rallycrossu (World RX). Je zde nastolena silná vize učinit z ERC mezistupeň pro vstup do WRC. V letošní sezoně nebudou mezi oběma prestižními seriály žádné termínové kolize, jako tomu bylo v loňském roce.
Zlínští pořadatelé byli velmi blízko k tomu, aby se barumka zařadila do seriálu mistrovství světa WRC. Promotér po odřeknutí Irska usilovně hledal třináctý podnik do letošního kalendáře a Barum Czech Rally Zlín se dostala do finálního výběru kandidátů. Nakonec přednost dostala Ypres Rally v Belgii, která byla součástí WRC již v loňském roce. „Bylo to neskutečně blízko, nikdy v historii jsme nebyli tak blízko dostat do Zlína podnik mistrovství světa. Nejen my, ale hlavně fanoušci v České republice by si splnili dětský sen. Usilovně se vše řešilo během dvou týdnů, nakonec promotér zvolil Belgii, která mistrovství světa hostila již v loňském roce,“ uvedl Jan Regner, zástupce ředitele rally. Přesto um a zápal obětavých lidí ze Zlína na promotéra velmi zapůsobil. „Byli jsme velmi ohromeni profesionalitou a plány ze strany organizačního týmu ve Zlíně. Tato rally zůstává klíčovým podnikem evropského šampionátu a dveře ambicím WRC má otevřené. Těšíme se na další spolupráci,“ nešetřil slova uznání Jona Siebel, výkonný ředitel společnosti WRC Promoter.
Pro fanoušky je velmi příznivá informace, že celý osmidílný seriál Mistrovství Evropy lze sledovat online na placené platformě WRC+. V praxi to znamená, že každá rychlostní zkouška barumky bude vysílána živě po vzoru podniků mistrovství světa. Závěrečná rychlostní zkouška se pojede jako Power Stage, která se bude vysílat přímým přenosem na televizních stanicích nebo prostřednictvím nového systému All Live (WRC+). Pojede se vždy na závěr rally v neděli se startem prvního vozu v 16:08 hodin po přeskupení čela startovního pole. Na rozdíl od loňské sezony nedostanou posádky bonusové body za každou etapu, ale bodovaná bude právě závěrečná Power Stage.
Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se pojede při čtrnáctém ročníku opět tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend. „Po páteční městské erzetě v nočních ulicích Zlína pojede během sobotního dne mezi průjezdy soudobých vozů evropského, českého pole a poté v závěru. V neděli vyjedou na trať před startovním polem barumky, aby na cílovou rampu dorazili v předstihu před nejlepšími posádkami soutěže. Celkem je pro historiky připraveno 176 ostrých kilometrů na 11 rychlostních zkouškách, které se pojedou na všech sedmi úsecích,“ upřesnil Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.
Letošní již jednapadesátý ročník barumky slibuje mimořádnou podívanou a určitě bude stát za to! Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční s početnými zástupy fanoušků tak, jak tomu bylo před pandemií koronaviru a všichni společně prožijí naplno poslední prázdninový víkend okořeněný vůní spáleného benzínu. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.