V sobotu 19. března se opět rozezní sportovní motory v rámci VIII.Rally Monte Komvet. Letos to bude třetí akce tohoto typu na kopřivnickém polygonu, a jak už jsme si zvykli z předchozích závodů, i k březnovému startu je připravena novinka.
Parta lidí zapálených pro motosport okolo Davida Komárka připravila na třetí březnovou sobotu populární „Komvet“. Trať rychlostní zkoušky je opět umístěna do prostor kopřivnického polygonu, ale aby si pravidelní účastníci nepřivykli na jednotvárnost, dojde k drobným změnám. Délka erzety bude 7km, ale pravidlo šesti průjezdů se nemění – tři v jednom a tři v opačném směru. „Třetí letošní závod je stejně jako předchozí závody vypsán jak pro „profíky“, tak i „hobbíky“, kteří chtějí otestovat svou techniku nebo s motorsportem začínají. Poslední předsezónní akce bude navíc krátce před Valašskou rally, takže předpokládám, že se u nás objeví i posádky, které budou chtít otestovat auto před prvním podnikem velkého mistráku. Předpokládám účast cirka padesáti jezdců,“ uvedl k nadcházející akci David Komárek.
Každý „Komvet“ letos přinesl nějakou novinku. V lednu to byl první ostrý test Jakuba Jírovce s vozem Alpine A100 Rally RGT a v únoru připravil premiéru Petr Zedník, jenž přivezl do Česka Ford Fiesta Rally2. Na březnovou akci se toho chystá víc. „Pro Rally Monte Komvet chystáme novinek a změn více. Největší změna bude umístění startu a cíle. Ty již nebudou na stejném místě jako doposud, ale na opačných koncích areálu. K tomu se váže další novinka, a tou bude jízdní výkaz a přejezd na start rychlostní zkoušky. Řada jezdců, kteří jezdí „Komvet“ pravidelně, se chystá na vyšší soutěže, kde je toto nezbytné. Proto to pro ně bude trénink, aby se naučili veškeré věci před ostrým startem v opravdovém závodě. Jezdci se ovšem této novinky nijak nemusí bát, neboť vše jim bude vysvětleno. A v neposlední řadě bude možné výsledky jezdců sledovat on-line,“ nastínil změny „organizační mozek“ závodu Daniel Tasáry.
Bližší informace a případné dotazy ohledně přihlášení najdete na www.racerally.cz.
A pro dokreslení atmosféry závodu ještě přikládáme opět akční video.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.