V sobotu 19. března se opět rozezní sportovní motory v rámci VIII.Rally Monte Komvet. Letos to bude třetí akce tohoto typu na kopřivnickém polygonu, a jak už jsme si zvykli z předchozích závodů, i k březnovému startu je připravena novinka.
Parta lidí zapálených pro motosport okolo Davida Komárka připravila na třetí březnovou sobotu populární „Komvet“. Trať rychlostní zkoušky je opět umístěna do prostor kopřivnického polygonu, ale aby si pravidelní účastníci nepřivykli na jednotvárnost, dojde k drobným změnám. Délka erzety bude 7km, ale pravidlo šesti průjezdů se nemění – tři v jednom a tři v opačném směru. „Třetí letošní závod je stejně jako předchozí závody vypsán jak pro „profíky“, tak i „hobbíky“, kteří chtějí otestovat svou techniku nebo s motorsportem začínají. Poslední předsezónní akce bude navíc krátce před Valašskou rally, takže předpokládám, že se u nás objeví i posádky, které budou chtít otestovat auto před prvním podnikem velkého mistráku. Předpokládám účast cirka padesáti jezdců,“ uvedl k nadcházející akci David Komárek.
Každý „Komvet“ letos přinesl nějakou novinku. V lednu to byl první ostrý test Jakuba Jírovce s vozem Alpine A100 Rally RGT a v únoru připravil premiéru Petr Zedník, jenž přivezl do Česka Ford Fiesta Rally2. Na březnovou akci se toho chystá víc. „Pro Rally Monte Komvet chystáme novinek a změn více. Největší změna bude umístění startu a cíle. Ty již nebudou na stejném místě jako doposud, ale na opačných koncích areálu. K tomu se váže další novinka, a tou bude jízdní výkaz a přejezd na start rychlostní zkoušky. Řada jezdců, kteří jezdí „Komvet“ pravidelně, se chystá na vyšší soutěže, kde je toto nezbytné. Proto to pro ně bude trénink, aby se naučili veškeré věci před ostrým startem v opravdovém závodě. Jezdci se ovšem této novinky nijak nemusí bát, neboť vše jim bude vysvětleno. A v neposlední řadě bude možné výsledky jezdců sledovat on-line,“ nastínil změny „organizační mozek“ závodu Daniel Tasáry.
Bližší informace a případné dotazy ohledně přihlášení najdete na www.racerally.cz.
A pro dokreslení atmosféry závodu ještě přikládáme opět akční video.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?