Global Assistance Setkání mistrů bylo letos posledním společným setkáním mistrů volantu rally, rallycrossu a autokrosu.
Na autodromu v Sosnové u České Lípy se o tomto víkendu uskutečnilo jubilejní XX. Global Assistance Setkání mistrů, které je poslední sportovní akcí roku na tomto místě a posledním setkáním hvězd motorsportu z třech atraktivních motoristických disciplín. Letošní setkání mělo poklidný průběh a komorní atmosféru, a všem účastníkům i divákům patří poděkování za dodržování všech hygienických opatření, díky nimž se mohla tato událost uskutečnit i ve velmi složité době, kterou všichni pociťujeme. Během pátečního programu na autodromu od rána až do tmy burácely motory závodních automobilů a buggy, kdy závodní jezdci trénovali trať na sobotní závod a vozili partnery týmů a fanoušky na místech spolujezdců.
Během sobotního hlavního programu na autodromu v Sosnové se mohli fanoušci, kteří dorazili i přes nepříliš přívětivé počasí, pokochat pohledem na rozdílnou techniku, která se v rukou špičkových závodníků vypínala k těm nejlepším výkonům. Na trati autodromu se odehrávaly desetinové souboje, ale i exhibiční jízdy, kdy vítězem se stal ten závodník, kterého největším potleskem odměnily tribuny diváků. V této show disciplíně o největšího „sosnovského borce“ zvítězil slovenský závodník Pavol Spišák s atraktivní Ladou VFTS, s níž předváděl úchvatnou jízdu pro potěchu všech diváků.
Závodní rozjížďky byly rozděleny podle typů závodních strojů a pojďme si představit ty nejlepší finalisty z každé disciplíny. V samostatné kategorii závodních automobilů Audi Quattro byl nejrychlejším závodníkem Luboš Čížek před Petrem Kuželem a Petrem Žáčkem. Mezi historickými soutěžními vozy zvítězil Jiří Navrátil, který ve finále porazil Martina Rohlenu, a třetí příčka připadla Petru Správkovi. Souboj vozů s přední poháněnou nápravou ovládl David Štefan před Dominikem Nwelati a Milanem Poživilem. Ve finále soutěžních vozů RGT se z vítězství radoval Petr Nešetřil před Jakubem Jirovcem. Rallycrossové dvoukolky ovládl Jan Černý před Václavem Veverkou jun. Mezi rallycrossovými čtyřkolkami byl nejrychlejší Aleš Fučík, který za sebou nechal Jana Bartoše a Matěje Šenka. Autokrosové buggy předváděly po celý víkend jízdu plnou smyků a plamenů z výfuků a nejrychleji se s okruhem v Sosnové popasoval Petr Nikodém před Vladislavem Štětinou a před třetí Eliškou Pilnou. Ve třídě rally speciálů R5 byl nejrychlejším jezdcem ve finále Tomáš Enge, pro něhož to bylo první seznámení s technikou Škoda Fabia Rally 2 Evo. Druhá příčka patřila Aleši Jiráskovi, který také jako okruhový jezdec startoval s identickým vozem poprvé v životě. Třetí dokončil mezi soutěžáky Martin Semerád. Ve finále soutěžních čtyřkolek Rally třídy 1 se z vítězství radoval Václav Pech jun. se špičkovým Fordem Focus WRC, který se stal i celkovým vítězem XX. Global Assistance Setkání mistrů mezi soutěžními jezdci rally. Ve třídě 1 připadlo druhé místo Josefu Semerádovi.
Jubilejní Global Assistance Setkání mistrů se vydařilo a i přes aktuálně nepříznivou situaci okolo nás dalo chvíli zapomenout všem přítomným na nepříjemnosti každodenního života a ukázalo atraktivitu a krásu motoristického sportu. Kompletní výsledky XX. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Press kontakt – Petr Eliáš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.