Global Assistance Setkání mistrů bylo letos posledním společným setkáním mistrů volantu rally, rallycrossu a autokrosu.
Na autodromu v Sosnové u České Lípy se o tomto víkendu uskutečnilo jubilejní XX. Global Assistance Setkání mistrů, které je poslední sportovní akcí roku na tomto místě a posledním setkáním hvězd motorsportu z třech atraktivních motoristických disciplín. Letošní setkání mělo poklidný průběh a komorní atmosféru, a všem účastníkům i divákům patří poděkování za dodržování všech hygienických opatření, díky nimž se mohla tato událost uskutečnit i ve velmi složité době, kterou všichni pociťujeme. Během pátečního programu na autodromu od rána až do tmy burácely motory závodních automobilů a buggy, kdy závodní jezdci trénovali trať na sobotní závod a vozili partnery týmů a fanoušky na místech spolujezdců.
Během sobotního hlavního programu na autodromu v Sosnové se mohli fanoušci, kteří dorazili i přes nepříliš přívětivé počasí, pokochat pohledem na rozdílnou techniku, která se v rukou špičkových závodníků vypínala k těm nejlepším výkonům. Na trati autodromu se odehrávaly desetinové souboje, ale i exhibiční jízdy, kdy vítězem se stal ten závodník, kterého největším potleskem odměnily tribuny diváků. V této show disciplíně o největšího „sosnovského borce“ zvítězil slovenský závodník Pavol Spišák s atraktivní Ladou VFTS, s níž předváděl úchvatnou jízdu pro potěchu všech diváků.
Závodní rozjížďky byly rozděleny podle typů závodních strojů a pojďme si představit ty nejlepší finalisty z každé disciplíny. V samostatné kategorii závodních automobilů Audi Quattro byl nejrychlejším závodníkem Luboš Čížek před Petrem Kuželem a Petrem Žáčkem. Mezi historickými soutěžními vozy zvítězil Jiří Navrátil, který ve finále porazil Martina Rohlenu, a třetí příčka připadla Petru Správkovi. Souboj vozů s přední poháněnou nápravou ovládl David Štefan před Dominikem Nwelati a Milanem Poživilem. Ve finále soutěžních vozů RGT se z vítězství radoval Petr Nešetřil před Jakubem Jirovcem. Rallycrossové dvoukolky ovládl Jan Černý před Václavem Veverkou jun. Mezi rallycrossovými čtyřkolkami byl nejrychlejší Aleš Fučík, který za sebou nechal Jana Bartoše a Matěje Šenka. Autokrosové buggy předváděly po celý víkend jízdu plnou smyků a plamenů z výfuků a nejrychleji se s okruhem v Sosnové popasoval Petr Nikodém před Vladislavem Štětinou a před třetí Eliškou Pilnou. Ve třídě rally speciálů R5 byl nejrychlejším jezdcem ve finále Tomáš Enge, pro něhož to bylo první seznámení s technikou Škoda Fabia Rally 2 Evo. Druhá příčka patřila Aleši Jiráskovi, který také jako okruhový jezdec startoval s identickým vozem poprvé v životě. Třetí dokončil mezi soutěžáky Martin Semerád. Ve finále soutěžních čtyřkolek Rally třídy 1 se z vítězství radoval Václav Pech jun. se špičkovým Fordem Focus WRC, který se stal i celkovým vítězem XX. Global Assistance Setkání mistrů mezi soutěžními jezdci rally. Ve třídě 1 připadlo druhé místo Josefu Semerádovi.
Jubilejní Global Assistance Setkání mistrů se vydařilo a i přes aktuálně nepříznivou situaci okolo nás dalo chvíli zapomenout všem přítomným na nepříjemnosti každodenního života a ukázalo atraktivitu a krásu motoristického sportu. Kompletní výsledky XX. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Press kontakt – Petr Eliáš
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?