Global Assistance Setkání mistrů bylo letos posledním společným setkáním mistrů volantu rally, rallycrossu a autokrosu.
Na autodromu v Sosnové u České Lípy se o tomto víkendu uskutečnilo jubilejní XX. Global Assistance Setkání mistrů, které je poslední sportovní akcí roku na tomto místě a posledním setkáním hvězd motorsportu z třech atraktivních motoristických disciplín. Letošní setkání mělo poklidný průběh a komorní atmosféru, a všem účastníkům i divákům patří poděkování za dodržování všech hygienických opatření, díky nimž se mohla tato událost uskutečnit i ve velmi složité době, kterou všichni pociťujeme. Během pátečního programu na autodromu od rána až do tmy burácely motory závodních automobilů a buggy, kdy závodní jezdci trénovali trať na sobotní závod a vozili partnery týmů a fanoušky na místech spolujezdců.
Během sobotního hlavního programu na autodromu v Sosnové se mohli fanoušci, kteří dorazili i přes nepříliš přívětivé počasí, pokochat pohledem na rozdílnou techniku, která se v rukou špičkových závodníků vypínala k těm nejlepším výkonům. Na trati autodromu se odehrávaly desetinové souboje, ale i exhibiční jízdy, kdy vítězem se stal ten závodník, kterého největším potleskem odměnily tribuny diváků. V této show disciplíně o největšího „sosnovského borce“ zvítězil slovenský závodník Pavol Spišák s atraktivní Ladou VFTS, s níž předváděl úchvatnou jízdu pro potěchu všech diváků.
Závodní rozjížďky byly rozděleny podle typů závodních strojů a pojďme si představit ty nejlepší finalisty z každé disciplíny. V samostatné kategorii závodních automobilů Audi Quattro byl nejrychlejším závodníkem Luboš Čížek před Petrem Kuželem a Petrem Žáčkem. Mezi historickými soutěžními vozy zvítězil Jiří Navrátil, který ve finále porazil Martina Rohlenu, a třetí příčka připadla Petru Správkovi. Souboj vozů s přední poháněnou nápravou ovládl David Štefan před Dominikem Nwelati a Milanem Poživilem. Ve finále soutěžních vozů RGT se z vítězství radoval Petr Nešetřil před Jakubem Jirovcem. Rallycrossové dvoukolky ovládl Jan Černý před Václavem Veverkou jun. Mezi rallycrossovými čtyřkolkami byl nejrychlejší Aleš Fučík, který za sebou nechal Jana Bartoše a Matěje Šenka. Autokrosové buggy předváděly po celý víkend jízdu plnou smyků a plamenů z výfuků a nejrychleji se s okruhem v Sosnové popasoval Petr Nikodém před Vladislavem Štětinou a před třetí Eliškou Pilnou. Ve třídě rally speciálů R5 byl nejrychlejším jezdcem ve finále Tomáš Enge, pro něhož to bylo první seznámení s technikou Škoda Fabia Rally 2 Evo. Druhá příčka patřila Aleši Jiráskovi, který také jako okruhový jezdec startoval s identickým vozem poprvé v životě. Třetí dokončil mezi soutěžáky Martin Semerád. Ve finále soutěžních čtyřkolek Rally třídy 1 se z vítězství radoval Václav Pech jun. se špičkovým Fordem Focus WRC, který se stal i celkovým vítězem XX. Global Assistance Setkání mistrů mezi soutěžními jezdci rally. Ve třídě 1 připadlo druhé místo Josefu Semerádovi.
Jubilejní Global Assistance Setkání mistrů se vydařilo a i přes aktuálně nepříznivou situaci okolo nás dalo chvíli zapomenout všem přítomným na nepříjemnosti každodenního života a ukázalo atraktivitu a krásu motoristického sportu. Kompletní výsledky XX. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Press kontakt – Petr Eliáš
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.