Global Assistance Setkání mistrů bylo letos posledním společným setkáním mistrů volantu rally, rallycrossu a autokrosu.
Na autodromu v Sosnové u České Lípy se o tomto víkendu uskutečnilo jubilejní XX. Global Assistance Setkání mistrů, které je poslední sportovní akcí roku na tomto místě a posledním setkáním hvězd motorsportu z třech atraktivních motoristických disciplín. Letošní setkání mělo poklidný průběh a komorní atmosféru, a všem účastníkům i divákům patří poděkování za dodržování všech hygienických opatření, díky nimž se mohla tato událost uskutečnit i ve velmi složité době, kterou všichni pociťujeme. Během pátečního programu na autodromu od rána až do tmy burácely motory závodních automobilů a buggy, kdy závodní jezdci trénovali trať na sobotní závod a vozili partnery týmů a fanoušky na místech spolujezdců.
Během sobotního hlavního programu na autodromu v Sosnové se mohli fanoušci, kteří dorazili i přes nepříliš přívětivé počasí, pokochat pohledem na rozdílnou techniku, která se v rukou špičkových závodníků vypínala k těm nejlepším výkonům. Na trati autodromu se odehrávaly desetinové souboje, ale i exhibiční jízdy, kdy vítězem se stal ten závodník, kterého největším potleskem odměnily tribuny diváků. V této show disciplíně o největšího „sosnovského borce“ zvítězil slovenský závodník Pavol Spišák s atraktivní Ladou VFTS, s níž předváděl úchvatnou jízdu pro potěchu všech diváků.
Závodní rozjížďky byly rozděleny podle typů závodních strojů a pojďme si představit ty nejlepší finalisty z každé disciplíny. V samostatné kategorii závodních automobilů Audi Quattro byl nejrychlejším závodníkem Luboš Čížek před Petrem Kuželem a Petrem Žáčkem. Mezi historickými soutěžními vozy zvítězil Jiří Navrátil, který ve finále porazil Martina Rohlenu, a třetí příčka připadla Petru Správkovi. Souboj vozů s přední poháněnou nápravou ovládl David Štefan před Dominikem Nwelati a Milanem Poživilem. Ve finále soutěžních vozů RGT se z vítězství radoval Petr Nešetřil před Jakubem Jirovcem. Rallycrossové dvoukolky ovládl Jan Černý před Václavem Veverkou jun. Mezi rallycrossovými čtyřkolkami byl nejrychlejší Aleš Fučík, který za sebou nechal Jana Bartoše a Matěje Šenka. Autokrosové buggy předváděly po celý víkend jízdu plnou smyků a plamenů z výfuků a nejrychleji se s okruhem v Sosnové popasoval Petr Nikodém před Vladislavem Štětinou a před třetí Eliškou Pilnou. Ve třídě rally speciálů R5 byl nejrychlejším jezdcem ve finále Tomáš Enge, pro něhož to bylo první seznámení s technikou Škoda Fabia Rally 2 Evo. Druhá příčka patřila Aleši Jiráskovi, který také jako okruhový jezdec startoval s identickým vozem poprvé v životě. Třetí dokončil mezi soutěžáky Martin Semerád. Ve finále soutěžních čtyřkolek Rally třídy 1 se z vítězství radoval Václav Pech jun. se špičkovým Fordem Focus WRC, který se stal i celkovým vítězem XX. Global Assistance Setkání mistrů mezi soutěžními jezdci rally. Ve třídě 1 připadlo druhé místo Josefu Semerádovi.
Jubilejní Global Assistance Setkání mistrů se vydařilo a i přes aktuálně nepříznivou situaci okolo nás dalo chvíli zapomenout všem přítomným na nepříjemnosti každodenního života a ukázalo atraktivitu a krásu motoristického sportu. Kompletní výsledky XX. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Press kontakt – Petr Eliáš
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?