Minulý víkend se v okolí Šternberku uskutečnil předposlední podnik rallysprintové série. Pořadatelé přichystali, vedle jedné známé erzety, také dvě novější, resp. třetí vložku "namotali" v okolí Trusovického potoka jinak, než obvykle. Tato rally, ať pod názvem Jeseníky, či Morava je známá tím, že je jezdecky zajímavá, avšak pro diváky je hůře přístupná. Ale i přesto se dají na tomto závodě najít hezká místa, ba i fotogenická. Honza Dušek to nemá daleko a tak i on se vydal hledat nějaké ty záběry. Slunečné podzimní počasí mu v tom vyšlo vstříc. Zhodnotit jeho galerii už je na vás.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.