Rally Morava: Poznáme pohárového vítěze?

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 14. října 2021 15:45
Sdílej:

Šestý podnik Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021 Futures Contproduct Rally Morava může korunovat letošní pohárové vítěze. Mezi devíti přihlášenými dvojicemi nechybí aktuální lídři Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou. Dokončení závodu jim zajistí definitivu obhajoby pohárového prvenství.

Pro účastníky Čermák a Hrachovec ADAM Cupu platí, že do celkového hodnocení cupu bude započítáno šest nejlepších výsledků. Právě Rally Morava bude šestým letošním startem ADAMů, pohárový kalendář zakončí za čtrnáct dní závod na Vsetíně. Karty jsou před startem Rally Moravy jasně rozdány. Také díky letošní novince, bonusovým bodům za vítězství v jednotlivých RZ, mají Petráš s Jindrou 38 bodový náskok před Janem Pilařem, ještě více už ztrácí další konkurenti.

„Naším hlavním cílem je pojistit si na Moravě titul v cupu. Po Vyškově je to druhá soutěž, kterou známe, což je určitě výhoda. Nicméně se ukazuje, že tím se úměrně zvyšuje tempo všech (smích). Loni se mi ´erzety´ hodně líbily, a tím, že už na nás není takový tlak na výsledek, můžeme si celou soutěž opravdu užít. Jelikož jsme již ohlásili, že příští rok přestupujeme do vozu Rally5, chceme si už vyzkoušet nějaké změny v rozpisu, které se nám budou hodit v rychlejším autě,“ říká před startem 36letý Jaroslav Petráš, kterého může povzbudit i fakt, že byl loni ze současných konkurentů dvakrát nejrychlejší na shodné RZ Jívová (s délkou 15 km).

Ve spojení s Jaroslavem Petrášem si dovolujeme i zmínit sbírku pro děti ze spolku Ichtyóza, která proběhne právě při Rally Morava.

„Po loňské skvělé odezvě jsme se i letos rozhodli uspořádat sbírku pro děti, které trpí vzácnou a nevyléčitelnou nemocí ichtyóza. Výtěžek poputuje přímo na uhrazení ozdravného pobytu v lázních. Symbolicky právě tento víkend proběhne lázeňský pobyt pro patnáct dětí, který je hrazený z loňské sbírky.

A jak můžete pomoci Vy? Stačí v průběhu pátku či soboty v servisu Rally Morava zastihnout naši posádku, která u sebe bude mít speciální kasičku určenou pro sbírku,“ komentuje záslužnou akci Petráš.

Jeho nejbližšímu pronásledovateli Janu Pilařovi se dobrým výsledkem rovněž může přiblížit definitiva druhé pohárové příčky, jedině výpadek lídra ho pak nechá ve hře o prvenství. Mnohem nepředvídatelnější je aktuálně souboj o bronzový post, na který stále může pomýšlet několik jezdců.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.