Šestý podnik Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021 Futures Contproduct Rally Morava může korunovat letošní pohárové vítěze. Mezi devíti přihlášenými dvojicemi nechybí aktuální lídři Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou. Dokončení závodu jim zajistí definitivu obhajoby pohárového prvenství.
Pro účastníky Čermák a Hrachovec ADAM Cupu platí, že do celkového hodnocení cupu bude započítáno šest nejlepších výsledků. Právě Rally Morava bude šestým letošním startem ADAMů, pohárový kalendář zakončí za čtrnáct dní závod na Vsetíně. Karty jsou před startem Rally Moravy jasně rozdány. Také díky letošní novince, bonusovým bodům za vítězství v jednotlivých RZ, mají Petráš s Jindrou 38 bodový náskok před Janem Pilařem, ještě více už ztrácí další konkurenti.
„Naším hlavním cílem je pojistit si na Moravě titul v cupu. Po Vyškově je to druhá soutěž, kterou známe, což je určitě výhoda. Nicméně se ukazuje, že tím se úměrně zvyšuje tempo všech (smích). Loni se mi ´erzety´ hodně líbily, a tím, že už na nás není takový tlak na výsledek, můžeme si celou soutěž opravdu užít. Jelikož jsme již ohlásili, že příští rok přestupujeme do vozu Rally5, chceme si už vyzkoušet nějaké změny v rozpisu, které se nám budou hodit v rychlejším autě,“ říká před startem 36letý Jaroslav Petráš, kterého může povzbudit i fakt, že byl loni ze současných konkurentů dvakrát nejrychlejší na shodné RZ Jívová (s délkou 15 km).
Ve spojení s Jaroslavem Petrášem si dovolujeme i zmínit sbírku pro děti ze spolku Ichtyóza, která proběhne právě při Rally Morava.
„Po loňské skvělé odezvě jsme se i letos rozhodli uspořádat sbírku pro děti, které trpí vzácnou a nevyléčitelnou nemocí ichtyóza. Výtěžek poputuje přímo na uhrazení ozdravného pobytu v lázních. Symbolicky právě tento víkend proběhne lázeňský pobyt pro patnáct dětí, který je hrazený z loňské sbírky.
A jak můžete pomoci Vy? Stačí v průběhu pátku či soboty v servisu Rally Morava zastihnout naši posádku, která u sebe bude mít speciální kasičku určenou pro sbírku,“ komentuje záslužnou akci Petráš.
Jeho nejbližšímu pronásledovateli Janu Pilařovi se dobrým výsledkem rovněž může přiblížit definitiva druhé pohárové příčky, jedině výpadek lídra ho pak nechá ve hře o prvenství. Mnohem nepředvídatelnější je aktuálně souboj o bronzový post, na který stále může pomýšlet několik jezdců.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.