Zveřejnění oficiálních map odtajnilo finální podobu tratí II. Futures Contproduct Rally Morava, která se odjede v sobotu 16. října 2021. Soutěž se zápočtem do Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+ odstartuje ze slavnostní rampy ve Šternberku krátce po 9. hodině.
A v jeho čele se i podle přehledného seznamu přihlášených posádek objeví historické vozy. „Mistrovství historiků je nejhodnotnější seriál, který nám byl přidělen, pojedou tedy vpředu,“ objasňuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Startovní pole čekají během soboty dvě sekce po třech měřených úsecích. RZ Jívová (3 / 6) je shodná s loňskou podobou, RZ Mutkov (1 / 4) je staronová a k tomu pořadatelé dokázali zajistit zcela nový test Domašov (2 / 5) z Moravského Berouna do Jívové, s délkou téměř čtrnácti kilometrů.
„Věděli jsme, že chceme dát rally kompaktnější podobu, úseky na Rýmařovsku a Šumperku byly loni pouze nouzovou variantou. Sprint otevře úsek Chabičov – Mutkov - Huzová. Celá RZ se jela v protisměru už při Valašské rally 2003, taky se používala při Jeseníkách, zejména se startem v Mutkově a cílem v Pasece. Start jsme tentokrát umístili níže do Chabičova, Mutkovem už projíždíme a končíme v Huzové, aby se dalo navázat na přejezd směrem k RZ 2 na Moravský Beroun.
O Domašově jsme přemýšleli už někdy před deseti lety. Ale doposud se tady nikdy nezávodilo. Jedná se o zajímavou rychlostku, s velmi těžkým začátkem mezi pastvinami a statnými stromy. Po téměř 14 kilometrech zkouška skončí před Jívovou.
Tou se projede v rámci přejezdu, čímž posádky budou rázem na startu poslední RZ Jívová. Její loňská varianta s potkávacím místem se velice líbila. I když má rychlejší pasáž mezi Těšíkovem a odbočením u Domašova, tak jsme se rozhodli ji znovu zařadit,“ komentuje tratě rychlostních zkoušek Frýdecký a pokračuje: „S organizačním týmem jsme připravili čtyři divácká místa, kam srdečně zveme všechny soutěžácké fanoušky. Na Mutkově není žádné, ale na testu Domašov je první hned po startu za Důlním potokem, s organizovaným příchodem přes most k DM (přehledný úsek se zatáčkami). Druhým doporučeným místem bude pravé odbočení za Novou Véskou s přístupem od obce Norberčany. Třetím místem na tomto testu je průjezd návsí v Domašově nad Bystřicí. Přístup je možný od Hr. Petrovic a Sedmi Dvorů.
Na RZ Jívová doporučujeme levé odbočení u Těšíkovské kyselky s přístupem od Hraničných Petrovic. Samozřejmě zkušení rally fanoušci velmi dobře znají i pasáže kolem míjení rychlostní zkoušky (s přístupem pěšky), kde lze najít řadu přehledných výhledů.“
Do Šternberka se během soboty soutěžní vozy vrátí po jedenácté hodině, kdy proběhne kontrola přeskupení v areálu SOŠ lesnické a strojírenské, s nájezdem přes ulici Kopečnou a následný servis (Dvorská ulice). Po absolvování druhé sekce přijedou první posádky do cíle krátce po půl třetí odpoledne.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.