Zveřejnění oficiálních map odtajnilo finální podobu tratí II. Futures Contproduct Rally Morava, která se odjede v sobotu 16. října 2021. Soutěž se zápočtem do Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+ odstartuje ze slavnostní rampy ve Šternberku krátce po 9. hodině.
A v jeho čele se i podle přehledného seznamu přihlášených posádek objeví historické vozy. „Mistrovství historiků je nejhodnotnější seriál, který nám byl přidělen, pojedou tedy vpředu,“ objasňuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Startovní pole čekají během soboty dvě sekce po třech měřených úsecích. RZ Jívová (3 / 6) je shodná s loňskou podobou, RZ Mutkov (1 / 4) je staronová a k tomu pořadatelé dokázali zajistit zcela nový test Domašov (2 / 5) z Moravského Berouna do Jívové, s délkou téměř čtrnácti kilometrů.
„Věděli jsme, že chceme dát rally kompaktnější podobu, úseky na Rýmařovsku a Šumperku byly loni pouze nouzovou variantou. Sprint otevře úsek Chabičov – Mutkov - Huzová. Celá RZ se jela v protisměru už při Valašské rally 2003, taky se používala při Jeseníkách, zejména se startem v Mutkově a cílem v Pasece. Start jsme tentokrát umístili níže do Chabičova, Mutkovem už projíždíme a končíme v Huzové, aby se dalo navázat na přejezd směrem k RZ 2 na Moravský Beroun.
O Domašově jsme přemýšleli už někdy před deseti lety. Ale doposud se tady nikdy nezávodilo. Jedná se o zajímavou rychlostku, s velmi těžkým začátkem mezi pastvinami a statnými stromy. Po téměř 14 kilometrech zkouška skončí před Jívovou.
Tou se projede v rámci přejezdu, čímž posádky budou rázem na startu poslední RZ Jívová. Její loňská varianta s potkávacím místem se velice líbila. I když má rychlejší pasáž mezi Těšíkovem a odbočením u Domašova, tak jsme se rozhodli ji znovu zařadit,“ komentuje tratě rychlostních zkoušek Frýdecký a pokračuje: „S organizačním týmem jsme připravili čtyři divácká místa, kam srdečně zveme všechny soutěžácké fanoušky. Na Mutkově není žádné, ale na testu Domašov je první hned po startu za Důlním potokem, s organizovaným příchodem přes most k DM (přehledný úsek se zatáčkami). Druhým doporučeným místem bude pravé odbočení za Novou Véskou s přístupem od obce Norberčany. Třetím místem na tomto testu je průjezd návsí v Domašově nad Bystřicí. Přístup je možný od Hr. Petrovic a Sedmi Dvorů.
Na RZ Jívová doporučujeme levé odbočení u Těšíkovské kyselky s přístupem od Hraničných Petrovic. Samozřejmě zkušení rally fanoušci velmi dobře znají i pasáže kolem míjení rychlostní zkoušky (s přístupem pěšky), kde lze najít řadu přehledných výhledů.“
Do Šternberka se během soboty soutěžní vozy vrátí po jedenácté hodině, kdy proběhne kontrola přeskupení v areálu SOŠ lesnické a strojírenské, s nájezdem přes ulici Kopečnou a následný servis (Dvorská ulice). Po absolvování druhé sekce přijedou první posádky do cíle krátce po půl třetí odpoledne.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.