Rally Morava láká na čtyři divácká místa

Rally Morava (CZE)
Rally Morava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 14. října 2021 14:42
Sdílej:

Zveřejnění oficiálních map odtajnilo finální podobu tratí II. Futures Contproduct Rally Morava, která se odjede v sobotu 16. října 2021. Soutěž se zápočtem do Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+ odstartuje ze slavnostní rampy ve Šternberku krátce po 9. hodině.

A v jeho čele se i podle přehledného seznamu přihlášených posádek objeví historické vozy. „Mistrovství historiků je nejhodnotnější seriál, který nám byl přidělen, pojedou tedy vpředu,“ objasňuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.

Startovní pole čekají během soboty dvě sekce po třech měřených úsecích. RZ Jívová (3 / 6) je shodná s loňskou podobou, RZ Mutkov (1 / 4) je staronová a k tomu pořadatelé dokázali zajistit zcela nový test Domašov (2 / 5) z Moravského Berouna do Jívové, s délkou téměř čtrnácti kilometrů.

„Věděli jsme, že chceme dát rally kompaktnější podobu, úseky na Rýmařovsku a Šumperku byly loni pouze nouzovou variantou. Sprint otevře úsek Chabičov – Mutkov - Huzová. Celá RZ se jela v protisměru už při Valašské rally 2003, taky se používala při Jeseníkách, zejména se startem v Mutkově a cílem v Pasece. Start jsme tentokrát umístili níže do Chabičova, Mutkovem už projíždíme a končíme v Huzové, aby se dalo navázat na přejezd směrem k RZ 2 na Moravský Beroun.

O Domašově jsme přemýšleli už někdy před deseti lety. Ale doposud se tady nikdy nezávodilo. Jedná se o zajímavou rychlostku, s velmi těžkým začátkem mezi pastvinami a statnými stromy. Po téměř 14 kilometrech zkouška skončí před Jívovou.

Tou se projede v rámci přejezdu, čímž posádky budou rázem na startu poslední RZ Jívová. Její loňská varianta s potkávacím místem se velice líbila. I když má rychlejší pasáž mezi Těšíkovem a odbočením u Domašova, tak jsme se rozhodli ji znovu zařadit,“ komentuje tratě rychlostních zkoušek Frýdecký a pokračuje: „S organizačním týmem jsme připravili čtyři divácká místa, kam srdečně zveme všechny soutěžácké fanoušky. Na Mutkově není žádné, ale na testu Domašov je první hned po startu za Důlním potokem, s organizovaným příchodem přes most k DM (přehledný úsek se zatáčkami). Druhým doporučeným místem bude pravé odbočení za Novou Véskou s přístupem od obce Norberčany. Třetím místem na tomto testu je průjezd návsí v Domašově nad Bystřicí. Přístup je možný od Hr. Petrovic a Sedmi Dvorů.

Na RZ Jívová doporučujeme levé odbočení u Těšíkovské kyselky s přístupem od Hraničných Petrovic. Samozřejmě zkušení rally fanoušci velmi dobře znají i pasáže kolem míjení rychlostní zkoušky (s přístupem pěšky), kde lze najít řadu přehledných výhledů.“

Do Šternberka se během soboty soutěžní vozy vrátí po jedenácté hodině, kdy proběhne kontrola přeskupení v areálu SOŠ lesnické a strojírenské, s nájezdem přes ulici Kopečnou a následný servis (Dvorská ulice). Po absolvování druhé sekce přijedou první posádky do cíle krátce po půl třetí odpoledne.

Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.