Zveřejnění oficiálních map odtajnilo finální podobu tratí II. Futures Contproduct Rally Morava, která se odjede v sobotu 16. října 2021. Soutěž se zápočtem do Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+ odstartuje ze slavnostní rampy ve Šternberku krátce po 9. hodině.
A v jeho čele se i podle přehledného seznamu přihlášených posádek objeví historické vozy. „Mistrovství historiků je nejhodnotnější seriál, který nám byl přidělen, pojedou tedy vpředu,“ objasňuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Startovní pole čekají během soboty dvě sekce po třech měřených úsecích. RZ Jívová (3 / 6) je shodná s loňskou podobou, RZ Mutkov (1 / 4) je staronová a k tomu pořadatelé dokázali zajistit zcela nový test Domašov (2 / 5) z Moravského Berouna do Jívové, s délkou téměř čtrnácti kilometrů.
„Věděli jsme, že chceme dát rally kompaktnější podobu, úseky na Rýmařovsku a Šumperku byly loni pouze nouzovou variantou. Sprint otevře úsek Chabičov – Mutkov - Huzová. Celá RZ se jela v protisměru už při Valašské rally 2003, taky se používala při Jeseníkách, zejména se startem v Mutkově a cílem v Pasece. Start jsme tentokrát umístili níže do Chabičova, Mutkovem už projíždíme a končíme v Huzové, aby se dalo navázat na přejezd směrem k RZ 2 na Moravský Beroun.
O Domašově jsme přemýšleli už někdy před deseti lety. Ale doposud se tady nikdy nezávodilo. Jedná se o zajímavou rychlostku, s velmi těžkým začátkem mezi pastvinami a statnými stromy. Po téměř 14 kilometrech zkouška skončí před Jívovou.
Tou se projede v rámci přejezdu, čímž posádky budou rázem na startu poslední RZ Jívová. Její loňská varianta s potkávacím místem se velice líbila. I když má rychlejší pasáž mezi Těšíkovem a odbočením u Domašova, tak jsme se rozhodli ji znovu zařadit,“ komentuje tratě rychlostních zkoušek Frýdecký a pokračuje: „S organizačním týmem jsme připravili čtyři divácká místa, kam srdečně zveme všechny soutěžácké fanoušky. Na Mutkově není žádné, ale na testu Domašov je první hned po startu za Důlním potokem, s organizovaným příchodem přes most k DM (přehledný úsek se zatáčkami). Druhým doporučeným místem bude pravé odbočení za Novou Véskou s přístupem od obce Norberčany. Třetím místem na tomto testu je průjezd návsí v Domašově nad Bystřicí. Přístup je možný od Hr. Petrovic a Sedmi Dvorů.
Na RZ Jívová doporučujeme levé odbočení u Těšíkovské kyselky s přístupem od Hraničných Petrovic. Samozřejmě zkušení rally fanoušci velmi dobře znají i pasáže kolem míjení rychlostní zkoušky (s přístupem pěšky), kde lze najít řadu přehledných výhledů.“
Do Šternberka se během soboty soutěžní vozy vrátí po jedenácté hodině, kdy proběhne kontrola přeskupení v areálu SOŠ lesnické a strojírenské, s nájezdem přes ulici Kopečnou a následný servis (Dvorská ulice). Po absolvování druhé sekce přijedou první posádky do cíle krátce po půl třetí odpoledne.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.