Zveřejnění oficiálních map odtajnilo finální podobu tratí II. Futures Contproduct Rally Morava, která se odjede v sobotu 16. října 2021. Soutěž se zápočtem do Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+ odstartuje ze slavnostní rampy ve Šternberku krátce po 9. hodině.
A v jeho čele se i podle přehledného seznamu přihlášených posádek objeví historické vozy. „Mistrovství historiků je nejhodnotnější seriál, který nám byl přidělen, pojedou tedy vpředu,“ objasňuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Startovní pole čekají během soboty dvě sekce po třech měřených úsecích. RZ Jívová (3 / 6) je shodná s loňskou podobou, RZ Mutkov (1 / 4) je staronová a k tomu pořadatelé dokázali zajistit zcela nový test Domašov (2 / 5) z Moravského Berouna do Jívové, s délkou téměř čtrnácti kilometrů.
„Věděli jsme, že chceme dát rally kompaktnější podobu, úseky na Rýmařovsku a Šumperku byly loni pouze nouzovou variantou. Sprint otevře úsek Chabičov – Mutkov - Huzová. Celá RZ se jela v protisměru už při Valašské rally 2003, taky se používala při Jeseníkách, zejména se startem v Mutkově a cílem v Pasece. Start jsme tentokrát umístili níže do Chabičova, Mutkovem už projíždíme a končíme v Huzové, aby se dalo navázat na přejezd směrem k RZ 2 na Moravský Beroun.
O Domašově jsme přemýšleli už někdy před deseti lety. Ale doposud se tady nikdy nezávodilo. Jedná se o zajímavou rychlostku, s velmi těžkým začátkem mezi pastvinami a statnými stromy. Po téměř 14 kilometrech zkouška skončí před Jívovou.
Tou se projede v rámci přejezdu, čímž posádky budou rázem na startu poslední RZ Jívová. Její loňská varianta s potkávacím místem se velice líbila. I když má rychlejší pasáž mezi Těšíkovem a odbočením u Domašova, tak jsme se rozhodli ji znovu zařadit,“ komentuje tratě rychlostních zkoušek Frýdecký a pokračuje: „S organizačním týmem jsme připravili čtyři divácká místa, kam srdečně zveme všechny soutěžácké fanoušky. Na Mutkově není žádné, ale na testu Domašov je první hned po startu za Důlním potokem, s organizovaným příchodem přes most k DM (přehledný úsek se zatáčkami). Druhým doporučeným místem bude pravé odbočení za Novou Véskou s přístupem od obce Norberčany. Třetím místem na tomto testu je průjezd návsí v Domašově nad Bystřicí. Přístup je možný od Hr. Petrovic a Sedmi Dvorů.
Na RZ Jívová doporučujeme levé odbočení u Těšíkovské kyselky s přístupem od Hraničných Petrovic. Samozřejmě zkušení rally fanoušci velmi dobře znají i pasáže kolem míjení rychlostní zkoušky (s přístupem pěšky), kde lze najít řadu přehledných výhledů.“
Do Šternberka se během soboty soutěžní vozy vrátí po jedenácté hodině, kdy proběhne kontrola přeskupení v areálu SOŠ lesnické a strojírenské, s nájezdem přes ulici Kopečnou a následný servis (Dvorská ulice). Po absolvování druhé sekce přijedou první posádky do cíle krátce po půl třetí odpoledne.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.