XXIX. Rally Vyškov 2021, kterou provázelo slunečné počasí od začátku až do konce, vyhrál Roman Odložilík se Škodou Fabia Rally2 Evo. Vedení se ujal po druhé rychlostní zkoušce a následně si svou první příčku hlídal až do konce. Stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii Rally Vyškov se čtyřmi vítězstvími na kontě, když překonal Stanislava Chovance se třemi prvenstvími.
„Jsme moc rádi, že se nám ve Vyškově povedlo znovu vyhrát. Jak Adam Březík, tak Vojtěch Štajf nám to na druhé rychlostní zkoušce usnadnili a Martina Vlčka jsem si pak už hlídal, takže odpoledne pro nás bylo relativně v klidu. Jsem spokojený a pořadatelé Rally Vyškov připravili znovu moc pěkný závod,“ řekl v cíli vyškovský rekordman. Odložilíkova tempa se zvládal držet pouze Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2. V konečném zúčtování i přes dílčí vítězství v předposlední a poslední rychlostní zkoušce však za vítězným Odložilíkem zaostal o čtvrt minuty. Třetí pozici vybojoval Tomáš Kurka s vozem Mini John Cooper Works WRC.
Zlomovým okamžikem letošní Rally Vyškov byla druhá rychlostní zkouška zvaná Podivická, po které odstoupil kvůli upadlé lyžině vítěz úvodní rychlostní zkoušky Adam Březík a také Vojtěch Štajf kvůli poškození vozu po střetu se zídkou na proslulé farmě v Zelené Hoře. „Já Podivickou zkoušku dobře znám a říkal jsem si, že by se tam mohlo rozhodovat. Určitě jsem ale nečekal, že tam chybu udělají oba dva,“ komentoval Podivickou vítěz Roman Odložilík. Mezi odstoupivší se zařadil ze třetího průběžného místa hned na dalším měřeném testu také David Tomek, který vycestoval mimo trať a poškodil svou Škodu Fabia Rally2 Evo, s níž ve Vyškově premiérově startoval.
Konečné výsledky XXIX. Rally Vyškov 2021:
R. Odložilík – M. Tureček Škoda Fabia Rally2 Evo 39:47,8 min M. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 N Rally2 + 15,8 s T. Kurka – K. Janovská Mini JCW WRC + 1:15,6 min K. Trněný – Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:48,4 min V. Hanuš – J. Navrátil Hyundai i20 R5 + 1:52,7 min K. Štochl – M. Klička Škoda Fabia R5 + 2:02,6 min J. Hanák – M. Večerka Škoda Fabia Rally2 Evo + 2:13,2 min P. Semerád – D. Persein Mitsubishi Mirage Open N + 2:15,7 min V. Dědic jun. – L. Laurincová Škoda Fabia R5 + 2:16,7 min O. Šimek – V. Baďura Ford Fiesta R5 + 2:20,1 minPrůběh soutěže v hodnocení Rallysprint série byl obdobný jako v hodnocení Poháru 2+. Od druhé rychlostní zkoušky se vedení ujal Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Vedení až do cíle už nikomu nepřepustil a jasně zvítězil. Během dopoledne se ho držel Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max, ale v druhé sekci jeho ztráta narostla a skončil druhý. Třetí skončil po souboji s Petrem Danielem David Štefan s Peugeotem 208 Rally4. Opel Adam Cup ve Vyškově vyhrál Jaroslav Petráš před druhým Kryštofem Zpěvákem a třetím Filipem Kohnem. Hodnocení České trofeje rally historických automobilů opanoval Aleš Jirátko s vozem BMW 2002 Ti. Stupně vítězů Poháru pořadatele obsadili Slováci. Vyhrál Vladimír Hanuš před Romanem Popovičem a Lukášem Lapdavským.
„Mrzí nás nesrovnalosti a následné debaty po konci Rally Vyškov ohledně penalizace pro posádku Petr Semerád – Danny Persein, proto považuji za nutné to vyjasnit,“ řekl ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek a pokračoval: „V průběhu zasedání sportovních komisařů byli na vlastní žádost přizváni Petr Semerád se spolujezdcem Dannym Perseinem k projednání jejich třicetivteřinové penalizace za posunutí balíku v retardéru celým jeho objemem mimo základnu. Petr Semerád k jednání zplnomocnil manažera týmu Protocars, pana Kopku. Ani jeden z nich však nepřinesl žádný důkaz, který by v tu chvíli vyvracel tvrzení rozhodčího faktu o udělení penalizace. Žádná informace o podávání protestu se ke mně ani ke sportovním komisařům vůbec nedostala.“
Předseda Hanáckého Rally Klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš uzavírá: „Děkujeme městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla za skvělou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých bychom tuto soutěž nemohli uspořádat. Již brzy zahájíme přípravy na jubilejní 30. Rally Vyškov. Toto jubileum chceme náležitě oslavit. Na viděnou na Rally Vyškov 2022.“
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?