XXIX. Rally Vyškov 2021, kterou provázelo slunečné počasí od začátku až do konce, vyhrál Roman Odložilík se Škodou Fabia Rally2 Evo. Vedení se ujal po druhé rychlostní zkoušce a následně si svou první příčku hlídal až do konce. Stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii Rally Vyškov se čtyřmi vítězstvími na kontě, když překonal Stanislava Chovance se třemi prvenstvími.
„Jsme moc rádi, že se nám ve Vyškově povedlo znovu vyhrát. Jak Adam Březík, tak Vojtěch Štajf nám to na druhé rychlostní zkoušce usnadnili a Martina Vlčka jsem si pak už hlídal, takže odpoledne pro nás bylo relativně v klidu. Jsem spokojený a pořadatelé Rally Vyškov připravili znovu moc pěkný závod,“ řekl v cíli vyškovský rekordman. Odložilíkova tempa se zvládal držet pouze Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2. V konečném zúčtování i přes dílčí vítězství v předposlední a poslední rychlostní zkoušce však za vítězným Odložilíkem zaostal o čtvrt minuty. Třetí pozici vybojoval Tomáš Kurka s vozem Mini John Cooper Works WRC.
Zlomovým okamžikem letošní Rally Vyškov byla druhá rychlostní zkouška zvaná Podivická, po které odstoupil kvůli upadlé lyžině vítěz úvodní rychlostní zkoušky Adam Březík a také Vojtěch Štajf kvůli poškození vozu po střetu se zídkou na proslulé farmě v Zelené Hoře. „Já Podivickou zkoušku dobře znám a říkal jsem si, že by se tam mohlo rozhodovat. Určitě jsem ale nečekal, že tam chybu udělají oba dva,“ komentoval Podivickou vítěz Roman Odložilík. Mezi odstoupivší se zařadil ze třetího průběžného místa hned na dalším měřeném testu také David Tomek, který vycestoval mimo trať a poškodil svou Škodu Fabia Rally2 Evo, s níž ve Vyškově premiérově startoval.
Konečné výsledky XXIX. Rally Vyškov 2021:
R. Odložilík – M. Tureček Škoda Fabia Rally2 Evo 39:47,8 min M. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 N Rally2 + 15,8 s T. Kurka – K. Janovská Mini JCW WRC + 1:15,6 min K. Trněný – Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:48,4 min V. Hanuš – J. Navrátil Hyundai i20 R5 + 1:52,7 min K. Štochl – M. Klička Škoda Fabia R5 + 2:02,6 min J. Hanák – M. Večerka Škoda Fabia Rally2 Evo + 2:13,2 min P. Semerád – D. Persein Mitsubishi Mirage Open N + 2:15,7 min V. Dědic jun. – L. Laurincová Škoda Fabia R5 + 2:16,7 min O. Šimek – V. Baďura Ford Fiesta R5 + 2:20,1 minPrůběh soutěže v hodnocení Rallysprint série byl obdobný jako v hodnocení Poháru 2+. Od druhé rychlostní zkoušky se vedení ujal Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Vedení až do cíle už nikomu nepřepustil a jasně zvítězil. Během dopoledne se ho držel Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max, ale v druhé sekci jeho ztráta narostla a skončil druhý. Třetí skončil po souboji s Petrem Danielem David Štefan s Peugeotem 208 Rally4. Opel Adam Cup ve Vyškově vyhrál Jaroslav Petráš před druhým Kryštofem Zpěvákem a třetím Filipem Kohnem. Hodnocení České trofeje rally historických automobilů opanoval Aleš Jirátko s vozem BMW 2002 Ti. Stupně vítězů Poháru pořadatele obsadili Slováci. Vyhrál Vladimír Hanuš před Romanem Popovičem a Lukášem Lapdavským.
„Mrzí nás nesrovnalosti a následné debaty po konci Rally Vyškov ohledně penalizace pro posádku Petr Semerád – Danny Persein, proto považuji za nutné to vyjasnit,“ řekl ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek a pokračoval: „V průběhu zasedání sportovních komisařů byli na vlastní žádost přizváni Petr Semerád se spolujezdcem Dannym Perseinem k projednání jejich třicetivteřinové penalizace za posunutí balíku v retardéru celým jeho objemem mimo základnu. Petr Semerád k jednání zplnomocnil manažera týmu Protocars, pana Kopku. Ani jeden z nich však nepřinesl žádný důkaz, který by v tu chvíli vyvracel tvrzení rozhodčího faktu o udělení penalizace. Žádná informace o podávání protestu se ke mně ani ke sportovním komisařům vůbec nedostala.“
Předseda Hanáckého Rally Klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš uzavírá: „Děkujeme městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla za skvělou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých bychom tuto soutěž nemohli uspořádat. Již brzy zahájíme přípravy na jubilejní 30. Rally Vyškov. Toto jubileum chceme náležitě oslavit. Na viděnou na Rally Vyškov 2022.“
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.