Králem Vyškova se stal Roman Odložilík

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 16. září 2021 13:33
Sdílej:

XXIX. Rally Vyškov 2021, kterou provázelo slunečné počasí od začátku až do konce, vyhrál Roman Odložilík se Škodou Fabia Rally2 Evo. Vedení se ujal po druhé rychlostní zkoušce a následně si svou první příčku hlídal až do konce. Stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii Rally Vyškov se čtyřmi vítězstvími na kontě, když překonal Stanislava Chovance se třemi prvenstvími.

„Jsme moc rádi, že se nám ve Vyškově povedlo znovu vyhrát. Jak Adam Březík, tak Vojtěch Štajf nám to na druhé rychlostní zkoušce usnadnili a Martina Vlčka jsem si pak už hlídal, takže odpoledne pro nás bylo relativně v klidu. Jsem spokojený a pořadatelé Rally Vyškov připravili znovu moc pěkný závod,“ řekl v cíli vyškovský rekordman. Odložilíkova tempa se zvládal držet pouze Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2. V konečném zúčtování i přes dílčí vítězství v předposlední a poslední rychlostní zkoušce však za vítězným Odložilíkem zaostal o čtvrt minuty. Třetí pozici vybojoval Tomáš Kurka s vozem Mini John Cooper Works WRC.

Zlomovým okamžikem letošní Rally Vyškov byla druhá rychlostní zkouška zvaná Podivická, po které odstoupil kvůli upadlé lyžině vítěz úvodní rychlostní zkoušky Adam Březík a také Vojtěch Štajf kvůli poškození vozu po střetu se zídkou na proslulé farmě v Zelené Hoře. „Já Podivickou zkoušku dobře znám a říkal jsem si, že by se tam mohlo rozhodovat. Určitě jsem ale nečekal, že tam chybu udělají oba dva,“ komentoval Podivickou vítěz Roman Odložilík. Mezi odstoupivší se zařadil ze třetího průběžného místa hned na dalším měřeném testu také David Tomek, který vycestoval mimo trať a poškodil svou Škodu Fabia Rally2 Evo, s níž ve Vyškově premiérově startoval.

Konečné výsledky XXIX. Rally Vyškov 2021:

R. Odložilík – M. Tureček       Škoda Fabia Rally2 Evo    39:47,8 min M. Vlček – K. Jugasová         Hyundai i20 N Rally2         + 15,8 s T. Kurka – K. Janovská          Mini JCW WRC                + 1:15,6 min K. Trněný – Ch. Doerr            Ford Fiesta R5                 + 1:48,4 min V. Hanuš – J. Navrátil             Hyundai i20 R5                + 1:52,7 min K. Štochl – M. Klička              Škoda Fabia R5               + 2:02,6 min J. Hanák – M. Večerka           Škoda Fabia Rally2 Evo  + 2:13,2 min P. Semerád – D. Persein     Mitsubishi Mirage Open N  + 2:15,7 min V. Dědic jun. – L. Laurincová  Škoda Fabia R5              + 2:16,7 min O. Šimek – V. Baďura             Ford Fiesta R5                + 2:20,1 min

Průběh soutěže v hodnocení Rallysprint série byl obdobný jako v hodnocení Poháru 2+. Od druhé rychlostní zkoušky se vedení ujal Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Vedení až do cíle už nikomu nepřepustil a jasně zvítězil. Během dopoledne se ho držel Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max, ale v druhé sekci jeho ztráta narostla a skončil druhý. Třetí skončil po souboji s Petrem Danielem David Štefan s Peugeotem 208 Rally4. Opel Adam Cup ve Vyškově vyhrál Jaroslav Petráš před druhým Kryštofem Zpěvákem a třetím Filipem Kohnem. Hodnocení České trofeje rally historických automobilů opanoval Aleš Jirátko s vozem BMW 2002 Ti. Stupně vítězů Poháru pořadatele obsadili Slováci. Vyhrál Vladimír Hanuš před Romanem Popovičem a Lukášem Lapdavským.

„Mrzí nás nesrovnalosti a následné debaty po konci Rally Vyškov ohledně penalizace pro posádku Petr Semerád – Danny Persein, proto považuji za nutné to vyjasnit,“ řekl ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek a pokračoval: „V průběhu zasedání sportovních komisařů byli na vlastní žádost přizváni Petr Semerád se spolujezdcem Dannym Perseinem k projednání jejich třicetivteřinové penalizace za posunutí balíku v retardéru celým jeho objemem mimo základnu. Petr Semerád k jednání zplnomocnil manažera týmu Protocars, pana Kopku. Ani jeden z nich však nepřinesl žádný důkaz, který by v tu chvíli vyvracel tvrzení rozhodčího faktu o udělení penalizace. Žádná informace o podávání protestu se ke mně ani ke sportovním komisařům vůbec nedostala.“

Předseda Hanáckého Rally Klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš uzavírá: „Děkujeme městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla za skvělou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých bychom tuto soutěž nemohli uspořádat. Již brzy zahájíme přípravy na jubilejní 30. Rally Vyškov. Toto jubileum chceme náležitě oslavit. Na viděnou na Rally Vyškov 2022.“

Rally Vyškov na sociálních sítích:

Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ 

Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/ 

 

Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.