XXIX. Rally Vyškov 2021, kterou provázelo slunečné počasí od začátku až do konce, vyhrál Roman Odložilík se Škodou Fabia Rally2 Evo. Vedení se ujal po druhé rychlostní zkoušce a následně si svou první příčku hlídal až do konce. Stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii Rally Vyškov se čtyřmi vítězstvími na kontě, když překonal Stanislava Chovance se třemi prvenstvími.
„Jsme moc rádi, že se nám ve Vyškově povedlo znovu vyhrát. Jak Adam Březík, tak Vojtěch Štajf nám to na druhé rychlostní zkoušce usnadnili a Martina Vlčka jsem si pak už hlídal, takže odpoledne pro nás bylo relativně v klidu. Jsem spokojený a pořadatelé Rally Vyškov připravili znovu moc pěkný závod,“ řekl v cíli vyškovský rekordman. Odložilíkova tempa se zvládal držet pouze Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2. V konečném zúčtování i přes dílčí vítězství v předposlední a poslední rychlostní zkoušce však za vítězným Odložilíkem zaostal o čtvrt minuty. Třetí pozici vybojoval Tomáš Kurka s vozem Mini John Cooper Works WRC.
Zlomovým okamžikem letošní Rally Vyškov byla druhá rychlostní zkouška zvaná Podivická, po které odstoupil kvůli upadlé lyžině vítěz úvodní rychlostní zkoušky Adam Březík a také Vojtěch Štajf kvůli poškození vozu po střetu se zídkou na proslulé farmě v Zelené Hoře. „Já Podivickou zkoušku dobře znám a říkal jsem si, že by se tam mohlo rozhodovat. Určitě jsem ale nečekal, že tam chybu udělají oba dva,“ komentoval Podivickou vítěz Roman Odložilík. Mezi odstoupivší se zařadil ze třetího průběžného místa hned na dalším měřeném testu také David Tomek, který vycestoval mimo trať a poškodil svou Škodu Fabia Rally2 Evo, s níž ve Vyškově premiérově startoval.
Konečné výsledky XXIX. Rally Vyškov 2021:
R. Odložilík – M. Tureček Škoda Fabia Rally2 Evo 39:47,8 min M. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 N Rally2 + 15,8 s T. Kurka – K. Janovská Mini JCW WRC + 1:15,6 min K. Trněný – Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:48,4 min V. Hanuš – J. Navrátil Hyundai i20 R5 + 1:52,7 min K. Štochl – M. Klička Škoda Fabia R5 + 2:02,6 min J. Hanák – M. Večerka Škoda Fabia Rally2 Evo + 2:13,2 min P. Semerád – D. Persein Mitsubishi Mirage Open N + 2:15,7 min V. Dědic jun. – L. Laurincová Škoda Fabia R5 + 2:16,7 min O. Šimek – V. Baďura Ford Fiesta R5 + 2:20,1 minPrůběh soutěže v hodnocení Rallysprint série byl obdobný jako v hodnocení Poháru 2+. Od druhé rychlostní zkoušky se vedení ujal Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Vedení až do cíle už nikomu nepřepustil a jasně zvítězil. Během dopoledne se ho držel Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max, ale v druhé sekci jeho ztráta narostla a skončil druhý. Třetí skončil po souboji s Petrem Danielem David Štefan s Peugeotem 208 Rally4. Opel Adam Cup ve Vyškově vyhrál Jaroslav Petráš před druhým Kryštofem Zpěvákem a třetím Filipem Kohnem. Hodnocení České trofeje rally historických automobilů opanoval Aleš Jirátko s vozem BMW 2002 Ti. Stupně vítězů Poháru pořadatele obsadili Slováci. Vyhrál Vladimír Hanuš před Romanem Popovičem a Lukášem Lapdavským.
„Mrzí nás nesrovnalosti a následné debaty po konci Rally Vyškov ohledně penalizace pro posádku Petr Semerád – Danny Persein, proto považuji za nutné to vyjasnit,“ řekl ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek a pokračoval: „V průběhu zasedání sportovních komisařů byli na vlastní žádost přizváni Petr Semerád se spolujezdcem Dannym Perseinem k projednání jejich třicetivteřinové penalizace za posunutí balíku v retardéru celým jeho objemem mimo základnu. Petr Semerád k jednání zplnomocnil manažera týmu Protocars, pana Kopku. Ani jeden z nich však nepřinesl žádný důkaz, který by v tu chvíli vyvracel tvrzení rozhodčího faktu o udělení penalizace. Žádná informace o podávání protestu se ke mně ani ke sportovním komisařům vůbec nedostala.“
Předseda Hanáckého Rally Klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš uzavírá: „Děkujeme městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla za skvělou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých bychom tuto soutěž nemohli uspořádat. Již brzy zahájíme přípravy na jubilejní 30. Rally Vyškov. Toto jubileum chceme náležitě oslavit. Na viděnou na Rally Vyškov 2022.“
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.