Na letošní Barum rally se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport chystal jako na vrchol sezony. Po hostování Dominika v tovární ŠKODA Fabia Rally2 Evo na Bohemia rally a v Mistrovství Evropy na Rally di Roma Capitale bylo cílem nejen upevnit dosavadní výborné postavení v Mistrovství České republiky.
Zatímco v dosavadním průběhu letošního roku bylo hlavním úkolem sbírání zkušeností, na Barum rally bylo cílem posunout rychlost blíže k limitům. Tento záměr dostal drobnou trhlinu na první rychlostní zkoušce, kterou Dominik z poloviny absolvoval na defektu. Pohroma přišla na třetí rychlostní zkoušce, kdy vůz po dlouhém skoku opustil trať. Pro tým tak rally skončila. V současné době běží naplno práce na opravě silně poškozeného vozu. Po týdnu usilovné práce můžeme konstatovat, že start v Pačejově je reálný a Dominik tam bude s velkou pravděpodobností moci obhajovat průběžné čtvrté místo v Mistrovství ČR.
O náročnosti letošní Barum rally svědčí i dlouhá řada odpadlých posádek. O to více je třeba ocenit výkony těch, kteří ji dokončili a především vyzrálý výkon Janů Kopeckého a Hlouška. Pro Jana Kopeckého to bylo již desáté vítězství na Barumce a zároveň znamenalo jeho osmý titul Mistra České republiky. Gratulujeme!
Šéf týmu Jaroslav Vančík nyní směřuje veškeré úsilí k tomu, aby byl vůz co nejdříve v pořádku. „Letošní Barumka opět potvrdila svou pověst nejnáročnější rally v Česku. Svoji daň jsme zaplatili i my. Tak to je, když jezdec hledá limit. Stane se, že ho překročí, ale jinak ho najít nelze. Naštěstí se to obešlo bez větších zdravotních následků. Klukům věřím, že na příští rally pojedou naplno. Auto jsme odstrojili minulý týden, takže jsme poměrně rychle věděli, co nás čeká za opravy. Rám poškozený nebyl a hlavní agregáty vypadají zatím také dobře. Všechno ale ještě musí projít hloubkovou kontrolou a diagnostikou, aby se na dalších rally neobjevily nějaké následné poruchy. Musím poděkovat všem mechanikům týmu za dosud odvedenou i budoucí práci a nasazení. Velký dík také patří Mirkovi Březíkovi za to, že odložil všechny své plány a okamžitě začal pracovat na opravě. Museli jsme také přeorganizovat práci v celé firmě, všichni teď pracují na především na opravě rally auta. Přestože je práce strašně moc, kluci to určitě stihnou a nepochybuji, že v Pačejově budeme na startu. Byl bych rád, kdybychom před Pačejovem stihli i nějaké testování. “
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce týmu se ŠKODA Auto, bere situaci realisticky. „Všichni, kteří se kolem rally a motorsportu pohybujeme, víme že havárie k tomuto sportu patří. Dominik ze třiceti startů v rally ani jednou nehavaroval, což je opravdu mimořádná bilance. Že přišla havárie právě na Barumce a že byla tak velká, je sice nepříjemné, ale nevzdáváme se a jedeme dál. Podstatné je, že nedošlo k žádným velkým zraněním.“
Dominik sám popisuje svojí první havárii takto. „Neodhadl jsem rychlost na horizontu. Byli jsme moc rychlí a letěli daleko. Navíc jsme horizont skočili trochu nakřivo, po dopadu auto odskočilo na stranu a my vyletěli z tratě. Strom nás odrazil zpátky, šli jsme přes střechu a byl konec. Měl jsem otřes mozku a oba jsme byli potlučení, Jirka naštěstí nemusel do nemocnice a mě pustili po dvou dnech. Všichni teď naplno pracujeme na autě, abychom do Pačejova vše stihli.“
Všichni v týmu doufáme, že se s diváky potkáme na Invelt Rally Pačejov a usilovně na tom pracujeme.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!