Na letošní Barum rally se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport chystal jako na vrchol sezony. Po hostování Dominika v tovární ŠKODA Fabia Rally2 Evo na Bohemia rally a v Mistrovství Evropy na Rally di Roma Capitale bylo cílem nejen upevnit dosavadní výborné postavení v Mistrovství České republiky.
Zatímco v dosavadním průběhu letošního roku bylo hlavním úkolem sbírání zkušeností, na Barum rally bylo cílem posunout rychlost blíže k limitům. Tento záměr dostal drobnou trhlinu na první rychlostní zkoušce, kterou Dominik z poloviny absolvoval na defektu. Pohroma přišla na třetí rychlostní zkoušce, kdy vůz po dlouhém skoku opustil trať. Pro tým tak rally skončila. V současné době běží naplno práce na opravě silně poškozeného vozu. Po týdnu usilovné práce můžeme konstatovat, že start v Pačejově je reálný a Dominik tam bude s velkou pravděpodobností moci obhajovat průběžné čtvrté místo v Mistrovství ČR.
O náročnosti letošní Barum rally svědčí i dlouhá řada odpadlých posádek. O to více je třeba ocenit výkony těch, kteří ji dokončili a především vyzrálý výkon Janů Kopeckého a Hlouška. Pro Jana Kopeckého to bylo již desáté vítězství na Barumce a zároveň znamenalo jeho osmý titul Mistra České republiky. Gratulujeme!
Šéf týmu Jaroslav Vančík nyní směřuje veškeré úsilí k tomu, aby byl vůz co nejdříve v pořádku. „Letošní Barumka opět potvrdila svou pověst nejnáročnější rally v Česku. Svoji daň jsme zaplatili i my. Tak to je, když jezdec hledá limit. Stane se, že ho překročí, ale jinak ho najít nelze. Naštěstí se to obešlo bez větších zdravotních následků. Klukům věřím, že na příští rally pojedou naplno. Auto jsme odstrojili minulý týden, takže jsme poměrně rychle věděli, co nás čeká za opravy. Rám poškozený nebyl a hlavní agregáty vypadají zatím také dobře. Všechno ale ještě musí projít hloubkovou kontrolou a diagnostikou, aby se na dalších rally neobjevily nějaké následné poruchy. Musím poděkovat všem mechanikům týmu za dosud odvedenou i budoucí práci a nasazení. Velký dík také patří Mirkovi Březíkovi za to, že odložil všechny své plány a okamžitě začal pracovat na opravě. Museli jsme také přeorganizovat práci v celé firmě, všichni teď pracují na především na opravě rally auta. Přestože je práce strašně moc, kluci to určitě stihnou a nepochybuji, že v Pačejově budeme na startu. Byl bych rád, kdybychom před Pačejovem stihli i nějaké testování. “
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce týmu se ŠKODA Auto, bere situaci realisticky. „Všichni, kteří se kolem rally a motorsportu pohybujeme, víme že havárie k tomuto sportu patří. Dominik ze třiceti startů v rally ani jednou nehavaroval, což je opravdu mimořádná bilance. Že přišla havárie právě na Barumce a že byla tak velká, je sice nepříjemné, ale nevzdáváme se a jedeme dál. Podstatné je, že nedošlo k žádným velkým zraněním.“
Dominik sám popisuje svojí první havárii takto. „Neodhadl jsem rychlost na horizontu. Byli jsme moc rychlí a letěli daleko. Navíc jsme horizont skočili trochu nakřivo, po dopadu auto odskočilo na stranu a my vyletěli z tratě. Strom nás odrazil zpátky, šli jsme přes střechu a byl konec. Měl jsem otřes mozku a oba jsme byli potlučení, Jirka naštěstí nemusel do nemocnice a mě pustili po dvou dnech. Všichni teď naplno pracujeme na autě, abychom do Pačejova vše stihli.“
Všichni v týmu doufáme, že se s diváky potkáme na Invelt Rally Pačejov a usilovně na tom pracujeme.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.