Na letošní Barum rally se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport chystal jako na vrchol sezony. Po hostování Dominika v tovární ŠKODA Fabia Rally2 Evo na Bohemia rally a v Mistrovství Evropy na Rally di Roma Capitale bylo cílem nejen upevnit dosavadní výborné postavení v Mistrovství České republiky.
Zatímco v dosavadním průběhu letošního roku bylo hlavním úkolem sbírání zkušeností, na Barum rally bylo cílem posunout rychlost blíže k limitům. Tento záměr dostal drobnou trhlinu na první rychlostní zkoušce, kterou Dominik z poloviny absolvoval na defektu. Pohroma přišla na třetí rychlostní zkoušce, kdy vůz po dlouhém skoku opustil trať. Pro tým tak rally skončila. V současné době běží naplno práce na opravě silně poškozeného vozu. Po týdnu usilovné práce můžeme konstatovat, že start v Pačejově je reálný a Dominik tam bude s velkou pravděpodobností moci obhajovat průběžné čtvrté místo v Mistrovství ČR.
O náročnosti letošní Barum rally svědčí i dlouhá řada odpadlých posádek. O to více je třeba ocenit výkony těch, kteří ji dokončili a především vyzrálý výkon Janů Kopeckého a Hlouška. Pro Jana Kopeckého to bylo již desáté vítězství na Barumce a zároveň znamenalo jeho osmý titul Mistra České republiky. Gratulujeme!
Šéf týmu Jaroslav Vančík nyní směřuje veškeré úsilí k tomu, aby byl vůz co nejdříve v pořádku. „Letošní Barumka opět potvrdila svou pověst nejnáročnější rally v Česku. Svoji daň jsme zaplatili i my. Tak to je, když jezdec hledá limit. Stane se, že ho překročí, ale jinak ho najít nelze. Naštěstí se to obešlo bez větších zdravotních následků. Klukům věřím, že na příští rally pojedou naplno. Auto jsme odstrojili minulý týden, takže jsme poměrně rychle věděli, co nás čeká za opravy. Rám poškozený nebyl a hlavní agregáty vypadají zatím také dobře. Všechno ale ještě musí projít hloubkovou kontrolou a diagnostikou, aby se na dalších rally neobjevily nějaké následné poruchy. Musím poděkovat všem mechanikům týmu za dosud odvedenou i budoucí práci a nasazení. Velký dík také patří Mirkovi Březíkovi za to, že odložil všechny své plány a okamžitě začal pracovat na opravě. Museli jsme také přeorganizovat práci v celé firmě, všichni teď pracují na především na opravě rally auta. Přestože je práce strašně moc, kluci to určitě stihnou a nepochybuji, že v Pačejově budeme na startu. Byl bych rád, kdybychom před Pačejovem stihli i nějaké testování. “
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce týmu se ŠKODA Auto, bere situaci realisticky. „Všichni, kteří se kolem rally a motorsportu pohybujeme, víme že havárie k tomuto sportu patří. Dominik ze třiceti startů v rally ani jednou nehavaroval, což je opravdu mimořádná bilance. Že přišla havárie právě na Barumce a že byla tak velká, je sice nepříjemné, ale nevzdáváme se a jedeme dál. Podstatné je, že nedošlo k žádným velkým zraněním.“
Dominik sám popisuje svojí první havárii takto. „Neodhadl jsem rychlost na horizontu. Byli jsme moc rychlí a letěli daleko. Navíc jsme horizont skočili trochu nakřivo, po dopadu auto odskočilo na stranu a my vyletěli z tratě. Strom nás odrazil zpátky, šli jsme přes střechu a byl konec. Měl jsem otřes mozku a oba jsme byli potlučení, Jirka naštěstí nemusel do nemocnice a mě pustili po dvou dnech. Všichni teď naplno pracujeme na autě, abychom do Pačejova vše stihli.“
Všichni v týmu doufáme, že se s diváky potkáme na Invelt Rally Pačejov a usilovně na tom pracujeme.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.