První část předsoutěžních příprav mají organizátoři z Hanáckého rally klubu v AČR úspěšně za sebou. Ta vyvrcholila vždy velmi očekávanou uzávěrkou přihlášek. Na XXIX. ročník Rally Vyškov se přihlásilo rovných 100 posádek. Mezi přihlášenými figuruje i loňský vítěz Petr Semerád, nicméně již teď mají pořadatelé zprávu, že bude ve Vyškově chybět. Jeho vůz totiž není ve stoprocentní kondici po předchozí soutěži, a proto musel zaslat své odhlášení. Nejmladší zástupce soutěžácké rodiny Semerádů jako profesionál nechce startovat s vozem, který se nestihne připravit na 101%. Petr Semerád na dálku zdraví fanoušky a vrátí se na start do Vyškova, jak to bude možné.
I přesto je v seznamu přihlášených několik zvučných jmen. Jmenovitě například trojnásobný vítěz vyškovské rally Roman Odložilík s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, Vojtěch Štajf se starší Fabií R5, Karel Trněný s Fordem Fiesta R5 nebo na trati nepřehlédnutelný Martin Vlček. Ten se ve Vyškově ukáže s novým Hyundaiem i20 N Rally2. Diváci u trati budou tedy znovu svědci atraktivního porovnání různé nejmodernější techniky. Jméno Semerád nakonec také nebude na startu chybět. Josef Semerád předvede atraktivní jízdu s Mitsubishi Lancerem Evo IX. Starší syn Martin Semerád usedne do nesrovnatelně mladšího Mitsubishi Mirage Open N.
Mezi dvoukolkami za pozornost stojí premiéra na vyškovských tratích a současně druhý start v ČR vozu Renault Clio Rally4, který představí Jiří Rybák a CITY TAXI Racing. Nebude chybět ani obhájce loňského prvenství Jan Dohnal s nádherným a rallyovému uchu libozvučným Renaultem Clio S1600. Do pořadí bude chtít promluvit téměř domácí posádka Michal Horák – Ivan Horák s Opelem Adam R2 nebo i Jiří Hladík s Renaultem Clio Rally5, jenž v předešlých soutěžích opanoval svoji třídu a Vyškov má rád.
Rally Vyškov je součástí též Čermák a Hrachovec Adam Cupu, v rámci kterého uvidíme 10 Adamů v boji o pohárové body. Jaroslav Petráš bude chtít potvrdit své dosavadní vedení v poháru. To mu určitě zadarmo nedaruje průběžně druhý Jan Pilař a třetí Tomáš Arnošt. I na dalších pozicích ale nejsou velké bodové rozdíly, takže se máme na tratích na co těšit. Vozy Opel Adam Cup působí nenápadným dojmem, ale jejich souboje jsou vždy nesmírně vyrovnané.
Mimo soudobá vozidla a nejen v rámci České trofeje v rally historických automobilů uvidíme další skvosty. Určitě i slyšet bude nádherný Ford Sierra RS Cosworth s Jiřím Navrátilem a legendárním navigátorem Josefem Králem, BMW 2002 Ti Aleše Jirátka, Lada VFTS Lubomíra Konšela nebo Nissan Almera GTi Milana Zbořila a další vozy doby minulé.
Za vypíchnutí stojí určitě i jediný vůz RGT na startu a to Fiat 124 Abarth s Martinem Radou za volantem. Startovní pole na XXIX. Rally Vyškov bude velmi pestré a slibuje perfektní podívanou. „Děláme to s úplným minimem sponzorů, ale pro diváky. Přijďte se k tratím podívat na krásný sport, který nás čeká. Počasí máme objednané slunečné a všichni jste vítáni zdarma,“ říká s úsměvem Ivo Studený, člen organizačního výboru.
Sledovat novinky můžete na webu www.rallyvyskov.cz nebo na profilech Rally Vyškov na Facebooku či Instagramu, kde uvidíte také spoustu zajímavého obsahu ze zákulisí.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.