První část předsoutěžních příprav mají organizátoři z Hanáckého rally klubu v AČR úspěšně za sebou. Ta vyvrcholila vždy velmi očekávanou uzávěrkou přihlášek. Na XXIX. ročník Rally Vyškov se přihlásilo rovných 100 posádek. Mezi přihlášenými figuruje i loňský vítěz Petr Semerád, nicméně již teď mají pořadatelé zprávu, že bude ve Vyškově chybět. Jeho vůz totiž není ve stoprocentní kondici po předchozí soutěži, a proto musel zaslat své odhlášení. Nejmladší zástupce soutěžácké rodiny Semerádů jako profesionál nechce startovat s vozem, který se nestihne připravit na 101%. Petr Semerád na dálku zdraví fanoušky a vrátí se na start do Vyškova, jak to bude možné.
I přesto je v seznamu přihlášených několik zvučných jmen. Jmenovitě například trojnásobný vítěz vyškovské rally Roman Odložilík s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, Vojtěch Štajf se starší Fabií R5, Karel Trněný s Fordem Fiesta R5 nebo na trati nepřehlédnutelný Martin Vlček. Ten se ve Vyškově ukáže s novým Hyundaiem i20 N Rally2. Diváci u trati budou tedy znovu svědci atraktivního porovnání různé nejmodernější techniky. Jméno Semerád nakonec také nebude na startu chybět. Josef Semerád předvede atraktivní jízdu s Mitsubishi Lancerem Evo IX. Starší syn Martin Semerád usedne do nesrovnatelně mladšího Mitsubishi Mirage Open N.
Mezi dvoukolkami za pozornost stojí premiéra na vyškovských tratích a současně druhý start v ČR vozu Renault Clio Rally4, který představí Jiří Rybák a CITY TAXI Racing. Nebude chybět ani obhájce loňského prvenství Jan Dohnal s nádherným a rallyovému uchu libozvučným Renaultem Clio S1600. Do pořadí bude chtít promluvit téměř domácí posádka Michal Horák – Ivan Horák s Opelem Adam R2 nebo i Jiří Hladík s Renaultem Clio Rally5, jenž v předešlých soutěžích opanoval svoji třídu a Vyškov má rád.
Rally Vyškov je součástí též Čermák a Hrachovec Adam Cupu, v rámci kterého uvidíme 10 Adamů v boji o pohárové body. Jaroslav Petráš bude chtít potvrdit své dosavadní vedení v poháru. To mu určitě zadarmo nedaruje průběžně druhý Jan Pilař a třetí Tomáš Arnošt. I na dalších pozicích ale nejsou velké bodové rozdíly, takže se máme na tratích na co těšit. Vozy Opel Adam Cup působí nenápadným dojmem, ale jejich souboje jsou vždy nesmírně vyrovnané.
Mimo soudobá vozidla a nejen v rámci České trofeje v rally historických automobilů uvidíme další skvosty. Určitě i slyšet bude nádherný Ford Sierra RS Cosworth s Jiřím Navrátilem a legendárním navigátorem Josefem Králem, BMW 2002 Ti Aleše Jirátka, Lada VFTS Lubomíra Konšela nebo Nissan Almera GTi Milana Zbořila a další vozy doby minulé.
Za vypíchnutí stojí určitě i jediný vůz RGT na startu a to Fiat 124 Abarth s Martinem Radou za volantem. Startovní pole na XXIX. Rally Vyškov bude velmi pestré a slibuje perfektní podívanou. „Děláme to s úplným minimem sponzorů, ale pro diváky. Přijďte se k tratím podívat na krásný sport, který nás čeká. Počasí máme objednané slunečné a všichni jste vítáni zdarma,“ říká s úsměvem Ivo Studený, člen organizačního výboru.
Sledovat novinky můžete na webu www.rallyvyskov.cz nebo na profilech Rally Vyškov na Facebooku či Instagramu, kde uvidíte také spoustu zajímavého obsahu ze zákulisí.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.