Nejočekávanější podnik pátého pokračování Peugeot Rally Cupu proběhl uplynulý víkend ve Zlíně a jeho okolí. Jubilejní padesátá Barum Rally přilákala 136 posádek z celkem 21 států. Účastníci Peugeot Rally Cupu se v evropské konkurenci neztratili, například Dominik Brož vybojoval se svým Peugeotem 208 R2 druhé místo ve třídě 6. V silnější třídě Rally4 si první vítězství v cupu připsala posádka David Štefan – Ondřej Vichtora.
Letošní suverénní dvojici Dohnal – Švec poslala prasklá poloosa už v první rychlostní zkoušce s pětiminutovou ztrátou až na konec startovního pole. I když pak René zvítězil v deseti erzetách, na vítězství to tentokrát nebylo. David Štefan je s Peugeotem 208 Rally4 stále výraznější, vyhrál čtyři testy a když ztrácel, tak jen lehce. Z náročné Barumky si odváží první místo v cupu, doplněné šestou příčkou ve dvoukolkách. „Na Barumku jsme odjížděli s velkým respektem, chtěli jsme ji hlavně dojet, protože nás v minulosti docela vyškolila, a hlavně jsem ji jel pouze se slabším vozem. Takže jsme k tomu podle toho přistupovali. O to víc mě těší, že naše časy byly nakonec docela dobré, i když na špičku to ještě není. Z vítězství máme radost, letošní ročník Barumky byl opravdu velmi náročný,“ prozradil vítězný David Štefan.
Svoji dominanci ve třídě R2 opět potvrdil Dominik Brož, kterého navigoval Vítězslav Baďura. Dominik vyhrál třináct rychlostních zkoušek ze čtrnácti odjetých. Pouze v Biskupicích ho dokázal porazit domácí Jiří Pohlídal. Turnovský jezdec opět nenašel přemožitele a čtvrtým vítězstvím v řadě si pojistil celkové prvenství ve třídě R2. V mistrovské třídě 6 dokončil se svojí „dvěstěosmičkou“ jako druhý, obklopen modernějšími a výkonnějšími Fiestami Rally4. „Zdaleka nemůžu říci, že by to bylo jednoduché. Barumka dala všem opět výrazně najevo, že je extrémně náročná. A počasí to ještě umocnilo. Třeba sobotní druhá Pindula, která byla kompletně mokrá a jela se za tmy, byla pekelná. Barum Rally má také nejdelší kilometráž, některé úseky jsou hodně rozbité, takže pořádně zabrat dostává i technika. Náš Peugeot fungoval i přes svůj věk perfektně. Užili jsme si to a s výsledkem jsme maximálně spokojení,“ radoval se v cíli Dominik Brož.
„Konečně jsem se mohl osobně přijet podívat na naše posádky. Pochopitelně jsem měl radost, kolik Peugeotů se ve Zlíně sešlo. Bylo zajímavé sledovat souboje s ostatními vozy, ale také schopnosti našich jezdců v porovnání se zahraniční konkurencí. Gratuluji všem posádkám, které dokončily jeden z nejnáročnějších ročníků Barumky,“ řekl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
„Díky uplynulém roku víme, že není samozřejmost uspořádat sportovní akci daleko menších rozměrů. O to více si ceníme, že letošní Barum Rally proběhla ve velkém stylu, jak se na oslavu jubilea sluší. Těší nás, že společnost Gefco mohla být u toho. Vítězům blahopřejeme, Peugeot Rally Cupu držíme palce, aby se pohár dojel dle plánu a abychom my všichni milovníci vůně benzínu měli možnost opět sledovat rychlá auta nejen v televizi,“ doplnil Tomáš Brada, manažer komunikace Gefco ČR.
Následujícím podnikem pátého ročníku Peugeot Rally Cup je 42. Invelt Rally Pačejov, která je posunuta na termín 1. – 3. října 2021.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC
Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.