Nejočekávanější podnik pátého pokračování Peugeot Rally Cupu proběhl uplynulý víkend ve Zlíně a jeho okolí. Jubilejní padesátá Barum Rally přilákala 136 posádek z celkem 21 států. Účastníci Peugeot Rally Cupu se v evropské konkurenci neztratili, například Dominik Brož vybojoval se svým Peugeotem 208 R2 druhé místo ve třídě 6. V silnější třídě Rally4 si první vítězství v cupu připsala posádka David Štefan – Ondřej Vichtora.
Letošní suverénní dvojici Dohnal – Švec poslala prasklá poloosa už v první rychlostní zkoušce s pětiminutovou ztrátou až na konec startovního pole. I když pak René zvítězil v deseti erzetách, na vítězství to tentokrát nebylo. David Štefan je s Peugeotem 208 Rally4 stále výraznější, vyhrál čtyři testy a když ztrácel, tak jen lehce. Z náročné Barumky si odváží první místo v cupu, doplněné šestou příčkou ve dvoukolkách. „Na Barumku jsme odjížděli s velkým respektem, chtěli jsme ji hlavně dojet, protože nás v minulosti docela vyškolila, a hlavně jsem ji jel pouze se slabším vozem. Takže jsme k tomu podle toho přistupovali. O to víc mě těší, že naše časy byly nakonec docela dobré, i když na špičku to ještě není. Z vítězství máme radost, letošní ročník Barumky byl opravdu velmi náročný,“ prozradil vítězný David Štefan.
Svoji dominanci ve třídě R2 opět potvrdil Dominik Brož, kterého navigoval Vítězslav Baďura. Dominik vyhrál třináct rychlostních zkoušek ze čtrnácti odjetých. Pouze v Biskupicích ho dokázal porazit domácí Jiří Pohlídal. Turnovský jezdec opět nenašel přemožitele a čtvrtým vítězstvím v řadě si pojistil celkové prvenství ve třídě R2. V mistrovské třídě 6 dokončil se svojí „dvěstěosmičkou“ jako druhý, obklopen modernějšími a výkonnějšími Fiestami Rally4. „Zdaleka nemůžu říci, že by to bylo jednoduché. Barumka dala všem opět výrazně najevo, že je extrémně náročná. A počasí to ještě umocnilo. Třeba sobotní druhá Pindula, která byla kompletně mokrá a jela se za tmy, byla pekelná. Barum Rally má také nejdelší kilometráž, některé úseky jsou hodně rozbité, takže pořádně zabrat dostává i technika. Náš Peugeot fungoval i přes svůj věk perfektně. Užili jsme si to a s výsledkem jsme maximálně spokojení,“ radoval se v cíli Dominik Brož.
„Konečně jsem se mohl osobně přijet podívat na naše posádky. Pochopitelně jsem měl radost, kolik Peugeotů se ve Zlíně sešlo. Bylo zajímavé sledovat souboje s ostatními vozy, ale také schopnosti našich jezdců v porovnání se zahraniční konkurencí. Gratuluji všem posádkám, které dokončily jeden z nejnáročnějších ročníků Barumky,“ řekl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
„Díky uplynulém roku víme, že není samozřejmost uspořádat sportovní akci daleko menších rozměrů. O to více si ceníme, že letošní Barum Rally proběhla ve velkém stylu, jak se na oslavu jubilea sluší. Těší nás, že společnost Gefco mohla být u toho. Vítězům blahopřejeme, Peugeot Rally Cupu držíme palce, aby se pohár dojel dle plánu a abychom my všichni milovníci vůně benzínu měli možnost opět sledovat rychlá auta nejen v televizi,“ doplnil Tomáš Brada, manažer komunikace Gefco ČR.
Následujícím podnikem pátého ročníku Peugeot Rally Cup je 42. Invelt Rally Pačejov, která je posunuta na termín 1. – 3. října 2021.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC
Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.