Nezapomenutelné momenty, které ho v kariéře významně posunou. Takhle přistupuje Erik Cais k víkendové Barum Rally Zlín. Na slavném a náročném podniknu zažil snad vše – vedl, vyhrával rychlostní zkoušky, porážel legendy, pár kilometrů před cílem ale havaroval.
Po chybě v pravotočivé zatáčce se začal ihned omlouvat své navigátorce Jindřišce Žákové. „Chtěla to vyhrát stejně jako já. Po vystoupení z vozu jsme si oba poplakali. Měl jsem ohromný vztek sám na sebe. Tým, naši partneři, rodina a diváci mě neskutečně podrželi. Moc jim za to děkuji,“ prohlásil Cais z týmu Orsák Rallysport, který se už připravuje na další podnik evropského šampionátu na Azorských ostrovech.
V neděli se mu těžce usínalo. Vždyť se mohl stát nejmladším vítězem slavné Barumky. Během pondělního dopoledne se už opět proháněl v závodním voze. „Absolvoval jsem kratičký test, najel jenom pár kilometrů. Šlo o to, abych neměl nějaký psychický blok po té ráně. To určitě nehrozí. Udělal jsem jezdeckou chybu, za kterou jsem zaplatil,“ tvrdil 22letý Cais, kterému po havárii nic nebylo. Stejně jako jeho navigátorce. „Byl to mírný náraz, lehce jsem si narazil loket o dveře a trochu mi bolí krk. To jsou běžné maličkosti, které člověk nevnímá. Zažil jsem horší věci na kole. Po fyzické a psychické stránce jsem v pořádku.“
Cais ve svém Fordu Fiesta Rally2 na letošní Barumce řádil. V neděli ovládl čtyři rychlostní zkoušky ze šesti, před závěrem vedl o dvacet vteřin před Janem Kopeckým. Náskok stačilo jen udržet a hlavně dojet do cíle. Tím se však také dostal do jiné situace než na předchozích soutěžích. „Byl jsem zvyklý na poslední zkoušce maximálně zatnout síly, bojovat. Díky tomu se mi také podařilo posunout se celkovým pořadím nahoru. Teď jsem ale potřeboval se hlavně dostat do cíle, pouze. To bylo pro mě dvakrát těžší. Je možné, že ta chybka pramenila také z tohoto,“ popisoval rozhodující momenty Cais, který v předchozích zkouškách předváděl ohromnou rychlost. „Byl jsem ve své zóně, měl jsem skvěle nastavené auto, vše vycházelo. Před úplným koncem jsem ale začal trochu přemýšlet.“
Talentovaný pilot, který poprvé na Barumce závodil v nejvyšší kategorii, chtěl v poslední erzetě hlavně dojet do cíle. A tak volil trochu opatrnější strategii. „Možná více, než jsem měl, což se vymstilo. Mnoho lidí si bude myslet, že jsem jel na zkoušce moc rychle, proto došlo k havárii. Jenže já myslím, že to bylo naopak. Byla to pro mě ohromná zkušenost, která mě pro budoucnost posilní,“ dodal Cais, který je moc vděčný za reakce jeho soupeřů nebo dalších závodníků. „Moc si vážím slov od pana Kopeckého. Napsal mi také Martin Prokop, který poslal hezké video se vzkazem. Opravdu mnoho závodníků mi napsalo krásné zprávy, volali mi. V kontaktu jsem také s Filipem Salačem. Děkuji všem fanouškům, co mi posílají vzkazy. Té neuvěřitelné podpory si moc vážím.“
Po vítězství na soutěži v Polsku, druhém místě v Rakousku bere Cais letošní Barum Rally Zlín jako soutěž, kde ukázal svůj potenciál. A že je možné také v jeho věku porážet světově proslulé piloty. „Málokomu se podařilo vést dvacet vteřin před králem Barumky Honzou Kopeckým, který tady je dlouhá léta neporažen. Také mě těší, že jsme ukázali rychlost na suchém asfaltu, ačkoliv jsem si přál spíše déšť a mokrý povrch. I tak byla Barumka velmi těžká,“ dodal Cias, kterého čeká další podnik na Azorských ostrovech a pak v Portugalsku. Do té doby bude chtít relaxovat. „Doufám, že si najdu v týdnu čas, abych vyjel na motorku.“
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.