Prvotřídní senzace se nekonala. Dvaadvacetiletý jezdec Erik Cais se svou navigátorkou Jindřiškou Žákovou poslali na závěrečné rychlostní zkoušce Májová vůz Ford Fiesta R5 MkII na mokré lesní trati do příkopu a cíl zlínské rally nespatřili. Jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín pošesté v řadě a celkově podeváté ovládl Jan Kopecký na voze Škoda Fabia Rally2 Evo, jeho spolujezdec Jan Hloušek slaví premiérový triumf ve Zlíně. Kopecký zároveň slaví s předstihem osmý titul mistra České republiky. Na druhou pozici se posunula norsko-švédská posádka Andreas Mikkelsen, Jonas Andersson, která dojela se ztrátou 40,1 vteřiny. Stupně vítězů budou kompletně patřit vozům Škoda Fabia Rally2 Evo, neboť na třetí místo se posunul s minutovým odstupem Filip Mareš se spolujezdcem Radovanem Buchou.
Posádce Kopecký, Hloušek vyšel start do soutěže, když ovládla úvodní tři rychlostní zkoušky včetně Super rychlostní zkoušky v nočních ulicích města Zlína. Devětatřicetiletý jezdec vedl soutěž ještě po osmé erzetě o 5,8 vteřiny před Erikem Caise. Ten zvítězil větším rozdílem na poslední erzetě sobotní etapy na Pindule a rodák z Fryštáku od té doby směřoval přesvědčivě za vítězstvím.
Cais zajel v nedělní etapě nejrychlejší časy v úvodních čtyřech RZ a před posledním průjezdem Májovou měl náskok na Kopeckého více než dvacet vteřin. Náročnou více než pětadvaceti kilometrovou trať nezvládl a havaroval.
Kopecký o tom, že jeho konkurent havaroval a stal se opět šampionem barumky, se dozvěděl až od reportérů v cíli závěrečné rychlostní zkoušky. „On (Erik) havaroval? Co na to mám říct… Je to jednoduché. Myslím si, že si zasloužil vyhrát. Je mi hrozně líto, že to Erik na poslední rychlostní zkoušce rozbil. Od včerejší poslední Pinduly tahal za lano a během dnešní etapy byl nepřemožitelný,“ vysekl Kopecký poklonu Caisovi, který by se v případě výhry stal nejmladším vítězem Barum rally. Nadále však platí, že jím je Roman Kresta, kterému v roce 2000 při jeho triumfu bylo 24 let.
„Byla to opravdu náročná rally. V pátek se na trati měnily podmínky a dnešní poslední RZ to samé. Na některých místech bylo mokro, na některých sucho. Včera to byl velký boj s Andreasem a Erikem. Erik byl na poslední Pindule neuvěřitelně rychlý. Je opravdu škoda, že Erik havaroval. Opravdu si zasloužil vyhrát. Chtěl bych moc poděkovat Honzovi Hlouškovi, celému týmu i celé mojí rodině. Jsme rádi, že jsme tady,“ pokračoval staronový devětatřicetiletý šampion.
Dlouhou dobu jel na třetí pozici norský pilot Andreas Mikkelsen. Ten výrazně nedokázal promluvit do souboje dvou před ním jedoucích českých posádek, díky Caisově nehodě se však posunul na konečné druhé místo, když na vítěze ztratil čtyřicet vteřin. „Druhého místa si velmi vážíme. Byl to tuhý boj, ale myslím si, že jsme měli dobrý víkend. Převzali jsme vedení v evropském šampionátu, výsledek je důležitý. Jsme šťastní,“ řekl norský pilot.
Další minutu za ním dojel Filip Mareš, který se posunul na třetí příčku. „Jelo se rychle, poslední RZ byla zajímavá. Škoda Erika, který zde podal perfektní výkon, to mu nikdo neodpáře. Patří to ale k tomu, podmínky byly těžké a na tak dlouhé RZ se může stát cokoli. Jsem rád, že jsme se posunovali pořadím nahoru a nakonec je to pro nás super místo,“ pověděl Mareš, který na minulé Barum rally skončil druhý.
V kategorii ERC Junior zvítězil Ken Torn z Estonska (Ford Fiesta Rally3), který po nehodě konkurenta Nora Oscara Solberga (Ford Fiesta Rally3) již ve druhé RZ jel téměř celou dobu osamocený. V hodnocení ERC2 skončil první Maďar Tibor Érdi junior (Mitsubishi Lancer Evo X) o 1:24,3 minuty před Polákem Dariuszem Polońskim (Fiat 124 Abarth RGT). V hodnocení dvoukolek ERC3 + ERC3J bral triumf po neohrožené jízdě Španěl Josep Bassas, jehož Peugeot 208 Rally4 dojel před Francouzem Jeanem Baptistem Francheschim (Renault Clio Rally 4) o 1:16,0 minuty dříve.
Do cíle z elitních jezdců nedojel ani Tomáš Kostka (Škoda Fabia Rally2 Evo) technická závada po RZ2, ve třetí zkoušce havaroval Dominik Stříteský (Škoda Fabia R5). Do sobotního druhého průjezdu úsekem Hošťálkovou kvůli technické závadě ani neodstartoval Adam Březík (Škoda Fabia R5), pro změnu cíl kvůli nehodě nespatřili Fin Jari Huttunen (Hyundai i20 R5) či Albert von Thurn und Taxis (Škoda Fabia Rally2 Evo). RZ 11 Biskupice znamenala rovněž kvůli závadě konec pro úřadujícího českého šampiona Václava Pecha (Ford Focus WRC) . Rus Alexej Lukjaňuk (Citroën C3 Rally2) kvůli nehodě v testu do barumky ani neodstartoval.
Absolutní pořadí 50. Barum Czech Rally Zlín 2021:
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) 2:00:07,2 hod
2. Mikkelsen, Andersson (NOR/SWE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 40,1 s
3. Mareš, Bucha (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:40,2 min
4. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:44,0 min
5. Marczyk, Gospodarczyk (POL, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 2:28,5 min
6. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:09,4 min
7. Devine, Fulton (IRL, Ford Fiesta R5 MkII) + 3:22,8 min
8. Jakeš, Machů (CZE, Škoda Fabia R5) + 4:50,7 min
9. Bonato, Boulloud (FRA, Citroën C3 Rally2) + 4:22,5 min
10. Koči, Tureček (SVK/CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 6:00,0 min
15. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta Rally3), 1. místo ERCJ + 9:40,7 min
18. Érdi jr., Csökö (HUN, Mitsubishi Lancer Evo X), 1. ERC2 + 12:41,7 min
21. Bassas, Coronado (ESP, Peugeot 208 Rally4), 1. ERC3 + 13:13,0 min
Pořadí ERC Junior:
1. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta Rally3) 1:54:33,6 hod
2. Oscar Solberg, Fumiss (NOR, Ford Fiesta Rally3) + 1:21:22,9 hod
Pořadí ERC2:
1. Érdi jr., Csökö (HUN, Mitsubishi Lancer Evo X), 1:57:34,6 hod
2. Poloński, Sitek (POL, Fiat 124 Abarth RGT) + 1:24,3 min
3. Rada, Jugas (CZE, Fiat 124 Abarth RGT) + 9:03,3 min
Pořadí ERC3 + ERC3J:
1. Bassas, Coronado (ESP, Peugeot 208 Rally4) 2:13:33,9 hod
2. Franceschi, Gorguilo (FRA, Renault Clio Rally4) + 1:16,0 min
3. N. Maior, F. Maior (ROU, Peugeot 208 Rally4) + 1:34,2 min
Vyhrané RZ (FIA ERC):
7 – Kopecký, Cais, 1 – Mikkelsen
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.