Padesátý ročník legendární Barum Rally je vrcholným podnikem letošní sezóny a pátého ročníku seriálu Peugeot Rally Cup. Všechny naše posádky láká do Zlína nejen neopakovatelná atmosféra Barumky, ale také ojedinělá příležitost k poměření sil s početnou evropskou konkurencí. Peugeot je na Barum Rally druhou nejsilněji zastoupenou značkou a ve startovní listině je celkem 21 těchto vozů. V Peugeot Rally cupu bude startovat deset posádek.
Barum Rally je proslulá náročnými rychlostními zkouškami, které často dokázaly potrápit i špičkové jezdce světového formátu. Dlouhá kilometráž i zrádné úseky neodpustí sebemenší chybičku a z vítězství se mohou radovat opravdu jen ti nejlepší. Žlutomodrou soutěž si jen málokdo nechá ujít a také posádky Peugeot Rally Cupu ji považují za vrcholný podnik domácího šampionátu. Vzhledem k bodovému koeficientu mimo jiné často napoví o konečném pořadí seriálu.
„Přesně tak, Barumka je vrcholem sezóny a pro nás navíc domácím podnikem. Tahle soutěž je úplně jiná než ostatní. Nejen konkurencí a náročností, ale hlavně atmosférou. Mám trochu obavy z počasí, předpověď hlásí přeháňky, takže to pravděpodobně bude velká pneumatiková loterie. A to ještě podtrhne nevyzpytatelnost soutěže. Na Barumce si výsledkem můžete být jistí, až když vylezete z auta na cílové rampě. Navíc může vzhledem ke koeficientu velmi zamíchat průběžným pořadím. Jsem rád, že jsme si v Polsku na Rajd Rzeszowski vyzkoušeli vodu, protože ve Zlíně se nám to bude určitě hodit,“ předpovídá René Dohnal.
„Moc se těším na Barumku, ale mám z ní pochopitelně obrovský respekt. S Peugeotem ji jedeme poprvé a nejsem si jistý, jestli dokážeme využít všechny poznatky z dosavadního průběhu sezóny. Bude to výzva, ale počítám s tím, že nám Renda a hlavně evropská špička budou ujíždět. Už tak náročná soutěž bude ještě záludnější na vodě, pokud vyjde předpověď počasí. Takže se budeme snažit především dojet do cíle a nedělat zbytečné chyby. Bude to taková svižná jízda krajinou,“ říká s úsměvem David Štefan, startující ve třídě Rally4.
„Nám se zatím v letošní sezóně daří. Doufám, že jsem to právě nezakřikl. Do Zlína jedeme s cílem upevnit vedoucí postavení ve třídě R2, změřit své síly se zahraniční konkurencí, a hlavně si tenhle motoristický svátek užít,“ těší se Dominik Brož.
„Jsem rád, že se Barumka po roční pauze opět koná a může kromě českých posádek přivítat i ty zahraniční, a rozšířit tak startovní pole o další jezdce s našim nejnovějším speciálem 208 Rally4. Více než dvacítka startujících Peugeotů 208 R2 a Rally4 je důkazem, že divize Peugeot Sport odvádí skvělou práci a dodává závodním týmům vozy, se kterými se jezdci mohou úspěšně ucházet o tituly v různých kategoriích. Naše cupové posádky budou na Barumce mít ojedinělou příležitost utkat se na domácí půdě se zahraniční konkurencí. Přeji všem, ať si nadcházející víkend užijí a posádkám hlavně dojezd až na cílovou rampu,“ říká ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
Padesátý ročník Barum rally startuje v pátek 27. srpna 2021 městskou rychlostní zkouškou a pro diváky je kromě početného startovního pole připraven velmi pestrý doprovodný program.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.