Padesátý ročník legendární Barum Rally je vrcholným podnikem letošní sezóny a pátého ročníku seriálu Peugeot Rally Cup. Všechny naše posádky láká do Zlína nejen neopakovatelná atmosféra Barumky, ale také ojedinělá příležitost k poměření sil s početnou evropskou konkurencí. Peugeot je na Barum Rally druhou nejsilněji zastoupenou značkou a ve startovní listině je celkem 21 těchto vozů. V Peugeot Rally cupu bude startovat deset posádek.
Barum Rally je proslulá náročnými rychlostními zkouškami, které často dokázaly potrápit i špičkové jezdce světového formátu. Dlouhá kilometráž i zrádné úseky neodpustí sebemenší chybičku a z vítězství se mohou radovat opravdu jen ti nejlepší. Žlutomodrou soutěž si jen málokdo nechá ujít a také posádky Peugeot Rally Cupu ji považují za vrcholný podnik domácího šampionátu. Vzhledem k bodovému koeficientu mimo jiné často napoví o konečném pořadí seriálu.
„Přesně tak, Barumka je vrcholem sezóny a pro nás navíc domácím podnikem. Tahle soutěž je úplně jiná než ostatní. Nejen konkurencí a náročností, ale hlavně atmosférou. Mám trochu obavy z počasí, předpověď hlásí přeháňky, takže to pravděpodobně bude velká pneumatiková loterie. A to ještě podtrhne nevyzpytatelnost soutěže. Na Barumce si výsledkem můžete být jistí, až když vylezete z auta na cílové rampě. Navíc může vzhledem ke koeficientu velmi zamíchat průběžným pořadím. Jsem rád, že jsme si v Polsku na Rajd Rzeszowski vyzkoušeli vodu, protože ve Zlíně se nám to bude určitě hodit,“ předpovídá René Dohnal.
„Moc se těším na Barumku, ale mám z ní pochopitelně obrovský respekt. S Peugeotem ji jedeme poprvé a nejsem si jistý, jestli dokážeme využít všechny poznatky z dosavadního průběhu sezóny. Bude to výzva, ale počítám s tím, že nám Renda a hlavně evropská špička budou ujíždět. Už tak náročná soutěž bude ještě záludnější na vodě, pokud vyjde předpověď počasí. Takže se budeme snažit především dojet do cíle a nedělat zbytečné chyby. Bude to taková svižná jízda krajinou,“ říká s úsměvem David Štefan, startující ve třídě Rally4.
„Nám se zatím v letošní sezóně daří. Doufám, že jsem to právě nezakřikl. Do Zlína jedeme s cílem upevnit vedoucí postavení ve třídě R2, změřit své síly se zahraniční konkurencí, a hlavně si tenhle motoristický svátek užít,“ těší se Dominik Brož.
„Jsem rád, že se Barumka po roční pauze opět koná a může kromě českých posádek přivítat i ty zahraniční, a rozšířit tak startovní pole o další jezdce s našim nejnovějším speciálem 208 Rally4. Více než dvacítka startujících Peugeotů 208 R2 a Rally4 je důkazem, že divize Peugeot Sport odvádí skvělou práci a dodává závodním týmům vozy, se kterými se jezdci mohou úspěšně ucházet o tituly v různých kategoriích. Naše cupové posádky budou na Barumce mít ojedinělou příležitost utkat se na domácí půdě se zahraniční konkurencí. Přeji všem, ať si nadcházející víkend užijí a posádkám hlavně dojezd až na cílovou rampu,“ říká ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
Padesátý ročník Barum rally startuje v pátek 27. srpna 2021 městskou rychlostní zkouškou a pro diváky je kromě početného startovního pole připraven velmi pestrý doprovodný program.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.