Padesátý ročník legendární Barum Rally je vrcholným podnikem letošní sezóny a pátého ročníku seriálu Peugeot Rally Cup. Všechny naše posádky láká do Zlína nejen neopakovatelná atmosféra Barumky, ale také ojedinělá příležitost k poměření sil s početnou evropskou konkurencí. Peugeot je na Barum Rally druhou nejsilněji zastoupenou značkou a ve startovní listině je celkem 21 těchto vozů. V Peugeot Rally cupu bude startovat deset posádek.
Barum Rally je proslulá náročnými rychlostními zkouškami, které často dokázaly potrápit i špičkové jezdce světového formátu. Dlouhá kilometráž i zrádné úseky neodpustí sebemenší chybičku a z vítězství se mohou radovat opravdu jen ti nejlepší. Žlutomodrou soutěž si jen málokdo nechá ujít a také posádky Peugeot Rally Cupu ji považují za vrcholný podnik domácího šampionátu. Vzhledem k bodovému koeficientu mimo jiné často napoví o konečném pořadí seriálu.
„Přesně tak, Barumka je vrcholem sezóny a pro nás navíc domácím podnikem. Tahle soutěž je úplně jiná než ostatní. Nejen konkurencí a náročností, ale hlavně atmosférou. Mám trochu obavy z počasí, předpověď hlásí přeháňky, takže to pravděpodobně bude velká pneumatiková loterie. A to ještě podtrhne nevyzpytatelnost soutěže. Na Barumce si výsledkem můžete být jistí, až když vylezete z auta na cílové rampě. Navíc může vzhledem ke koeficientu velmi zamíchat průběžným pořadím. Jsem rád, že jsme si v Polsku na Rajd Rzeszowski vyzkoušeli vodu, protože ve Zlíně se nám to bude určitě hodit,“ předpovídá René Dohnal.
„Moc se těším na Barumku, ale mám z ní pochopitelně obrovský respekt. S Peugeotem ji jedeme poprvé a nejsem si jistý, jestli dokážeme využít všechny poznatky z dosavadního průběhu sezóny. Bude to výzva, ale počítám s tím, že nám Renda a hlavně evropská špička budou ujíždět. Už tak náročná soutěž bude ještě záludnější na vodě, pokud vyjde předpověď počasí. Takže se budeme snažit především dojet do cíle a nedělat zbytečné chyby. Bude to taková svižná jízda krajinou,“ říká s úsměvem David Štefan, startující ve třídě Rally4.
„Nám se zatím v letošní sezóně daří. Doufám, že jsem to právě nezakřikl. Do Zlína jedeme s cílem upevnit vedoucí postavení ve třídě R2, změřit své síly se zahraniční konkurencí, a hlavně si tenhle motoristický svátek užít,“ těší se Dominik Brož.
„Jsem rád, že se Barumka po roční pauze opět koná a může kromě českých posádek přivítat i ty zahraniční, a rozšířit tak startovní pole o další jezdce s našim nejnovějším speciálem 208 Rally4. Více než dvacítka startujících Peugeotů 208 R2 a Rally4 je důkazem, že divize Peugeot Sport odvádí skvělou práci a dodává závodním týmům vozy, se kterými se jezdci mohou úspěšně ucházet o tituly v různých kategoriích. Naše cupové posádky budou na Barumce mít ojedinělou příležitost utkat se na domácí půdě se zahraniční konkurencí. Přeji všem, ať si nadcházející víkend užijí a posádkám hlavně dojezd až na cílovou rampu,“ říká ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
Padesátý ročník Barum rally startuje v pátek 27. srpna 2021 městskou rychlostní zkouškou a pro diváky je kromě početného startovního pole připraven velmi pestrý doprovodný program.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.