Padesátý ročník legendární Barum Rally je vrcholným podnikem letošní sezóny a pátého ročníku seriálu Peugeot Rally Cup. Všechny naše posádky láká do Zlína nejen neopakovatelná atmosféra Barumky, ale také ojedinělá příležitost k poměření sil s početnou evropskou konkurencí. Peugeot je na Barum Rally druhou nejsilněji zastoupenou značkou a ve startovní listině je celkem 21 těchto vozů. V Peugeot Rally cupu bude startovat deset posádek.
Barum Rally je proslulá náročnými rychlostními zkouškami, které často dokázaly potrápit i špičkové jezdce světového formátu. Dlouhá kilometráž i zrádné úseky neodpustí sebemenší chybičku a z vítězství se mohou radovat opravdu jen ti nejlepší. Žlutomodrou soutěž si jen málokdo nechá ujít a také posádky Peugeot Rally Cupu ji považují za vrcholný podnik domácího šampionátu. Vzhledem k bodovému koeficientu mimo jiné často napoví o konečném pořadí seriálu.
„Přesně tak, Barumka je vrcholem sezóny a pro nás navíc domácím podnikem. Tahle soutěž je úplně jiná než ostatní. Nejen konkurencí a náročností, ale hlavně atmosférou. Mám trochu obavy z počasí, předpověď hlásí přeháňky, takže to pravděpodobně bude velká pneumatiková loterie. A to ještě podtrhne nevyzpytatelnost soutěže. Na Barumce si výsledkem můžete být jistí, až když vylezete z auta na cílové rampě. Navíc může vzhledem ke koeficientu velmi zamíchat průběžným pořadím. Jsem rád, že jsme si v Polsku na Rajd Rzeszowski vyzkoušeli vodu, protože ve Zlíně se nám to bude určitě hodit,“ předpovídá René Dohnal.
„Moc se těším na Barumku, ale mám z ní pochopitelně obrovský respekt. S Peugeotem ji jedeme poprvé a nejsem si jistý, jestli dokážeme využít všechny poznatky z dosavadního průběhu sezóny. Bude to výzva, ale počítám s tím, že nám Renda a hlavně evropská špička budou ujíždět. Už tak náročná soutěž bude ještě záludnější na vodě, pokud vyjde předpověď počasí. Takže se budeme snažit především dojet do cíle a nedělat zbytečné chyby. Bude to taková svižná jízda krajinou,“ říká s úsměvem David Štefan, startující ve třídě Rally4.
„Nám se zatím v letošní sezóně daří. Doufám, že jsem to právě nezakřikl. Do Zlína jedeme s cílem upevnit vedoucí postavení ve třídě R2, změřit své síly se zahraniční konkurencí, a hlavně si tenhle motoristický svátek užít,“ těší se Dominik Brož.
„Jsem rád, že se Barumka po roční pauze opět koná a může kromě českých posádek přivítat i ty zahraniční, a rozšířit tak startovní pole o další jezdce s našim nejnovějším speciálem 208 Rally4. Více než dvacítka startujících Peugeotů 208 R2 a Rally4 je důkazem, že divize Peugeot Sport odvádí skvělou práci a dodává závodním týmům vozy, se kterými se jezdci mohou úspěšně ucházet o tituly v různých kategoriích. Naše cupové posádky budou na Barumce mít ojedinělou příležitost utkat se na domácí půdě se zahraniční konkurencí. Přeji všem, ať si nadcházející víkend užijí a posádkám hlavně dojezd až na cílovou rampu,“ říká ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
Padesátý ročník Barum rally startuje v pátek 27. srpna 2021 městskou rychlostní zkouškou a pro diváky je kromě početného startovního pole připraven velmi pestrý doprovodný program.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka / tel.: +420 737 234 535 / email: cup@autoklub.cz
@peugeotrallycup / #peugeotrallycup
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.