Nejmenší adepti motorsportu si mohou vyzkoušet opravdovou závodní motokáru
50. ročník Barum rally přináší mnoho doprovodných programů a událostí. V jejich rámci se nezapomíná ani na nejmladší adepty motoristického sportu. Ti budou mít letos jedinečnou možnost se seznámit se závodními motokárami jako prvním stupněm motoristického sportu. Pod dohledem a s radami zkušených instruktorů si budou moci zájemci mezi pěti až jedenácti lety nejen prohlédnout, ale i vyzkoušet skutečnou jízdu s motokárou třídy Easykart.
Hlavním instruktorem bude zkušený motokárový jezdec Michal Jílek, patronem Kateřina Trojanová, trojnásobná držitelka ceny Elišky Junkové pro nejlepší závodní jezdkyni České republiky. Asistovat jim budou také dva mladí závodníci, Karolína Vančíková loňská vítězka kategorie P1 Easykart 100 a Tomáš Vančík, vítěz kategorie P3 Easykart 60. V rámci akce proběhnou exhibiční jízdy mistra České republiky Dominika Javůrka s motokárou královské třídy KZ2, která zrychluje z 0 na 100 km prakticky stejně rychle jako vozy Formule 1. Všichni malí účastníci obdrží na památku malou sadu dárků.
Akce se uskuteční na parkovišti u křižovatky zlínské Třídy Tomáš Bati s ulicí Gahurova (u Flipu) v pátek 26. srpna od 11 do 16 hodin a v sobotu od 10 do 13 hodin. Protože Barum rally se jede letos popadesáté, připravili jsme na každý den pro prvních padesát návštěvníků jako suvenýr triko partnerů celé akce. Zveme v pátek nebo sobotu k návštěvě všechny malé budoucí závodní piloty i jejich rodiče.
PR, Jiří Šteg
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?