Nejmenší adepti motorsportu si mohou vyzkoušet opravdovou závodní motokáru
50. ročník Barum rally přináší mnoho doprovodných programů a událostí. V jejich rámci se nezapomíná ani na nejmladší adepty motoristického sportu. Ti budou mít letos jedinečnou možnost se seznámit se závodními motokárami jako prvním stupněm motoristického sportu. Pod dohledem a s radami zkušených instruktorů si budou moci zájemci mezi pěti až jedenácti lety nejen prohlédnout, ale i vyzkoušet skutečnou jízdu s motokárou třídy Easykart.
Hlavním instruktorem bude zkušený motokárový jezdec Michal Jílek, patronem Kateřina Trojanová, trojnásobná držitelka ceny Elišky Junkové pro nejlepší závodní jezdkyni České republiky. Asistovat jim budou také dva mladí závodníci, Karolína Vančíková loňská vítězka kategorie P1 Easykart 100 a Tomáš Vančík, vítěz kategorie P3 Easykart 60. V rámci akce proběhnou exhibiční jízdy mistra České republiky Dominika Javůrka s motokárou královské třídy KZ2, která zrychluje z 0 na 100 km prakticky stejně rychle jako vozy Formule 1. Všichni malí účastníci obdrží na památku malou sadu dárků.
Akce se uskuteční na parkovišti u křižovatky zlínské Třídy Tomáš Bati s ulicí Gahurova (u Flipu) v pátek 26. srpna od 11 do 16 hodin a v sobotu od 10 do 13 hodin. Protože Barum rally se jede letos popadesáté, připravili jsme na každý den pro prvních padesát návštěvníků jako suvenýr triko partnerů celé akce. Zveme v pátek nebo sobotu k návštěvě všechny malé budoucí závodní piloty i jejich rodiče.
PR, Jiří Šteg
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?