V letošní sezoně plní posádka Erik Cais, Jindřiška Žáková roli ambasadorů Barum Czech Rally Zlín. Erik s Jindřiškou se účastní pod hlavičkou týmu Yacco ACCR Rally Team kompletního seriálu Mistrovství Evropy v rally, kde propagují nejen domácí Barum rally, tak i celou Českou republiku. V současné době se tým už naplno věnuje přípravám na jubilejní 50. ročník zlínské rally.
Doposud se Erik Cais v letošním ročníku Mistrovství Evropy umístil na devátém místě v Polsku, na osmém v Lotyšsku a naposledy na desáté příčce v Itálii. Celkově drží pozici v elitní TOP 10. „Pro nás začala sezona velmi dobře, protože se nám podařilo udělat velký progres v jízdě na šotolinovém povrchu. Ten mně prozatím nebyl tak blízký jako asfalt, na který jsem zvyklý. Konkurence je značná a byl jsem s umístěními spokojen. Jen v Římě jsme první den měli technické problémy, které se podařilo vyřešit až na druhý den, kdy jsme dotahovali ztrátu z devatenáctého místa,“ pochvaluje si dvaadvacetiletý rodák z Fryštáku.
Minulý rok byl Erik označen týdeníkem Motorsport News jako jeden z deseti aktuálně největších světových talentů rally. Dosavadní výsledky to dokazují, neboť mimo výsledky v evropském šampionátu se podařilo dosáhnout posádce Cais, Žáková na dvě absolutní vítězství na Rallysprintu Kopná a Rally Rzeszow v Polsku. „Obě tato vítězství jsou pro mě velmi cenná. Rallysprint Kopná je vyhlášená soutěž a všichni tu trať dokonale znají, vyhrát v nabité konkurenci není snadné. Stejně tak mě těší i výhra v Polsku, kde jsem jel jen jednou s vozem kategorie R2 a bohužel rally nedokončil. Nastoupit teď podruhé se čtyřkolkou a umístit se na první příčce, bylo skvělé,“ hodnotí talentovaný jezdec.
Po boku Erika na místě spolujezdce sedí Jindřiška Žáková, která již zaznamenala více než sto startů v rally. „Oslavit stovku na místě spolujezdce má pro mě velký význam. Nikdy jsem si nemyslela, že bych u rallysportu vydržela tak dlouho. Nenapadlo by mě, že to budu dělat více než pár let a ono už je to deset. Přitom k rally jsem se dostala víceméně náhodně. Můj spolužák mě nechal svézt s kamarádem, který závodil, ale neměl spolujezdce. Tak to začalo a pokračuje dodnes,“ vypráví Jindřiška. Její sen je zúčastnit se Rally Dakar. „Myslím, že to zůstane jen u snu. Zůstávám nohama na zemi, protože je to nejen úplně jiná, ale velmi náročná disciplína. Mým snem je to z důvodu, že mám ráda těžké podmínky, a ty na Dakaru rozhodně jsou,“ prozrazuje spolujezdkyně, jejíž debut se datuje až do roku 2012.
Cais s Žákovou vystřídali na pozici ambasadorů Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, kteří tuto roli plnili v roce 2015. Cílem ambasadorů je přilákat do Zlína a potažmo do celé České republiky více turistů. „Je to pro nás oba velká čest a moc si vážíme toho, že si nás pořadatelé Barum Czech Rally Zlín vybrali, zvlášť když se jede jubilejní 50. ročník. Reprezentuji barumku jako domácí jezdec na všech soutěžích, kterých jsem se účastnil, a to pro mě opravdu hodně znamená,“ uzavírá Erik Cais při setkání s novináři v prostorách Autoklubu ČR v Praze.
Evžen GARGULÁK
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!