V letošní sezoně plní posádka Erik Cais, Jindřiška Žáková roli ambasadorů Barum Czech Rally Zlín. Erik s Jindřiškou se účastní pod hlavičkou týmu Yacco ACCR Rally Team kompletního seriálu Mistrovství Evropy v rally, kde propagují nejen domácí Barum rally, tak i celou Českou republiku. V současné době se tým už naplno věnuje přípravám na jubilejní 50. ročník zlínské rally.
Doposud se Erik Cais v letošním ročníku Mistrovství Evropy umístil na devátém místě v Polsku, na osmém v Lotyšsku a naposledy na desáté příčce v Itálii. Celkově drží pozici v elitní TOP 10. „Pro nás začala sezona velmi dobře, protože se nám podařilo udělat velký progres v jízdě na šotolinovém povrchu. Ten mně prozatím nebyl tak blízký jako asfalt, na který jsem zvyklý. Konkurence je značná a byl jsem s umístěními spokojen. Jen v Římě jsme první den měli technické problémy, které se podařilo vyřešit až na druhý den, kdy jsme dotahovali ztrátu z devatenáctého místa,“ pochvaluje si dvaadvacetiletý rodák z Fryštáku.
Minulý rok byl Erik označen týdeníkem Motorsport News jako jeden z deseti aktuálně největších světových talentů rally. Dosavadní výsledky to dokazují, neboť mimo výsledky v evropském šampionátu se podařilo dosáhnout posádce Cais, Žáková na dvě absolutní vítězství na Rallysprintu Kopná a Rally Rzeszow v Polsku. „Obě tato vítězství jsou pro mě velmi cenná. Rallysprint Kopná je vyhlášená soutěž a všichni tu trať dokonale znají, vyhrát v nabité konkurenci není snadné. Stejně tak mě těší i výhra v Polsku, kde jsem jel jen jednou s vozem kategorie R2 a bohužel rally nedokončil. Nastoupit teď podruhé se čtyřkolkou a umístit se na první příčce, bylo skvělé,“ hodnotí talentovaný jezdec.
Po boku Erika na místě spolujezdce sedí Jindřiška Žáková, která již zaznamenala více než sto startů v rally. „Oslavit stovku na místě spolujezdce má pro mě velký význam. Nikdy jsem si nemyslela, že bych u rallysportu vydržela tak dlouho. Nenapadlo by mě, že to budu dělat více než pár let a ono už je to deset. Přitom k rally jsem se dostala víceméně náhodně. Můj spolužák mě nechal svézt s kamarádem, který závodil, ale neměl spolujezdce. Tak to začalo a pokračuje dodnes,“ vypráví Jindřiška. Její sen je zúčastnit se Rally Dakar. „Myslím, že to zůstane jen u snu. Zůstávám nohama na zemi, protože je to nejen úplně jiná, ale velmi náročná disciplína. Mým snem je to z důvodu, že mám ráda těžké podmínky, a ty na Dakaru rozhodně jsou,“ prozrazuje spolujezdkyně, jejíž debut se datuje až do roku 2012.
Cais s Žákovou vystřídali na pozici ambasadorů Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, kteří tuto roli plnili v roce 2015. Cílem ambasadorů je přilákat do Zlína a potažmo do celé České republiky více turistů. „Je to pro nás oba velká čest a moc si vážíme toho, že si nás pořadatelé Barum Czech Rally Zlín vybrali, zvlášť když se jede jubilejní 50. ročník. Reprezentuji barumku jako domácí jezdec na všech soutěžích, kterých jsem se účastnil, a to pro mě opravdu hodně znamená,“ uzavírá Erik Cais při setkání s novináři v prostorách Autoklubu ČR v Praze.
Evžen GARGULÁK
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.