V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín 2021. Jako tradičně je startovní listina velmi početná, pořadatelům z Auto klubu Barum Zlín v AČR se přihlásilo celkem 146 posádek z 24 zemí, z uvedeného počtu je 51 zahraničních.
S prioritou FIA se objeví ve Zlíně celkem 6 pilotů, mezi nimiž například osminásobný vítěz barumky Jan Kopecký z České republiky, dále dvojnásobný evropský mistr a současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska nebo světový šampion kategorie WRC3 z loňského roku Jari Huttunen z Finska. V rámci Mistrovství Evropy v rally (ERC), kde je přihlášeno celkem 85 posádek, najdeme 61 registrovaných posádek. Nejvíce priorit je v rámci ERC1, kde se přihlásilo 31 jezdců. Nejpočetněji je v rámci evropského šampionátu obsazena třída RC2 s 44 vozy a dále třída RC4 s 29 vozy.
Mezi 17 značkami kraluje podobně v předchozích letech okřídlený šíp z Mladé Boleslavi, vozů Škoda najdeme na seznamu přihlášených celkem 40. Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Ford a Renault. Mezi přihlášenými je celkem 36 vozů kategorie Rally2 (R5) a jednoznačně zde převládá Škoda Fabia Rally2 Evo. Zpestřením startovní listiny budou čtyři zástupkyně něžného pohlaví za volantem a celkem 14 smíšených posádek.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek:
Celkem přihlášeno: 146 posádek (95 českých, 51 zahraničních)
Počet států: 24
Česká republika – 95, Polsko – 7, Maďarsko – 5, Francie – 5, Itálie – 4, Španělsko – 4, Slovensko – 4, Rakousko – 3, Německo – 3, Finsko – 3, Norsko – 3, Estonsko – 1, Belgie – 1, Bulharsko – 1, Rusko – 1, Lotyšsko – 1, Litva – 1, Argentina – 1, Irsko – 1, Turecko – 1, Rumunsko – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie a Severní Irsko – 1, Švédsko – 1, Portugalsko – 1.
Priorita FIA: 6
Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIA), Ondřej Bisaha (CZE), Andrea Mabellini (ITA).
Priorita ERC1: 31
Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Efrén Llarena (ESP), Miko Marczyk (POL), Norbert Herczig (HUN), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIN), Erik Cais (CZE), Yoann Bonato (FRA), Filip Mareš (CZE), Umberto Scandola (ITA), Tomáš Kostka (CZE), Dominik Stříteský (CZE), Callum Devine (IRL), Miroslav Jakeš (CZE), Roman Odložilík (CZE), Simon Wagner (AUT), Adam Březík (CZE), Petr Semerád (CZE), Martin Vlček (CZE), Alberto Battistolli (ITA), Robert Adolf (CZE), Albert von Thurn und Taxis (DEU), Antonín Tlusťák (CZE), Jarosław Kołtun (POL), Tomáš Kurka (CZE), Luis Vilariño (ESP), Petr Trnovec (CZE), Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR), Igor Widłak (POL).
Priorita ERC Junior: 2
Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR).
Priorita ERC2: 10
Dmitry Feofanov (LVA), Dariusz Poloński (POL), Michał Pryczek (POL), Victor Cartier (FRA), Teemu Asunmaa (FIN), Tibor Érdi jun. (HUN), Serhii Potiiko (LTU), Martin Rada (CZE), Roberto Gobbin (ITA), Csaba Juhász (HUN).
Priorita ERC3 + ERC3 Junior: 19
Josep Bassas (ESP), Sami Pajari (FIN), Jean-Baptiste Franceschi (FRA), Nick Loof (DEU), Łukasz Lewandowski (POL), Norbert Maior (ROU), Alejandro Cachón (ESP), Martin László (HUN), Daniel Polášek (CZE), Ola Nore jr. (NOR), Amaury Molle (BEL), Nikolai Landa (AUT), Adrienn Vogelová (HUN), Jekatěrina Stratijevová (BGR), Andrea Mabellini (ITA), Paulo Soria (ARG), Ghjuvanni Rossi (FRA), Bastien Bergounhe (FRA), Alpasian Timur Yiğit (TUR).
Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):
Celkem přihlášeno: 85 posádek
Třída RC2 – Skupina Rally2, Skupina Rally2 Kit, NR4 nad 2000 ccm (nyní N4), S2000-Rally:2,0 Atmosférické – 44 vozů
RGT – vozy RGT – 3 vozy
Třída RC3 – Rally3 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm, do 1620 ccm) – 3 vozy
Třída RC4 – Rally4 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm do 1333 ccm), R3 (atmosférický, nad 1600 ccm do 2000 ccm a turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm), R3 (turbo – do 1620 ccm/jmenovitý), Skupina A do 2000 ccm – 29 vozů
Třída RC5 – Rally5 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1333 ccm), R1 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1067 ccm) – 6 vozů
Vozy kategorie Rally2 /R5): 36
Škoda Fabia Rally 2 Evo – 22 (z toho R5 8), Hyundai i20 R5 – 6, Citroën C3 Rally – 2, Volkswagen Polo GTi R5 – 1, Ford Fiesta Rally2 – 5.
Rozdělení podle jednotlivých vypsaných tříd v rámci SONAX Mistrovství České republiky v rally MCR):
Třída 2 – 41 vozů
Třída 3 – 11 vozů
Třída 4 – 5 vozů
Třída 5 – 18 vozů
Třída 6 – 27 vozů
Třída 7 – 6 vozů
Třída 8 – 7 vozů
Třída 9 –10 vozů
Třída 10 – 1 vůz
Třída 11 – 5 vozů
Třída12 – 4 vozy
Třída 13 – 3 vozy
Pohár pořadatele – 8 vozů
Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MČR
Statistika značek: 17
Škoda – 40, Peugeot – 21, Ford – 20, Renault – 18, Mitsubishi – 9, Citroën – 8, Opel – 6, Honda – 6, Hyundai – 6, Fiat – 4, Porsche – 2, Volkswagen – 1, Suzuki – 1, Subaru – 1, Dacia – 1, Toyota – 1, Audi – 1.
Smíšené posádky: 14
Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Erik Cais – Jindřiška Žáková (CZE), Martin Vlček – Karolína Jugasová (CZE), Tomáš Kurka – Kateřina Janovská (CZE), Norbert Maior – Francesca Maiorová (ROU), Adrien Vogel – Ivett Notheiszová (HUN), Andrea Mabellini – Virginia Lenziová (ITA), Václav Kopáček – Barbora Rendlová (CZE), Egon Smékal – Hana Baďurová (CZE), Petr Lukašík – Martina Lukašíková Mikulášková (CZE), David Ševčík – Tereza Šebáková (CZE), Petr Krajča – Vanda Jugasová (CZE), Petr Pavič – Kateřina Pavič (CZE), Tomáš Janota – Barbora Mrkvicová (CZE).
Dámské posádky: 4 (žena na místě jezdce)
Adrienn Vogelová – Ivett Notheiszová (HUN), Jekatěrina Stratijevová – Georgij Avramov (BGR), Barbora Holická – David Haumer (CZE), Pavlína Tydlačková – Jiří Skořepa (CZE).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.