Barumka: Statistika podle seznamu přihlášených posádek

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Archiv pořadatele
Roman Ordelt 24. srpna 2021 08:38
Sdílej:

V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín 2021. Jako tradičně je startovní listina velmi početná, pořadatelům z Auto klubu Barum Zlín v AČR se přihlásilo celkem 146 posádek z 24 zemí, z uvedeného počtu je 51 zahraničních.

S prioritou FIA se objeví ve Zlíně celkem 6 pilotů, mezi nimiž například osminásobný vítěz barumky Jan Kopecký z České republiky, dále dvojnásobný evropský mistr a současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska nebo světový šampion kategorie WRC3 z loňského roku Jari Huttunen z Finska. V rámci Mistrovství Evropy v rally (ERC), kde je přihlášeno celkem 85 posádek, najdeme 61 registrovaných posádek.  Nejvíce priorit je v rámci ERC1, kde se přihlásilo 31 jezdců. Nejpočetněji je v rámci evropského šampionátu obsazena třída RC2 s 44 vozy a dále třída RC4 s 29 vozy.

Mezi 17 značkami kraluje podobně v předchozích letech okřídlený šíp z Mladé Boleslavi, vozů Škoda najdeme na seznamu přihlášených celkem 40.  Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Ford a Renault.  Mezi přihlášenými je celkem 36 vozů kategorie Rally2 (R5) a jednoznačně zde převládá Škoda Fabia Rally2 Evo. Zpestřením startovní listiny budou čtyři zástupkyně něžného pohlaví za volantem a celkem 14 smíšených posádek.

  

Statistika dle seznamu přihlášených posádek:

Celkem přihlášeno: 146 posádek (95 českých, 51 zahraničních)

 

Počet států: 24

Česká republika – 95, Polsko – 7, Maďarsko – 5, Francie – 5, Itálie – 4, Španělsko – 4, Slovensko – 4, Rakousko – 3, Německo – 3, Finsko – 3, Norsko – 3, Estonsko – 1, Belgie – 1, Bulharsko – 1, Rusko – 1, Lotyšsko – 1, Litva – 1, Argentina – 1, Irsko – 1, Turecko – 1, Rumunsko – 1.  Pouze spolujezdec: Velká Británie a Severní Irsko – 1, Švédsko – 1, Portugalsko – 1.

Priorita FIA: 6

Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIA), Ondřej Bisaha (CZE), Andrea Mabellini (ITA).

Priorita ERC1: 31

Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Efrén Llarena (ESP), Miko Marczyk (POL), Norbert Herczig (HUN), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIN), Erik Cais (CZE), Yoann Bonato (FRA), Filip Mareš (CZE), Umberto Scandola (ITA), Tomáš Kostka (CZE), Dominik Stříteský (CZE), Callum Devine (IRL), Miroslav Jakeš (CZE), Roman Odložilík (CZE), Simon Wagner (AUT), Adam Březík (CZE), Petr Semerád (CZE), Martin Vlček (CZE), Alberto Battistolli (ITA), Robert Adolf (CZE), Albert von Thurn und Taxis (DEU), Antonín Tlusťák (CZE), Jarosław Kołtun (POL), Tomáš Kurka (CZE), Luis Vilariño (ESP), Petr Trnovec (CZE), Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR), Igor Widłak (POL).

                                                                                                          

Priorita ERC Junior: 2

Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR).

Priorita ERC2: 10

Dmitry Feofanov (LVA), Dariusz Poloński (POL), Michał Pryczek (POL), Victor Cartier (FRA), Teemu Asunmaa (FIN), Tibor Érdi jun. (HUN), Serhii Potiiko (LTU), Martin Rada (CZE), Roberto Gobbin (ITA), Csaba Juhász (HUN).

Priorita ERC3 + ERC3 Junior: 19

Josep Bassas (ESP), Sami Pajari (FIN), Jean-Baptiste Franceschi (FRA), Nick Loof (DEU), Łukasz Lewandowski (POL), Norbert Maior (ROU), Alejandro Cachón (ESP), Martin László (HUN), Daniel Polášek (CZE), Ola Nore jr. (NOR), Amaury Molle (BEL), Nikolai Landa (AUT), Adrienn Vogelová (HUN), Jekatěrina Stratijevová (BGR), Andrea Mabellini (ITA), Paulo Soria (ARG), Ghjuvanni Rossi (FRA), Bastien Bergounhe (FRA), Alpasian Timur Yiğit (TUR).

 

Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):

Celkem přihlášeno: 85 posádek

Třída RC2 – Skupina Rally2, Skupina Rally2 Kit, NR4 nad 2000 ccm (nyní N4), S2000-Rally:2,0 Atmosférické – 44 vozů

RGT – vozy RGT – 3 vozy

Třída RC3 – Rally3 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm, do 1620 ccm) – 3 vozy

Třída RC4 – Rally4 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm do 1333 ccm), R3 (atmosférický, nad 1600 ccm do 2000 ccm a turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm), R3 (turbo – do 1620 ccm/jmenovitý), Skupina A do 2000 ccm – 29 vozů

Třída RC5 – Rally5 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1333 ccm), R1 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1067 ccm) – 6 vozů

Vozy kategorie Rally2 /R5): 36

Škoda Fabia Rally 2 Evo – 22 (z toho R5 8), Hyundai i20 R5 – 6, Citroën C3 Rally – 2, Volkswagen Polo GTi R5 – 1, Ford Fiesta Rally2 – 5.

  

Rozdělení podle jednotlivých vypsaných tříd v rámci SONAX Mistrovství České republiky v rally MCR):

Třída 2 – 41 vozů

Třída 3 – 11 vozů

Třída 4 – 5 vozů

Třída 5 – 18 vozů

Třída 6 – 27 vozů

Třída 7 – 6 vozů

Třída 8 – 7 vozů

Třída 9 –10 vozů

Třída 10 – 1 vůz

Třída 11 – 5 vozů

Třída12 – 4 vozy

Třída 13 – 3 vozy

Pohár pořadatele – 8 vozů

 

Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MČR

Statistika značek: 17

Škoda – 40, Peugeot – 21, Ford – 20, Renault – 18, Mitsubishi – 9, Citroën – 8, Opel – 6, Honda – 6, Hyundai – 6, Fiat – 4, Porsche – 2, Volkswagen – 1, Suzuki – 1, Subaru – 1, Dacia – 1, Toyota – 1, Audi – 1. 

 

Smíšené posádky: 14

Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Erik Cais – Jindřiška Žáková (CZE), Martin Vlček – Karolína Jugasová (CZE), Tomáš Kurka – Kateřina Janovská (CZE), Norbert Maior – Francesca Maiorová (ROU), Adrien Vogel – Ivett Notheiszová (HUN), Andrea Mabellini – Virginia Lenziová (ITA), Václav Kopáček – Barbora Rendlová (CZE), Egon Smékal – Hana Baďurová (CZE), Petr Lukašík – Martina Lukašíková Mikulášková (CZE), David Ševčík – Tereza Šebáková (CZE), Petr Krajča – Vanda Jugasová (CZE), Petr Pavič – Kateřina Pavič (CZE), Tomáš Janota – Barbora Mrkvicová (CZE).

 

Dámské posádky: 4 (žena na místě jezdce)

Adrienn Vogelová – Ivett Notheiszová (HUN), Jekatěrina Stratijevová – Georgij Avramov (BGR), Barbora Holická – David Haumer (CZE), Pavlína Tydlačková – Jiří Skořepa (CZE).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.