V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín 2021. Jako tradičně je startovní listina velmi početná, pořadatelům z Auto klubu Barum Zlín v AČR se přihlásilo celkem 146 posádek z 24 zemí, z uvedeného počtu je 51 zahraničních.
S prioritou FIA se objeví ve Zlíně celkem 6 pilotů, mezi nimiž například osminásobný vítěz barumky Jan Kopecký z České republiky, dále dvojnásobný evropský mistr a současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska nebo světový šampion kategorie WRC3 z loňského roku Jari Huttunen z Finska. V rámci Mistrovství Evropy v rally (ERC), kde je přihlášeno celkem 85 posádek, najdeme 61 registrovaných posádek. Nejvíce priorit je v rámci ERC1, kde se přihlásilo 31 jezdců. Nejpočetněji je v rámci evropského šampionátu obsazena třída RC2 s 44 vozy a dále třída RC4 s 29 vozy.
Mezi 17 značkami kraluje podobně v předchozích letech okřídlený šíp z Mladé Boleslavi, vozů Škoda najdeme na seznamu přihlášených celkem 40. Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Ford a Renault. Mezi přihlášenými je celkem 36 vozů kategorie Rally2 (R5) a jednoznačně zde převládá Škoda Fabia Rally2 Evo. Zpestřením startovní listiny budou čtyři zástupkyně něžného pohlaví za volantem a celkem 14 smíšených posádek.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek:
Celkem přihlášeno: 146 posádek (95 českých, 51 zahraničních)
Počet států: 24
Česká republika – 95, Polsko – 7, Maďarsko – 5, Francie – 5, Itálie – 4, Španělsko – 4, Slovensko – 4, Rakousko – 3, Německo – 3, Finsko – 3, Norsko – 3, Estonsko – 1, Belgie – 1, Bulharsko – 1, Rusko – 1, Lotyšsko – 1, Litva – 1, Argentina – 1, Irsko – 1, Turecko – 1, Rumunsko – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie a Severní Irsko – 1, Švédsko – 1, Portugalsko – 1.
Priorita FIA: 6
Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIA), Ondřej Bisaha (CZE), Andrea Mabellini (ITA).
Priorita ERC1: 31
Alexej Lukjaňuk (RUS), Andreas Mikkelsen (NOR), Efrén Llarena (ESP), Miko Marczyk (POL), Norbert Herczig (HUN), Jan Kopecký (CZE), Jari Huttunen (FIN), Erik Cais (CZE), Yoann Bonato (FRA), Filip Mareš (CZE), Umberto Scandola (ITA), Tomáš Kostka (CZE), Dominik Stříteský (CZE), Callum Devine (IRL), Miroslav Jakeš (CZE), Roman Odložilík (CZE), Simon Wagner (AUT), Adam Březík (CZE), Petr Semerád (CZE), Martin Vlček (CZE), Alberto Battistolli (ITA), Robert Adolf (CZE), Albert von Thurn und Taxis (DEU), Antonín Tlusťák (CZE), Jarosław Kołtun (POL), Tomáš Kurka (CZE), Luis Vilariño (ESP), Petr Trnovec (CZE), Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR), Igor Widłak (POL).
Priorita ERC Junior: 2
Ken Torn (EST), Oscar Solberg (NOR).
Priorita ERC2: 10
Dmitry Feofanov (LVA), Dariusz Poloński (POL), Michał Pryczek (POL), Victor Cartier (FRA), Teemu Asunmaa (FIN), Tibor Érdi jun. (HUN), Serhii Potiiko (LTU), Martin Rada (CZE), Roberto Gobbin (ITA), Csaba Juhász (HUN).
Priorita ERC3 + ERC3 Junior: 19
Josep Bassas (ESP), Sami Pajari (FIN), Jean-Baptiste Franceschi (FRA), Nick Loof (DEU), Łukasz Lewandowski (POL), Norbert Maior (ROU), Alejandro Cachón (ESP), Martin László (HUN), Daniel Polášek (CZE), Ola Nore jr. (NOR), Amaury Molle (BEL), Nikolai Landa (AUT), Adrienn Vogelová (HUN), Jekatěrina Stratijevová (BGR), Andrea Mabellini (ITA), Paulo Soria (ARG), Ghjuvanni Rossi (FRA), Bastien Bergounhe (FRA), Alpasian Timur Yiğit (TUR).
Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):
Celkem přihlášeno: 85 posádek
Třída RC2 – Skupina Rally2, Skupina Rally2 Kit, NR4 nad 2000 ccm (nyní N4), S2000-Rally:2,0 Atmosférické – 44 vozů
RGT – vozy RGT – 3 vozy
Třída RC3 – Rally3 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm, do 1620 ccm) – 3 vozy
Třída RC4 – Rally4 (atmosférické motory nad 1390 ccm, do 2000 ccm a turbomotory nad 927 ccm do 1333 ccm), R3 (atmosférický, nad 1600 ccm do 2000 ccm a turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm), R3 (turbo – do 1620 ccm/jmenovitý), Skupina A do 2000 ccm – 29 vozů
Třída RC5 – Rally5 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1333 ccm), R1 (atmosférické motory do 1600 ccm a turbomotory do 1067 ccm) – 6 vozů
Vozy kategorie Rally2 /R5): 36
Škoda Fabia Rally 2 Evo – 22 (z toho R5 8), Hyundai i20 R5 – 6, Citroën C3 Rally – 2, Volkswagen Polo GTi R5 – 1, Ford Fiesta Rally2 – 5.
Rozdělení podle jednotlivých vypsaných tříd v rámci SONAX Mistrovství České republiky v rally MCR):
Třída 2 – 41 vozů
Třída 3 – 11 vozů
Třída 4 – 5 vozů
Třída 5 – 18 vozů
Třída 6 – 27 vozů
Třída 7 – 6 vozů
Třída 8 – 7 vozů
Třída 9 –10 vozů
Třída 10 – 1 vůz
Třída 11 – 5 vozů
Třída12 – 4 vozy
Třída 13 – 3 vozy
Pohár pořadatele – 8 vozů
Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MČR
Statistika značek: 17
Škoda – 40, Peugeot – 21, Ford – 20, Renault – 18, Mitsubishi – 9, Citroën – 8, Opel – 6, Honda – 6, Hyundai – 6, Fiat – 4, Porsche – 2, Volkswagen – 1, Suzuki – 1, Subaru – 1, Dacia – 1, Toyota – 1, Audi – 1.
Smíšené posádky: 14
Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Erik Cais – Jindřiška Žáková (CZE), Martin Vlček – Karolína Jugasová (CZE), Tomáš Kurka – Kateřina Janovská (CZE), Norbert Maior – Francesca Maiorová (ROU), Adrien Vogel – Ivett Notheiszová (HUN), Andrea Mabellini – Virginia Lenziová (ITA), Václav Kopáček – Barbora Rendlová (CZE), Egon Smékal – Hana Baďurová (CZE), Petr Lukašík – Martina Lukašíková Mikulášková (CZE), David Ševčík – Tereza Šebáková (CZE), Petr Krajča – Vanda Jugasová (CZE), Petr Pavič – Kateřina Pavič (CZE), Tomáš Janota – Barbora Mrkvicová (CZE).
Dámské posádky: 4 (žena na místě jezdce)
Adrienn Vogelová – Ivett Notheiszová (HUN), Jekatěrina Stratijevová – Georgij Avramov (BGR), Barbora Holická – David Haumer (CZE), Pavlína Tydlačková – Jiří Skořepa (CZE).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.