Kluzké asfaltové cesty po dešti, členité tratě, kopce… To jsou podmínky, které Eriku Caisovi vyhovují. A český pilot rallye toho dokázal využít, v rakouské Rallye Weiz skončil na druhém místě. V náročné soutěži vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a porazil místní legendu – Raimunda Baumschlagera.
„Podle rakouských pilotů se jednalo asi o nejtěžší ročník, neuvěřitelně to klouzalo. Mě to však vyhovuje a mám z výsledku radost,“ prohlásil talentovaný Cais, kterého čeká koncem týdne evropský šampionát v Itálii.
Byl profesionálním cyklistou na horských kolech, sjížděl kopce v náročném terénu lesních cest. Kluzký povrh mu tak problém nedělá. Naopak. Erik Cais rád projíždí cestami plných louží nebo s vylezlým bahnem. „V těchto podmínkách určitě upotřebím zkušenosti z kola, které ovládáte celým tělem a musíte se naučit velmi rychle predikovat a vyhodnocovat situaci. Na vodě tyhle schopnosti potřebujete mít hodně rozvinuté,“ tvrdil talentovaný pilot rallye, kterého zmoklé asfaltové úseky v Rakousku bavily.
Na Rallye Weiz skončil s navigátorkou Jindřiškou Žákovou na druhém místě se ztrátou 32 vteřin za vítězným Simonem Wagnerem. Ostatní posádky na ně v cíli ztrácely více než dvě minuty. „Od mnoha pilotů jsem sklidil dobré ohlasy. Nečekali, že se na jejich půdě prosadím. Zúročil jsem zkušenosti z mistrovství Evropy, kde potřebuji být na zcela nových tratí rychlý a konkurenceschopný,“ dodal pilot z týmu Orsák Rallysport. Caise v Rakousku potěšila ještě jedna věc – dokázal totiž porazit Raimunda Baumschlagera, jednoho z nejzkušenějších pilotů světové rallye.
„Můj táta s ním sváděl souboje a nikdy ho neporazil. Je mezi nimi přátelská rivalita,“ dodal Cais s úsměvem. Baumschlager rakouskou soutěž absolvoval v elektrické Škodě Fabia Rally2 evo. „Bylo to zvláštní, na přejezdech mezi rychlostními zkouškami jezdil za ním kamion, který ho nabíjel. Museli jsme čekat několik minut, než mu doplní energii. Jsem sice jednoznačným zastáncem benzínu, ale tohle bylo zajímavé pozorovat. Elektrický rallye speciál má sice hodně rychlý start, ale schází mu zvuk.“
Na Evropě v top 3
Na Caise teď čeká třetí soutěž v rámci evropského šampionátu, od pátku bude závodit v Itálii na asfaltu. Předchozí dvě soutěže na šotolině se mu povedly, v rámci juniorské kategorie bral český pilot pokaždé třetí místo a celkově byl v top 10. „Na obou podnicích jsem navíc čistil trať, v Lotyšsku první den, v Polsku druhý. I tak jsem progres na šotolině oproti minulého roku udělal veliký. Dokázal jsem zajíždět identické časy s jezdci, kteří mají na tomto povrchu více zkušeností,“ dodal Cais, který chce v Itálii potvrdit umístění na bedně. „Pojede se na asfaltu, který je pro mě prioritní. Poperu se o co nejlepší výsledek,“ dodal pilot ve Ford Fiesta Rally2.
Jiří Uhlíř
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.