Kluzké asfaltové cesty po dešti, členité tratě, kopce… To jsou podmínky, které Eriku Caisovi vyhovují. A český pilot rallye toho dokázal využít, v rakouské Rallye Weiz skončil na druhém místě. V náročné soutěži vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a porazil místní legendu – Raimunda Baumschlagera.
„Podle rakouských pilotů se jednalo asi o nejtěžší ročník, neuvěřitelně to klouzalo. Mě to však vyhovuje a mám z výsledku radost,“ prohlásil talentovaný Cais, kterého čeká koncem týdne evropský šampionát v Itálii.
Byl profesionálním cyklistou na horských kolech, sjížděl kopce v náročném terénu lesních cest. Kluzký povrh mu tak problém nedělá. Naopak. Erik Cais rád projíždí cestami plných louží nebo s vylezlým bahnem. „V těchto podmínkách určitě upotřebím zkušenosti z kola, které ovládáte celým tělem a musíte se naučit velmi rychle predikovat a vyhodnocovat situaci. Na vodě tyhle schopnosti potřebujete mít hodně rozvinuté,“ tvrdil talentovaný pilot rallye, kterého zmoklé asfaltové úseky v Rakousku bavily.
Na Rallye Weiz skončil s navigátorkou Jindřiškou Žákovou na druhém místě se ztrátou 32 vteřin za vítězným Simonem Wagnerem. Ostatní posádky na ně v cíli ztrácely více než dvě minuty. „Od mnoha pilotů jsem sklidil dobré ohlasy. Nečekali, že se na jejich půdě prosadím. Zúročil jsem zkušenosti z mistrovství Evropy, kde potřebuji být na zcela nových tratí rychlý a konkurenceschopný,“ dodal pilot z týmu Orsák Rallysport. Caise v Rakousku potěšila ještě jedna věc – dokázal totiž porazit Raimunda Baumschlagera, jednoho z nejzkušenějších pilotů světové rallye.
„Můj táta s ním sváděl souboje a nikdy ho neporazil. Je mezi nimi přátelská rivalita,“ dodal Cais s úsměvem. Baumschlager rakouskou soutěž absolvoval v elektrické Škodě Fabia Rally2 evo. „Bylo to zvláštní, na přejezdech mezi rychlostními zkouškami jezdil za ním kamion, který ho nabíjel. Museli jsme čekat několik minut, než mu doplní energii. Jsem sice jednoznačným zastáncem benzínu, ale tohle bylo zajímavé pozorovat. Elektrický rallye speciál má sice hodně rychlý start, ale schází mu zvuk.“
Na Evropě v top 3
Na Caise teď čeká třetí soutěž v rámci evropského šampionátu, od pátku bude závodit v Itálii na asfaltu. Předchozí dvě soutěže na šotolině se mu povedly, v rámci juniorské kategorie bral český pilot pokaždé třetí místo a celkově byl v top 10. „Na obou podnicích jsem navíc čistil trať, v Lotyšsku první den, v Polsku druhý. I tak jsem progres na šotolině oproti minulého roku udělal veliký. Dokázal jsem zajíždět identické časy s jezdci, kteří mají na tomto povrchu více zkušeností,“ dodal Cais, který chce v Itálii potvrdit umístění na bedně. „Pojede se na asfaltu, který je pro mě prioritní. Poperu se o co nejlepší výsledek,“ dodal pilot ve Ford Fiesta Rally2.
Jiří Uhlíř
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.