V plném obsazení vyrazil na začátku července otrokovický tým K.I.T. Racing na Rally Bohemia. Výsledky však jako by byly rozdané už dávno před sezónou. Vlastimil Neumann odstoupil kvůli technickému problému, a tak pomyslný prapor držel Lumír Firla s Filipem Šipošem. I tentokráte byl lepší český jezdec, když obsadil páté místo ve třídě a deváté ve dvoukolkách.
Mladoboleslavští pořadatelé převzali do soutěže 90 soudobých posádek a 36 dvojic do kategorie Historik. Právě historici měli na „Bohemce“ svůj třetí letošní podnik a na startu tedy pochopitelně nemohl chybět ani Vlastimil Neumann. K fryštáckému jezdci za poslední léta patří Martin Hlavatý na místě spolujezdce a krásný technický klenot Ford Escort RS Cosworth. Do Boleslavi se sjela skvělá konkurence a hned pětice jezdců mohla bojovat o pohár nejcennější. Do této bitvy se chtěla pochopitelně zapojit i valašská dvojice. Historici měli v harmonogramu rally celkem 14 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap s porcí téměř 140 ostrých kilometrů. Sobotní etapa obsahovala devět erzet a Neumann s Hlavatým od začátku potvrzovali roli favorita. Posádka byla nejrychlejší na sedmi měřených úsecích a po 8. RZ měla před druhým v pořadí náskok skoro minutu a půl. Poslední rychlostní zkouška sobotní etapy však byla poslední i pro Neumanna na letošní „Bohemce“. „Po dvou předchozích startech, kdy nás vždy vyřadil technický problém, se celý tým K.I.T. Racing zaměřil na přípravu našeho fordu. Do Boleslavi jsme tedy odjížděli s vidinou, že letošní smůlu prolomíme. Rychlostní zkoušky se nám velmi líbily a dobrá nálada panovala i v průběhu rally, kdy jsme si postupně budovali před soupeři náskok. Jenomže, krátce po startu 9. RZ praskla kardanová hřídel a bylo po závodě. Smutné je, že tuto hřídel jsme koupili zcela novou a před Bohemkou ji do escortu namontovali. Inu, i nová věc může zklamat. Možná, kdybych jel s vozem opatrněji, možná by auto tolik netrpělo… Já ale jedu tak, aby se má jízda líbila divákovi. Já ani jinak jezdit neumím… Líbí se mi, když se závodí a jen vykroužit zatáčku s takovým vozem, jaký mám, to prostě nelze. Po třech letech vyhrávání přišlo asi období odstupování. Pokud se nám závod nezadařil, tak tým úspěšně pracoval na obou peugeotech, kdy jak Lumír, tak i Filip těžkou rally dokončili. Nyní se již zaměřujeme s přípravami na domácí Barum rally a věříme, že zde již budeme úspěšní na 100 %. Chtěl bych velice poděkovat všem obchodním partnerům, hlavně pak APM Dušanu Hovorkovi a RIA reality za důvěru a velkou podporu,“ ohlédl se za neúspěšným startem v Mladé Boleslavi Vlastimil Neumann.
Posádky se soudobou technikou měly o jednu erzetu více než Historici a kilometráž se zastavila na 152 „ostrých“. K.I.T. Racing měl dvojí zastoupení ve třídě 6. Jeden Peugeot 208 R2 byl připravený pro dvojici Lumír Firla – Michal Večerka, druhý pak pro mladého slovenského jezdce Filipa Šipoše, kterého navigoval Martin Zigler. Lumír s Michalem vstoupili do závodu velice slibně, když úvodní sobotní zkoušku Městská zajeli v pátém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami a druhém ve třídě 6. V „poločase“ závodu figuroval Firla na průběžném 7. místě v kategorii 2WD a ve třídě držel nepopulární čtvrtou příčku. K pódiu to měl jezdec z Orlové 18,5 vteřiny. O to větší byla snaha posádky časové manko stáhnout v nedělní etapě a daný cíl se klukům dařil plnit. Při prvních průjezdech RZ Staroměstská a Krásná zajel Lumír druhý čas ve třídě. Následovala zkouška Klášter 1 a v ní propad ve výsledcích. „Týmová režie rozhodla, že po dvou sprintech budeme startovat i v Boleslavi. V pátek děs běs a spousta „proprcaného“ času, neboť ani shakedown, ani zkouška v Sosnové se do ničeho nezapočítávala. O to víc jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Rychlostní zkoušky byly místy rychlé, místy technické a nám se velmi líbily. Navíc vyšlo i počasí, takže vidina pěkného závodu byla na dosah. Dali jsme si s Michalem za cíl urvat pěkný výsledek ve dvoukolkách, což se nám v sobotu i dařilo. V neděli jsme chtěli v našem snažení pokračovat. Zpočátku pohoda, ale na třetí zkoušce jsme měli defekt, a jelikož do cíle erzety zbývalo poměrně dost, rozhodli jsme se pro výměnu kola na zkoušce. A i když jsme šikovní a rychlí, nechali jsme tam dvě minuty, což znamenalo propad ve výsledcích. Paradoxně defekt zaúřadoval na Kopné v náš prospěch, kdy jsme se dostali před Michala Srba, ale v Boleslavi při nás štěstí nestálo. Dostali jsme se na pozici, kdy posádky před námi i za námi měly velký odstup. Tím bylo o výsledku rozhodnuto. Nyní uvidíme, zda pojedeme třetí sprint sezóny Fulnek, nebo se objevíme až na Barum rally. V každém případě bych chtěl poděkovat celému týmu za perfektní přípravu auta i servis během závodu a obchodním partnerům za podporu při našich startech,“ přiblížil průběh závodu Lumír Firla. Cílovou rampou projela posádka Firla – Večerka na 31. místě absolutní klasifikace, v rámci MČR byli kluci na 26. příčce, mezi dvoukolkami devátí, ve třídě 6 pátí a v Peugeot cupu čtvrtí.
Do výčtu ohlédnutí za letošní Bohemkou tedy zbývá už pouze slovensko – česká dvojice Filip Šipoš a Martin Zigler. Mladý slovenský jezdec absolvoval svou první ostrou rally vloni na Bohemce. Jeho největším úkolem je sbírat zkušenosti a díky druhému startu v Boleslavi již mohl porovnávat. Úvod byl lehce opatrnější, ale s přibývajícími kilometry se posádka zrychlovala a postupně se prokousávala i výsledky vzhůru. V cíli byli Šipoš s Ziglerem klasifikováni na 33. místě absolutního pořadí, ve dvoukolkách byli jedenáctí a ve třídě 6 sedmí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?