V plném obsazení vyrazil na začátku července otrokovický tým K.I.T. Racing na Rally Bohemia. Výsledky však jako by byly rozdané už dávno před sezónou. Vlastimil Neumann odstoupil kvůli technickému problému, a tak pomyslný prapor držel Lumír Firla s Filipem Šipošem. I tentokráte byl lepší český jezdec, když obsadil páté místo ve třídě a deváté ve dvoukolkách.
Mladoboleslavští pořadatelé převzali do soutěže 90 soudobých posádek a 36 dvojic do kategorie Historik. Právě historici měli na „Bohemce“ svůj třetí letošní podnik a na startu tedy pochopitelně nemohl chybět ani Vlastimil Neumann. K fryštáckému jezdci za poslední léta patří Martin Hlavatý na místě spolujezdce a krásný technický klenot Ford Escort RS Cosworth. Do Boleslavi se sjela skvělá konkurence a hned pětice jezdců mohla bojovat o pohár nejcennější. Do této bitvy se chtěla pochopitelně zapojit i valašská dvojice. Historici měli v harmonogramu rally celkem 14 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap s porcí téměř 140 ostrých kilometrů. Sobotní etapa obsahovala devět erzet a Neumann s Hlavatým od začátku potvrzovali roli favorita. Posádka byla nejrychlejší na sedmi měřených úsecích a po 8. RZ měla před druhým v pořadí náskok skoro minutu a půl. Poslední rychlostní zkouška sobotní etapy však byla poslední i pro Neumanna na letošní „Bohemce“. „Po dvou předchozích startech, kdy nás vždy vyřadil technický problém, se celý tým K.I.T. Racing zaměřil na přípravu našeho fordu. Do Boleslavi jsme tedy odjížděli s vidinou, že letošní smůlu prolomíme. Rychlostní zkoušky se nám velmi líbily a dobrá nálada panovala i v průběhu rally, kdy jsme si postupně budovali před soupeři náskok. Jenomže, krátce po startu 9. RZ praskla kardanová hřídel a bylo po závodě. Smutné je, že tuto hřídel jsme koupili zcela novou a před Bohemkou ji do escortu namontovali. Inu, i nová věc může zklamat. Možná, kdybych jel s vozem opatrněji, možná by auto tolik netrpělo… Já ale jedu tak, aby se má jízda líbila divákovi. Já ani jinak jezdit neumím… Líbí se mi, když se závodí a jen vykroužit zatáčku s takovým vozem, jaký mám, to prostě nelze. Po třech letech vyhrávání přišlo asi období odstupování. Pokud se nám závod nezadařil, tak tým úspěšně pracoval na obou peugeotech, kdy jak Lumír, tak i Filip těžkou rally dokončili. Nyní se již zaměřujeme s přípravami na domácí Barum rally a věříme, že zde již budeme úspěšní na 100 %. Chtěl bych velice poděkovat všem obchodním partnerům, hlavně pak APM Dušanu Hovorkovi a RIA reality za důvěru a velkou podporu,“ ohlédl se za neúspěšným startem v Mladé Boleslavi Vlastimil Neumann.
Posádky se soudobou technikou měly o jednu erzetu více než Historici a kilometráž se zastavila na 152 „ostrých“. K.I.T. Racing měl dvojí zastoupení ve třídě 6. Jeden Peugeot 208 R2 byl připravený pro dvojici Lumír Firla – Michal Večerka, druhý pak pro mladého slovenského jezdce Filipa Šipoše, kterého navigoval Martin Zigler. Lumír s Michalem vstoupili do závodu velice slibně, když úvodní sobotní zkoušku Městská zajeli v pátém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami a druhém ve třídě 6. V „poločase“ závodu figuroval Firla na průběžném 7. místě v kategorii 2WD a ve třídě držel nepopulární čtvrtou příčku. K pódiu to měl jezdec z Orlové 18,5 vteřiny. O to větší byla snaha posádky časové manko stáhnout v nedělní etapě a daný cíl se klukům dařil plnit. Při prvních průjezdech RZ Staroměstská a Krásná zajel Lumír druhý čas ve třídě. Následovala zkouška Klášter 1 a v ní propad ve výsledcích. „Týmová režie rozhodla, že po dvou sprintech budeme startovat i v Boleslavi. V pátek děs běs a spousta „proprcaného“ času, neboť ani shakedown, ani zkouška v Sosnové se do ničeho nezapočítávala. O to víc jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Rychlostní zkoušky byly místy rychlé, místy technické a nám se velmi líbily. Navíc vyšlo i počasí, takže vidina pěkného závodu byla na dosah. Dali jsme si s Michalem za cíl urvat pěkný výsledek ve dvoukolkách, což se nám v sobotu i dařilo. V neděli jsme chtěli v našem snažení pokračovat. Zpočátku pohoda, ale na třetí zkoušce jsme měli defekt, a jelikož do cíle erzety zbývalo poměrně dost, rozhodli jsme se pro výměnu kola na zkoušce. A i když jsme šikovní a rychlí, nechali jsme tam dvě minuty, což znamenalo propad ve výsledcích. Paradoxně defekt zaúřadoval na Kopné v náš prospěch, kdy jsme se dostali před Michala Srba, ale v Boleslavi při nás štěstí nestálo. Dostali jsme se na pozici, kdy posádky před námi i za námi měly velký odstup. Tím bylo o výsledku rozhodnuto. Nyní uvidíme, zda pojedeme třetí sprint sezóny Fulnek, nebo se objevíme až na Barum rally. V každém případě bych chtěl poděkovat celému týmu za perfektní přípravu auta i servis během závodu a obchodním partnerům za podporu při našich startech,“ přiblížil průběh závodu Lumír Firla. Cílovou rampou projela posádka Firla – Večerka na 31. místě absolutní klasifikace, v rámci MČR byli kluci na 26. příčce, mezi dvoukolkami devátí, ve třídě 6 pátí a v Peugeot cupu čtvrtí.
Do výčtu ohlédnutí za letošní Bohemkou tedy zbývá už pouze slovensko – česká dvojice Filip Šipoš a Martin Zigler. Mladý slovenský jezdec absolvoval svou první ostrou rally vloni na Bohemce. Jeho největším úkolem je sbírat zkušenosti a díky druhému startu v Boleslavi již mohl porovnávat. Úvod byl lehce opatrnější, ale s přibývajícími kilometry se posádka zrychlovala a postupně se prokousávala i výsledky vzhůru. V cíli byli Šipoš s Ziglerem klasifikováni na 33. místě absolutního pořadí, ve dvoukolkách byli jedenáctí a ve třídě 6 sedmí.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.