V plném obsazení vyrazil na začátku července otrokovický tým K.I.T. Racing na Rally Bohemia. Výsledky však jako by byly rozdané už dávno před sezónou. Vlastimil Neumann odstoupil kvůli technickému problému, a tak pomyslný prapor držel Lumír Firla s Filipem Šipošem. I tentokráte byl lepší český jezdec, když obsadil páté místo ve třídě a deváté ve dvoukolkách.
Mladoboleslavští pořadatelé převzali do soutěže 90 soudobých posádek a 36 dvojic do kategorie Historik. Právě historici měli na „Bohemce“ svůj třetí letošní podnik a na startu tedy pochopitelně nemohl chybět ani Vlastimil Neumann. K fryštáckému jezdci za poslední léta patří Martin Hlavatý na místě spolujezdce a krásný technický klenot Ford Escort RS Cosworth. Do Boleslavi se sjela skvělá konkurence a hned pětice jezdců mohla bojovat o pohár nejcennější. Do této bitvy se chtěla pochopitelně zapojit i valašská dvojice. Historici měli v harmonogramu rally celkem 14 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap s porcí téměř 140 ostrých kilometrů. Sobotní etapa obsahovala devět erzet a Neumann s Hlavatým od začátku potvrzovali roli favorita. Posádka byla nejrychlejší na sedmi měřených úsecích a po 8. RZ měla před druhým v pořadí náskok skoro minutu a půl. Poslední rychlostní zkouška sobotní etapy však byla poslední i pro Neumanna na letošní „Bohemce“. „Po dvou předchozích startech, kdy nás vždy vyřadil technický problém, se celý tým K.I.T. Racing zaměřil na přípravu našeho fordu. Do Boleslavi jsme tedy odjížděli s vidinou, že letošní smůlu prolomíme. Rychlostní zkoušky se nám velmi líbily a dobrá nálada panovala i v průběhu rally, kdy jsme si postupně budovali před soupeři náskok. Jenomže, krátce po startu 9. RZ praskla kardanová hřídel a bylo po závodě. Smutné je, že tuto hřídel jsme koupili zcela novou a před Bohemkou ji do escortu namontovali. Inu, i nová věc může zklamat. Možná, kdybych jel s vozem opatrněji, možná by auto tolik netrpělo… Já ale jedu tak, aby se má jízda líbila divákovi. Já ani jinak jezdit neumím… Líbí se mi, když se závodí a jen vykroužit zatáčku s takovým vozem, jaký mám, to prostě nelze. Po třech letech vyhrávání přišlo asi období odstupování. Pokud se nám závod nezadařil, tak tým úspěšně pracoval na obou peugeotech, kdy jak Lumír, tak i Filip těžkou rally dokončili. Nyní se již zaměřujeme s přípravami na domácí Barum rally a věříme, že zde již budeme úspěšní na 100 %. Chtěl bych velice poděkovat všem obchodním partnerům, hlavně pak APM Dušanu Hovorkovi a RIA reality za důvěru a velkou podporu,“ ohlédl se za neúspěšným startem v Mladé Boleslavi Vlastimil Neumann.
Posádky se soudobou technikou měly o jednu erzetu více než Historici a kilometráž se zastavila na 152 „ostrých“. K.I.T. Racing měl dvojí zastoupení ve třídě 6. Jeden Peugeot 208 R2 byl připravený pro dvojici Lumír Firla – Michal Večerka, druhý pak pro mladého slovenského jezdce Filipa Šipoše, kterého navigoval Martin Zigler. Lumír s Michalem vstoupili do závodu velice slibně, když úvodní sobotní zkoušku Městská zajeli v pátém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami a druhém ve třídě 6. V „poločase“ závodu figuroval Firla na průběžném 7. místě v kategorii 2WD a ve třídě držel nepopulární čtvrtou příčku. K pódiu to měl jezdec z Orlové 18,5 vteřiny. O to větší byla snaha posádky časové manko stáhnout v nedělní etapě a daný cíl se klukům dařil plnit. Při prvních průjezdech RZ Staroměstská a Krásná zajel Lumír druhý čas ve třídě. Následovala zkouška Klášter 1 a v ní propad ve výsledcích. „Týmová režie rozhodla, že po dvou sprintech budeme startovat i v Boleslavi. V pátek děs běs a spousta „proprcaného“ času, neboť ani shakedown, ani zkouška v Sosnové se do ničeho nezapočítávala. O to víc jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Rychlostní zkoušky byly místy rychlé, místy technické a nám se velmi líbily. Navíc vyšlo i počasí, takže vidina pěkného závodu byla na dosah. Dali jsme si s Michalem za cíl urvat pěkný výsledek ve dvoukolkách, což se nám v sobotu i dařilo. V neděli jsme chtěli v našem snažení pokračovat. Zpočátku pohoda, ale na třetí zkoušce jsme měli defekt, a jelikož do cíle erzety zbývalo poměrně dost, rozhodli jsme se pro výměnu kola na zkoušce. A i když jsme šikovní a rychlí, nechali jsme tam dvě minuty, což znamenalo propad ve výsledcích. Paradoxně defekt zaúřadoval na Kopné v náš prospěch, kdy jsme se dostali před Michala Srba, ale v Boleslavi při nás štěstí nestálo. Dostali jsme se na pozici, kdy posádky před námi i za námi měly velký odstup. Tím bylo o výsledku rozhodnuto. Nyní uvidíme, zda pojedeme třetí sprint sezóny Fulnek, nebo se objevíme až na Barum rally. V každém případě bych chtěl poděkovat celému týmu za perfektní přípravu auta i servis během závodu a obchodním partnerům za podporu při našich startech,“ přiblížil průběh závodu Lumír Firla. Cílovou rampou projela posádka Firla – Večerka na 31. místě absolutní klasifikace, v rámci MČR byli kluci na 26. příčce, mezi dvoukolkami devátí, ve třídě 6 pátí a v Peugeot cupu čtvrtí.
Do výčtu ohlédnutí za letošní Bohemkou tedy zbývá už pouze slovensko – česká dvojice Filip Šipoš a Martin Zigler. Mladý slovenský jezdec absolvoval svou první ostrou rally vloni na Bohemce. Jeho největším úkolem je sbírat zkušenosti a díky druhému startu v Boleslavi již mohl porovnávat. Úvod byl lehce opatrnější, ale s přibývajícími kilometry se posádka zrychlovala a postupně se prokousávala i výsledky vzhůru. V cíli byli Šipoš s Ziglerem klasifikováni na 33. místě absolutního pořadí, ve dvoukolkách byli jedenáctí a ve třídě 6 sedmí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.