V plném obsazení vyrazil na začátku července otrokovický tým K.I.T. Racing na Rally Bohemia. Výsledky však jako by byly rozdané už dávno před sezónou. Vlastimil Neumann odstoupil kvůli technickému problému, a tak pomyslný prapor držel Lumír Firla s Filipem Šipošem. I tentokráte byl lepší český jezdec, když obsadil páté místo ve třídě a deváté ve dvoukolkách.
Mladoboleslavští pořadatelé převzali do soutěže 90 soudobých posádek a 36 dvojic do kategorie Historik. Právě historici měli na „Bohemce“ svůj třetí letošní podnik a na startu tedy pochopitelně nemohl chybět ani Vlastimil Neumann. K fryštáckému jezdci za poslední léta patří Martin Hlavatý na místě spolujezdce a krásný technický klenot Ford Escort RS Cosworth. Do Boleslavi se sjela skvělá konkurence a hned pětice jezdců mohla bojovat o pohár nejcennější. Do této bitvy se chtěla pochopitelně zapojit i valašská dvojice. Historici měli v harmonogramu rally celkem 14 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap s porcí téměř 140 ostrých kilometrů. Sobotní etapa obsahovala devět erzet a Neumann s Hlavatým od začátku potvrzovali roli favorita. Posádka byla nejrychlejší na sedmi měřených úsecích a po 8. RZ měla před druhým v pořadí náskok skoro minutu a půl. Poslední rychlostní zkouška sobotní etapy však byla poslední i pro Neumanna na letošní „Bohemce“. „Po dvou předchozích startech, kdy nás vždy vyřadil technický problém, se celý tým K.I.T. Racing zaměřil na přípravu našeho fordu. Do Boleslavi jsme tedy odjížděli s vidinou, že letošní smůlu prolomíme. Rychlostní zkoušky se nám velmi líbily a dobrá nálada panovala i v průběhu rally, kdy jsme si postupně budovali před soupeři náskok. Jenomže, krátce po startu 9. RZ praskla kardanová hřídel a bylo po závodě. Smutné je, že tuto hřídel jsme koupili zcela novou a před Bohemkou ji do escortu namontovali. Inu, i nová věc může zklamat. Možná, kdybych jel s vozem opatrněji, možná by auto tolik netrpělo… Já ale jedu tak, aby se má jízda líbila divákovi. Já ani jinak jezdit neumím… Líbí se mi, když se závodí a jen vykroužit zatáčku s takovým vozem, jaký mám, to prostě nelze. Po třech letech vyhrávání přišlo asi období odstupování. Pokud se nám závod nezadařil, tak tým úspěšně pracoval na obou peugeotech, kdy jak Lumír, tak i Filip těžkou rally dokončili. Nyní se již zaměřujeme s přípravami na domácí Barum rally a věříme, že zde již budeme úspěšní na 100 %. Chtěl bych velice poděkovat všem obchodním partnerům, hlavně pak APM Dušanu Hovorkovi a RIA reality za důvěru a velkou podporu,“ ohlédl se za neúspěšným startem v Mladé Boleslavi Vlastimil Neumann.
Posádky se soudobou technikou měly o jednu erzetu více než Historici a kilometráž se zastavila na 152 „ostrých“. K.I.T. Racing měl dvojí zastoupení ve třídě 6. Jeden Peugeot 208 R2 byl připravený pro dvojici Lumír Firla – Michal Večerka, druhý pak pro mladého slovenského jezdce Filipa Šipoše, kterého navigoval Martin Zigler. Lumír s Michalem vstoupili do závodu velice slibně, když úvodní sobotní zkoušku Městská zajeli v pátém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami a druhém ve třídě 6. V „poločase“ závodu figuroval Firla na průběžném 7. místě v kategorii 2WD a ve třídě držel nepopulární čtvrtou příčku. K pódiu to měl jezdec z Orlové 18,5 vteřiny. O to větší byla snaha posádky časové manko stáhnout v nedělní etapě a daný cíl se klukům dařil plnit. Při prvních průjezdech RZ Staroměstská a Krásná zajel Lumír druhý čas ve třídě. Následovala zkouška Klášter 1 a v ní propad ve výsledcích. „Týmová režie rozhodla, že po dvou sprintech budeme startovat i v Boleslavi. V pátek děs běs a spousta „proprcaného“ času, neboť ani shakedown, ani zkouška v Sosnové se do ničeho nezapočítávala. O to víc jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Rychlostní zkoušky byly místy rychlé, místy technické a nám se velmi líbily. Navíc vyšlo i počasí, takže vidina pěkného závodu byla na dosah. Dali jsme si s Michalem za cíl urvat pěkný výsledek ve dvoukolkách, což se nám v sobotu i dařilo. V neděli jsme chtěli v našem snažení pokračovat. Zpočátku pohoda, ale na třetí zkoušce jsme měli defekt, a jelikož do cíle erzety zbývalo poměrně dost, rozhodli jsme se pro výměnu kola na zkoušce. A i když jsme šikovní a rychlí, nechali jsme tam dvě minuty, což znamenalo propad ve výsledcích. Paradoxně defekt zaúřadoval na Kopné v náš prospěch, kdy jsme se dostali před Michala Srba, ale v Boleslavi při nás štěstí nestálo. Dostali jsme se na pozici, kdy posádky před námi i za námi měly velký odstup. Tím bylo o výsledku rozhodnuto. Nyní uvidíme, zda pojedeme třetí sprint sezóny Fulnek, nebo se objevíme až na Barum rally. V každém případě bych chtěl poděkovat celému týmu za perfektní přípravu auta i servis během závodu a obchodním partnerům za podporu při našich startech,“ přiblížil průběh závodu Lumír Firla. Cílovou rampou projela posádka Firla – Večerka na 31. místě absolutní klasifikace, v rámci MČR byli kluci na 26. příčce, mezi dvoukolkami devátí, ve třídě 6 pátí a v Peugeot cupu čtvrtí.
Do výčtu ohlédnutí za letošní Bohemkou tedy zbývá už pouze slovensko – česká dvojice Filip Šipoš a Martin Zigler. Mladý slovenský jezdec absolvoval svou první ostrou rally vloni na Bohemce. Jeho největším úkolem je sbírat zkušenosti a díky druhému startu v Boleslavi již mohl porovnávat. Úvod byl lehce opatrnější, ale s přibývajícími kilometry se posádka zrychlovala a postupně se prokousávala i výsledky vzhůru. V cíli byli Šipoš s Ziglerem klasifikováni na 33. místě absolutního pořadí, ve dvoukolkách byli jedenáctí a ve třídě 6 sedmí.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.