Agrotec Petronas Rally Hustopeče uzavře první polovinu Mistrovství ČR rally
Dominik Stříteský je po prvních dvou podnicích MČR rally na nečekaném vynikajícím čtvrtém místě průběžného pořadí. Hustopečská rally bude Dominikovým teprve třetím startem s vozem ŠKODA Fabia Rally2 a stále ještě především součástí jeho jezdeckého rozvoje ve voze nejvyšší kategorie.
Šéf týmu Jaroslav Vančík, sám bývalý jezdec rally, je potěšen dosavadním průběhem sezony, ale plány týmu nemění. „Dominik prošel od motokár přes Opel Adam Cup a Peugeot Rally Cup s R-dvojkou tou nejlepší možnou průpravou pro rally. Když díky souhře mnoha příznivých okolností odstartoval tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport, nebyl jsem si jistý, jestli jsme to neuspěchali. Moje obavy se naštěstí nepotvrdily. Dominik plní vše na 100 procent. Toho si nesmírně vážím a věřím, že to může dotáhnout opravdu daleko. Výkonnostní laťku si dosavadními výsledky nastavil docela vysoko. Nicméně v Hustopečích se zase nebudeme honit za nějakým senzačním výsledkem za cenu rizika. Hlavně chceme předvést důstojný a vyvážený výkon celého týmu. Na přeskakování latěk je pořád ještě čas.“
Eduard Skaba, jednatel hlavního partnera týmu, společnosti Autocentrála Hlučín se přidal. „Doufám, že Hustopeče potvrdí dosavadní vynikající výsledky Dominika i týmu. Pak bychom se asi museli vlastně uprostřed sezony nějak zamyslet nad dalšími plány a pokusit se je ještě obohatit a dát Dominikovi možnost získat další zkušenosti. To, jak všichni kolem rally vědí, není jednoduchá věc, ale osobně pro to udělám všechno, co bude v mých silách.“
Dominik odstartuje do hustopečské rally s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou, který střídá na horkém sedadle Dannyho Perseina. Dominik popisuje, proč ke změně došlo „Chceme náš program poněkud proměnit, zintenzívnit přípravu a možná se objevit i na dosud neplánovaných podnicích. Proto jsme se s Dannym dohodli na jiné formě spolupráce a od Hustopečí pojedu s Jirkou. I když výsledky v prvních dvou závodech byly nad očekávání, zůstáváme nohama na zemi a k Hustopečím přistupujeme s respektem. Profily RZ jsou odlišné oproti uplynulým dvěma závodům a je potřeba ‚neusnout na vavřínech‘. Pokračujeme podle pravidel, které jsme si s Jardou nastavili a věřím, že je to ta správná cesta.“
V Hustopečích budou mít po dlouhé době a v omezené formě přístup do servisu i diváci na jejichž návštěvu se celý tým těší.
PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.