Třetí zkouška ohněm Dominika Stříteského

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 17. června 2021 08:36
Sdílej:

Agrotec Petronas Rally Hustopeče uzavře první polovinu Mistrovství ČR rally

Dominik Stříteský je po prvních dvou podnicích MČR rally na nečekaném vynikajícím čtvrtém místě průběžného pořadí. Hustopečská rally bude Dominikovým teprve třetím startem s vozem ŠKODA Fabia Rally2 a stále ještě především součástí jeho jezdeckého rozvoje ve voze nejvyšší kategorie.

Šéf týmu Jaroslav Vančík, sám bývalý jezdec rally, je potěšen dosavadním průběhem sezony, ale plány týmu nemění. „Dominik prošel od motokár přes Opel Adam Cup a Peugeot Rally Cup s R-dvojkou tou nejlepší možnou průpravou pro rally. Když díky souhře mnoha příznivých okolností odstartoval tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport, nebyl jsem si jistý, jestli jsme to neuspěchali. Moje obavy se naštěstí nepotvrdily. Dominik plní vše na 100 procent. Toho si nesmírně vážím a věřím, že to může dotáhnout opravdu daleko. Výkonnostní laťku si dosavadními výsledky nastavil docela vysoko. Nicméně v Hustopečích se zase nebudeme honit za nějakým senzačním výsledkem za cenu rizika. Hlavně chceme předvést důstojný a vyvážený výkon celého týmu. Na přeskakování latěk je pořád ještě čas.“

Eduard Skaba, jednatel hlavního partnera týmu, společnosti Autocentrála Hlučín se přidal. „Doufám, že Hustopeče potvrdí dosavadní vynikající výsledky Dominika i týmu. Pak bychom se asi museli vlastně uprostřed sezony nějak zamyslet nad dalšími plány a pokusit se je ještě obohatit a dát Dominikovi možnost získat další zkušenosti. To, jak všichni kolem rally vědí, není jednoduchá věc, ale osobně pro to udělám všechno, co bude v mých silách.“

Dominik odstartuje do hustopečské rally s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou, který střídá na horkém sedadle Dannyho Perseina. Dominik popisuje, proč ke změně došlo „Chceme náš program poněkud proměnit, zintenzívnit přípravu a možná se objevit i na dosud neplánovaných podnicích. Proto jsme se s Dannym dohodli na jiné formě spolupráce a od Hustopečí pojedu s Jirkou. I když výsledky v prvních dvou závodech byly nad očekávání, zůstáváme nohama na zemi a k Hustopečím přistupujeme s respektem. Profily RZ jsou odlišné oproti uplynulým dvěma závodům a je potřeba ‚neusnout na vavřínech‘. Pokračujeme podle pravidel, které jsme si s Jardou nastavili a věřím, že je to ta správná cesta.“

V Hustopečích budou mít po dlouhé době a v omezené formě přístup do servisu i diváci na jejichž návštěvu se celý tým těší.

PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.