Agrotec Petronas Rally Hustopeče uzavře první polovinu Mistrovství ČR rally
Dominik Stříteský je po prvních dvou podnicích MČR rally na nečekaném vynikajícím čtvrtém místě průběžného pořadí. Hustopečská rally bude Dominikovým teprve třetím startem s vozem ŠKODA Fabia Rally2 a stále ještě především součástí jeho jezdeckého rozvoje ve voze nejvyšší kategorie.
Šéf týmu Jaroslav Vančík, sám bývalý jezdec rally, je potěšen dosavadním průběhem sezony, ale plány týmu nemění. „Dominik prošel od motokár přes Opel Adam Cup a Peugeot Rally Cup s R-dvojkou tou nejlepší možnou průpravou pro rally. Když díky souhře mnoha příznivých okolností odstartoval tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport, nebyl jsem si jistý, jestli jsme to neuspěchali. Moje obavy se naštěstí nepotvrdily. Dominik plní vše na 100 procent. Toho si nesmírně vážím a věřím, že to může dotáhnout opravdu daleko. Výkonnostní laťku si dosavadními výsledky nastavil docela vysoko. Nicméně v Hustopečích se zase nebudeme honit za nějakým senzačním výsledkem za cenu rizika. Hlavně chceme předvést důstojný a vyvážený výkon celého týmu. Na přeskakování latěk je pořád ještě čas.“
Eduard Skaba, jednatel hlavního partnera týmu, společnosti Autocentrála Hlučín se přidal. „Doufám, že Hustopeče potvrdí dosavadní vynikající výsledky Dominika i týmu. Pak bychom se asi museli vlastně uprostřed sezony nějak zamyslet nad dalšími plány a pokusit se je ještě obohatit a dát Dominikovi možnost získat další zkušenosti. To, jak všichni kolem rally vědí, není jednoduchá věc, ale osobně pro to udělám všechno, co bude v mých silách.“
Dominik odstartuje do hustopečské rally s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou, který střídá na horkém sedadle Dannyho Perseina. Dominik popisuje, proč ke změně došlo „Chceme náš program poněkud proměnit, zintenzívnit přípravu a možná se objevit i na dosud neplánovaných podnicích. Proto jsme se s Dannym dohodli na jiné formě spolupráce a od Hustopečí pojedu s Jirkou. I když výsledky v prvních dvou závodech byly nad očekávání, zůstáváme nohama na zemi a k Hustopečím přistupujeme s respektem. Profily RZ jsou odlišné oproti uplynulým dvěma závodům a je potřeba ‚neusnout na vavřínech‘. Pokračujeme podle pravidel, které jsme si s Jardou nastavili a věřím, že je to ta správná cesta.“
V Hustopečích budou mít po dlouhé době a v omezené formě přístup do servisu i diváci na jejichž návštěvu se celý tým těší.
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?