Agrotec Petronas Rally Hustopeče uzavře první polovinu Mistrovství ČR rally
Dominik Stříteský je po prvních dvou podnicích MČR rally na nečekaném vynikajícím čtvrtém místě průběžného pořadí. Hustopečská rally bude Dominikovým teprve třetím startem s vozem ŠKODA Fabia Rally2 a stále ještě především součástí jeho jezdeckého rozvoje ve voze nejvyšší kategorie.
Šéf týmu Jaroslav Vančík, sám bývalý jezdec rally, je potěšen dosavadním průběhem sezony, ale plány týmu nemění. „Dominik prošel od motokár přes Opel Adam Cup a Peugeot Rally Cup s R-dvojkou tou nejlepší možnou průpravou pro rally. Když díky souhře mnoha příznivých okolností odstartoval tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport, nebyl jsem si jistý, jestli jsme to neuspěchali. Moje obavy se naštěstí nepotvrdily. Dominik plní vše na 100 procent. Toho si nesmírně vážím a věřím, že to může dotáhnout opravdu daleko. Výkonnostní laťku si dosavadními výsledky nastavil docela vysoko. Nicméně v Hustopečích se zase nebudeme honit za nějakým senzačním výsledkem za cenu rizika. Hlavně chceme předvést důstojný a vyvážený výkon celého týmu. Na přeskakování latěk je pořád ještě čas.“
Eduard Skaba, jednatel hlavního partnera týmu, společnosti Autocentrála Hlučín se přidal. „Doufám, že Hustopeče potvrdí dosavadní vynikající výsledky Dominika i týmu. Pak bychom se asi museli vlastně uprostřed sezony nějak zamyslet nad dalšími plány a pokusit se je ještě obohatit a dát Dominikovi možnost získat další zkušenosti. To, jak všichni kolem rally vědí, není jednoduchá věc, ale osobně pro to udělám všechno, co bude v mých silách.“
Dominik odstartuje do hustopečské rally s novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou, který střídá na horkém sedadle Dannyho Perseina. Dominik popisuje, proč ke změně došlo „Chceme náš program poněkud proměnit, zintenzívnit přípravu a možná se objevit i na dosud neplánovaných podnicích. Proto jsme se s Dannym dohodli na jiné formě spolupráce a od Hustopečí pojedu s Jirkou. I když výsledky v prvních dvou závodech byly nad očekávání, zůstáváme nohama na zemi a k Hustopečím přistupujeme s respektem. Profily RZ jsou odlišné oproti uplynulým dvěma závodům a je potřeba ‚neusnout na vavřínech‘. Pokračujeme podle pravidel, které jsme si s Jardou nastavili a věřím, že je to ta správná cesta.“
V Hustopečích budou mít po dlouhé době a v omezené formě přístup do servisu i diváci na jejichž návštěvu se celý tým těší.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.