Druhý letošní podnik seriálu Peugeot Rally Cup CZ je přede dveřmi a do jihomoravských Hustopečí se chystá devět posádek s rychlými „dvěstěosmičkami“. Mezi vinicemi budou bojovat dva speciály Peugeot 208 Rally4, doplněné o sedm posádek s původní specifikací R2. Meteorologové hlásí vysoké teploty, které jsou pro tuto krásnou soutěž typické, stejně jako unikátní prostředí Pálavských vrchů.
Po skvělém výsledku na Šumavě se do Hustopečí těší René Dohnal, který v pondělí oslavil své třicáté narozeniny. „Hustopeče jsou jednoznačně mojí nejoblíbenější soutěží v domácím mistrovství. Nejen pro svůj charakter, kompaktnost a prostředí, ale je mi také velmi blízký pořadatelský tým kolem Rudy Kouřila. Takže se opravdu moc těším, a to i přes to, že se mi na této rally vždy úplně extra nedařilo. Pořadatelé nám přidělili startovní číslo třicet, které se čerstvě shoduje s mým věkem, takže doufám, že to bude šťastná volba. A co očekávám?? Hlavně opět brutální vedro," nechal se slyšet René Dohnal.
David Štefan s Ondřejem Vichtorou si odskočili do Chorvatska na INA Delta Rally, takže do Hustopečí dorazí s dalšími zkušenostmi a skvělým výsledkem na svém kontě. „Do Chorvatska jsme vyrazili hlavně pro zkušenosti a další kilometry s dvěstěosmičkou. Zjistili jsme, že musíme zapracovat na rozpisu, kde máme celkem rezervy. Ještě nevím, jestli ho upravíme už v Hustopečích, to uvidíme až během seznamovacích jízd. Tuhle soutěž mám moc rád a už se těšíme na další svezení s turbem, i když nás čekají dva náročné dny, budeme jak v sauně bez ochlazovny,“ uvedl David Štefan.
Dominik Brož s Petrem Těšínským zatím vedou v hodnocení R2 a s velkými ambicemi míří za dalším podnikem. „Mám rád šotolinu, která se u nás už moc nejezdí, takže si každý takový úsek opravdu užívám. V Hustopečích jsem startoval dvakrát, svým prostředím a charakterem rychlostních zkoušek jsou unikátní. Je to moc hezká soutěž a konečně můžou přijít i diváci,“ řekl Dominik Brož
Martin Narovec rozjel velmi náročnou sezónu a po svém zahraničním účinkování na Slovensku a v Chorvatsku ho čeká druhý závod Peugeot Rally Cupu. „My jsme se letos zaměřili nejen na české mistrovství, ale hlavně na evropský šampionát ERT2. Hustopeče jsem nikdy nejel a jsem na to sám zvědavý. Bude horko nám i technice, nicméně moc se těším, formát pátek a sobota je super. Když jsem se díval do startovky, musím říci, že naše třída je hodně nabitá. Takže na Moravu odjíždím s respektem k tratím, konkurenci i počasí,“ prozradil Martin Narovec.
Poprvé se v Peugeot Rally Cupu představí posádka Lukáš Eis – Ladislav Zuzánek. „Nás čeká premiéra nejen v cupu, ale také na šotolině a v nočních průjezdech. Sbíráme zkušenosti, a pokud se nám podaří časově přiblížit k soupeřům, budu to považovat za úspěch. Oproti nim nemáme najeto téměř nic. Spolupracujeme nadále s týmem Brynda Racing, což je pro nás zárukou profesionálně připraveného vozu a mnoha cenných rad. Pojedeme s velkým respektem,“ odhalil své plány Lukáš Eis,
Jiří Pohlídal odjel úvodní podnik domácího šampionátu s vozem specifikace R5. Šumavu vynechal a teď se vrací se svým modrým Peugeotem do dvoukolek. „Chtěli jsme jet celou sezónu s er pětkou, ale Covid nám to silně zkomplikoval. Nakonec jsme se rozhodli, že odjedeme zbytek sezóny s naší dvěstěosmičkou. Do cupu se vracím po krátké pauze a budeme muset dohánět bodové manko. Hustopeče jsou krásné, jel jsem je dvakrát, ale ani jednou neviděl cíl. Poprvé jsme se nedostali z hromady štěrku, podruhé nám auto začalo hořet. Takže věřím, že do třetice smůlu prolomíme.“
David Soldát: „Hustopeče jsem jel jednou a bylo to moje první seznámení se šotolinou. Měl jsem z toho tenkrát velmi smíšené pocity. Je to už pár let, takže jsem zvědavý, jak nám to půjde letos. Myslím si, že vzhledem k počasí bude hrát velkou roli spolehlivost techniky. Extrémní zátěž to ale bude i pro nás“.
Lukáš Krupička: „Já se z těch novinek asi nevyhrabu😊. Hustopeče jsou naše další premiéra. Musím se ještě podívat na nějaké onboardy, abych měl alespoň nějakou představu. Myslím si, že to bude něco úplně jiného, než jsme zatím jeli. Šotolina mě na Šumavě bavila, takže o to víc se těším. Jsem zvědavý na tu dvaadvaceti kilometrovou erzetu a na noční průjezdy. Bude to zase velká výzva. Mám radost, že můžou přijít diváci, to nám moc chybělo.“
Michal Vaňhara: „V mém věku už pochopitelně nemám ambice jet hranu s mlaďochy. Ale o to víc si závody užívám, jedu pro zábavu. A Hustopeče jsou pro mě velkou sbírkou krásných vzpomínek. Třeba na to, jak jsem se po zdejších erzetách naháněl s Martinem Radou. Je to prostě srdcovka a vždy se mezi vinice rád vracím.“
Šestnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje v pátek 18. června 2021 v 17:00 hodin. Pro posádky je připraveno celkem 142 kilometrů rychlostních zkoušek.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?