HUSTOPEČE SLIBUJÍ PEKELNÉ VEDRO A ŽHAVÉ SOUBOJE

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jan Koudelka 16. června 2021 18:11
Sdílej:

Druhý letošní podnik seriálu Peugeot Rally Cup CZ je přede dveřmi a do jihomoravských Hustopečí se chystá devět posádek s rychlými „dvěstěosmičkami“. Mezi vinicemi budou bojovat dva speciály Peugeot 208 Rally4, doplněné o sedm posádek s původní specifikací R2. Meteorologové hlásí vysoké teploty, které jsou pro tuto krásnou soutěž typické, stejně jako unikátní prostředí Pálavských vrchů.

Po skvělém výsledku na Šumavě se do Hustopečí těší René Dohnal, který v pondělí oslavil své třicáté narozeniny.  „Hustopeče jsou jednoznačně mojí nejoblíbenější soutěží v domácím mistrovství. Nejen pro svůj charakter, kompaktnost a prostředí, ale je mi také velmi blízký pořadatelský tým kolem Rudy Kouřila. Takže se opravdu moc těším, a to i přes to, že se mi na této rally vždy úplně extra nedařilo. Pořadatelé nám přidělili startovní číslo třicet, které se čerstvě shoduje s mým věkem, takže doufám, že to bude šťastná volba.  A co očekávám?? Hlavně opět brutální vedro," nechal se slyšet René Dohnal.

David Štefan s Ondřejem Vichtorou si odskočili do Chorvatska na INA Delta Rally, takže do Hustopečí dorazí s dalšími zkušenostmi a skvělým výsledkem na svém kontě. „Do Chorvatska jsme vyrazili hlavně pro zkušenosti a další kilometry s dvěstěosmičkou. Zjistili jsme, že musíme zapracovat na rozpisu, kde máme celkem rezervy. Ještě nevím, jestli ho upravíme už v Hustopečích, to uvidíme až během seznamovacích jízd. Tuhle soutěž mám moc rád a už se těšíme na další svezení s turbem, i když nás čekají dva náročné dny, budeme jak v sauně bez ochlazovny,“ uvedl David Štefan.

Dominik Brož s Petrem Těšínským zatím vedou v hodnocení R2 a s velkými ambicemi míří za dalším podnikem. „Mám rád šotolinu, která se u nás už moc nejezdí, takže si každý takový úsek opravdu užívám. V Hustopečích jsem startoval dvakrát, svým prostředím a charakterem rychlostních zkoušek jsou unikátní. Je to moc hezká soutěž a konečně můžou přijít i diváci,“ řekl Dominik Brož

Martin Narovec rozjel velmi náročnou sezónu a po svém zahraničním účinkování na Slovensku a v Chorvatsku ho čeká druhý závod Peugeot Rally Cupu. „My jsme se letos zaměřili nejen na české mistrovství, ale hlavně na evropský šampionát ERT2. Hustopeče jsem nikdy nejel a jsem na to sám zvědavý. Bude horko nám i technice, nicméně moc se těším, formát pátek a sobota je super. Když jsem se díval do startovky, musím říci, že naše třída je hodně nabitá. Takže na Moravu odjíždím s respektem k tratím, konkurenci i počasí,“ prozradil Martin Narovec. 

Poprvé se v Peugeot Rally Cupu představí posádka Lukáš Eis – Ladislav Zuzánek. „Nás čeká premiéra nejen v cupu, ale také na šotolině a v nočních průjezdech. Sbíráme zkušenosti, a pokud se nám podaří časově přiblížit k soupeřům, budu to považovat za úspěch. Oproti nim nemáme najeto téměř nic. Spolupracujeme nadále s týmem Brynda Racing, což je pro nás zárukou profesionálně připraveného vozu a mnoha cenných rad. Pojedeme s velkým respektem,“ odhalil své plány Lukáš Eis,

Jiří Pohlídal odjel úvodní podnik domácího šampionátu s vozem specifikace R5. Šumavu vynechal a teď se vrací se svým modrým Peugeotem do dvoukolek. „Chtěli jsme jet celou sezónu s er pětkou, ale Covid nám to silně zkomplikoval. Nakonec jsme se rozhodli, že odjedeme zbytek sezóny s naší dvěstěosmičkou. Do cupu se vracím po krátké pauze a budeme muset dohánět bodové manko. Hustopeče jsou krásné, jel jsem je dvakrát, ale ani jednou neviděl cíl. Poprvé jsme se nedostali z hromady štěrku, podruhé nám auto začalo hořet. Takže věřím, že do třetice smůlu prolomíme.“

David Soldát: „Hustopeče jsem jel jednou a bylo to moje první seznámení se šotolinou. Měl jsem z toho tenkrát velmi smíšené pocity. Je to už pár let, takže jsem zvědavý, jak nám to půjde letos. Myslím si, že vzhledem k počasí bude hrát velkou roli spolehlivost techniky. Extrémní zátěž to ale bude i pro nás“.

Lukáš Krupička: „Já se z těch novinek asi nevyhrabu😊. Hustopeče jsou naše další premiéra. Musím se ještě podívat na nějaké onboardy, abych měl alespoň nějakou představu. Myslím si, že to bude něco úplně jiného, než jsme zatím jeli. Šotolina mě na Šumavě bavila, takže o to víc se těším. Jsem zvědavý na tu dvaadvaceti kilometrovou erzetu a na noční průjezdy. Bude to zase velká výzva. Mám radost, že můžou přijít diváci, to nám moc chybělo.“

Michal Vaňhara: „V mém věku už pochopitelně nemám ambice jet hranu s mlaďochy. Ale o to víc si závody užívám, jedu pro zábavu. A Hustopeče jsou pro mě velkou sbírkou krásných vzpomínek. Třeba na to, jak jsem se po zdejších erzetách naháněl s Martinem Radou. Je to prostě srdcovka a vždy se mezi vinice rád vracím.“

Šestnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje v pátek 18. června 2021 v 17:00 hodin. Pro posádky je připraveno celkem 142 kilometrů rychlostních zkoušek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.