Barum Czech Rally Zlín patří léta mezi nejvýznamnější české automobilové soutěže a zároveň mezi stěžejní podniky seriálu Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Erik Cais a Jindřiška Žáková jsou zase přední českou posádkou, která úspěšně startuje pod hlavičkou Yacco ACCR Rally Team spadající pod Autoklub České republiky v podnicích evropského šampionátu. Pro letošní sezonu dochází k úzké spolupráci mezi těmito subjekty a Erik s Jindřiškou byli jmenováni do prestižní pozice ambasadorů zlínské rally.
Již v minulosti vznikl post ambasadora rally, který zejména v cizích zemích aktivně propagoval Barum Czech Rally Zlín, stejně jako celou Českou republiku, turistický region Východní Moravy a lákal diváky k návštěvě zlínské rally. Prvními vyslanci tehdy byli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, pro letošní rok 2021 se jimi stali právě mladý soutěžní jezdec Erik Cais a jeho spolujezdkyně Jindřiška Žáková. „Náš i Erikův plán je společný, jsme součástí prestižního seriálu mistrovství Evropy. V neposlední řadě je nám velmi blízký díky svým sportovním i lidským hodnotám. I proto jsme Erika s Jindřiškou zvolili, aby byli našim druhým ambasadorem v evropském šampionátu a tím přilákali více návštěvníků do České republiky a podpořili tímto cestovní ruch, který byl v posledním roce velmi zasažen,“ pověděl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Jednadvacetiletý soutěžní jezdec z Fryštáku Erik Cais byl příjemně potěšen důvěrou organizátorů zlínské rally. „Je to pro mě čest, volby pořadatelů si velmi vážím. Rád budu reprezentovat Zlínský kraj, moc si této důvěry vážím. Barumka je moje nejoblíbenější soutěž ze všech, jsme tady doma. Určitě mě nebude role ambasadora znervózňovat a omezovat v závodění. Jsem na to velmi hrdý,“ uvedl mladý jezdec, kterého v loňském roce označil britský motoristický týdeník Motorsport News za jednoho z TOP 10 světových talentů rally.
Zatímco mistrovství Evropy startuje až v polovině června úvodním šotolinovým podnikem v polských Mikolajkách, Cais s Žákovou mají na svém kontě letos pět odjetých soutěží včetně dvou rally v Itálii. "I kvůli vážnému postcovidovému syndromu, který mě postihl po Valašské rally, je to těžší. Každopádně dal jsem se zdravotně do kupy a vrátil se na soutěžní tratě výhrou na Kopné v těžké konkurenci. Jsem za to velmi rád,“ řekl Erik Cais. Jako vítaný rozjezd na polskou šotolinu posloužila první červnový víkend Rally Žemaitija v Litvě, kde fryštácký jezdec obsadil osmé místo absolutně a výbornou třetí příčku v rámci mistrovství Polska.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.