Barum Czech Rally Zlín patří léta mezi nejvýznamnější české automobilové soutěže a zároveň mezi stěžejní podniky seriálu Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Erik Cais a Jindřiška Žáková jsou zase přední českou posádkou, která úspěšně startuje pod hlavičkou Yacco ACCR Rally Team spadající pod Autoklub České republiky v podnicích evropského šampionátu. Pro letošní sezonu dochází k úzké spolupráci mezi těmito subjekty a Erik s Jindřiškou byli jmenováni do prestižní pozice ambasadorů zlínské rally.
Již v minulosti vznikl post ambasadora rally, který zejména v cizích zemích aktivně propagoval Barum Czech Rally Zlín, stejně jako celou Českou republiku, turistický region Východní Moravy a lákal diváky k návštěvě zlínské rally. Prvními vyslanci tehdy byli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, pro letošní rok 2021 se jimi stali právě mladý soutěžní jezdec Erik Cais a jeho spolujezdkyně Jindřiška Žáková. „Náš i Erikův plán je společný, jsme součástí prestižního seriálu mistrovství Evropy. V neposlední řadě je nám velmi blízký díky svým sportovním i lidským hodnotám. I proto jsme Erika s Jindřiškou zvolili, aby byli našim druhým ambasadorem v evropském šampionátu a tím přilákali více návštěvníků do České republiky a podpořili tímto cestovní ruch, který byl v posledním roce velmi zasažen,“ pověděl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Jednadvacetiletý soutěžní jezdec z Fryštáku Erik Cais byl příjemně potěšen důvěrou organizátorů zlínské rally. „Je to pro mě čest, volby pořadatelů si velmi vážím. Rád budu reprezentovat Zlínský kraj, moc si této důvěry vážím. Barumka je moje nejoblíbenější soutěž ze všech, jsme tady doma. Určitě mě nebude role ambasadora znervózňovat a omezovat v závodění. Jsem na to velmi hrdý,“ uvedl mladý jezdec, kterého v loňském roce označil britský motoristický týdeník Motorsport News za jednoho z TOP 10 světových talentů rally.
Zatímco mistrovství Evropy startuje až v polovině června úvodním šotolinovým podnikem v polských Mikolajkách, Cais s Žákovou mají na svém kontě letos pět odjetých soutěží včetně dvou rally v Itálii. "I kvůli vážnému postcovidovému syndromu, který mě postihl po Valašské rally, je to těžší. Každopádně dal jsem se zdravotně do kupy a vrátil se na soutěžní tratě výhrou na Kopné v těžké konkurenci. Jsem za to velmi rád,“ řekl Erik Cais. Jako vítaný rozjezd na polskou šotolinu posloužila první červnový víkend Rally Žemaitija v Litvě, kde fryštácký jezdec obsadil osmé místo absolutně a výbornou třetí příčku v rámci mistrovství Polska.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.