Barum Czech Rally Zlín patří léta mezi nejvýznamnější české automobilové soutěže a zároveň mezi stěžejní podniky seriálu Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Erik Cais a Jindřiška Žáková jsou zase přední českou posádkou, která úspěšně startuje pod hlavičkou Yacco ACCR Rally Team spadající pod Autoklub České republiky v podnicích evropského šampionátu. Pro letošní sezonu dochází k úzké spolupráci mezi těmito subjekty a Erik s Jindřiškou byli jmenováni do prestižní pozice ambasadorů zlínské rally.
Již v minulosti vznikl post ambasadora rally, který zejména v cizích zemích aktivně propagoval Barum Czech Rally Zlín, stejně jako celou Českou republiku, turistický region Východní Moravy a lákal diváky k návštěvě zlínské rally. Prvními vyslanci tehdy byli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, pro letošní rok 2021 se jimi stali právě mladý soutěžní jezdec Erik Cais a jeho spolujezdkyně Jindřiška Žáková. „Náš i Erikův plán je společný, jsme součástí prestižního seriálu mistrovství Evropy. V neposlední řadě je nám velmi blízký díky svým sportovním i lidským hodnotám. I proto jsme Erika s Jindřiškou zvolili, aby byli našim druhým ambasadorem v evropském šampionátu a tím přilákali více návštěvníků do České republiky a podpořili tímto cestovní ruch, který byl v posledním roce velmi zasažen,“ pověděl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Jednadvacetiletý soutěžní jezdec z Fryštáku Erik Cais byl příjemně potěšen důvěrou organizátorů zlínské rally. „Je to pro mě čest, volby pořadatelů si velmi vážím. Rád budu reprezentovat Zlínský kraj, moc si této důvěry vážím. Barumka je moje nejoblíbenější soutěž ze všech, jsme tady doma. Určitě mě nebude role ambasadora znervózňovat a omezovat v závodění. Jsem na to velmi hrdý,“ uvedl mladý jezdec, kterého v loňském roce označil britský motoristický týdeník Motorsport News za jednoho z TOP 10 světových talentů rally.
Zatímco mistrovství Evropy startuje až v polovině června úvodním šotolinovým podnikem v polských Mikolajkách, Cais s Žákovou mají na svém kontě letos pět odjetých soutěží včetně dvou rally v Itálii. "I kvůli vážnému postcovidovému syndromu, který mě postihl po Valašské rally, je to těžší. Každopádně dal jsem se zdravotně do kupy a vrátil se na soutěžní tratě výhrou na Kopné v těžké konkurenci. Jsem za to velmi rád,“ řekl Erik Cais. Jako vítaný rozjezd na polskou šotolinu posloužila první červnový víkend Rally Žemaitija v Litvě, kde fryštácký jezdec obsadil osmé místo absolutně a výbornou třetí příčku v rámci mistrovství Polska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.