Ačkoliv do dalšího ročníku Rally Vyškov zbývá ještě hodně času, přípravy na něj jedou na plné obrátky prakticky od doby, kdy skončil ten minulý. XXIX. Rally Vyškov 2021 se uskuteční v zářijovém termínu stejně jako loni. Konkrétně ve dnech 10. a 11. září. Tradiční jihomoravská soutěž je stejně jako v předešlých letech koncipována jako dvoudenní, kdy v pátek 10. září posádky absolvují administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy s tratí. V sobotu 11. září pak proběhne vlastní soutěž.
Hanácký rally klub v AČR připravuje dvě sekce o čtyřech rychlostních zkouškách, které se pojedou dvakrát. Start a cíl rally je plánován, jak je již zvykem, na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov a beze změn zůstává i ředitelství, které po loňských kladných odezvách zůstává v hotelu Dukla.
29. ročník Rally Vyškov bude součástí šampionátu Rallysprint série, České trofeje v rally historických automobilů a Poháru 2+. Pořadatelé vypisují i Pohár pořadatele.
„Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše proto, aby letošní ročník Rally Vyškov navázal na úspěchy z let minulých. Přípravy letos opět zkomplikovala a stále komplikuje nedobrá hygienická situace v České republice, byť se teď postupně zlepšuje. Proto pevně věříme, že situace bude v září natolik dobrá, že pojedeme i s diváky, protože pro ně to děláme,“ říká předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš a dodává: „Kladných hodnocení se nám dostávalo v posledních letech jak ze stran soutěžních posádek, tak ze stran činovníků AS AČR, tak i od diváků a uděláme maximum proto, abychom standard, na který jsou všichni ve Vyškově zvyklí udrželi i nadále, ba naopak ho chceme stále zvedat.“
Mírné trable pořadatelé mají se čtvrtou rychlostní zkouškou. Ředitelství Vojenských lesů v minulosti přislíbilo využití lesního úseku, přes který vede měřený test zvaný Kuchlov. Ten ale není možné ani letos využít, protože se z něj stále nepovedlo odklidit všechno kůrovcové dřevo. Podobně dopadl i jiný lesní úsek, který měl obohatit jednu z rychlostních zkoušek. Následky deště na něm zneprůjezdnily zhruba 500 metrů. Odvolaný musel být na jaře i původně plánovaný nový měřený test, jehož úvodní pětikilometrová část je rovněž zničena od průjezdů těžkou lesní technikou. „Momentálně probíhají jednání s jinými příslušnými institucemi o další možné rychlostní zkoušce tak, abychom dosáhli předepsaného počtu kilometrů,“ odvětil ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek na otázku ohledně čtvrtého měřeného testu. „Předpokládáme, že veškerá jednání a potřebná povolení od dotčených obcí budeme mít kompletní do konce května a od června zahájíme jednání s institucemi, jejichž souhlasná vyjádření zastřešují pořádání vyškovské rally,“ dodal.
„Cílem pořádání vyškovské rally vždy byla a dál bude propagace města Vyškov, vyškovského regionu, našich partnerů a dalších institucí, které se na pořádání podílejí. Hlavním naším cílem je však bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak pro soutěžní posádky a především to, aby se všichni na Rally Vyškov rádi vraceli,“ uzavírá Ing. Ladislav Petráš za Hanácký rally klub v AČR.
Veškeré informace o Rally Vyškov 2021 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.