Rally Vyškov se uskuteční i letos v zářijovém termínu, doufejme i s diváky

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 25. května 2021 11:54
Sdílej:

Ačkoliv do dalšího ročníku Rally Vyškov zbývá ještě hodně času, přípravy na něj jedou na plné obrátky prakticky od doby, kdy skončil ten minulý. XXIX. Rally Vyškov 2021 se uskuteční v zářijovém termínu stejně jako loni. Konkrétně ve dnech 10. a 11. září. Tradiční jihomoravská soutěž je stejně jako v předešlých letech koncipována jako dvoudenní, kdy v pátek 10. září posádky absolvují administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy s tratí. V sobotu 11. září pak proběhne vlastní soutěž.

Hanácký rally klub v AČR připravuje dvě sekce o čtyřech rychlostních zkouškách, které se pojedou dvakrát. Start a cíl rally je plánován, jak je již zvykem, na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov a beze změn zůstává i ředitelství, které po loňských kladných odezvách zůstává v hotelu Dukla.

29. ročník Rally Vyškov bude součástí šampionátu Rallysprint série, České trofeje v rally historických automobilů a Poháru 2+. Pořadatelé vypisují i Pohár pořadatele.

„Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše proto, aby letošní ročník Rally Vyškov navázal na úspěchy z let minulých. Přípravy letos opět zkomplikovala a stále komplikuje nedobrá hygienická situace v České republice, byť se teď postupně zlepšuje. Proto pevně věříme, že situace bude v září natolik dobrá, že pojedeme i s diváky, protože pro ně to děláme,“ říká předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš a dodává: „Kladných hodnocení se nám dostávalo v posledních letech jak ze stran soutěžních posádek, tak ze stran činovníků AS AČR, tak i od diváků a uděláme maximum proto, abychom standard, na který jsou všichni ve Vyškově zvyklí udrželi i nadále, ba naopak ho chceme stále zvedat.“

Mírné trable pořadatelé mají se čtvrtou rychlostní zkouškou. Ředitelství Vojenských lesů v minulosti přislíbilo využití lesního úseku, přes který vede měřený test zvaný Kuchlov. Ten ale není možné ani letos využít, protože se z něj stále nepovedlo odklidit všechno kůrovcové dřevo. Podobně dopadl i jiný lesní úsek, který měl obohatit jednu z rychlostních zkoušek. Následky deště na něm zneprůjezdnily zhruba 500 metrů. Odvolaný musel být na jaře i původně plánovaný nový měřený test, jehož úvodní pětikilometrová část je rovněž zničena od průjezdů těžkou lesní technikou. „Momentálně probíhají jednání s jinými příslušnými institucemi o další možné rychlostní zkoušce tak, abychom dosáhli předepsaného počtu kilometrů,“ odvětil ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek na otázku ohledně čtvrtého měřeného testu. „Předpokládáme, že veškerá jednání a potřebná povolení od dotčených obcí budeme mít kompletní do konce května a od června zahájíme jednání s institucemi, jejichž souhlasná vyjádření zastřešují pořádání vyškovské rally,“ dodal.

„Cílem pořádání vyškovské rally vždy byla a dál bude propagace města Vyškov, vyškovského regionu, našich partnerů a dalších institucí, které se na pořádání podílejí. Hlavním naším cílem je však bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak pro soutěžní posádky a především to, aby se všichni na Rally Vyškov rádi vraceli,“ uzavírá Ing. Ladislav Petráš za Hanácký rally klub v AČR.

Veškeré informace o Rally Vyškov 2021 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.

Rally Vyškov na sociálních sítích:

Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ 

Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/ 

  

Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.