Ačkoliv do dalšího ročníku Rally Vyškov zbývá ještě hodně času, přípravy na něj jedou na plné obrátky prakticky od doby, kdy skončil ten minulý. XXIX. Rally Vyškov 2021 se uskuteční v zářijovém termínu stejně jako loni. Konkrétně ve dnech 10. a 11. září. Tradiční jihomoravská soutěž je stejně jako v předešlých letech koncipována jako dvoudenní, kdy v pátek 10. září posádky absolvují administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy s tratí. V sobotu 11. září pak proběhne vlastní soutěž.
Hanácký rally klub v AČR připravuje dvě sekce o čtyřech rychlostních zkouškách, které se pojedou dvakrát. Start a cíl rally je plánován, jak je již zvykem, na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově. Servisní areál bude umístěn na betonové ploše v prostoru jižně od letiště Vyškov a beze změn zůstává i ředitelství, které po loňských kladných odezvách zůstává v hotelu Dukla.
29. ročník Rally Vyškov bude součástí šampionátu Rallysprint série, České trofeje v rally historických automobilů a Poháru 2+. Pořadatelé vypisují i Pohár pořadatele.
„Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR udělají vše proto, aby letošní ročník Rally Vyškov navázal na úspěchy z let minulých. Přípravy letos opět zkomplikovala a stále komplikuje nedobrá hygienická situace v České republice, byť se teď postupně zlepšuje. Proto pevně věříme, že situace bude v září natolik dobrá, že pojedeme i s diváky, protože pro ně to děláme,“ říká předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš a dodává: „Kladných hodnocení se nám dostávalo v posledních letech jak ze stran soutěžních posádek, tak ze stran činovníků AS AČR, tak i od diváků a uděláme maximum proto, abychom standard, na který jsou všichni ve Vyškově zvyklí udrželi i nadále, ba naopak ho chceme stále zvedat.“
Mírné trable pořadatelé mají se čtvrtou rychlostní zkouškou. Ředitelství Vojenských lesů v minulosti přislíbilo využití lesního úseku, přes který vede měřený test zvaný Kuchlov. Ten ale není možné ani letos využít, protože se z něj stále nepovedlo odklidit všechno kůrovcové dřevo. Podobně dopadl i jiný lesní úsek, který měl obohatit jednu z rychlostních zkoušek. Následky deště na něm zneprůjezdnily zhruba 500 metrů. Odvolaný musel být na jaře i původně plánovaný nový měřený test, jehož úvodní pětikilometrová část je rovněž zničena od průjezdů těžkou lesní technikou. „Momentálně probíhají jednání s jinými příslušnými institucemi o další možné rychlostní zkoušce tak, abychom dosáhli předepsaného počtu kilometrů,“ odvětil ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek na otázku ohledně čtvrtého měřeného testu. „Předpokládáme, že veškerá jednání a potřebná povolení od dotčených obcí budeme mít kompletní do konce května a od června zahájíme jednání s institucemi, jejichž souhlasná vyjádření zastřešují pořádání vyškovské rally,“ dodal.
„Cílem pořádání vyškovské rally vždy byla a dál bude propagace města Vyškov, vyškovského regionu, našich partnerů a dalších institucí, které se na pořádání podílejí. Hlavním naším cílem je však bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak pro soutěžní posádky a především to, aby se všichni na Rally Vyškov rádi vraceli,“ uzavírá Ing. Ladislav Petráš za Hanácký rally klub v AČR.
Veškeré informace o Rally Vyškov 2021 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.