55. ročník Rallye Šumava Klatovy je už týden minulostí a bronzovou příčku v absolutním pořadí obsadila posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, reprezentující LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. Po roztržitém vstupu do šumavské soutěže, dokázali Filip s Radkem zrychlovat a dokonce zvítězit v nedělní etapě. Boleslavská dvojice soutěžící s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, si díky tomu upevnila své druhé místo v průběžném bodovém hodnocení šampionátu MČR.
Po vítězství v pátečním shakedownu zaznamenali Filip s Radkem v úvodu závodu třetí nejrychlejší čas na populárním Čínově. Hned na to ale přišel z pohledu posádky jeden z klíčových momentů víkendu, když je v průběžném pořadí zatížila penalizace 10 vteřin za pozdní příjezd do ČK. „Po Čínově byla na trase přejezdu zřízena vzdálená zóna na přezouvání pneumatik. Byla poměrně stísněná a na výjezdu z ní jsme přes vozy dalších posádek bohužel neviděli zónu na značení pneumatik. Chvíli jsme pokračovali vstříc Mlázovské RZ, ale pak jsme se museli vrátit a do časovky jsme nakonec přijeli o pár vteřin později," popsal ještě jednou příčinu penalizace spolujezdec Radek Bucha.
Filip Mareš si dobře uvědomoval, že v těsných soubojích může být desetivteřinový trest rozhodující: „Byla to naše chyba a zaplatili jsme za ní nejen penalizací, ale především jsme se celou událostí nechali zbytečně vyvést z míry. Dvě následující RZ byly z celého závodu jediné, kde jsme se nevešli ve výsledcích mezi trojici nejrychlejších a také jsme na nich ztratili nejvíce času. Dělal jsem chyby, řídil jsem špatně a s odstupem času to vidím tak, že na těchto dvou erzetách jsem prohrál především sám nad sebou."
Zbytek sobotní etapy už posádku zastihl v mnohem lepší kondici. Filip s Radkem zajížděli časy v TOP 3 a v závěrečné Strašínské RZ, dokonce útočili na průběžné druhé místo. „Václava Pecha zdržel technický problém a bohužel jsme ho museli předjíždět ve velmi rychlém místě. Cesta zde byla docela úzká, museli jsme oba dost zpomalit a to nás zdrželo. I přesto Václavovi s Petrem moc děkujeme za rychlý manévr i hezké sportovní gesto. Lépe to v danou chvíli provést nešlo," nechal se v cíli etapy slyšet Mareš. Modročervená škodovka i přesto dokončila poslední RZ na druhém místě a do nedělní etapy šla ze třetí příčky s minimální ztrátou na druhého Jana Černého s Petrem Černohorským.
Čtyři rychlostní zkoušky závěrečné etapy tak měly rozhodnout. V první třech dokázali Filip s Radkem umazat ze svého manka jen dvě desetiny vteřiny a do poslední Zdebořické RZ šli s odstupem 4 vteřin za Janem Černým. Bezchybná a rychlá jízda přinesla přesvědčivé dílčí vítězství i cenný triumf v nedělní etapě. K posunu v pořadí na druhé místo ale bohužel ještě tři desetiny vteřiny scházely. „Samozřejmě nás mrzí prohra v souboji o druhé místo, ale i tak jsme si přetahovanou o desetiny moc užili. Věřím, že i fanoušky náš těsný souboj bavil. Honza s Petrem nevypustili ani metr a udržení druhého místa si vybojovali. K tomu jim gratulujeme," říkal uznale na klatovském náměstí devětadvacetiletý pilot.
"Chceme-li bojovat o ještě lepší umístění, musíme se vyvarovat nejen zbytečným penalizacím ale i vyvedení z rytmu nenadálými událostmi, které jsou v rally na denním pořádku. Sobotní incidenty nás sice stály několik vteřin, ale to k rally patří a na kdyby se jak známo nehraje. O mnohem více času nás připravily chyby, které jsem v důsledku toho udělal a tomu příště musím předejít," bere si z celé situace ponaučení ambassador pneumatik Michelin pro Českou republiku.
Další příležitostí k rozšíření bodového konta v hodnocení MČR, budou všechny týmy mít v červnové Agrotec Rally Hustopeče, kde bude Filip Mareš obhajovat vítězství z roku 2019. LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje všem svým partnerům i fanouškům za podporu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?