55. ročník Rallye Šumava Klatovy je už týden minulostí a bronzovou příčku v absolutním pořadí obsadila posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, reprezentující LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. Po roztržitém vstupu do šumavské soutěže, dokázali Filip s Radkem zrychlovat a dokonce zvítězit v nedělní etapě. Boleslavská dvojice soutěžící s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, si díky tomu upevnila své druhé místo v průběžném bodovém hodnocení šampionátu MČR.
Po vítězství v pátečním shakedownu zaznamenali Filip s Radkem v úvodu závodu třetí nejrychlejší čas na populárním Čínově. Hned na to ale přišel z pohledu posádky jeden z klíčových momentů víkendu, když je v průběžném pořadí zatížila penalizace 10 vteřin za pozdní příjezd do ČK. „Po Čínově byla na trase přejezdu zřízena vzdálená zóna na přezouvání pneumatik. Byla poměrně stísněná a na výjezdu z ní jsme přes vozy dalších posádek bohužel neviděli zónu na značení pneumatik. Chvíli jsme pokračovali vstříc Mlázovské RZ, ale pak jsme se museli vrátit a do časovky jsme nakonec přijeli o pár vteřin později," popsal ještě jednou příčinu penalizace spolujezdec Radek Bucha.
Filip Mareš si dobře uvědomoval, že v těsných soubojích může být desetivteřinový trest rozhodující: „Byla to naše chyba a zaplatili jsme za ní nejen penalizací, ale především jsme se celou událostí nechali zbytečně vyvést z míry. Dvě následující RZ byly z celého závodu jediné, kde jsme se nevešli ve výsledcích mezi trojici nejrychlejších a také jsme na nich ztratili nejvíce času. Dělal jsem chyby, řídil jsem špatně a s odstupem času to vidím tak, že na těchto dvou erzetách jsem prohrál především sám nad sebou."
Zbytek sobotní etapy už posádku zastihl v mnohem lepší kondici. Filip s Radkem zajížděli časy v TOP 3 a v závěrečné Strašínské RZ, dokonce útočili na průběžné druhé místo. „Václava Pecha zdržel technický problém a bohužel jsme ho museli předjíždět ve velmi rychlém místě. Cesta zde byla docela úzká, museli jsme oba dost zpomalit a to nás zdrželo. I přesto Václavovi s Petrem moc děkujeme za rychlý manévr i hezké sportovní gesto. Lépe to v danou chvíli provést nešlo," nechal se v cíli etapy slyšet Mareš. Modročervená škodovka i přesto dokončila poslední RZ na druhém místě a do nedělní etapy šla ze třetí příčky s minimální ztrátou na druhého Jana Černého s Petrem Černohorským.
Čtyři rychlostní zkoušky závěrečné etapy tak měly rozhodnout. V první třech dokázali Filip s Radkem umazat ze svého manka jen dvě desetiny vteřiny a do poslední Zdebořické RZ šli s odstupem 4 vteřin za Janem Černým. Bezchybná a rychlá jízda přinesla přesvědčivé dílčí vítězství i cenný triumf v nedělní etapě. K posunu v pořadí na druhé místo ale bohužel ještě tři desetiny vteřiny scházely. „Samozřejmě nás mrzí prohra v souboji o druhé místo, ale i tak jsme si přetahovanou o desetiny moc užili. Věřím, že i fanoušky náš těsný souboj bavil. Honza s Petrem nevypustili ani metr a udržení druhého místa si vybojovali. K tomu jim gratulujeme," říkal uznale na klatovském náměstí devětadvacetiletý pilot.
"Chceme-li bojovat o ještě lepší umístění, musíme se vyvarovat nejen zbytečným penalizacím ale i vyvedení z rytmu nenadálými událostmi, které jsou v rally na denním pořádku. Sobotní incidenty nás sice stály několik vteřin, ale to k rally patří a na kdyby se jak známo nehraje. O mnohem více času nás připravily chyby, které jsem v důsledku toho udělal a tomu příště musím předejít," bere si z celé situace ponaučení ambassador pneumatik Michelin pro Českou republiku.
Další příležitostí k rozšíření bodového konta v hodnocení MČR, budou všechny týmy mít v červnové Agrotec Rally Hustopeče, kde bude Filip Mareš obhajovat vítězství z roku 2019. LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje všem svým partnerům i fanouškům za podporu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.