55. ročník Rallye Šumava Klatovy je už týden minulostí a bronzovou příčku v absolutním pořadí obsadila posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, reprezentující LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. Po roztržitém vstupu do šumavské soutěže, dokázali Filip s Radkem zrychlovat a dokonce zvítězit v nedělní etapě. Boleslavská dvojice soutěžící s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, si díky tomu upevnila své druhé místo v průběžném bodovém hodnocení šampionátu MČR.
Po vítězství v pátečním shakedownu zaznamenali Filip s Radkem v úvodu závodu třetí nejrychlejší čas na populárním Čínově. Hned na to ale přišel z pohledu posádky jeden z klíčových momentů víkendu, když je v průběžném pořadí zatížila penalizace 10 vteřin za pozdní příjezd do ČK. „Po Čínově byla na trase přejezdu zřízena vzdálená zóna na přezouvání pneumatik. Byla poměrně stísněná a na výjezdu z ní jsme přes vozy dalších posádek bohužel neviděli zónu na značení pneumatik. Chvíli jsme pokračovali vstříc Mlázovské RZ, ale pak jsme se museli vrátit a do časovky jsme nakonec přijeli o pár vteřin později," popsal ještě jednou příčinu penalizace spolujezdec Radek Bucha.
Filip Mareš si dobře uvědomoval, že v těsných soubojích může být desetivteřinový trest rozhodující: „Byla to naše chyba a zaplatili jsme za ní nejen penalizací, ale především jsme se celou událostí nechali zbytečně vyvést z míry. Dvě následující RZ byly z celého závodu jediné, kde jsme se nevešli ve výsledcích mezi trojici nejrychlejších a také jsme na nich ztratili nejvíce času. Dělal jsem chyby, řídil jsem špatně a s odstupem času to vidím tak, že na těchto dvou erzetách jsem prohrál především sám nad sebou."
Zbytek sobotní etapy už posádku zastihl v mnohem lepší kondici. Filip s Radkem zajížděli časy v TOP 3 a v závěrečné Strašínské RZ, dokonce útočili na průběžné druhé místo. „Václava Pecha zdržel technický problém a bohužel jsme ho museli předjíždět ve velmi rychlém místě. Cesta zde byla docela úzká, museli jsme oba dost zpomalit a to nás zdrželo. I přesto Václavovi s Petrem moc děkujeme za rychlý manévr i hezké sportovní gesto. Lépe to v danou chvíli provést nešlo," nechal se v cíli etapy slyšet Mareš. Modročervená škodovka i přesto dokončila poslední RZ na druhém místě a do nedělní etapy šla ze třetí příčky s minimální ztrátou na druhého Jana Černého s Petrem Černohorským.
Čtyři rychlostní zkoušky závěrečné etapy tak měly rozhodnout. V první třech dokázali Filip s Radkem umazat ze svého manka jen dvě desetiny vteřiny a do poslední Zdebořické RZ šli s odstupem 4 vteřin za Janem Černým. Bezchybná a rychlá jízda přinesla přesvědčivé dílčí vítězství i cenný triumf v nedělní etapě. K posunu v pořadí na druhé místo ale bohužel ještě tři desetiny vteřiny scházely. „Samozřejmě nás mrzí prohra v souboji o druhé místo, ale i tak jsme si přetahovanou o desetiny moc užili. Věřím, že i fanoušky náš těsný souboj bavil. Honza s Petrem nevypustili ani metr a udržení druhého místa si vybojovali. K tomu jim gratulujeme," říkal uznale na klatovském náměstí devětadvacetiletý pilot.
"Chceme-li bojovat o ještě lepší umístění, musíme se vyvarovat nejen zbytečným penalizacím ale i vyvedení z rytmu nenadálými událostmi, které jsou v rally na denním pořádku. Sobotní incidenty nás sice stály několik vteřin, ale to k rally patří a na kdyby se jak známo nehraje. O mnohem více času nás připravily chyby, které jsem v důsledku toho udělal a tomu příště musím předejít," bere si z celé situace ponaučení ambassador pneumatik Michelin pro Českou republiku.
Další příležitostí k rozšíření bodového konta v hodnocení MČR, budou všechny týmy mít v červnové Agrotec Rally Hustopeče, kde bude Filip Mareš obhajovat vítězství z roku 2019. LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje všem svým partnerům i fanouškům za podporu.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.