Pilot ACA ŠKODA Vančík Motorsport obsadil čtvrté místo
Po výborném výkonu a umístění na Valašce, čekala na Dominika a Dannyho o uplynulém víkendu další zatěžkávací zkouška. 55. Rally Šumava Klatovy se svými různorodými povrchy včetně šotoliny nabídla naprosto odlišný charakter. Před mladou posádkou, která navíc startovala na Šumavě úplně poprvé, tak stál obtížný úkol – potvrdit, že může pomýšlet na vstup do špičky Mistrovství republiky vážně. Před šumavskou rally proto proběhl rozsáhlý test, který se prakticky celý odehrál za deštivého a chladného počasí. Déšť však do dění na rychlostních zkouškách nezasáhl a teploty se o víkendu pohybovaly oproti testu o 10-15 stupňů výše. Přes všechny nástrahy si ale po náročném víkendu posádka mohla na své konto připsat další výborný výsledek v podobě čtvrtého místa absolutně.
Jaroslav Vančík, šéf týmu ACA ŠKODA Vančík motorsport vidí několik zdrojů tohoto úspěchu. „Všichni jsme se na Šumavu připravovali naplno a měli jsme i velký test. Pro tuhle soutěž nám nic nepřinesl, ale nebyl marný. Vyzkoušeli jsme a vyladili ‚mokré‘ nastavení a Dominik se také poprvé svezl na vodě, to se bude v budoucnu hodit. Musíme pořád sbírat nejrůznější zkušenosti. Vím, jak dokáže být Dominik rychlý na asfaltu a dokázal se přizpůsobit i problémům s pneu v první sekci, ale nečekal jsem, že mu to tak půjde i na šotolině. Právě na šotolině třetím místem v první Zdebořické vlastně rozhodl souboj s Mirkem Jakešem. Po ní měl náskok skoro 40 vteřin, a pak si to už pohlídal. Nejvíc mě těší, že se Dominik pohyboval ve všech rychlostkách do pátého místa. To je solidní základ, na kterém budeme dál stavět.“
Pro Dominika to byla rally plná nových zkušeností. „Na Šumavě jsme udělali mnohem více drobných chyb než na Valašce. Neměli jsme sice žádnou velkou krizi, ale občas mi to připadalo takové neurovnané. Moc se nám nepovedla volba pneumatik v první sekci. Na okruhu to s nimi bylo výborné. Okruh jsme vyhráli, ale hlavně kvůli tomu, že nám někdo z jezdců před námi trochu narovnal retardér. Jinak by byl vítězem okruhu Venca Pech. Volba měkkých pneumatik nebyla úplně ideální na dlouhou RZ na konci dopolední sekce. Do odpolední jsme už nasadili tvrdší směs a na druhém průjezdu Strašínem jsme byli v sobotu odpoledne třetí. Pro mě to byla zatím asi nejnáročnější rally v kariéře a přinesla mi spoustu cenných zkušeností.“
Jednatel hlavního partnera týmu Autocentrály Hlučín pan Eduard Skaba byl s výsledkem nadmíru spokojen. „Dominik pracuje po všech stránkách intenzivně na svém vývoji. Na Šumavě potvrdil, že je na správné cestě a já jsem rád, že Autocentrála Hlučín ho prostřednictvím dealerského teamu může podporovat. Má za sebou dlouhou motokárovou kariéru a využívá všech zkušeností z nich k rychlé jízdě na asfaltu. Byl jsem zvědav, jak se vypořádá se šotolinou, ale i na ní potvrdil svůj talent. Budeme se muset zamyslet, jak by bylo možné mu dát ještě více příležitostí k vývoji v různých typů podniků v různých prostředích a na různých površích.“
ACA ŠKODA Vančík Motorsport se zúčastní Rallysprintu Kopná, který původně nebyl v plánu sezony a v polovině června jej pak čeká účast na třetím podniku Mistrovství České republiky v Hustopečích. Všichni doufáme, že už i za účasti diváků.
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?