Pilot ACA ŠKODA Vančík Motorsport obsadil čtvrté místo
Po výborném výkonu a umístění na Valašce, čekala na Dominika a Dannyho o uplynulém víkendu další zatěžkávací zkouška. 55. Rally Šumava Klatovy se svými různorodými povrchy včetně šotoliny nabídla naprosto odlišný charakter. Před mladou posádkou, která navíc startovala na Šumavě úplně poprvé, tak stál obtížný úkol – potvrdit, že může pomýšlet na vstup do špičky Mistrovství republiky vážně. Před šumavskou rally proto proběhl rozsáhlý test, který se prakticky celý odehrál za deštivého a chladného počasí. Déšť však do dění na rychlostních zkouškách nezasáhl a teploty se o víkendu pohybovaly oproti testu o 10-15 stupňů výše. Přes všechny nástrahy si ale po náročném víkendu posádka mohla na své konto připsat další výborný výsledek v podobě čtvrtého místa absolutně.
Jaroslav Vančík, šéf týmu ACA ŠKODA Vančík motorsport vidí několik zdrojů tohoto úspěchu. „Všichni jsme se na Šumavu připravovali naplno a měli jsme i velký test. Pro tuhle soutěž nám nic nepřinesl, ale nebyl marný. Vyzkoušeli jsme a vyladili ‚mokré‘ nastavení a Dominik se také poprvé svezl na vodě, to se bude v budoucnu hodit. Musíme pořád sbírat nejrůznější zkušenosti. Vím, jak dokáže být Dominik rychlý na asfaltu a dokázal se přizpůsobit i problémům s pneu v první sekci, ale nečekal jsem, že mu to tak půjde i na šotolině. Právě na šotolině třetím místem v první Zdebořické vlastně rozhodl souboj s Mirkem Jakešem. Po ní měl náskok skoro 40 vteřin, a pak si to už pohlídal. Nejvíc mě těší, že se Dominik pohyboval ve všech rychlostkách do pátého místa. To je solidní základ, na kterém budeme dál stavět.“
Pro Dominika to byla rally plná nových zkušeností. „Na Šumavě jsme udělali mnohem více drobných chyb než na Valašce. Neměli jsme sice žádnou velkou krizi, ale občas mi to připadalo takové neurovnané. Moc se nám nepovedla volba pneumatik v první sekci. Na okruhu to s nimi bylo výborné. Okruh jsme vyhráli, ale hlavně kvůli tomu, že nám někdo z jezdců před námi trochu narovnal retardér. Jinak by byl vítězem okruhu Venca Pech. Volba měkkých pneumatik nebyla úplně ideální na dlouhou RZ na konci dopolední sekce. Do odpolední jsme už nasadili tvrdší směs a na druhém průjezdu Strašínem jsme byli v sobotu odpoledne třetí. Pro mě to byla zatím asi nejnáročnější rally v kariéře a přinesla mi spoustu cenných zkušeností.“
Jednatel hlavního partnera týmu Autocentrály Hlučín pan Eduard Skaba byl s výsledkem nadmíru spokojen. „Dominik pracuje po všech stránkách intenzivně na svém vývoji. Na Šumavě potvrdil, že je na správné cestě a já jsem rád, že Autocentrála Hlučín ho prostřednictvím dealerského teamu může podporovat. Má za sebou dlouhou motokárovou kariéru a využívá všech zkušeností z nich k rychlé jízdě na asfaltu. Byl jsem zvědav, jak se vypořádá se šotolinou, ale i na ní potvrdil svůj talent. Budeme se muset zamyslet, jak by bylo možné mu dát ještě více příležitostí k vývoji v různých typů podniků v různých prostředích a na různých površích.“
ACA ŠKODA Vančík Motorsport se zúčastní Rallysprintu Kopná, který původně nebyl v plánu sezony a v polovině června jej pak čeká účast na třetím podniku Mistrovství České republiky v Hustopečích. Všichni doufáme, že už i za účasti diváků.
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.