Pilot ACA ŠKODA Vančík Motorsport obsadil čtvrté místo
Po výborném výkonu a umístění na Valašce, čekala na Dominika a Dannyho o uplynulém víkendu další zatěžkávací zkouška. 55. Rally Šumava Klatovy se svými různorodými povrchy včetně šotoliny nabídla naprosto odlišný charakter. Před mladou posádkou, která navíc startovala na Šumavě úplně poprvé, tak stál obtížný úkol – potvrdit, že může pomýšlet na vstup do špičky Mistrovství republiky vážně. Před šumavskou rally proto proběhl rozsáhlý test, který se prakticky celý odehrál za deštivého a chladného počasí. Déšť však do dění na rychlostních zkouškách nezasáhl a teploty se o víkendu pohybovaly oproti testu o 10-15 stupňů výše. Přes všechny nástrahy si ale po náročném víkendu posádka mohla na své konto připsat další výborný výsledek v podobě čtvrtého místa absolutně.
Jaroslav Vančík, šéf týmu ACA ŠKODA Vančík motorsport vidí několik zdrojů tohoto úspěchu. „Všichni jsme se na Šumavu připravovali naplno a měli jsme i velký test. Pro tuhle soutěž nám nic nepřinesl, ale nebyl marný. Vyzkoušeli jsme a vyladili ‚mokré‘ nastavení a Dominik se také poprvé svezl na vodě, to se bude v budoucnu hodit. Musíme pořád sbírat nejrůznější zkušenosti. Vím, jak dokáže být Dominik rychlý na asfaltu a dokázal se přizpůsobit i problémům s pneu v první sekci, ale nečekal jsem, že mu to tak půjde i na šotolině. Právě na šotolině třetím místem v první Zdebořické vlastně rozhodl souboj s Mirkem Jakešem. Po ní měl náskok skoro 40 vteřin, a pak si to už pohlídal. Nejvíc mě těší, že se Dominik pohyboval ve všech rychlostkách do pátého místa. To je solidní základ, na kterém budeme dál stavět.“
Pro Dominika to byla rally plná nových zkušeností. „Na Šumavě jsme udělali mnohem více drobných chyb než na Valašce. Neměli jsme sice žádnou velkou krizi, ale občas mi to připadalo takové neurovnané. Moc se nám nepovedla volba pneumatik v první sekci. Na okruhu to s nimi bylo výborné. Okruh jsme vyhráli, ale hlavně kvůli tomu, že nám někdo z jezdců před námi trochu narovnal retardér. Jinak by byl vítězem okruhu Venca Pech. Volba měkkých pneumatik nebyla úplně ideální na dlouhou RZ na konci dopolední sekce. Do odpolední jsme už nasadili tvrdší směs a na druhém průjezdu Strašínem jsme byli v sobotu odpoledne třetí. Pro mě to byla zatím asi nejnáročnější rally v kariéře a přinesla mi spoustu cenných zkušeností.“
Jednatel hlavního partnera týmu Autocentrály Hlučín pan Eduard Skaba byl s výsledkem nadmíru spokojen. „Dominik pracuje po všech stránkách intenzivně na svém vývoji. Na Šumavě potvrdil, že je na správné cestě a já jsem rád, že Autocentrála Hlučín ho prostřednictvím dealerského teamu může podporovat. Má za sebou dlouhou motokárovou kariéru a využívá všech zkušeností z nich k rychlé jízdě na asfaltu. Byl jsem zvědav, jak se vypořádá se šotolinou, ale i na ní potvrdil svůj talent. Budeme se muset zamyslet, jak by bylo možné mu dát ještě více příležitostí k vývoji v různých typů podniků v různých prostředích a na různých površích.“
ACA ŠKODA Vančík Motorsport se zúčastní Rallysprintu Kopná, který původně nebyl v plánu sezony a v polovině června jej pak čeká účast na třetím podniku Mistrovství České republiky v Hustopečích. Všichni doufáme, že už i za účasti diváků.
PR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!