Následků po Covid-19 se nemůže talentovaný pilot stále zbavit. Naopak… Komplexní vyšetření ukázalo na další zdravotní komplikace – vir se mu usídlil na srdci. Erika Caise tak čeká několik týdnů v klidovém režimu a kvůli tomu musel zrušit nejbližší program, tedy účast na rallye v italském Sanremu a hlavně na světovém podniku v Chorvatsku.
Každý den navíc dostává injekci proti sraženinám krve. „Jsem překvapený, co všechno se mnou koronavir dělá. Nedokážu vyjít schody, zadýchávám se a jen spím. Pro sezonu je to velká komplikace,“ přiznal Cais z Orsák Rallysport týmu.
Covid-19 prodělal koncem února, od té doby absolvoval dvě soutěže – v Itálii a domácí Valašku. Právě na ní skončil na pátém místě a v posledních dvou rychlostních zkouškách vybojoval medailové pozice. Přitom ho stále trápila únava a bolesti hlavy. „Až teď si zpětně uvědomuji, že to byl vlastně zázrak. Musel jsem se vymáčknout na maximum, abych se mohl soustředit a vnímat auto. Po cestě domů jsem pak usínal,“ popisoval Erik Cais, který se po převládající únavě a dalších komplikacích rozhodl řádně vyšetřit.
Výsledky však nebyly dobré – koronavir má Cais stále ve svém těle, pořád ho zatěžuje na srdci. „Myslel jsem, že to budou plíce, ale ono to všechno úzce spolupracuje v organismu. Bohužel, covid je svinstvo. Na tento syndrom stále není lék, nejdůležitější je tak klidový režim,“ popsal Erik Cais. I když je mu 21 let, je profesionálním sportovcem se zkušenostmi v továrním cyklistickém týmu, stále není zdravotně v pořádku: „Jsou dny, kdy nemohu vyjít ani schody a furt kašlu. Projdu se k autu, zjistím že dýchám jako lokomotiva a jdu zase domů.“
A to není vše – největší překážkou je konstantní únava. „Vůbec jsem nepočítal s tím, že mě covid takto sejme. Myslel jsem, že ho po pěti dnech vyležím. Teď spím devět hodin, probudím se, hodinu funguji a pak zase na tři hodiny usnu. A to se říká, že tato pandemie působí hlavně na obézní a starší lidi,“ dodal Cais, který bude minimálně měsíc v klidovém režimu. A bude si přát hlavně jednu věc: „Abych se co nejdříve mohl vydat na delší procházku. To zatím nemohu.“
Stihne začátek evropského šampionátu?
Zároveň nadějný pilot rallye dostává každý den injekci. Poté se vyhodnotí, zda se stav viditelně zlepší a připraví se další plán. Ten původní je už tak narušený – člen Orsák Rallysport týmu měl startovat v Itálii a o víkendu na mistrovství světa v Portugalsku. Cais se tak upíná květen a start evropského šampionátu. Ten je pro pilota Fordu Fiesta Rally2 prioritní.
A jak se Cais v současné době připravuje? Dívá se na on-boardy z předloňských ročníků rallye. Trénink by mohl být kvalitnější, ale to zatím nejde. „Mrzí mě, že nemohu hrát rallye na simulátoru. Mohu tak na pět minut, pak se mi zvýší tepová frekvence a už kašlu,“ popsal těžkosti nadějný český pilot.
Jiří Uhlíř
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.