Následků po Covid-19 se nemůže talentovaný pilot stále zbavit. Naopak… Komplexní vyšetření ukázalo na další zdravotní komplikace – vir se mu usídlil na srdci. Erika Caise tak čeká několik týdnů v klidovém režimu a kvůli tomu musel zrušit nejbližší program, tedy účast na rallye v italském Sanremu a hlavně na světovém podniku v Chorvatsku.
Každý den navíc dostává injekci proti sraženinám krve. „Jsem překvapený, co všechno se mnou koronavir dělá. Nedokážu vyjít schody, zadýchávám se a jen spím. Pro sezonu je to velká komplikace,“ přiznal Cais z Orsák Rallysport týmu.
Covid-19 prodělal koncem února, od té doby absolvoval dvě soutěže – v Itálii a domácí Valašku. Právě na ní skončil na pátém místě a v posledních dvou rychlostních zkouškách vybojoval medailové pozice. Přitom ho stále trápila únava a bolesti hlavy. „Až teď si zpětně uvědomuji, že to byl vlastně zázrak. Musel jsem se vymáčknout na maximum, abych se mohl soustředit a vnímat auto. Po cestě domů jsem pak usínal,“ popisoval Erik Cais, který se po převládající únavě a dalších komplikacích rozhodl řádně vyšetřit.
Výsledky však nebyly dobré – koronavir má Cais stále ve svém těle, pořád ho zatěžuje na srdci. „Myslel jsem, že to budou plíce, ale ono to všechno úzce spolupracuje v organismu. Bohužel, covid je svinstvo. Na tento syndrom stále není lék, nejdůležitější je tak klidový režim,“ popsal Erik Cais. I když je mu 21 let, je profesionálním sportovcem se zkušenostmi v továrním cyklistickém týmu, stále není zdravotně v pořádku: „Jsou dny, kdy nemohu vyjít ani schody a furt kašlu. Projdu se k autu, zjistím že dýchám jako lokomotiva a jdu zase domů.“
A to není vše – největší překážkou je konstantní únava. „Vůbec jsem nepočítal s tím, že mě covid takto sejme. Myslel jsem, že ho po pěti dnech vyležím. Teď spím devět hodin, probudím se, hodinu funguji a pak zase na tři hodiny usnu. A to se říká, že tato pandemie působí hlavně na obézní a starší lidi,“ dodal Cais, který bude minimálně měsíc v klidovém režimu. A bude si přát hlavně jednu věc: „Abych se co nejdříve mohl vydat na delší procházku. To zatím nemohu.“
Stihne začátek evropského šampionátu?
Zároveň nadějný pilot rallye dostává každý den injekci. Poté se vyhodnotí, zda se stav viditelně zlepší a připraví se další plán. Ten původní je už tak narušený – člen Orsák Rallysport týmu měl startovat v Itálii a o víkendu na mistrovství světa v Portugalsku. Cais se tak upíná květen a start evropského šampionátu. Ten je pro pilota Fordu Fiesta Rally2 prioritní.
A jak se Cais v současné době připravuje? Dívá se na on-boardy z předloňských ročníků rallye. Trénink by mohl být kvalitnější, ale to zatím nejde. „Mrzí mě, že nemohu hrát rallye na simulátoru. Mohu tak na pět minut, pak se mi zvýší tepová frekvence a už kašlu,“ popsal těžkosti nadějný český pilot.
Jiří Uhlíř
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!