Po více než pětiměsíční zimní pauze odstartují Filip Mareš s Radkem Buchou do ostrého závodu. Stane se tak už tento týden v první soutěži italského mistrovství CIR na 44. Rally Il Ciocco. Laureta Auto, prodejce vozů značky ŠKODA, tak zahájí druhý rok spolupráce s mladoboleslavskou posádkou, která bude i v letošním roce startovat s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. Start na italské soutěži má být především ostrou přípravou na start českého mistrovství, které bude pro tým i v letošním roce prioritou.
Také v roce 2021 bude Filip Mareš spoléhat na pneumatiky značky Michelin a těšit se může i nadále z podpory liberecké společnosti Entry Engineering. Nějaké změny v týmu ale přeci jen pro letošní rok nastávají. „Start na italské soutěži nebyl původně v plánu, ale zařadili jsme jej po dohodě s Filipovým novým engineerem, kterým je od této sezóny ital Paolo Piras. Zprvu jsme zvažovali jen test, ale přišla nabídka na start v Rally Il Ciocco, což se dohromady jeví jako skvělá příležitost k přípravě na novou sezónu," objasňuje důvody startu Pavel Paickr z Entry Engineering.
Spolupráci si celý tým poprvé vyzkoušel začátkem tohoto týdne, zejména pak v úterý, kdy byl na programu test. „Musím přiznat, že jsem po více než 5 měsících bez závodění, byl před začátkem testu trochu nervózní. Od prvních metrů jsem se ale v autě cítil opravdu dobře. S Paolem jsme pracovali nejen na nastavení diferenciálů, ale hlavně na mém jízdním stylu. Myslím, že jsme si od první chvíle velmi dobře porozuměli a už teď se moc těším na další průběh naší spolupráce," prozrazuje Mareš, kterému pro Rally Il Ciocco připravuje vůz italský tým Free Rally Service. „Oba jsme byli také dost překvapení výkoností nových pneumatik Michelin. Byla to s nimi naše první zkušenost a fungují opravdu skvěle. Naším cílem pro Rally Ciocco je přenést poznatky z testu do závodního tempa a připravit se co nejlépe na další průběh sezóny," nastiňuje týmovou strategii mladoboleslavský rodák.
Ital Paolo Piras za svou bohatou kariéru spolupracoval třeba s Giandomenicem Basso, Lucou Rossettim, nebo v posledních letech s bolivijcem Marquitem Bulaciou. Začátek spolupráce s vicemistrem ČR z roku 2019 hodnotil Piras takto: „Dva dny příprav s Filipem mi dodaly opravdu velkou motivaci. Pracovat s tímto typem jezdce, je pro inženýra opravdu radost. Filip je skutečně pracovitý a nechybí mu ten správný přístup k tomu, aby se dostal na vrchol."
44. ročník Rally Il Ciocco je prvním dílem letošního italského mistrovství. Závod čítá celkem deset rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 100 kilometrů. Zajímavostí je, že se na start postaví téměř 40 vozů kategorie RC2, včetně kompletní italské špičky. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu odstartuje do závodu se startovním číslem 32.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.