Mareš s Buchou zahájí sezónu v Itálii

Mareš, Filip - Bucha, Radovan
Mareš, Filip - Bucha, Radovan, foto: Archiv týmu
RallyZone.cz 12. března 2021 11:21
Sdílej:

Po více než pětiměsíční zimní pauze odstartují Filip Mareš s Radkem Buchou do ostrého závodu. Stane se tak už tento týden v první soutěži italského mistrovství CIR na 44. Rally Il Ciocco. Laureta Auto, prodejce vozů značky ŠKODA, tak zahájí druhý rok spolupráce s mladoboleslavskou posádkou, která bude i v letošním roce startovat s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. Start na italské soutěži má být především ostrou přípravou na start českého mistrovství, které bude pro tým i v letošním roce prioritou.

Také v roce 2021 bude Filip Mareš spoléhat na pneumatiky značky Michelin a těšit se může i nadále z podpory liberecké společnosti Entry Engineering. Nějaké změny v týmu ale přeci jen pro letošní rok nastávají. „Start na italské soutěži nebyl původně v plánu, ale zařadili jsme jej po dohodě s Filipovým novým engineerem, kterým je od této sezóny ital Paolo Piras. Zprvu jsme zvažovali jen test, ale přišla nabídka na start v Rally Il Ciocco, což se dohromady jeví jako skvělá příležitost k přípravě na novou sezónu," objasňuje důvody startu Pavel Paickr z Entry Engineering.

Spolupráci si celý tým poprvé vyzkoušel začátkem tohoto týdne, zejména pak v úterý, kdy byl na programu test. „Musím přiznat, že jsem po více než 5 měsících bez závodění, byl před začátkem testu trochu nervózní. Od prvních metrů jsem se ale v autě cítil opravdu dobře. S Paolem jsme pracovali nejen na nastavení diferenciálů, ale hlavně na mém jízdním stylu. Myslím, že jsme si od první chvíle velmi dobře porozuměli a už teď se moc těším na další průběh naší spolupráce," prozrazuje Mareš, kterému pro Rally Il Ciocco připravuje vůz italský tým Free Rally Service. „Oba jsme byli také dost překvapení výkoností nových pneumatik Michelin. Byla to s nimi naše první zkušenost a fungují opravdu skvěle. Naším cílem pro Rally Ciocco je přenést poznatky z testu do závodního tempa a připravit se co nejlépe na další průběh sezóny," nastiňuje týmovou strategii mladoboleslavský rodák.

Ital Paolo Piras za svou bohatou kariéru spolupracoval třeba s Giandomenicem Basso, Lucou Rossettim, nebo v posledních letech s bolivijcem Marquitem Bulaciou. Začátek spolupráce s vicemistrem ČR z roku 2019 hodnotil Piras takto: „Dva dny příprav s Filipem mi dodaly opravdu velkou motivaci. Pracovat s tímto typem jezdce, je pro inženýra opravdu radost. Filip je skutečně pracovitý a nechybí mu ten správný přístup k tomu, aby se dostal na vrchol."

44. ročník Rally Il Ciocco je prvním dílem letošního italského mistrovství. Závod čítá celkem deset rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 100 kilometrů. Zajímavostí je, že se na start postaví téměř 40 vozů kategorie RC2, včetně kompletní italské špičky. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu odstartuje do závodu se startovním číslem 32.

PR

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?