Tým Orsák Rally sport startuje v mistrovství Evropy pravidelně a letos bude nasazovat plný kvartet posádek. S týmový speciálem Ford Fiesta Rally2 bude v seriálu ERC pokračovat talentovaný Erik Cais. Další tři jezdci pojedou s Fiestami Rally4. Na loňské starty naváže Maďarka Adrienn Vogelová. Týmovým nováčkem je naopak Daniel Polášek, který debutoval uplynulý víkend na rakouské Blaufränkischland Rallye. Poprvé se s Fiestou Rally4 představí i německý mladík Nick Loof.
Posádka Erik Cais - Jindřiška Žáková absolvuje druhou evropskou sezonu se čtyřkolkou Rally2. Vzhledem ke změnám v juniorských kategoriích pojede v rámci nové série ERC - Michelin Talent Factory určené pro jezdce do 28 let startující na renomovaných francouzských pneumatikách. Ostatně Michelin zůstává stejně jako výrobce olejů Yacco hlavním sponzorem posádky, která bude opět reprezentovat Autoklub ČR. 21letý Cais si letos při zimních testech vyzkoušel jízdu na pneumatikách s hřeby a v polovině března ho čeká první letošní ostrý start na Rally Il Ciocco v Itálii. Osmidílné mistrovství Evropy by mělo začít počátkem května na Azorských ostrovech.
Maďarská dámská posádka Adrienn Vogelová– Ivett Notheiszová také naváže na vybraných evropských asfaltových soutěžích na loňské starty. Pojede opět s Fordem Fiesta Rally4. „Loni jsem byla v týmu Orsák Rally sport velmi spokojená,“ říká o pokračování spolupráce sympatická maďarská blondýnka. „Pokaždé mi dobře nastavil auto, a mohla jsem se na celý tým spolehnout. Plánujeme starty na Rally Roma di Capitale, Barum Rally, Rally Hungary a Rally Islas Canarias. Našim cílem je umístění v první pětce naši kategorie a rádi bychom byli nejrychlejší dámskou posádkou. Stejně jako loni chceme startovat i na Rally Bohemia.“
Novým členem týmu Orsák Rally sport je 21letý Daniel Polášek, který loni úspěšně startoval v Opel Adam Cupu. „S Danem jsme se domluvili na tříletém programu v rámci evropského juniorského šampionátu,“ vysvětluje Jaroslav Orsák. „K seriálu ERC pojede i na některých vybraných lokálních soutěžích. Při premiérovém startu na Blaufränkischland Rallye zajel několik rychlých časů a obsadil druhé místo mezi dvoukolkami. Letos je našim hlavním cílem především sbírání zkušenosti. Věřím, že Daniel má opravdu velký potenciál!“
Daniel Polášek v rally zatím absolvoval pouze dvě sezony, ale už má na kontě kotrmelec i vyhranou soutěž. Do dvaceti let se pod vedením Leo Pavlíka věnoval ploutvovému plavání a nyní tráví všechen volný čas přípravou na rally. „Rakousko pro mě bolo nejen prvním startem s Fiestou Rally4, ale i premiérovou zahraniční soutěží,“ prozrazuje Polášek. „Předtím jsem se s vozem svezl jen v Bělé a na polygonu v Kopřivnici. Proti Opelu Adam Cup fiesta neskutečně jede i funguje. Je to zase obrovský skok dopředu. Na Evropu jsem myslel od začátku své kariéry, ale nevěděl jsem, na koho se obrátit. Díky Leo Pavlíkovi jsem sena podzim zkontaktoval s Jaroslavem Orsákem a domluvili jsme se na dlouhodobé spolupráci. S Katkou Janovskou pojedeme první čtyři soutěže ERC3 Junior. Pokud budeme mít po Barumce šanci na dobrý výsledek, absolvujeme i zbývající soutěže v Maďarsku a na Kanárských ostrovech. U nás bychom chtěli startovat na Rallysprintu Kopná a na Bohemce.“
Čtvrtý týmovým jezdcem je nadějný 19letý Nick Loof, který rovněž sbíral dosavadní jezdecké zkušenosti v Opel Adam Cupu a loni startoval na Rally Bohemia. Pro vstup na mezinárodní scénu si zvolil Fiestu Rally4 a juniorský seriál mistrovství Evropy. „Orsák Rally sport je velmi úspěšný tým a má v ERC mnoho znalostí a zkušeností,“ vysvětluje svoji volbu německý mladík. „Když mi loni během Rally Roma di Capitale šéf týmu M-Sport Richard Millener předvedl potenciál Fiesty Rally4, rozhodl jsem pro starty v ERC3 Junior 2021 u českého týmu. V plánu máme všech šest započítávaných evropských soutěží a další přípravné starty v Německu a České republice. Za pár týdnů mě čekají první asfaltové testy. Současně plánujeme i dvoudenní šotolinové testy jako přípravu na Rally Poland. Během letošní sezony se budu snažit co nejvíce naučit.“
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.