Tým Orsák Rally sport startuje v mistrovství Evropy pravidelně a letos bude nasazovat plný kvartet posádek. S týmový speciálem Ford Fiesta Rally2 bude v seriálu ERC pokračovat talentovaný Erik Cais. Další tři jezdci pojedou s Fiestami Rally4. Na loňské starty naváže Maďarka Adrienn Vogelová. Týmovým nováčkem je naopak Daniel Polášek, který debutoval uplynulý víkend na rakouské Blaufränkischland Rallye. Poprvé se s Fiestou Rally4 představí i německý mladík Nick Loof.
Posádka Erik Cais - Jindřiška Žáková absolvuje druhou evropskou sezonu se čtyřkolkou Rally2. Vzhledem ke změnám v juniorských kategoriích pojede v rámci nové série ERC - Michelin Talent Factory určené pro jezdce do 28 let startující na renomovaných francouzských pneumatikách. Ostatně Michelin zůstává stejně jako výrobce olejů Yacco hlavním sponzorem posádky, která bude opět reprezentovat Autoklub ČR. 21letý Cais si letos při zimních testech vyzkoušel jízdu na pneumatikách s hřeby a v polovině března ho čeká první letošní ostrý start na Rally Il Ciocco v Itálii. Osmidílné mistrovství Evropy by mělo začít počátkem května na Azorských ostrovech.
Maďarská dámská posádka Adrienn Vogelová– Ivett Notheiszová také naváže na vybraných evropských asfaltových soutěžích na loňské starty. Pojede opět s Fordem Fiesta Rally4. „Loni jsem byla v týmu Orsák Rally sport velmi spokojená,“ říká o pokračování spolupráce sympatická maďarská blondýnka. „Pokaždé mi dobře nastavil auto, a mohla jsem se na celý tým spolehnout. Plánujeme starty na Rally Roma di Capitale, Barum Rally, Rally Hungary a Rally Islas Canarias. Našim cílem je umístění v první pětce naši kategorie a rádi bychom byli nejrychlejší dámskou posádkou. Stejně jako loni chceme startovat i na Rally Bohemia.“
Novým členem týmu Orsák Rally sport je 21letý Daniel Polášek, který loni úspěšně startoval v Opel Adam Cupu. „S Danem jsme se domluvili na tříletém programu v rámci evropského juniorského šampionátu,“ vysvětluje Jaroslav Orsák. „K seriálu ERC pojede i na některých vybraných lokálních soutěžích. Při premiérovém startu na Blaufränkischland Rallye zajel několik rychlých časů a obsadil druhé místo mezi dvoukolkami. Letos je našim hlavním cílem především sbírání zkušenosti. Věřím, že Daniel má opravdu velký potenciál!“
Daniel Polášek v rally zatím absolvoval pouze dvě sezony, ale už má na kontě kotrmelec i vyhranou soutěž. Do dvaceti let se pod vedením Leo Pavlíka věnoval ploutvovému plavání a nyní tráví všechen volný čas přípravou na rally. „Rakousko pro mě bolo nejen prvním startem s Fiestou Rally4, ale i premiérovou zahraniční soutěží,“ prozrazuje Polášek. „Předtím jsem se s vozem svezl jen v Bělé a na polygonu v Kopřivnici. Proti Opelu Adam Cup fiesta neskutečně jede i funguje. Je to zase obrovský skok dopředu. Na Evropu jsem myslel od začátku své kariéry, ale nevěděl jsem, na koho se obrátit. Díky Leo Pavlíkovi jsem sena podzim zkontaktoval s Jaroslavem Orsákem a domluvili jsme se na dlouhodobé spolupráci. S Katkou Janovskou pojedeme první čtyři soutěže ERC3 Junior. Pokud budeme mít po Barumce šanci na dobrý výsledek, absolvujeme i zbývající soutěže v Maďarsku a na Kanárských ostrovech. U nás bychom chtěli startovat na Rallysprintu Kopná a na Bohemce.“
Čtvrtý týmovým jezdcem je nadějný 19letý Nick Loof, který rovněž sbíral dosavadní jezdecké zkušenosti v Opel Adam Cupu a loni startoval na Rally Bohemia. Pro vstup na mezinárodní scénu si zvolil Fiestu Rally4 a juniorský seriál mistrovství Evropy. „Orsák Rally sport je velmi úspěšný tým a má v ERC mnoho znalostí a zkušeností,“ vysvětluje svoji volbu německý mladík. „Když mi loni během Rally Roma di Capitale šéf týmu M-Sport Richard Millener předvedl potenciál Fiesty Rally4, rozhodl jsem pro starty v ERC3 Junior 2021 u českého týmu. V plánu máme všech šest započítávaných evropských soutěží a další přípravné starty v Německu a České republice. Za pár týdnů mě čekají první asfaltové testy. Současně plánujeme i dvoudenní šotolinové testy jako přípravu na Rally Poland. Během letošní sezony se budu snažit co nejvíce naučit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.