Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín pracují na přípravách jubilejního 50. ročníku této oblíbené automobilové soutěže. Ten je naplánován na tradiční termín o posledním srpnovém víkendu 27. – 29. 8. 2021. Organizační tým kolem dlouholetého ředitele Miloslava Regnera i v této nelehké situaci ovlivněné celosvětovou pandemií koronaviru pracuje na plné obrátky, aby se jubilejní barumka uskutečnila.
Zlínští pořadatelé oznámili začátkem července loňského roku přeložení jubilejního ročníku na rok 2021. Jednalo se o velmi těžké rozhodnutí, neboť až do poslední chvíle byla velká snaha tradiční soutěž zařazenou do seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) uspořádat. „Rychle se šířící nemoc Covid-19 nám sebrala naději uspořádat barumku v roce 2020. S odstupem času se naše rozhodnutí rally, na základě doporučení Krajské hygienické stanice zrušit, ukázalo v daný okamžik jako jediné správné,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Celý organizační tým barumky počítá s tím, že se kulatý ročník podaří odjet v letošním roce. „Usilovně pracujeme, jednáme s úřady i samosprávami, tvoříme plán a modelujeme situace s přihlédnutím k aktuálnímu stavu, aby se dal podnik uspořádat v plánovaném termínu. Máme na to stále půl roku. Doufáme, že pandemie v příštích měsících po vakcinaci obyvatelstva ustoupí a situace se vrátí do stavu blízkého normálu. Jubilejní padesátý ročník chceme zorganizovat tak, aby se jej fanoušci mohli zúčastnit v rámci možných situací a modelů vývoje epidemie. I přes nejasné vyhlídky jsme spíše optimisty a věříme, že koronavirus brzy ustoupí,“ uvedl Miloslav Regner.
„I když doba není jednoduchá, postupně oslovujeme stávající partnery a hledáme i nové. Tým z nasazení nepolevil a stále si držíme optimistickou náladu. Trať máme nachystanou již od listopadu 2020, nyní pracujeme na itineráři a bezpečnostním plánu pro rychlostní zkoušky,“ sdělil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele.
Barumka má dlouhodobě pevné místo v prestižním seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Letošní šampionát starého kontinentu proběhne opět pod křídly promotérské společnosti Eurosport Events, když kalendář čítá opět osm podniků. Po jeho nedávné aktualizaci začne sezóna začátkem května na Azorských ostrovech v Portugalsku. „Rok 2020 byl hodně náročný pro všechny, motoristický sport nevyjímaje. V rámci mistrovství Evropy se podařilo uspořádat pět závodů, i tak to byl jeden z prvních motoristických seriálů mimo okruhy, který po nuceném jarním lockdownu začal a odjel se v odpovídající kvalitě, byť bohužel bez barumky. Jezdci svým zájmem šampionát podpořili, a tak se v loňské sezoně sešla neskutečně nabitá konkurence. Ani letošní ročník nezačíná lépe, koronavir řádí všude kolem. Přesto předběžné informace naznačují, že by jezdecká kvalita šampionátu neměla klesnout, spíše naopak,“ řekl Petr Linhart, koordinátor soutěžních týmů ERC a zároveň člen ředitelství zlínské rally.
Po startu na Azorech bude Evropa pokračovat dalšími šotolinovými rally v okolí Mazurských jezer v Polsku a v lotyšské Liepaji. Ke konci července se seriál přemístí na žhavý italský asfalt do Říma, Měsíc na to pak barumka otevře druhou polovinu kalendáře evropského šampionátu. Po Zlínu je na programu šotolina v portugalském Fafe a seriál zakončí dva asfaltové podniky v Maďarsku a na Kanárských ostrovech ve Španělsku. Právě na ostrově Gran Canaria seriál koncem listopadu podobně jako v loňském roce vyvrcholí.
Na závěr přikládáme přehledný seznam mistrovství a pohárů, které se odehrají na tratích 50. Barum Czech Rally Zlín a kalendáře s nimi již počítají. Předběžně jsou ohlášeny i další značkové poháry, o kterých organizátoři ještě jednají. Velkou novinkou však je, že posádky Star Rally Historic oproti minulým rokům absolvují i nedělní etapu.
FIA Mistrovství Evropy jezdců a spolujezdců (FIA ERC) FIA Mistrovství Evropy juniorů (FIA ERC Junior) FIA Mistrovství Evropy juniorů do 27 let (FIA ERC3 Junior) Abarth Rally Cup Clio Trophy by Toksport WRTSonax Mistrovství České republiky v rally Mistrovství České republiky juniorů (2WD, do 27 let) Mistrovství České republiky v rally historických vozidel (Star Rally Historic) Peugeot Rally Cup Czech Republic Dámský pohár
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.