Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín pracují na přípravách jubilejního 50. ročníku této oblíbené automobilové soutěže. Ten je naplánován na tradiční termín o posledním srpnovém víkendu 27. – 29. 8. 2021. Organizační tým kolem dlouholetého ředitele Miloslava Regnera i v této nelehké situaci ovlivněné celosvětovou pandemií koronaviru pracuje na plné obrátky, aby se jubilejní barumka uskutečnila.
Zlínští pořadatelé oznámili začátkem července loňského roku přeložení jubilejního ročníku na rok 2021. Jednalo se o velmi těžké rozhodnutí, neboť až do poslední chvíle byla velká snaha tradiční soutěž zařazenou do seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) uspořádat. „Rychle se šířící nemoc Covid-19 nám sebrala naději uspořádat barumku v roce 2020. S odstupem času se naše rozhodnutí rally, na základě doporučení Krajské hygienické stanice zrušit, ukázalo v daný okamžik jako jediné správné,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Celý organizační tým barumky počítá s tím, že se kulatý ročník podaří odjet v letošním roce. „Usilovně pracujeme, jednáme s úřady i samosprávami, tvoříme plán a modelujeme situace s přihlédnutím k aktuálnímu stavu, aby se dal podnik uspořádat v plánovaném termínu. Máme na to stále půl roku. Doufáme, že pandemie v příštích měsících po vakcinaci obyvatelstva ustoupí a situace se vrátí do stavu blízkého normálu. Jubilejní padesátý ročník chceme zorganizovat tak, aby se jej fanoušci mohli zúčastnit v rámci možných situací a modelů vývoje epidemie. I přes nejasné vyhlídky jsme spíše optimisty a věříme, že koronavirus brzy ustoupí,“ uvedl Miloslav Regner.
„I když doba není jednoduchá, postupně oslovujeme stávající partnery a hledáme i nové. Tým z nasazení nepolevil a stále si držíme optimistickou náladu. Trať máme nachystanou již od listopadu 2020, nyní pracujeme na itineráři a bezpečnostním plánu pro rychlostní zkoušky,“ sdělil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele.
Barumka má dlouhodobě pevné místo v prestižním seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Letošní šampionát starého kontinentu proběhne opět pod křídly promotérské společnosti Eurosport Events, když kalendář čítá opět osm podniků. Po jeho nedávné aktualizaci začne sezóna začátkem května na Azorských ostrovech v Portugalsku. „Rok 2020 byl hodně náročný pro všechny, motoristický sport nevyjímaje. V rámci mistrovství Evropy se podařilo uspořádat pět závodů, i tak to byl jeden z prvních motoristických seriálů mimo okruhy, který po nuceném jarním lockdownu začal a odjel se v odpovídající kvalitě, byť bohužel bez barumky. Jezdci svým zájmem šampionát podpořili, a tak se v loňské sezoně sešla neskutečně nabitá konkurence. Ani letošní ročník nezačíná lépe, koronavir řádí všude kolem. Přesto předběžné informace naznačují, že by jezdecká kvalita šampionátu neměla klesnout, spíše naopak,“ řekl Petr Linhart, koordinátor soutěžních týmů ERC a zároveň člen ředitelství zlínské rally.
Po startu na Azorech bude Evropa pokračovat dalšími šotolinovými rally v okolí Mazurských jezer v Polsku a v lotyšské Liepaji. Ke konci července se seriál přemístí na žhavý italský asfalt do Říma, Měsíc na to pak barumka otevře druhou polovinu kalendáře evropského šampionátu. Po Zlínu je na programu šotolina v portugalském Fafe a seriál zakončí dva asfaltové podniky v Maďarsku a na Kanárských ostrovech ve Španělsku. Právě na ostrově Gran Canaria seriál koncem listopadu podobně jako v loňském roce vyvrcholí.
Na závěr přikládáme přehledný seznam mistrovství a pohárů, které se odehrají na tratích 50. Barum Czech Rally Zlín a kalendáře s nimi již počítají. Předběžně jsou ohlášeny i další značkové poháry, o kterých organizátoři ještě jednají. Velkou novinkou však je, že posádky Star Rally Historic oproti minulým rokům absolvují i nedělní etapu.
FIA Mistrovství Evropy jezdců a spolujezdců (FIA ERC) FIA Mistrovství Evropy juniorů (FIA ERC Junior) FIA Mistrovství Evropy juniorů do 27 let (FIA ERC3 Junior) Abarth Rally Cup Clio Trophy by Toksport WRTSonax Mistrovství České republiky v rally Mistrovství České republiky juniorů (2WD, do 27 let) Mistrovství České republiky v rally historických vozidel (Star Rally Historic) Peugeot Rally Cup Czech Republic Dámský pohár
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?