Dvě posádky závodního týmu Futures Contproduct Rally Team absolvovaly v letošní paralyzované sezoně všechny závody Rallysprint série. Nechyběly ani na závěrečné Futures Contproduct Rally Morava, kde řady tohoto týmu posílila ještě jedna prestižní posádka.
Touto posilou byli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským s vozem Hyundai i20 R5, kteří do Rally Morava vstupovali se startovním číslem 1 na dveřích. Od začátku závěrečné soutěže sezony s centrem ve Šternberku bojovali na čele výsledkové tabulky. Usadili se na průběžném druhém místě, o které ale přišli v poslední rychlostní zkoušce vinou defektu. Defekt znamenal pro Bisahu odsun na nepopulární čtvrtou příčku. „S výsledkem jsem relativně nespokojen, a to zejména z důvodu, že jsme jeli kvůli chybě v komunikaci od začátku s nevhodným nastavením. Nicméně to byl velmi hezký závod, těžký a pravděpodobně asi nejrozbitější v letošním kalendáři. Že jsme se na čele tahali o desetiny vypovídá o tom, že se jelo hodně rychle,“ hodnotil Rally Morava Ondřej Bisaha.
Posádka Michal Horák – Ivan Horák letos absolvovala svou premiérovou sezonu s vozem specifikace R5, konkrétně s Fordem Fiesta R5. Na Rally Morava syn a otec Horákovi zaznamenali svůj dosud nejlepší výsledek, když obsadili po úctyhodném výkonu sedmou příčku absolutního pořadí. Celou sezonu dokončili bez odstoupení, což také podtrhuje kvalitu přípravy Fordu Fiesta R5 týmem BSH Racing.
Třetím z týmu Futures Contproduct byl na závěrečném podniku sezony Tomáš Knápek s Opelem Adam R2. Ten ale soutěž nedokončil poté, co poškodil zavěšení svého vozu ve třetí rychlostní zkoušce.
„Letos jsme si chtěli vyzkoušet, zda na závodění na nejvyšší úrovni vůbec máme a jestli se nám to bude líbit. Poměrně velkým zklamáním pro nás je třída 6, ve které jsme chtěli s naším Opelem Adam R2 bojovat o titul v Rallysprint sérii. Tomu jsme se bohužel ani nepřiblížili. Naopak nad očekávání pozitivně hodnotím Michala Horáka s Fordem Fiesta R5. Kluci si na techniku rychle zvykli a závod od závodu se zlepšovali,“ řekl k letošní sezoně manažer týmu Futures Contproduct, Milan Korčák.
Tým Futures Contproduct se už nyní pilně připravuje na nadcházející sezonu, která proběhne, doufejme, v lepším duchu než ta letošní.
Lukáš Chum
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.