Dvě posádky závodního týmu Futures Contproduct Rally Team absolvovaly v letošní paralyzované sezoně všechny závody Rallysprint série. Nechyběly ani na závěrečné Futures Contproduct Rally Morava, kde řady tohoto týmu posílila ještě jedna prestižní posádka.
Touto posilou byli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským s vozem Hyundai i20 R5, kteří do Rally Morava vstupovali se startovním číslem 1 na dveřích. Od začátku závěrečné soutěže sezony s centrem ve Šternberku bojovali na čele výsledkové tabulky. Usadili se na průběžném druhém místě, o které ale přišli v poslední rychlostní zkoušce vinou defektu. Defekt znamenal pro Bisahu odsun na nepopulární čtvrtou příčku. „S výsledkem jsem relativně nespokojen, a to zejména z důvodu, že jsme jeli kvůli chybě v komunikaci od začátku s nevhodným nastavením. Nicméně to byl velmi hezký závod, těžký a pravděpodobně asi nejrozbitější v letošním kalendáři. Že jsme se na čele tahali o desetiny vypovídá o tom, že se jelo hodně rychle,“ hodnotil Rally Morava Ondřej Bisaha.
Posádka Michal Horák – Ivan Horák letos absolvovala svou premiérovou sezonu s vozem specifikace R5, konkrétně s Fordem Fiesta R5. Na Rally Morava syn a otec Horákovi zaznamenali svůj dosud nejlepší výsledek, když obsadili po úctyhodném výkonu sedmou příčku absolutního pořadí. Celou sezonu dokončili bez odstoupení, což také podtrhuje kvalitu přípravy Fordu Fiesta R5 týmem BSH Racing.
Třetím z týmu Futures Contproduct byl na závěrečném podniku sezony Tomáš Knápek s Opelem Adam R2. Ten ale soutěž nedokončil poté, co poškodil zavěšení svého vozu ve třetí rychlostní zkoušce.
„Letos jsme si chtěli vyzkoušet, zda na závodění na nejvyšší úrovni vůbec máme a jestli se nám to bude líbit. Poměrně velkým zklamáním pro nás je třída 6, ve které jsme chtěli s naším Opelem Adam R2 bojovat o titul v Rallysprint sérii. Tomu jsme se bohužel ani nepřiblížili. Naopak nad očekávání pozitivně hodnotím Michala Horáka s Fordem Fiesta R5. Kluci si na techniku rychle zvykli a závod od závodu se zlepšovali,“ řekl k letošní sezoně manažer týmu Futures Contproduct, Milan Korčák.
Tým Futures Contproduct se už nyní pilně připravuje na nadcházející sezonu, která proběhne, doufejme, v lepším duchu než ta letošní.
Lukáš Chum
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?