Dvě posádky závodního týmu Futures Contproduct Rally Team absolvovaly v letošní paralyzované sezoně všechny závody Rallysprint série. Nechyběly ani na závěrečné Futures Contproduct Rally Morava, kde řady tohoto týmu posílila ještě jedna prestižní posádka.
Touto posilou byli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským s vozem Hyundai i20 R5, kteří do Rally Morava vstupovali se startovním číslem 1 na dveřích. Od začátku závěrečné soutěže sezony s centrem ve Šternberku bojovali na čele výsledkové tabulky. Usadili se na průběžném druhém místě, o které ale přišli v poslední rychlostní zkoušce vinou defektu. Defekt znamenal pro Bisahu odsun na nepopulární čtvrtou příčku. „S výsledkem jsem relativně nespokojen, a to zejména z důvodu, že jsme jeli kvůli chybě v komunikaci od začátku s nevhodným nastavením. Nicméně to byl velmi hezký závod, těžký a pravděpodobně asi nejrozbitější v letošním kalendáři. Že jsme se na čele tahali o desetiny vypovídá o tom, že se jelo hodně rychle,“ hodnotil Rally Morava Ondřej Bisaha.
Posádka Michal Horák – Ivan Horák letos absolvovala svou premiérovou sezonu s vozem specifikace R5, konkrétně s Fordem Fiesta R5. Na Rally Morava syn a otec Horákovi zaznamenali svůj dosud nejlepší výsledek, když obsadili po úctyhodném výkonu sedmou příčku absolutního pořadí. Celou sezonu dokončili bez odstoupení, což také podtrhuje kvalitu přípravy Fordu Fiesta R5 týmem BSH Racing.
Třetím z týmu Futures Contproduct byl na závěrečném podniku sezony Tomáš Knápek s Opelem Adam R2. Ten ale soutěž nedokončil poté, co poškodil zavěšení svého vozu ve třetí rychlostní zkoušce.
„Letos jsme si chtěli vyzkoušet, zda na závodění na nejvyšší úrovni vůbec máme a jestli se nám to bude líbit. Poměrně velkým zklamáním pro nás je třída 6, ve které jsme chtěli s naším Opelem Adam R2 bojovat o titul v Rallysprint sérii. Tomu jsme se bohužel ani nepřiblížili. Naopak nad očekávání pozitivně hodnotím Michala Horáka s Fordem Fiesta R5. Kluci si na techniku rychle zvykli a závod od závodu se zlepšovali,“ řekl k letošní sezoně manažer týmu Futures Contproduct, Milan Korčák.
Tým Futures Contproduct se už nyní pilně připravuje na nadcházející sezonu, která proběhne, doufejme, v lepším duchu než ta letošní.
Lukáš Chum
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.