Dvě posádky závodního týmu Futures Contproduct Rally Team absolvovaly v letošní paralyzované sezoně všechny závody Rallysprint série. Nechyběly ani na závěrečné Futures Contproduct Rally Morava, kde řady tohoto týmu posílila ještě jedna prestižní posádka.
Touto posilou byli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským s vozem Hyundai i20 R5, kteří do Rally Morava vstupovali se startovním číslem 1 na dveřích. Od začátku závěrečné soutěže sezony s centrem ve Šternberku bojovali na čele výsledkové tabulky. Usadili se na průběžném druhém místě, o které ale přišli v poslední rychlostní zkoušce vinou defektu. Defekt znamenal pro Bisahu odsun na nepopulární čtvrtou příčku. „S výsledkem jsem relativně nespokojen, a to zejména z důvodu, že jsme jeli kvůli chybě v komunikaci od začátku s nevhodným nastavením. Nicméně to byl velmi hezký závod, těžký a pravděpodobně asi nejrozbitější v letošním kalendáři. Že jsme se na čele tahali o desetiny vypovídá o tom, že se jelo hodně rychle,“ hodnotil Rally Morava Ondřej Bisaha.
Posádka Michal Horák – Ivan Horák letos absolvovala svou premiérovou sezonu s vozem specifikace R5, konkrétně s Fordem Fiesta R5. Na Rally Morava syn a otec Horákovi zaznamenali svůj dosud nejlepší výsledek, když obsadili po úctyhodném výkonu sedmou příčku absolutního pořadí. Celou sezonu dokončili bez odstoupení, což také podtrhuje kvalitu přípravy Fordu Fiesta R5 týmem BSH Racing.
Třetím z týmu Futures Contproduct byl na závěrečném podniku sezony Tomáš Knápek s Opelem Adam R2. Ten ale soutěž nedokončil poté, co poškodil zavěšení svého vozu ve třetí rychlostní zkoušce.
„Letos jsme si chtěli vyzkoušet, zda na závodění na nejvyšší úrovni vůbec máme a jestli se nám to bude líbit. Poměrně velkým zklamáním pro nás je třída 6, ve které jsme chtěli s naším Opelem Adam R2 bojovat o titul v Rallysprint sérii. Tomu jsme se bohužel ani nepřiblížili. Naopak nad očekávání pozitivně hodnotím Michala Horáka s Fordem Fiesta R5. Kluci si na techniku rychle zvykli a závod od závodu se zlepšovali,“ řekl k letošní sezoně manažer týmu Futures Contproduct, Milan Korčák.
Tým Futures Contproduct se už nyní pilně připravuje na nadcházející sezonu, která proběhne, doufejme, v lepším duchu než ta letošní.
Lukáš Chum
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?