Německý Oschersleben přinesl jeden z nejnapínavějších závodů letošního roku, vítězství Maserati a povzbudivý výsledek pro domácí posádku s Corvettou.
Vítěz GT1: Fabio Babini, č. 10 Vitaphone Maserati MC12:Jsem moc šťastný z mého prvního vítězství v tomto roce. Je to po nedokončeném závodě ve Spa důležité pro mne i pro Thomase. Auto bylo perfektní po celý závod, bylo snadné zajíždět nejrychlejší kola a předjíždět ostatní auta.Vítěz GT1: Thomas Biagi, č. 10 Vitaphone Maserati MC12:Musím říct, že jsem šťastný. Vyhrál jsem tu i v roce 2003. Tým, auto i pneumatiky Pirelli dnes pracovali výborně. Zabojoval jsem si s Corvettou, jednou jsem je předjel. Byl jsem rozhodnutý jít do toho tvrdě a nenechat tam moc místa.
2.v GT1: Andrea Bertolini, č. 15 JMB Maserati MC12:Byl to pro nás po startu z osmého místa neuvěřitelný závod. Cítím se skoro jako vítěz. S Karlem teď máme velmi pěkný vedení v průběžném pořadí, to je příjemné. Je to fantastický výsledek, hlavně když uvážíme, že jsme vezli 100kg navíc!2. v GT1: Karl Wendlinger, č. 15 JMB Maserati MC12:V první jízdě jsem se zdržel za pomalejšími vozy a tady předjíždění zrovna jednoduché není. Proto mě tým raději zavolal dříve, potom jsme měli trať volnou. Auto i pneumatiky byli velmi konzistentní po celý závod. To nám umožnilo tlačit až do konce a dostat pod tlak Corvettu. Dvě kola před cílem se mi podařilo Kumpena předjet.
3. v GT1: Mike Hezemans, č. 6 GLPK Corvette C5-R:Našim problémem byly pneumatiky. Postrádali jsme grip, tak jsme museli použít nejměkčí směs. Pneumatiky tak byly dobré na začátku každého stintu, ale ke konci byly hrozné. Bert navíc dostal ránu od Porsche, které před ním dělalo hodiny. Měli jsme potom poničený předek, ale na vině byly pouze pneumatiky.
Vítěz GT2: Tim Sugden, č. 88 GruppeM Porsche 996:Na startu jsem chtěl dostat pár aut mezi sebe a Mika. Když se mi to podařilo, stačilo ujíždět a zvětšovat náskok až do první zastávky. Jsme moc rádi, že jsme si zajistili prvenství v konečném pořadí týmů. Je to zásluha výborné práce celého týmu po celý rok.
Foto: Auto News Network
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.