Tým Porsche se vrátil z předsezónních testů, které se odehrály na dráze ve španělském Aragonu. Co bylo jejich náplní a jak hodnotí představitelé týmu jejich průběh?
Tým Porsche absolvoval soukromé předsezónní testy na okruhu ve španělském Aragonu, který je známý spíše ze závodů motocyklů. Nicméně Porsche není na této trati poprvé a letos tento 5344 m dlouhý okruh využilo pro druhý komplexní týdenní test prototypu 919 Hybrid 2017.
V rámci tohoto testu, jehož program byl rozdělen do 5 dnů, se ve voze vystřídalo všech 6 pilotů. Během testu bylo najeto celkově přes 7200 km. V průběhu testování si jezdci poprvé vyzkoušeli také nové závodní kombinézy, ve kterých se budou v letošní sezóně střídat za volanty obou hybridních prototypů LMP1.
Hlavní závodní inženýr týmu Stephen Mitas zhodnotil testy takto: „Hlavním cílem těchto testů bylo dokončení vývoje a ověření funkčnosti jednotlivých komponent i vozu jako celku. Pozornost jsme ale zaměřili také na vytrvalost a dlouhodobou funkčnost jednotlivých dílů i skupin. Samozřejmě, že se vyskytly problémy, ale tak to při testování bývá a v našem případě to byly pouze drobnosti. Spíše nás potrápilo počasí, respektive mlha, která se objevila při noční části testů. To byl také důvod, proč jsme náš test nakonec museli o dva dny prodloužit.“
Šéf týmu Porsche LMP1 Andreas Seidl k testům řekl: „Podmínky pro testování jsme měli dobré, bylo sucho a přes den krásné slunečné počasí, ale ve večerních a nočních hodinách se projevila vysoká vlhkost vzduchu, když na okruh sedla mlha. Proto jsme byli nuceni si náš pobyt ve Španělsku prodloužit o dva dny. V rámci testů jsme se zaměřili na definitivní odzkoušení našeho vozu ve specifikaci pro první závody v Silverstone a ve SPA-Francorchamps. Pracovali jsme na základním nastavení a na práci s pneumatikami. Test dopadl dobře, hlavně v souvislosti s přípravami na Silverstone, ale zkusili jsme také pár věcí určených pro Le Mans. Byl to náš první komplexní test 919 Hybrid ve specifikaci 2017 a výsledky jsou veskrze pozitivní.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.