Tým Porsche se vrátil z předsezónních testů, které se odehrály na dráze ve španělském Aragonu. Co bylo jejich náplní a jak hodnotí představitelé týmu jejich průběh?
Tým Porsche absolvoval soukromé předsezónní testy na okruhu ve španělském Aragonu, který je známý spíše ze závodů motocyklů. Nicméně Porsche není na této trati poprvé a letos tento 5344 m dlouhý okruh využilo pro druhý komplexní týdenní test prototypu 919 Hybrid 2017.
V rámci tohoto testu, jehož program byl rozdělen do 5 dnů, se ve voze vystřídalo všech 6 pilotů. Během testu bylo najeto celkově přes 7200 km. V průběhu testování si jezdci poprvé vyzkoušeli také nové závodní kombinézy, ve kterých se budou v letošní sezóně střídat za volanty obou hybridních prototypů LMP1.
Hlavní závodní inženýr týmu Stephen Mitas zhodnotil testy takto: „Hlavním cílem těchto testů bylo dokončení vývoje a ověření funkčnosti jednotlivých komponent i vozu jako celku. Pozornost jsme ale zaměřili také na vytrvalost a dlouhodobou funkčnost jednotlivých dílů i skupin. Samozřejmě, že se vyskytly problémy, ale tak to při testování bývá a v našem případě to byly pouze drobnosti. Spíše nás potrápilo počasí, respektive mlha, která se objevila při noční části testů. To byl také důvod, proč jsme náš test nakonec museli o dva dny prodloužit.“
Šéf týmu Porsche LMP1 Andreas Seidl k testům řekl: „Podmínky pro testování jsme měli dobré, bylo sucho a přes den krásné slunečné počasí, ale ve večerních a nočních hodinách se projevila vysoká vlhkost vzduchu, když na okruh sedla mlha. Proto jsme byli nuceni si náš pobyt ve Španělsku prodloužit o dva dny. V rámci testů jsme se zaměřili na definitivní odzkoušení našeho vozu ve specifikaci pro první závody v Silverstone a ve SPA-Francorchamps. Pracovali jsme na základním nastavení a na práci s pneumatikami. Test dopadl dobře, hlavně v souvislosti s přípravami na Silverstone, ale zkusili jsme také pár věcí určených pro Le Mans. Byl to náš první komplexní test 919 Hybrid ve specifikaci 2017 a výsledky jsou veskrze pozitivní.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?