Tým Porsche se vrátil z předsezónních testů, které se odehrály na dráze ve španělském Aragonu. Co bylo jejich náplní a jak hodnotí představitelé týmu jejich průběh?
Tým Porsche absolvoval soukromé předsezónní testy na okruhu ve španělském Aragonu, který je známý spíše ze závodů motocyklů. Nicméně Porsche není na této trati poprvé a letos tento 5344 m dlouhý okruh využilo pro druhý komplexní týdenní test prototypu 919 Hybrid 2017.
V rámci tohoto testu, jehož program byl rozdělen do 5 dnů, se ve voze vystřídalo všech 6 pilotů. Během testu bylo najeto celkově přes 7200 km. V průběhu testování si jezdci poprvé vyzkoušeli také nové závodní kombinézy, ve kterých se budou v letošní sezóně střídat za volanty obou hybridních prototypů LMP1.
Hlavní závodní inženýr týmu Stephen Mitas zhodnotil testy takto: „Hlavním cílem těchto testů bylo dokončení vývoje a ověření funkčnosti jednotlivých komponent i vozu jako celku. Pozornost jsme ale zaměřili také na vytrvalost a dlouhodobou funkčnost jednotlivých dílů i skupin. Samozřejmě, že se vyskytly problémy, ale tak to při testování bývá a v našem případě to byly pouze drobnosti. Spíše nás potrápilo počasí, respektive mlha, která se objevila při noční části testů. To byl také důvod, proč jsme náš test nakonec museli o dva dny prodloužit.“
Šéf týmu Porsche LMP1 Andreas Seidl k testům řekl: „Podmínky pro testování jsme měli dobré, bylo sucho a přes den krásné slunečné počasí, ale ve večerních a nočních hodinách se projevila vysoká vlhkost vzduchu, když na okruh sedla mlha. Proto jsme byli nuceni si náš pobyt ve Španělsku prodloužit o dva dny. V rámci testů jsme se zaměřili na definitivní odzkoušení našeho vozu ve specifikaci pro první závody v Silverstone a ve SPA-Francorchamps. Pracovali jsme na základním nastavení a na práci s pneumatikami. Test dopadl dobře, hlavně v souvislosti s přípravami na Silverstone, ale zkusili jsme také pár věcí určených pro Le Mans. Byl to náš první komplexní test 919 Hybrid ve specifikaci 2017 a výsledky jsou veskrze pozitivní.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?