Ruský tým SMP Racing a konstrukční kancelář BR Engineering, které založil a kontroluje ruský mecenáš Boris Rotenberg, společně s italskou Dallarou postupují do další fáze stavby nového prototypu kategorie LMP1.
Na podzim loňského roku se odchodem Audi ze světa vytrvalostních závodů spustila velká debata o dalším směřování a vývoji v oblasti technických pravidel. Ztráta dlouholetého lídra v oblasti hybridních ústrojí pohonu a obecně jednoho z hybatelů technického vývoje vytrvalostních závodů ohrožovala v očích mnoha zainteresovaných lidí samotnou podstatu existence nejrychlejších prototypů na závodních okruzích.
Do diskuse o dalším směřování vývoje technických pravidel se snažil promlouvat kde kdo (např. Peugeot) a v jednu chvíli se zdálo, že kategorie LMP1 má své roky sečtené. Nejvíce ohroženou se v tu chvíli zdála třída s nonhybridním pohonem, která byla určena soukromým týmům. Avšak po několika týdnech se začalo nebe LMP1 znovu vyjasňovat a na světlo vytrvalostního světa začaly pomalu vyplouvat zprávy o nových konstrukcích, které se začínají vyvíjet a připravovat tak, aby se v plném závodním nasazení mohly na závodních tratích objevit od začátku sezóny 2018. Jedním z takových počinů je i společný projekt ruské konstrukční kanceláře BR Engineering Borise Rotenberga a známé italské firmy Dallara.
Podle posledních zpráv práce na konstrukci nového prototypu zdárně pokračují a světlo světa spatřil první model v měřítku 1:1, na kterém se v reálu, samozřejmě staticky, ověřuje rozmístění ovládacích systémů nového prototypu. Na vývojových pracích se podílí i zkušený ruský závodník Michail Aljošin, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů evropské i světové série.
„Poslední dobou práce na novém prototypu zdárně pokračují. Účastnil jsem se prací na rozložení přístrojů a ovládacích skupin v kabině,“ prozradil Michail Aljošin,“ a společně s inženýry a vývojovými pracovníky jsme hledali optimální řešení jejich rozmístění z hlediska přehlednosti a snadné ovladatelnosti. Zdá se to jako malichernost, ale dobrým, logickým a přehledným rozmístěním ovládacích prvků závodního vozu lze ve vytrvalostních závodech dosáhnout podstatného zrychlení. Jsem rád, že jsem mohl být u toho a doufám, že to nebyla jediná příležitost, kdy jsem se mohl zapojit do vývoje tohoto nového prototypu. Samozřejmě se již velmi těším na první ostrý test našeho nového vozu.“
BR Engineering společně s Dallarou obětují celý rok 2017 konstrukci, stavbě a dalšímu vývoji nového prototypu BR 1. S ostrým závodním nasazením ve World Endurance Championship se počítá v roce 2018.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.