WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu

Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci
Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci, foto: BR Engineering
iM1 20. února 2017 16:35
Sdílej:

Ruský tým SMP Racing a konstrukční kancelář BR Engineering, které založil a kontroluje ruský mecenáš Boris Rotenberg, společně s italskou Dallarou postupují do další fáze stavby nového prototypu kategorie LMP1.

Na podzim loňského roku se odchodem Audi ze světa vytrvalostních závodů spustila velká debata o dalším směřování a vývoji v oblasti technických pravidel. Ztráta dlouholetého lídra v oblasti hybridních ústrojí pohonu a obecně jednoho z hybatelů technického vývoje vytrvalostních závodů ohrožovala v očích mnoha zainteresovaných lidí samotnou podstatu existence nejrychlejších prototypů na závodních okruzích.

Do diskuse o dalším směřování vývoje technických pravidel se snažil promlouvat kde kdo (např. Peugeot) a v jednu chvíli se zdálo, že kategorie LMP1 má své roky sečtené. Nejvíce ohroženou se v tu chvíli zdála třída s nonhybridním pohonem, která byla určena soukromým týmům. Avšak po několika týdnech se začalo nebe LMP1 znovu vyjasňovat a na světlo vytrvalostního světa začaly pomalu vyplouvat zprávy o nových konstrukcích, které se začínají vyvíjet a připravovat tak, aby se v plném závodním nasazení mohly na závodních tratích objevit od začátku sezóny 2018. Jedním z takových počinů je i společný projekt ruské konstrukční kanceláře BR Engineering Borise Rotenberga a známé italské firmy Dallara.

Podle posledních zpráv práce na konstrukci nového prototypu zdárně pokračují a světlo světa spatřil první model v měřítku 1:1, na kterém se v reálu, samozřejmě staticky, ověřuje rozmístění ovládacích systémů nového prototypu. Na vývojových pracích se podílí i zkušený ruský závodník Michail Aljošin, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů evropské i světové série.

„Poslední dobou práce na novém prototypu zdárně pokračují. Účastnil jsem se prací na rozložení přístrojů a ovládacích skupin v kabině,“ prozradil Michail Aljošin,“ a společně s inženýry a vývojovými pracovníky jsme hledali optimální řešení jejich rozmístění z hlediska přehlednosti a snadné ovladatelnosti. Zdá se to jako malichernost, ale dobrým, logickým a přehledným rozmístěním ovládacích prvků závodního vozu lze ve vytrvalostních závodech dosáhnout podstatného zrychlení. Jsem rád, že jsem mohl být u toho a doufám, že to nebyla jediná příležitost, kdy jsem se mohl zapojit do vývoje tohoto nového prototypu. Samozřejmě se již velmi těším na první ostrý test našeho nového vozu.“

BR Engineering společně s Dallarou obětují celý rok 2017 konstrukci, stavbě a dalšímu vývoji nového prototypu BR 1. S ostrým závodním nasazením ve World Endurance Championship se počítá v roce 2018.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.