Ruský tým SMP Racing a konstrukční kancelář BR Engineering, které založil a kontroluje ruský mecenáš Boris Rotenberg, společně s italskou Dallarou postupují do další fáze stavby nového prototypu kategorie LMP1.
Na podzim loňského roku se odchodem Audi ze světa vytrvalostních závodů spustila velká debata o dalším směřování a vývoji v oblasti technických pravidel. Ztráta dlouholetého lídra v oblasti hybridních ústrojí pohonu a obecně jednoho z hybatelů technického vývoje vytrvalostních závodů ohrožovala v očích mnoha zainteresovaných lidí samotnou podstatu existence nejrychlejších prototypů na závodních okruzích.
Do diskuse o dalším směřování vývoje technických pravidel se snažil promlouvat kde kdo (např. Peugeot) a v jednu chvíli se zdálo, že kategorie LMP1 má své roky sečtené. Nejvíce ohroženou se v tu chvíli zdála třída s nonhybridním pohonem, která byla určena soukromým týmům. Avšak po několika týdnech se začalo nebe LMP1 znovu vyjasňovat a na světlo vytrvalostního světa začaly pomalu vyplouvat zprávy o nových konstrukcích, které se začínají vyvíjet a připravovat tak, aby se v plném závodním nasazení mohly na závodních tratích objevit od začátku sezóny 2018. Jedním z takových počinů je i společný projekt ruské konstrukční kanceláře BR Engineering Borise Rotenberga a známé italské firmy Dallara.
Podle posledních zpráv práce na konstrukci nového prototypu zdárně pokračují a světlo světa spatřil první model v měřítku 1:1, na kterém se v reálu, samozřejmě staticky, ověřuje rozmístění ovládacích systémů nového prototypu. Na vývojových pracích se podílí i zkušený ruský závodník Michail Aljošin, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů evropské i světové série.
„Poslední dobou práce na novém prototypu zdárně pokračují. Účastnil jsem se prací na rozložení přístrojů a ovládacích skupin v kabině,“ prozradil Michail Aljošin,“ a společně s inženýry a vývojovými pracovníky jsme hledali optimální řešení jejich rozmístění z hlediska přehlednosti a snadné ovladatelnosti. Zdá se to jako malichernost, ale dobrým, logickým a přehledným rozmístěním ovládacích prvků závodního vozu lze ve vytrvalostních závodech dosáhnout podstatného zrychlení. Jsem rád, že jsem mohl být u toho a doufám, že to nebyla jediná příležitost, kdy jsem se mohl zapojit do vývoje tohoto nového prototypu. Samozřejmě se již velmi těším na první ostrý test našeho nového vozu.“
BR Engineering společně s Dallarou obětují celý rok 2017 konstrukci, stavbě a dalšímu vývoji nového prototypu BR 1. S ostrým závodním nasazením ve World Endurance Championship se počítá v roce 2018.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.