Ruský tým SMP Racing a konstrukční kancelář BR Engineering, které založil a kontroluje ruský mecenáš Boris Rotenberg, společně s italskou Dallarou postupují do další fáze stavby nového prototypu kategorie LMP1.
Na podzim loňského roku se odchodem Audi ze světa vytrvalostních závodů spustila velká debata o dalším směřování a vývoji v oblasti technických pravidel. Ztráta dlouholetého lídra v oblasti hybridních ústrojí pohonu a obecně jednoho z hybatelů technického vývoje vytrvalostních závodů ohrožovala v očích mnoha zainteresovaných lidí samotnou podstatu existence nejrychlejších prototypů na závodních okruzích.
Do diskuse o dalším směřování vývoje technických pravidel se snažil promlouvat kde kdo (např. Peugeot) a v jednu chvíli se zdálo, že kategorie LMP1 má své roky sečtené. Nejvíce ohroženou se v tu chvíli zdála třída s nonhybridním pohonem, která byla určena soukromým týmům. Avšak po několika týdnech se začalo nebe LMP1 znovu vyjasňovat a na světlo vytrvalostního světa začaly pomalu vyplouvat zprávy o nových konstrukcích, které se začínají vyvíjet a připravovat tak, aby se v plném závodním nasazení mohly na závodních tratích objevit od začátku sezóny 2018. Jedním z takových počinů je i společný projekt ruské konstrukční kanceláře BR Engineering Borise Rotenberga a známé italské firmy Dallara.
Podle posledních zpráv práce na konstrukci nového prototypu zdárně pokračují a světlo světa spatřil první model v měřítku 1:1, na kterém se v reálu, samozřejmě staticky, ověřuje rozmístění ovládacích systémů nového prototypu. Na vývojových pracích se podílí i zkušený ruský závodník Michail Aljošin, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů evropské i světové série.
„Poslední dobou práce na novém prototypu zdárně pokračují. Účastnil jsem se prací na rozložení přístrojů a ovládacích skupin v kabině,“ prozradil Michail Aljošin,“ a společně s inženýry a vývojovými pracovníky jsme hledali optimální řešení jejich rozmístění z hlediska přehlednosti a snadné ovladatelnosti. Zdá se to jako malichernost, ale dobrým, logickým a přehledným rozmístěním ovládacích prvků závodního vozu lze ve vytrvalostních závodech dosáhnout podstatného zrychlení. Jsem rád, že jsem mohl být u toho a doufám, že to nebyla jediná příležitost, kdy jsem se mohl zapojit do vývoje tohoto nového prototypu. Samozřejmě se již velmi těším na první ostrý test našeho nového vozu.“
BR Engineering společně s Dallarou obětují celý rok 2017 konstrukci, stavbě a dalšímu vývoji nového prototypu BR 1. S ostrým závodním nasazením ve World Endurance Championship se počítá v roce 2018.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.