Všechny týmy, které budou měřit své síly v kategorii LMP2 v letošním seriálu WEC vsadily na jediného dodavatele. Co této situaci říká hlavní pořadatel a promotér vytrvalostní série?
V polovině roku 2014 vyhlásila FIA, na popud promotéra vytrvalostních závodů, kterým je Automobil Club de l´Ouest, výběrové řízení na dodávky šasi kategorie LMP2 dle nových technických regulí vstupujících v platnost od ročníku 2017. V polovině následujícího roku (2015) z tohoto výběrového řízení vzešly 4 společnosti, které dostaly možnost vyvinout a na komerční bázi nabídnout týmům nová šasi, se kterými, po příslušné homologaci FIA, budou týmy připuštěny na startovní rošt vytrvalostních závodů počínaje rokem 2017. Na rozdíl od jiných sérií (ELMS, ALMS nebo asijská Le Mans série) se všechny týmy, které budou soutěžit v kategorii LMP2 ve World Endurance Championship 2017, rozhodly pro stejný produkt, kterým je Oreca model 07.
Situaci ještě umocnil fakt, že úřadující mistr světa LMP2, kterým je francouzský tým Signatech Alpine, navázaný na společnost Alpine patřící Renaultu, nasadí k obhajobě titulu stejná šasi (Oreca 07), ale pod svým vlastním továrním označením Alpine A470.
Ostatní výrobci, kterými jsou Onroak (Ligier), Dallara a Riley/Multimatic, kteří podobně, jako Oreca, vzešli vítězně ze zmíněného výběrového řízení, uspěli se svými prototypy u týmů účastnících se v kontinentálních vytrvalostních sériích.
Předseda pořádajícího Automobil Club de l´Ouest, Pierre Fillon, na tuto skutečnost upozornil přímo ve svém projevu na tiskové konferenci, kterou byl oficiálně zahájen letošní ročník vytrvalostních seriálů. Uvedl, že fakt, že 100% startovního pole WEC 2017 v kategorii LMP2 tvoří výrobek jediného dodavatele šasi, není nijak znepokojující. Poukázal na větší konkurenční pestrost v kontinentálních sériích a zejména zdůraznil, že startovní pole nejvýznamnějšího závodu sezóny, kterým je legendární 24H Le Mans, bude v tomto ohledu velmi pestré.
„Neřekl bych, že je to náhoda, protože toto slovo nevystihuje přesně plnou realitu ve World Endurance Championship. Celá kategorie LMP2 ve WEC pojede s Orecou, ale když se podíváme na startovní rošt Le Mans nebo ELMS, tak zde vidíme i mnoho Ligierů a také nějakou Dallaru. Toto je jen první ročník podle těchto nových pravidel a myslím si, že se situace postupem času vyvine k větší pestrosti. Skutečnost, že ve WEC 2017 pojede v LMP2 jen samá Oreca, nemá žádný zvláštní význam,“ uvedl Pierre Filon na dotaz serveru motorsport.com. Fillon dále čelil dotazu, který mířil na účast dvou prototypů zn. Alpine, která však neprošla oficiálním výběrovým řízením FIA. „Kategorie LMP2 je určena soukromým týmům a proto do doby, než začne Renault prostřednictvím Alpine vyrábět a dodávat na trh vlastní vozy, mohou provozovat šasi homologovaného dodavatele pod svým vlastním označením. V okamžiku, kdy se tato situace změní a Renault, resp. Alpine vyjede oficiálně na trh se svým vlastním sériovým produktem, budeme je považovat za oficiální výrobce a budou se na ně vztahovat stejná pravidla, jako na všechny ostatní producenty automobilů,“ uvedl Fillon.
K uvedené skutečnosti, tedy k tomu, že celý vozový park LMP2 ve vytrvalostním mistrovství světa nese značku jediného výrobce, se vyjádřil i Hugues de Chaunac, zakladatel společnosti Oreca a její současný president: „V kategorii LMP2 nastává nová éra a my jsme velmi rádi, že naše Oreca 07 je zde hlavním aktérem. Patnáct našich šasi se postaví na start letošního závodu 24H Le Mans, to je prostě neuvěřitelné. Je to pro nás velká čest, jsme na tento fakt právem hrdí, ale je to pro nás také velká odpovědnost. Naším cílem zde bude dosáhnout vítězství, i když si uvědomujeme, že v prvním roce je to v Le Mans vždy velmi obtížný úkol. Obzvláště letos bude konkurence velmi silná. K našim konkurentům z Onroak, Dallary i Riley/Multimatic chováme velký respekt a nemůžeme se dočkat, až s nimi změříme síly na závodní dráze. Jsme vděční ACO a FIA, stejně tak jako všem týmům za jejich důvěru. Těšíme se na spolupráci s nimi, mnoho z nich zažije v Le Mans svůj debut a my je v tom samozřejmě budeme velmi rádi podporovat.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.