WEC: ACO komentuje dominanci šasi Oreca 07 ve třídě LMP2

Detail šasi LMP2 Oreca 07
Detail šasi LMP2 Oreca 07, foto: Oreca Group
iM1 7. února 2017 09:00
Sdílej:

Všechny týmy, které budou měřit své síly v kategorii LMP2 v letošním seriálu WEC vsadily na jediného dodavatele. Co této situaci říká hlavní pořadatel a promotér vytrvalostní série?

V polovině roku 2014 vyhlásila FIA, na popud promotéra vytrvalostních závodů, kterým je Automobil Club de l´Ouest, výběrové řízení na dodávky šasi kategorie LMP2 dle nových technických regulí vstupujících v platnost od ročníku 2017. V polovině následujícího roku (2015) z tohoto výběrového řízení vzešly 4 společnosti, které dostaly možnost vyvinout a na komerční bázi nabídnout týmům nová šasi, se kterými, po příslušné homologaci FIA, budou týmy připuštěny na startovní rošt vytrvalostních závodů počínaje rokem 2017. Na rozdíl od jiných sérií (ELMS, ALMS nebo asijská Le Mans série) se všechny týmy, které budou soutěžit v kategorii LMP2 ve World Endurance Championship 2017, rozhodly pro stejný produkt, kterým je Oreca model 07.

Situaci ještě umocnil fakt, že úřadující mistr světa LMP2, kterým je francouzský tým Signatech Alpine, navázaný na společnost Alpine patřící Renaultu, nasadí k obhajobě titulu stejná šasi (Oreca 07), ale pod svým vlastním továrním označením Alpine A470.

Ostatní výrobci, kterými jsou Onroak (Ligier), Dallara a Riley/Multimatic, kteří podobně, jako Oreca, vzešli vítězně ze zmíněného výběrového řízení, uspěli se svými prototypy u týmů účastnících se v kontinentálních vytrvalostních sériích.

Předseda pořádajícího Automobil Club de l´Ouest, Pierre Fillon, na tuto skutečnost upozornil přímo ve svém projevu na tiskové konferenci, kterou byl oficiálně zahájen letošní ročník vytrvalostních seriálů. Uvedl, že fakt, že 100% startovního pole WEC 2017 v kategorii LMP2 tvoří výrobek jediného dodavatele šasi, není nijak znepokojující. Poukázal na větší konkurenční pestrost v kontinentálních sériích a zejména zdůraznil, že startovní pole nejvýznamnějšího závodu sezóny, kterým je legendární 24H Le Mans, bude v tomto ohledu velmi pestré.

„Neřekl bych, že je to náhoda, protože toto slovo nevystihuje přesně plnou realitu ve World Endurance Championship. Celá kategorie LMP2 ve WEC pojede s Orecou, ale když se podíváme na startovní rošt Le Mans nebo ELMS, tak zde vidíme i mnoho Ligierů a také nějakou Dallaru. Toto je jen první ročník podle těchto nových pravidel a myslím si, že se situace postupem času vyvine k větší pestrosti. Skutečnost, že ve WEC 2017 pojede v LMP2 jen samá Oreca, nemá žádný zvláštní význam,“ uvedl Pierre Filon na dotaz serveru motorsport.com.  Fillon dále čelil dotazu, který mířil na účast dvou prototypů zn. Alpine, která však neprošla oficiálním výběrovým řízením FIA. „Kategorie LMP2 je určena soukromým týmům a proto do doby, než začne Renault prostřednictvím Alpine vyrábět a dodávat na trh vlastní vozy, mohou provozovat šasi homologovaného dodavatele pod svým vlastním označením. V okamžiku, kdy se tato situace změní a Renault, resp. Alpine vyjede oficiálně na trh se svým vlastním sériovým produktem, budeme je považovat za oficiální výrobce a budou se na ně vztahovat stejná pravidla, jako na všechny ostatní producenty automobilů,“ uvedl Fillon.

K uvedené skutečnosti, tedy k tomu, že celý vozový park LMP2 ve vytrvalostním mistrovství světa nese značku jediného výrobce, se vyjádřil i Hugues de Chaunac, zakladatel společnosti Oreca a její současný president: „V kategorii LMP2 nastává nová éra a my jsme velmi rádi, že naše Oreca 07 je zde hlavním aktérem. Patnáct našich šasi se postaví na start letošního závodu 24H Le Mans, to je prostě neuvěřitelné. Je to pro nás velká čest, jsme na tento fakt právem hrdí, ale je to pro nás také velká odpovědnost. Naším cílem zde bude dosáhnout vítězství, i když si uvědomujeme, že v prvním roce je to v Le Mans vždy velmi obtížný úkol. Obzvláště letos bude konkurence velmi silná. K našim konkurentům z Onroak, Dallary i Riley/Multimatic chováme velký respekt a nemůžeme se dočkat, až s nimi změříme síly na závodní dráze. Jsme vděční ACO a FIA, stejně tak jako všem týmům za jejich důvěru. Těšíme se na spolupráci s nimi, mnoho z nich zažije v Le Mans svůj debut a my je v tom samozřejmě budeme velmi rádi podporovat.“

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.