Všechny týmy, které budou měřit své síly v kategorii LMP2 v letošním seriálu WEC vsadily na jediného dodavatele. Co této situaci říká hlavní pořadatel a promotér vytrvalostní série?
V polovině roku 2014 vyhlásila FIA, na popud promotéra vytrvalostních závodů, kterým je Automobil Club de l´Ouest, výběrové řízení na dodávky šasi kategorie LMP2 dle nových technických regulí vstupujících v platnost od ročníku 2017. V polovině následujícího roku (2015) z tohoto výběrového řízení vzešly 4 společnosti, které dostaly možnost vyvinout a na komerční bázi nabídnout týmům nová šasi, se kterými, po příslušné homologaci FIA, budou týmy připuštěny na startovní rošt vytrvalostních závodů počínaje rokem 2017. Na rozdíl od jiných sérií (ELMS, ALMS nebo asijská Le Mans série) se všechny týmy, které budou soutěžit v kategorii LMP2 ve World Endurance Championship 2017, rozhodly pro stejný produkt, kterým je Oreca model 07.
Situaci ještě umocnil fakt, že úřadující mistr světa LMP2, kterým je francouzský tým Signatech Alpine, navázaný na společnost Alpine patřící Renaultu, nasadí k obhajobě titulu stejná šasi (Oreca 07), ale pod svým vlastním továrním označením Alpine A470.
Ostatní výrobci, kterými jsou Onroak (Ligier), Dallara a Riley/Multimatic, kteří podobně, jako Oreca, vzešli vítězně ze zmíněného výběrového řízení, uspěli se svými prototypy u týmů účastnících se v kontinentálních vytrvalostních sériích.
Předseda pořádajícího Automobil Club de l´Ouest, Pierre Fillon, na tuto skutečnost upozornil přímo ve svém projevu na tiskové konferenci, kterou byl oficiálně zahájen letošní ročník vytrvalostních seriálů. Uvedl, že fakt, že 100% startovního pole WEC 2017 v kategorii LMP2 tvoří výrobek jediného dodavatele šasi, není nijak znepokojující. Poukázal na větší konkurenční pestrost v kontinentálních sériích a zejména zdůraznil, že startovní pole nejvýznamnějšího závodu sezóny, kterým je legendární 24H Le Mans, bude v tomto ohledu velmi pestré.
„Neřekl bych, že je to náhoda, protože toto slovo nevystihuje přesně plnou realitu ve World Endurance Championship. Celá kategorie LMP2 ve WEC pojede s Orecou, ale když se podíváme na startovní rošt Le Mans nebo ELMS, tak zde vidíme i mnoho Ligierů a také nějakou Dallaru. Toto je jen první ročník podle těchto nových pravidel a myslím si, že se situace postupem času vyvine k větší pestrosti. Skutečnost, že ve WEC 2017 pojede v LMP2 jen samá Oreca, nemá žádný zvláštní význam,“ uvedl Pierre Filon na dotaz serveru motorsport.com. Fillon dále čelil dotazu, který mířil na účast dvou prototypů zn. Alpine, která však neprošla oficiálním výběrovým řízením FIA. „Kategorie LMP2 je určena soukromým týmům a proto do doby, než začne Renault prostřednictvím Alpine vyrábět a dodávat na trh vlastní vozy, mohou provozovat šasi homologovaného dodavatele pod svým vlastním označením. V okamžiku, kdy se tato situace změní a Renault, resp. Alpine vyjede oficiálně na trh se svým vlastním sériovým produktem, budeme je považovat za oficiální výrobce a budou se na ně vztahovat stejná pravidla, jako na všechny ostatní producenty automobilů,“ uvedl Fillon.
K uvedené skutečnosti, tedy k tomu, že celý vozový park LMP2 ve vytrvalostním mistrovství světa nese značku jediného výrobce, se vyjádřil i Hugues de Chaunac, zakladatel společnosti Oreca a její současný president: „V kategorii LMP2 nastává nová éra a my jsme velmi rádi, že naše Oreca 07 je zde hlavním aktérem. Patnáct našich šasi se postaví na start letošního závodu 24H Le Mans, to je prostě neuvěřitelné. Je to pro nás velká čest, jsme na tento fakt právem hrdí, ale je to pro nás také velká odpovědnost. Naším cílem zde bude dosáhnout vítězství, i když si uvědomujeme, že v prvním roce je to v Le Mans vždy velmi obtížný úkol. Obzvláště letos bude konkurence velmi silná. K našim konkurentům z Onroak, Dallary i Riley/Multimatic chováme velký respekt a nemůžeme se dočkat, až s nimi změříme síly na závodní dráze. Jsme vděční ACO a FIA, stejně tak jako všem týmům za jejich důvěru. Těšíme se na spolupráci s nimi, mnoho z nich zažije v Le Mans svůj debut a my je v tom samozřejmě budeme velmi rádi podporovat.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?