WEC: Povede se Porsche získat triple Hattrick?

Nová sezóna už klepe na dveře, Porsche hlásí "Jsme připraveni"
Nová sezóna už klepe na dveře, Porsche hlásí "Jsme připraveni", foto: Porsche
iM1 4. února 2017 16:00
Sdílej:

Vítězství v Le Mans, mistrovský titul značek a mistrovský titul jezdců, a to vše ve třetí sezóně za sebou - to je cíl, který si německé Porsche stanovilo před letošní sezónou WEC.

K dosažení tohoto velmi smělého cíle podřídili ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu veškerou zimní přípravu na nadcházející sezónu. Pod starým označením 919 Hybrid se skrývá výrazně inovovaná technika, kterou budou na závodních tratích krotit ostřílení vytrvalostní borci chlubící se mnoha výraznými úspěchy.

Nová jména zdobí vytrvalostní úspěchy

Po posledním loňském závodě opustili mistrovský tým Porsche hned 3 piloti. Po předem avizovaném odchodu velezkušeného australského matadora Marka Webbera do závodnického důchodu se s týmem překvapivě rozloučili i stávající mistři světa Romain Dumas a Marc Lieb a z mistrovské posádky zůstal německému mistrovskému týmu věrný pouze Neel Jani.

Ve Weissachu ovšem nelenili a revidovali svůj obsáhlý seznam jezdců, kteří stuttgartskou automobilku reprezentují v různých závodních sériích po celém světě. Poměrně záhy se z tohoto dlouhého seznamu vykrystalizovala dvě jména: Earl Bamber a Nick Tandy, oba dva vítězové Le Mans 2015 ve třídě LMGTE. Po rozpuštění týmu sesterské značky Audi se Porsche velmi rychle dohodlo na spolupráci s asi největší současnou hvězdou z Ingolstadtu - vytrvalostním mistrem světa z roku 2012 a trojnásobným vítězem Le Mans - André Lottererem, a jezdecký tým byl opět kompletní. Pro nadcházející sezónu World Endurance Championship poskládali u Porsche posádky svých hybridních prototypů takto:

Porsche 919 Hybrid #1: Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy

Porsche 919 Hybrid #2: Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber

Staré označení, nová technika

Porsche za obhajobou titulu vyjede s vozem, jehož typové označení je stejné, jako nesl loňský prototyp. Ale zdání klame, pod karosérií, která samozřejmě prošla aerodynamickou optimalizací, se skrývá výrazně inovovaná technika. Základní konstrukce pohonu zůstala nezměněna, i  letos bude základem hybridního ústrojí malý přímovstřikový zážehový přeplňovaný motor V4 s objemem 2 l, který byl ovšem osazený menším turbodmychadlem, které vykazuje lepší parametry hlavně v oblasti nárůstu plnícího tlaku. Výrazně inovován byl také systém druhé výfukové turbíny, která pohání generátor energie pro elektromotor. Modernizace se nevyhnula ani lithium-iontové baterii a elektromotoru na přední nápravě. Celé hybridní pohonné ústrojí poskytuje výkon přesahující 660 kW (přes 900 koní) a v porovnání s loňskou verzí u něj došlo k mírné redukci hmotnosti.

První, samozřejmě tajné testy nového prototypu, má Porsche již za sebou, ale nová „devětsetdevatenáctka“ bude poprvé oficiálně představena až 31. března na okruhu v Monze.

Fritz Enzinger, vedoucí programu LMP: „Každý jednotlivý vytrvalostní závod je samostatnou výzvou. Základním předpokladem úspěchu je vyrovnaný výkon po celých 6 hodin, kdy se vozy proplétají hustým chaotickým provozem mezi soupeři nižších kategorií s pomalejšími vozy. Na konci tohoto dlouhého sprintu pak dost často o vítězství rozhodují sekundy. A v Le Mans je to ještě 4násobně delší. Tento 24 hodinový závod tvoří absolutní hranici pro maximální výkon člověka i stroje. Toyota bude v roce 2017 pro nás velmi silný konkurent a my doufáme, že naše inovované Porsche 919 Hybrid a šestice našich výborných jezdců v tomto souboji obstojí.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.