Závodní tým čínského akčního hrdiny Jackieho Chana DC Racing se pro letošní sezónu spojil se zkušenými vytrvalci sdruženými v britském Jota Sport.
Spojení obou jmenovaných týmů je zčásti „vynucené“ úsporou finančních prostředků a zčásti je to také logické spojení dlouholeté britské vytrvalostní zkušenosti s velkým čínským kapitálem. Tým bude ve vytrvalostním mistrovství světa pod jménem DC Racing nasazovat do závodů dva prototypy Oreca 07. V konkurencí nabyté kategorii LMP2 tak do sezóny 2017 vstupuje silný hráč s těmi nejvyššími ambicemi.
Tým DC Racing byl založený teprve v roce 2015, ale hned ve své první sezóně vyhráli David Cheng a Ho-Pin Tung titul asijské vytrvalostní série v kategorii LMP3. Opojení tímto raketovým nástupem způsobilo, že pro sezónu 2016 čínský tým rozšířil svou působnost na asijském kontinentu přestupem do kategorie LMP2 a současně se prezentoval i v celosvětové vytrvalostní sérii. Vítezství ve Zhuhai a Buriramu a série dalších pódiových umístění v asijském mistrovství však byla v ostrém kontrastu s výkony týmu ve WEC.
Tým Jota Sport byl v loňské sezóně schovaný pod názvem G-Drive Racing, ale jak jsme již uvedli v jiném článku, Roman Rusinov se svými ruskými ropnými rubly odešel dle svého zvyku o dům dál a jméno Jota Sport znovu vyplulo na světlo vytrvalostního světa. Nutno podotknout, že Rusinov umí a spojení jeho rychlosti s ruským kapitálem z něj činí velmi žádané zboží. G-Drive Racing (Jota Sport) si v loňské sezóně nevedl vůbec špatně, což dokazuje jejich vítězná série z posledních 3 závodů sezóny WEC 2016 (Fuji, Šanghaj, Bahrajn). K tomu je ještě nutné připojit kromě dalších WEC pódií i úspěch týmu v ELMS. Jota Sport se opírá o 18 leté zkušenosti z vrcholového motorsportu, které jsou korunovány vítězstvím z Le Mans 2014 (kategorie LMP2) a dvěma 2. místy tamtéž (2015, 2016).
David Cheng, spolumajitel DC Racing: „Jsem velmi nadšený z toho, že se nám podařilo spojit síly s Jota Sport, a že se nám podařilo, a já pevně doufám, že ano, vytvořit velice silný tým pro World Endurance Championship 2017. Jsem rád, že si budu moci užívat závodění ve spolupráci se Samem Hignettem nebo Davidem Clarkem a ostatními členy Jota Sport. Myslím si, že spojením našich zkušeností z minulé sezóny WEC a skvělých výsledků z asijské Le Mans Serie se zkušenostmi Jota Sport vzniká velice silná kombinace. Naším cílem je posunout náš čínský tým dále a zajistit jeho rozvoj na mnoho let dopředu.“
Remy Brouard, týmový šéf DC Racing: „Upřímně děkujeme našemu partnerovi Sparkle Roll a samozřejmě Jackie Chanovi za jejich zvýšenou podporu pro rok 2017. Díky jejich důvěře můžeme s podporou od Jota Sport nasadit do sezóny WEC 2017 dva prototypy Oreca 07 v kategorii LMP2. Toto je společně s Davidem (Changem) a Ho-Pinem (Tungem) naše již pátá společná sezóna a pokaždé se nám podaří se posunout o krok dál. Toto (WEC 2017) je naše nová a zatím největší společná výzva. Naši čínští piloti budou rozděleni do obou vozů, které oba pojedou pod čínskou vlajkou. David Cheng usedne do vozu #37 a Ho-Pin Tung pojede ve voze #38. Kompletní posádky oznámíme již brzy.“
Sam Hignett, ředitel týmu Jota Sport: „Je to významný den pro Jota Sport i pro DC Racing. Tato naše nová aliance nám zajistí další rozvoj a naváže na úspěchy, které oba naše týmy dosáhly v loňském roce. Jota Sport má hrdou a dlouhou historii ve vytrvalostních závodech, ale máme také velmi silnou tradici ve spolupráci s ambiciózními a silnými týmy a partnery. Proto jsem rád, že můžeme v nadcházející sezóně spolupracovat s Jackie Chan DC Racing a věřím, že společně dosáhneme velkých a chutných vítězství.“
David Clark, šéf týmu Jota Sport: „Dnešní zpráva o našem partnerství je velice vzrušující a slibuje další skvělé období ve WEC 2017 v kategorii LMP2. David (Cheng) a ostatní partneři Jackie Chan DC Racing prokázali, že mají ambice dosáhnout na samotný vrchol v této nejnáročnější disciplíně motorsportu, jakou jsou vytrvalostní závody. Společně máme k dispozici veškeré ingredience pro dosažení těch největších úspěchů a již se nemohu dočkat, až za nimi společně vykročíme na závodní dráze.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).