WEC: DC Racing a Jota Sport spojí síly ve WEC 2017

Vůz Ligier LMP3 týmu DC Racing v ostrém tempu v závodě 4 hodiny Zhuhai 2016
Vůz Ligier LMP3 týmu DC Racing v ostrém tempu v závodě 4 hodiny Zhuhai 2016, foto: DC Racing
iM1 2. února 2017 11:35
Sdílej:

Závodní tým čínského akčního hrdiny Jackieho Chana DC Racing se pro letošní sezónu spojil se zkušenými vytrvalci sdruženými v britském Jota Sport.

Spojení obou jmenovaných týmů je zčásti „vynucené“ úsporou finančních prostředků a zčásti je to také logické spojení dlouholeté britské vytrvalostní zkušenosti s velkým čínským kapitálem. Tým bude ve vytrvalostním mistrovství světa pod jménem DC Racing nasazovat do závodů dva prototypy Oreca 07. V konkurencí nabyté kategorii LMP2 tak do sezóny 2017 vstupuje silný hráč s těmi nejvyššími ambicemi.

Tým DC Racing byl založený teprve v roce 2015, ale hned ve své první sezóně vyhráli David Cheng a Ho-Pin Tung titul asijské vytrvalostní série v kategorii LMP3. Opojení tímto raketovým nástupem způsobilo, že pro sezónu 2016 čínský tým rozšířil svou působnost na asijském kontinentu přestupem do kategorie LMP2  a současně se prezentoval i v celosvětové vytrvalostní sérii.  Vítezství ve Zhuhai a Buriramu a série dalších pódiových umístění v asijském mistrovství však byla v ostrém kontrastu s výkony týmu ve WEC.

Tým Jota Sport byl v loňské sezóně schovaný pod názvem G-Drive Racing, ale jak jsme již uvedli v jiném článku, Roman Rusinov se svými ruskými ropnými rubly odešel dle svého zvyku o dům dál a jméno Jota Sport znovu vyplulo na světlo vytrvalostního světa. Nutno podotknout, že Rusinov umí a spojení jeho rychlosti s ruským kapitálem z něj činí velmi žádané zboží. G-Drive Racing (Jota Sport) si v loňské sezóně nevedl vůbec špatně, což dokazuje jejich vítězná série z posledních 3 závodů sezóny WEC 2016 (Fuji, Šanghaj, Bahrajn). K tomu je ještě nutné připojit kromě dalších WEC pódií i úspěch týmu v ELMS. Jota Sport se opírá o 18 leté zkušenosti z vrcholového motorsportu, které jsou korunovány vítězstvím z Le Mans 2014 (kategorie LMP2) a dvěma 2. místy tamtéž (2015, 2016).

David Cheng, spolumajitel DC Racing: „Jsem velmi nadšený z toho, že se nám podařilo spojit síly s Jota Sport, a že se nám podařilo, a já pevně doufám, že ano, vytvořit velice silný tým pro World Endurance Championship 2017. Jsem rád, že si budu moci užívat závodění ve spolupráci se Samem Hignettem nebo Davidem Clarkem a  ostatními členy Jota Sport. Myslím si, že spojením našich zkušeností z minulé sezóny WEC a skvělých výsledků z asijské Le Mans Serie se zkušenostmi Jota Sport vzniká velice silná kombinace. Naším cílem je posunout náš čínský tým dále a zajistit jeho rozvoj na mnoho let dopředu.“

Remy Brouard, týmový šéf DC Racing: „Upřímně děkujeme našemu partnerovi Sparkle Roll a samozřejmě Jackie Chanovi za jejich zvýšenou podporu pro rok 2017. Díky jejich důvěře můžeme s podporou od Jota Sport nasadit do sezóny WEC 2017 dva prototypy Oreca 07 v kategorii LMP2. Toto je společně s Davidem (Changem) a Ho-Pinem (Tungem) naše již pátá společná sezóna a pokaždé se nám podaří se posunout o krok dál. Toto (WEC 2017) je naše nová a zatím největší společná výzva. Naši čínští piloti budou rozděleni do obou vozů, které oba pojedou pod čínskou vlajkou. David Cheng usedne do vozu #37 a Ho-Pin Tung pojede ve voze #38. Kompletní posádky oznámíme již brzy.“

Sam Hignett, ředitel týmu Jota Sport: „Je to významný den pro Jota Sport i pro DC Racing. Tato naše nová aliance nám zajistí další rozvoj a naváže na úspěchy, které oba naše týmy dosáhly v loňském roce. Jota Sport má hrdou a dlouhou historii ve vytrvalostních závodech, ale máme také velmi silnou tradici ve spolupráci s ambiciózními a silnými týmy a partnery. Proto jsem rád, že můžeme v nadcházející sezóně spolupracovat s Jackie Chan DC Racing a věřím, že společně dosáhneme velkých a chutných vítězství.“

David Clark, šéf týmu Jota Sport: „Dnešní zpráva o našem partnerství je velice vzrušující a slibuje další skvělé období ve WEC 2017 v kategorii LMP2. David (Cheng) a ostatní partneři Jackie Chan DC Racing prokázali, že mají ambice dosáhnout na samotný vrchol v této nejnáročnější disciplíně motorsportu, jakou jsou vytrvalostní závody. Společně máme k dispozici veškeré ingredience pro dosažení těch největších úspěchů a již se nemohu dočkat, až za nimi společně vykročíme na závodní dráze.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.