Závodní tým čínského akčního hrdiny Jackieho Chana DC Racing se pro letošní sezónu spojil se zkušenými vytrvalci sdruženými v britském Jota Sport.
Spojení obou jmenovaných týmů je zčásti „vynucené“ úsporou finančních prostředků a zčásti je to také logické spojení dlouholeté britské vytrvalostní zkušenosti s velkým čínským kapitálem. Tým bude ve vytrvalostním mistrovství světa pod jménem DC Racing nasazovat do závodů dva prototypy Oreca 07. V konkurencí nabyté kategorii LMP2 tak do sezóny 2017 vstupuje silný hráč s těmi nejvyššími ambicemi.
Tým DC Racing byl založený teprve v roce 2015, ale hned ve své první sezóně vyhráli David Cheng a Ho-Pin Tung titul asijské vytrvalostní série v kategorii LMP3. Opojení tímto raketovým nástupem způsobilo, že pro sezónu 2016 čínský tým rozšířil svou působnost na asijském kontinentu přestupem do kategorie LMP2 a současně se prezentoval i v celosvětové vytrvalostní sérii. Vítezství ve Zhuhai a Buriramu a série dalších pódiových umístění v asijském mistrovství však byla v ostrém kontrastu s výkony týmu ve WEC.
Tým Jota Sport byl v loňské sezóně schovaný pod názvem G-Drive Racing, ale jak jsme již uvedli v jiném článku, Roman Rusinov se svými ruskými ropnými rubly odešel dle svého zvyku o dům dál a jméno Jota Sport znovu vyplulo na světlo vytrvalostního světa. Nutno podotknout, že Rusinov umí a spojení jeho rychlosti s ruským kapitálem z něj činí velmi žádané zboží. G-Drive Racing (Jota Sport) si v loňské sezóně nevedl vůbec špatně, což dokazuje jejich vítězná série z posledních 3 závodů sezóny WEC 2016 (Fuji, Šanghaj, Bahrajn). K tomu je ještě nutné připojit kromě dalších WEC pódií i úspěch týmu v ELMS. Jota Sport se opírá o 18 leté zkušenosti z vrcholového motorsportu, které jsou korunovány vítězstvím z Le Mans 2014 (kategorie LMP2) a dvěma 2. místy tamtéž (2015, 2016).
David Cheng, spolumajitel DC Racing: „Jsem velmi nadšený z toho, že se nám podařilo spojit síly s Jota Sport, a že se nám podařilo, a já pevně doufám, že ano, vytvořit velice silný tým pro World Endurance Championship 2017. Jsem rád, že si budu moci užívat závodění ve spolupráci se Samem Hignettem nebo Davidem Clarkem a ostatními členy Jota Sport. Myslím si, že spojením našich zkušeností z minulé sezóny WEC a skvělých výsledků z asijské Le Mans Serie se zkušenostmi Jota Sport vzniká velice silná kombinace. Naším cílem je posunout náš čínský tým dále a zajistit jeho rozvoj na mnoho let dopředu.“
Remy Brouard, týmový šéf DC Racing: „Upřímně děkujeme našemu partnerovi Sparkle Roll a samozřejmě Jackie Chanovi za jejich zvýšenou podporu pro rok 2017. Díky jejich důvěře můžeme s podporou od Jota Sport nasadit do sezóny WEC 2017 dva prototypy Oreca 07 v kategorii LMP2. Toto je společně s Davidem (Changem) a Ho-Pinem (Tungem) naše již pátá společná sezóna a pokaždé se nám podaří se posunout o krok dál. Toto (WEC 2017) je naše nová a zatím největší společná výzva. Naši čínští piloti budou rozděleni do obou vozů, které oba pojedou pod čínskou vlajkou. David Cheng usedne do vozu #37 a Ho-Pin Tung pojede ve voze #38. Kompletní posádky oznámíme již brzy.“
Sam Hignett, ředitel týmu Jota Sport: „Je to významný den pro Jota Sport i pro DC Racing. Tato naše nová aliance nám zajistí další rozvoj a naváže na úspěchy, které oba naše týmy dosáhly v loňském roce. Jota Sport má hrdou a dlouhou historii ve vytrvalostních závodech, ale máme také velmi silnou tradici ve spolupráci s ambiciózními a silnými týmy a partnery. Proto jsem rád, že můžeme v nadcházející sezóně spolupracovat s Jackie Chan DC Racing a věřím, že společně dosáhneme velkých a chutných vítězství.“
David Clark, šéf týmu Jota Sport: „Dnešní zpráva o našem partnerství je velice vzrušující a slibuje další skvělé období ve WEC 2017 v kategorii LMP2. David (Cheng) a ostatní partneři Jackie Chan DC Racing prokázali, že mají ambice dosáhnout na samotný vrchol v této nejnáročnější disciplíně motorsportu, jakou jsou vytrvalostní závody. Společně máme k dispozici veškeré ingredience pro dosažení těch největších úspěchů a již se nemohu dočkat, až za nimi společně vykročíme na závodní dráze.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?