TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMP2

Prototypy kategorií P1 (vpředu Toyota TS050 Hybrid) a P2 (vzadu BR1-01) jsou si svým tvarem velmi podobné
Prototypy kategorií P1 (vpředu Toyota TS050 Hybrid) a P2 (vzadu BR1-01) jsou si svým tvarem velmi podobné, foto: SMP Racing
iM1 29. prosince 2016 21:20
Sdílej:

V prvním díle jsme se zaměřili na 5 nejlepších jezdců kategorie LMP1. V tomto pokračování si na mušku vezmeme kategorii pomalejších prototypů - LMP2 a pokusíme se znovu vybrat 5 nejlepších pilotů sezóny 2016. Samozřejmě připojíme i odůvodnění našeho výběru.

5. Gustavo Menezes - Signatec Alpine #36

Hned v první své sezóně získal Gustavo Menezes korunu WEC v kategorii LMP2. To je samo o sobě pozoruhodný výkon, který je umocněný tím, že dosahoval rychlejších časů, než jeho zkušenější kolega Stephane Richelmi. Vítězství v Le Mans a 3 dalších závodech a téměř bezchybná sezóna zakončená korunou WEC 2016 vynesly tomuto 22 letému Američanovi místo v nováčkovském testu za volantem Porsche 919 Hybrid.

4. Pipo Derani - Extreme Speed Motorsports #31

Další nováček sezóny 2016 v našem výběru na sebe upozornil hned na začátku roku vítězstvím v závodech v Daytoně a v Sebringu, kde získal zlato hned na svůj první pokus, což se doposud nepodařilo žádnému jinému závodnímu jezdci. Derani se rychle prosadil i v posádce ESM #31, kde vyzrál ve velmi rychlého a spolehlivého pilota. Důkazem toho je zejména jeho výkon v posledním závodě sezóny v Bahrajnu, kdy se Pipo Derani dokázal před posledním stintem propracovat až na průběžné první místo, které však jeho spolujezdec Christopher Cumming neudržel a v cíli byl vůz ESM #31 odmávnut až na 4. pozici. Oprávněné místo dalšího nováčka sezóny 2016 v naší TOP 5 dokládá jeho účast v nováčkovském testu. Brazilec se v Bahrajnu pro změnu svezl v prototypu Toyota TS050 Hybrid.

3. Alex Brundle - G-Drive Racing #26

První polovinu sezóny 2016 strávil Alex Brundle v sérii ELMS a k týmu G-Drive se připojil až v Nürburgringu. Od té chvíle ale Brundle dokázal, že patří k těm nejlepším. Jeho výkony šly strmě nahoru, což dokazují pódiová umístění v posledních čtyřech závodech, přičemž v Japonsku, Číně a Bahrajnu to bylo pódium nejvyšší. Znalci tvrdí, že jezdecký styl Alexe Brundla je velmi podobný stylu jeho otce Martina, který má nejen s vytrvalostními závody bohaté zkušenosti. V případě rodiny Brundlů se potvrzuje staré přísloví, že jablko nepadá daleko od stromu.

2. René Rast - G-Drive Racing #26

Německý blesk znovu dokázal, že je jedním z nejrychlejších vytrvalostních jezdců současnosti. Jen špatná shoda okolností zapříčinila, že se René Rast nestal pro sezónu 2016 továrním jezdcem LMP1. Vždyť svými výkony v loňských závodech ve SPA-Francorchamps nebo Le Mans dokázal, že třída nejrychlejších prototypů není pro Rasta jen nesplnitelným cílem. 4 vyhrané kvalifikace a 4 pódiová umístění v sezóně 2016 dokládají, že tento 30 letý Němec patří k těm nejlepším okruhovým pilotům současnosti. Také proto si jej Audi vybralo do svého továrního týmu DTM pro sezónu 2017.

1. Nicolas Lappiere - Signatec Alpine #36

Výkony tohoto francouzského jezdce dokládají chybné rozhodnutí Toyoty, která si před sezónou 2015 nechala tohoto vytrvalostního specialistu utéci. Lapierrovo umění dokládají dvě vítězství v Le Mans (LMP2) nebo letošní koruna WEC. Instinkt zabijáka předvedl Lapierre i v letošní sezóně, kterou absolvoval v jednom voze se dvěma nováčky Stéphamen Richelmim a Gustavo Menezesem a přes tuto indispozici získal Nicolas Lapierre 4 vítězství  podložená dvěma vítěznými kvalifikacemi. Výkony tohoto vytrvalostního experta jistě brzy povedou k jeho angažmá zpátky v nejvyšší kategorii.

A jaký je váš názor na nejlepší pětici jezdců v kategorii LMP2? Napište v diskusi, které piloty pomalejších prototypů sezóny 2016 považujete za nejlepší vy.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.