V prvním díle jsme se zaměřili na 5 nejlepších jezdců kategorie LMP1. V tomto pokračování si na mušku vezmeme kategorii pomalejších prototypů - LMP2 a pokusíme se znovu vybrat 5 nejlepších pilotů sezóny 2016. Samozřejmě připojíme i odůvodnění našeho výběru.
5. Gustavo Menezes - Signatec Alpine #36
Hned v první své sezóně získal Gustavo Menezes korunu WEC v kategorii LMP2. To je samo o sobě pozoruhodný výkon, který je umocněný tím, že dosahoval rychlejších časů, než jeho zkušenější kolega Stephane Richelmi. Vítězství v Le Mans a 3 dalších závodech a téměř bezchybná sezóna zakončená korunou WEC 2016 vynesly tomuto 22 letému Američanovi místo v nováčkovském testu za volantem Porsche 919 Hybrid.
4. Pipo Derani - Extreme Speed Motorsports #31
Další nováček sezóny 2016 v našem výběru na sebe upozornil hned na začátku roku vítězstvím v závodech v Daytoně a v Sebringu, kde získal zlato hned na svůj první pokus, což se doposud nepodařilo žádnému jinému závodnímu jezdci. Derani se rychle prosadil i v posádce ESM #31, kde vyzrál ve velmi rychlého a spolehlivého pilota. Důkazem toho je zejména jeho výkon v posledním závodě sezóny v Bahrajnu, kdy se Pipo Derani dokázal před posledním stintem propracovat až na průběžné první místo, které však jeho spolujezdec Christopher Cumming neudržel a v cíli byl vůz ESM #31 odmávnut až na 4. pozici. Oprávněné místo dalšího nováčka sezóny 2016 v naší TOP 5 dokládá jeho účast v nováčkovském testu. Brazilec se v Bahrajnu pro změnu svezl v prototypu Toyota TS050 Hybrid.
3. Alex Brundle - G-Drive Racing #26
První polovinu sezóny 2016 strávil Alex Brundle v sérii ELMS a k týmu G-Drive se připojil až v Nürburgringu. Od té chvíle ale Brundle dokázal, že patří k těm nejlepším. Jeho výkony šly strmě nahoru, což dokazují pódiová umístění v posledních čtyřech závodech, přičemž v Japonsku, Číně a Bahrajnu to bylo pódium nejvyšší. Znalci tvrdí, že jezdecký styl Alexe Brundla je velmi podobný stylu jeho otce Martina, který má nejen s vytrvalostními závody bohaté zkušenosti. V případě rodiny Brundlů se potvrzuje staré přísloví, že jablko nepadá daleko od stromu.
2. René Rast - G-Drive Racing #26
Německý blesk znovu dokázal, že je jedním z nejrychlejších vytrvalostních jezdců současnosti. Jen špatná shoda okolností zapříčinila, že se René Rast nestal pro sezónu 2016 továrním jezdcem LMP1. Vždyť svými výkony v loňských závodech ve SPA-Francorchamps nebo Le Mans dokázal, že třída nejrychlejších prototypů není pro Rasta jen nesplnitelným cílem. 4 vyhrané kvalifikace a 4 pódiová umístění v sezóně 2016 dokládají, že tento 30 letý Němec patří k těm nejlepším okruhovým pilotům současnosti. Také proto si jej Audi vybralo do svého továrního týmu DTM pro sezónu 2017.
1. Nicolas Lappiere - Signatec Alpine #36
Výkony tohoto francouzského jezdce dokládají chybné rozhodnutí Toyoty, která si před sezónou 2015 nechala tohoto vytrvalostního specialistu utéci. Lapierrovo umění dokládají dvě vítězství v Le Mans (LMP2) nebo letošní koruna WEC. Instinkt zabijáka předvedl Lapierre i v letošní sezóně, kterou absolvoval v jednom voze se dvěma nováčky Stéphamen Richelmim a Gustavo Menezesem a přes tuto indispozici získal Nicolas Lapierre 4 vítězství podložená dvěma vítěznými kvalifikacemi. Výkony tohoto vytrvalostního experta jistě brzy povedou k jeho angažmá zpátky v nejvyšší kategorii.
A jaký je váš názor na nejlepší pětici jezdců v kategorii LMP2? Napište v diskusi, které piloty pomalejších prototypů sezóny 2016 považujete za nejlepší vy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?