V prvním díle jsme se zaměřili na 5 nejlepších jezdců kategorie LMP1. V tomto pokračování si na mušku vezmeme kategorii pomalejších prototypů - LMP2 a pokusíme se znovu vybrat 5 nejlepších pilotů sezóny 2016. Samozřejmě připojíme i odůvodnění našeho výběru.
5. Gustavo Menezes - Signatec Alpine #36
Hned v první své sezóně získal Gustavo Menezes korunu WEC v kategorii LMP2. To je samo o sobě pozoruhodný výkon, který je umocněný tím, že dosahoval rychlejších časů, než jeho zkušenější kolega Stephane Richelmi. Vítězství v Le Mans a 3 dalších závodech a téměř bezchybná sezóna zakončená korunou WEC 2016 vynesly tomuto 22 letému Američanovi místo v nováčkovském testu za volantem Porsche 919 Hybrid.
4. Pipo Derani - Extreme Speed Motorsports #31
Další nováček sezóny 2016 v našem výběru na sebe upozornil hned na začátku roku vítězstvím v závodech v Daytoně a v Sebringu, kde získal zlato hned na svůj první pokus, což se doposud nepodařilo žádnému jinému závodnímu jezdci. Derani se rychle prosadil i v posádce ESM #31, kde vyzrál ve velmi rychlého a spolehlivého pilota. Důkazem toho je zejména jeho výkon v posledním závodě sezóny v Bahrajnu, kdy se Pipo Derani dokázal před posledním stintem propracovat až na průběžné první místo, které však jeho spolujezdec Christopher Cumming neudržel a v cíli byl vůz ESM #31 odmávnut až na 4. pozici. Oprávněné místo dalšího nováčka sezóny 2016 v naší TOP 5 dokládá jeho účast v nováčkovském testu. Brazilec se v Bahrajnu pro změnu svezl v prototypu Toyota TS050 Hybrid.
3. Alex Brundle - G-Drive Racing #26
První polovinu sezóny 2016 strávil Alex Brundle v sérii ELMS a k týmu G-Drive se připojil až v Nürburgringu. Od té chvíle ale Brundle dokázal, že patří k těm nejlepším. Jeho výkony šly strmě nahoru, což dokazují pódiová umístění v posledních čtyřech závodech, přičemž v Japonsku, Číně a Bahrajnu to bylo pódium nejvyšší. Znalci tvrdí, že jezdecký styl Alexe Brundla je velmi podobný stylu jeho otce Martina, který má nejen s vytrvalostními závody bohaté zkušenosti. V případě rodiny Brundlů se potvrzuje staré přísloví, že jablko nepadá daleko od stromu.
2. René Rast - G-Drive Racing #26
Německý blesk znovu dokázal, že je jedním z nejrychlejších vytrvalostních jezdců současnosti. Jen špatná shoda okolností zapříčinila, že se René Rast nestal pro sezónu 2016 továrním jezdcem LMP1. Vždyť svými výkony v loňských závodech ve SPA-Francorchamps nebo Le Mans dokázal, že třída nejrychlejších prototypů není pro Rasta jen nesplnitelným cílem. 4 vyhrané kvalifikace a 4 pódiová umístění v sezóně 2016 dokládají, že tento 30 letý Němec patří k těm nejlepším okruhovým pilotům současnosti. Také proto si jej Audi vybralo do svého továrního týmu DTM pro sezónu 2017.
1. Nicolas Lappiere - Signatec Alpine #36
Výkony tohoto francouzského jezdce dokládají chybné rozhodnutí Toyoty, která si před sezónou 2015 nechala tohoto vytrvalostního specialistu utéci. Lapierrovo umění dokládají dvě vítězství v Le Mans (LMP2) nebo letošní koruna WEC. Instinkt zabijáka předvedl Lapierre i v letošní sezóně, kterou absolvoval v jednom voze se dvěma nováčky Stéphamen Richelmim a Gustavo Menezesem a přes tuto indispozici získal Nicolas Lapierre 4 vítězství podložená dvěma vítěznými kvalifikacemi. Výkony tohoto vytrvalostního experta jistě brzy povedou k jeho angažmá zpátky v nejvyšší kategorii.
A jaký je váš názor na nejlepší pětici jezdců v kategorii LMP2? Napište v diskusi, které piloty pomalejších prototypů sezóny 2016 považujete za nejlepší vy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.