Tým G-Drive sice zajel v kvalifikaci na poslední závod sezóny nejrychlejší čas v LMP2, ale technici zjistili, že v sání vozu nebyla namontována odpovídající mřížka. Tím vůz nesplňoval předepsaná kritéria, dosažené časy byly anulovány a posádka René Rast, Roman Rusinov, Alex Brundle musela do závodu odstartovat z posledního místa celého startovního pole.
Závod rozjížděl René Rast, který vynechal oba předchozí asijské závody, a jeho tempo bylo od počátku vskutku dechberoucí. Jen v prvním kole Rast předjel 11 vozů a na konci svého prvního stintu předával vůz G-Drive Racing #26 na 5. pozici v kategorii LMP2. Neméně vynikající jízdu předvedli také jeho spolujezdci Roman Rusinov a po něm i Alex Brundle, kterým se oranžový prototyp podařilo dostat až na průběžné 3. místo v závodě. Špatně načasovaná zastávka v boxech těsně před ukončením žluté fáze závodu stála tým jednu pozici a do závěrečných 90 minut vyjížděl René Rast na 4. místě. Německý pilot následně kolidoval s vozem Corvette #50 týmu Larbre Competition, čímž ztratil další minutu na své soupeře. S tím se ale čerstvý otec nedávno narozeného syna Liama (důvod Rastovy absence v Japonsku a Číně) nehodlal jen tak smířit a nevídanou stíhací jízdou stahoval náskok svých soupeřů. Rast postupně dojel a následně i předjel vůz #36 (Signatec Alpine), #31 (ESM) a rychle se blížil k vedoucímu prototypu RGR #43, za jehož volantem v tu chvíli seděl jeho bývalý stájový kolega Filipe Albuquerque. Do konce závodu zbývalo čtvrt hodiny, když se Rast v první zatáčce prosmýkl před Albuqurqueho červený prototyp a usadil se na prvním místě. Více sjeté pneumatiky u Portugalcova vozu nedovolily Albuquerquemu manévr oplatit a tak René Rast dovezl oranžový vůz G-Drive Racing #26 do cíle na prvním místě s náskokem necelých 7 sekund na svého bývalého kolegu.
Vítězství v Bahrajnu bylo letos třetí výhrou týmu G-Drive Racing a znamenalo konečnou třetí příčku v šampionátu týmů LMP2.
David Clark, šéf týmu: „Dnes to byl skvělý týmový výkon, obzvlášť Alex (Brundle) se blýskl brilantní jízdou v prostředním stintu. Myslím si, že právě tato část závodu nám poskytla výchozí pozici pro útok, kterým se René v závěru závodu dostal do vedení. Tým ukázal velkou statečnost po vyřazení z vyhrané kvalifikace, což jsem předpokládal, protože vím, že v tomto týmu se nikdo nevzdává bez boje. Ukázali jsme naši výdrž a odhodlání, když jsme startovali z poslední pozice na roštu. V této sezóně WEC jsme získali přímá 3 vítězství, kterými jsme doplnili náš ELMS titul z minulého měsíce.“
Roman Rusinov: „Byla to pro nás opravdu pořádná výhra. Tato trať se mi moc líbí a patří k těm, na kterých můžeme s naším vozem dobře zaútočit. Start z konce roštu byl pro nás výzvou, kterou jsme přijali a překonali ji. Jsem na náš dnešní úspěch velice hrdý. Třetí letošní vítězství je skvělé a my jsme dokázali, že umíme být rychlí a konzistentní na různých okruzích."
Alex Brundle: „Byl to těžký závod, každý člen týmu musel odevzdat maximum. Ale ukázali jsme naši odvahu a předvedli, že umíme útočit i zezadu. Byla to úžasná jízda, při které jsme dokázali naše silné vlastnosti. Tým předvedl vynikající zastávky v boxech, v ničem jsme nezaváhali. Povedly se nám tři strhující závody, ve kterých jsme předvedli naši sílu v oblasti strategie, boje o pozice a zvyšující se tempo v průběhu víkendu. Jsem rád za celý tým, že jsme sezónu zakončili takovým výsledkem a těší mne, že jsem mohl být u toho.“
René Rast: „Zvítězit při startu z poslední pozice je velký úspěch. Začátek nebyl nijak snadný, i když jsem dokázal něco získat. Roman s Alexem odvedli velkou práci v prostřední části a já jsem byl schopen to využít a ke konci závodu zaútočit. Filipeho jsem předjel v první zatáčce. Věděl jsem, že to musím takto udělat a vyšlo to. Je to skvělý pocit získat další výhru, ke kterým jsme v dřívějších fázích sezóny měli hodně blízko, Děkuji celému týmu a mým kolegům za opravdu skvělou sezónu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.