Tým G-Drive sice zajel v kvalifikaci na poslední závod sezóny nejrychlejší čas v LMP2, ale technici zjistili, že v sání vozu nebyla namontována odpovídající mřížka. Tím vůz nesplňoval předepsaná kritéria, dosažené časy byly anulovány a posádka René Rast, Roman Rusinov, Alex Brundle musela do závodu odstartovat z posledního místa celého startovního pole.
Závod rozjížděl René Rast, který vynechal oba předchozí asijské závody, a jeho tempo bylo od počátku vskutku dechberoucí. Jen v prvním kole Rast předjel 11 vozů a na konci svého prvního stintu předával vůz G-Drive Racing #26 na 5. pozici v kategorii LMP2. Neméně vynikající jízdu předvedli také jeho spolujezdci Roman Rusinov a po něm i Alex Brundle, kterým se oranžový prototyp podařilo dostat až na průběžné 3. místo v závodě. Špatně načasovaná zastávka v boxech těsně před ukončením žluté fáze závodu stála tým jednu pozici a do závěrečných 90 minut vyjížděl René Rast na 4. místě. Německý pilot následně kolidoval s vozem Corvette #50 týmu Larbre Competition, čímž ztratil další minutu na své soupeře. S tím se ale čerstvý otec nedávno narozeného syna Liama (důvod Rastovy absence v Japonsku a Číně) nehodlal jen tak smířit a nevídanou stíhací jízdou stahoval náskok svých soupeřů. Rast postupně dojel a následně i předjel vůz #36 (Signatec Alpine), #31 (ESM) a rychle se blížil k vedoucímu prototypu RGR #43, za jehož volantem v tu chvíli seděl jeho bývalý stájový kolega Filipe Albuquerque. Do konce závodu zbývalo čtvrt hodiny, když se Rast v první zatáčce prosmýkl před Albuqurqueho červený prototyp a usadil se na prvním místě. Více sjeté pneumatiky u Portugalcova vozu nedovolily Albuquerquemu manévr oplatit a tak René Rast dovezl oranžový vůz G-Drive Racing #26 do cíle na prvním místě s náskokem necelých 7 sekund na svého bývalého kolegu.
Vítězství v Bahrajnu bylo letos třetí výhrou týmu G-Drive Racing a znamenalo konečnou třetí příčku v šampionátu týmů LMP2.
David Clark, šéf týmu: „Dnes to byl skvělý týmový výkon, obzvlášť Alex (Brundle) se blýskl brilantní jízdou v prostředním stintu. Myslím si, že právě tato část závodu nám poskytla výchozí pozici pro útok, kterým se René v závěru závodu dostal do vedení. Tým ukázal velkou statečnost po vyřazení z vyhrané kvalifikace, což jsem předpokládal, protože vím, že v tomto týmu se nikdo nevzdává bez boje. Ukázali jsme naši výdrž a odhodlání, když jsme startovali z poslední pozice na roštu. V této sezóně WEC jsme získali přímá 3 vítězství, kterými jsme doplnili náš ELMS titul z minulého měsíce.“
Roman Rusinov: „Byla to pro nás opravdu pořádná výhra. Tato trať se mi moc líbí a patří k těm, na kterých můžeme s naším vozem dobře zaútočit. Start z konce roštu byl pro nás výzvou, kterou jsme přijali a překonali ji. Jsem na náš dnešní úspěch velice hrdý. Třetí letošní vítězství je skvělé a my jsme dokázali, že umíme být rychlí a konzistentní na různých okruzích."
Alex Brundle: „Byl to těžký závod, každý člen týmu musel odevzdat maximum. Ale ukázali jsme naši odvahu a předvedli, že umíme útočit i zezadu. Byla to úžasná jízda, při které jsme dokázali naše silné vlastnosti. Tým předvedl vynikající zastávky v boxech, v ničem jsme nezaváhali. Povedly se nám tři strhující závody, ve kterých jsme předvedli naši sílu v oblasti strategie, boje o pozice a zvyšující se tempo v průběhu víkendu. Jsem rád za celý tým, že jsme sezónu zakončili takovým výsledkem a těší mne, že jsem mohl být u toho.“
René Rast: „Zvítězit při startu z poslední pozice je velký úspěch. Začátek nebyl nijak snadný, i když jsem dokázal něco získat. Roman s Alexem odvedli velkou práci v prostřední části a já jsem byl schopen to využít a ke konci závodu zaútočit. Filipeho jsem předjel v první zatáčce. Věděl jsem, že to musím takto udělat a vyšlo to. Je to skvělý pocit získat další výhru, ke kterým jsme v dřívějších fázích sezóny měli hodně blízko, Děkuji celému týmu a mým kolegům za opravdu skvělou sezónu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?