Tým G-Drive sice zajel v kvalifikaci na poslední závod sezóny nejrychlejší čas v LMP2, ale technici zjistili, že v sání vozu nebyla namontována odpovídající mřížka. Tím vůz nesplňoval předepsaná kritéria, dosažené časy byly anulovány a posádka René Rast, Roman Rusinov, Alex Brundle musela do závodu odstartovat z posledního místa celého startovního pole.
Závod rozjížděl René Rast, který vynechal oba předchozí asijské závody, a jeho tempo bylo od počátku vskutku dechberoucí. Jen v prvním kole Rast předjel 11 vozů a na konci svého prvního stintu předával vůz G-Drive Racing #26 na 5. pozici v kategorii LMP2. Neméně vynikající jízdu předvedli také jeho spolujezdci Roman Rusinov a po něm i Alex Brundle, kterým se oranžový prototyp podařilo dostat až na průběžné 3. místo v závodě. Špatně načasovaná zastávka v boxech těsně před ukončením žluté fáze závodu stála tým jednu pozici a do závěrečných 90 minut vyjížděl René Rast na 4. místě. Německý pilot následně kolidoval s vozem Corvette #50 týmu Larbre Competition, čímž ztratil další minutu na své soupeře. S tím se ale čerstvý otec nedávno narozeného syna Liama (důvod Rastovy absence v Japonsku a Číně) nehodlal jen tak smířit a nevídanou stíhací jízdou stahoval náskok svých soupeřů. Rast postupně dojel a následně i předjel vůz #36 (Signatec Alpine), #31 (ESM) a rychle se blížil k vedoucímu prototypu RGR #43, za jehož volantem v tu chvíli seděl jeho bývalý stájový kolega Filipe Albuquerque. Do konce závodu zbývalo čtvrt hodiny, když se Rast v první zatáčce prosmýkl před Albuqurqueho červený prototyp a usadil se na prvním místě. Více sjeté pneumatiky u Portugalcova vozu nedovolily Albuquerquemu manévr oplatit a tak René Rast dovezl oranžový vůz G-Drive Racing #26 do cíle na prvním místě s náskokem necelých 7 sekund na svého bývalého kolegu.
Vítězství v Bahrajnu bylo letos třetí výhrou týmu G-Drive Racing a znamenalo konečnou třetí příčku v šampionátu týmů LMP2.
David Clark, šéf týmu: „Dnes to byl skvělý týmový výkon, obzvlášť Alex (Brundle) se blýskl brilantní jízdou v prostředním stintu. Myslím si, že právě tato část závodu nám poskytla výchozí pozici pro útok, kterým se René v závěru závodu dostal do vedení. Tým ukázal velkou statečnost po vyřazení z vyhrané kvalifikace, což jsem předpokládal, protože vím, že v tomto týmu se nikdo nevzdává bez boje. Ukázali jsme naši výdrž a odhodlání, když jsme startovali z poslední pozice na roštu. V této sezóně WEC jsme získali přímá 3 vítězství, kterými jsme doplnili náš ELMS titul z minulého měsíce.“
Roman Rusinov: „Byla to pro nás opravdu pořádná výhra. Tato trať se mi moc líbí a patří k těm, na kterých můžeme s naším vozem dobře zaútočit. Start z konce roštu byl pro nás výzvou, kterou jsme přijali a překonali ji. Jsem na náš dnešní úspěch velice hrdý. Třetí letošní vítězství je skvělé a my jsme dokázali, že umíme být rychlí a konzistentní na různých okruzích."
Alex Brundle: „Byl to těžký závod, každý člen týmu musel odevzdat maximum. Ale ukázali jsme naši odvahu a předvedli, že umíme útočit i zezadu. Byla to úžasná jízda, při které jsme dokázali naše silné vlastnosti. Tým předvedl vynikající zastávky v boxech, v ničem jsme nezaváhali. Povedly se nám tři strhující závody, ve kterých jsme předvedli naši sílu v oblasti strategie, boje o pozice a zvyšující se tempo v průběhu víkendu. Jsem rád za celý tým, že jsme sezónu zakončili takovým výsledkem a těší mne, že jsem mohl být u toho.“
René Rast: „Zvítězit při startu z poslední pozice je velký úspěch. Začátek nebyl nijak snadný, i když jsem dokázal něco získat. Roman s Alexem odvedli velkou práci v prostřední části a já jsem byl schopen to využít a ke konci závodu zaútočit. Filipeho jsem předjel v první zatáčce. Věděl jsem, že to musím takto udělat a vyšlo to. Je to skvělý pocit získat další výhru, ke kterým jsme v dřívějších fázích sezóny měli hodně blízko, Děkuji celému týmu a mým kolegům za opravdu skvělou sezónu.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.