V osmém závodě letošní sezóny se oběma vozům ruského týmu SMP Racing podařilo vyhnout jakýmkoli kolizím a v pořádku dojet do cíle. Šance na konečné 5. místo v letošní sezóně je velmi reálná.
Ruský tým SMP Racing přijel do Šanghaje s cílem upevnit průběžnou 5. pozici v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa. Oběma vozům se však v kvalifikaci moc nedařilo a startovaly až ze 4. řady.
Pro okruh Shanghai International Circuit je charakteristický velmi hrubý asfaltový povrch a zejména hodně náročné pravé zatáčky, vlivem čehož zde nejvíce trpí levá přední pneumatika. Do závodu proto obě posádky vyjely s odlišnou strategií. Posádka #27 (Michail Aljošin, Nicolas Minassian, Maurizio Mediani) měla za úkol využít rychlosti prototypu BR01 a snažit se nejen v zatáčkách, ale především na rovinkách vytěžit maximum bez ohledu na opotřebení pneumatik, proti tomu druhý vůz #37 (Kyrill Ladygin, Viktor Shaitar, Vitalij Petrov) se měl naopak snažit v maximální možné míře pneumatiky šetřit. Pravidelně by zajížděl pouze k výměně levého předního kola a ostatní pneumatiky by tak byly schopny vydržet dvojnásobnou porci okruhů. Tím by posádka dosáhla výrazného zkrácení času potřebného k zastávkám u mechaniků, což by umožnilo vozu #37 posouvat se pořadím vpřed. Tato strategie vycházela z pravidla, při kterém smí při zastávce v boxovém stání před garáží na voze pracovat maximálně 4 mechanici a při výměně pneumatik se smí použít jen jedna vzduchová pistole.
Obě posádky se pevně držely stanovené strategie, ale plán se přesto nepodařilo zcela naplnit. Všechny pitstopy se udály bez sebemenších problémů, jednotlivé stinty proběhly čistě, bez žádných kolizí, ale byť oba prototypy dojely v pořádku do cíle závodu, stačilo to pouze na šestou (#27) a sedmou (#37) pozici.
Díky tomuto výsledku se sice obě posádky týmu SMP Racing propadly průběžným pořadím šampionátu na 7. resp. 8. místo, ale jejich ztráta na 5. pozici (ESM #30) je minimální. Průběžné šesté místo patří sice týmu Strakka Racing (66 bodů), ale tento tým z letošního šampionátu již předčasně odstoupil právě před čínským závodem. Před posledním letošním závodem v Bahrajnu na soupeře ztrácí 3 (#27) resp. 10 (#37) bodů. Vše je tedy ještě otevřené a rozhodovat se bude až za 10 dnů v ostrovním království v Perském zálivu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.