V osmém závodě letošní sezóny se oběma vozům ruského týmu SMP Racing podařilo vyhnout jakýmkoli kolizím a v pořádku dojet do cíle. Šance na konečné 5. místo v letošní sezóně je velmi reálná.
Ruský tým SMP Racing přijel do Šanghaje s cílem upevnit průběžnou 5. pozici v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa. Oběma vozům se však v kvalifikaci moc nedařilo a startovaly až ze 4. řady.
Pro okruh Shanghai International Circuit je charakteristický velmi hrubý asfaltový povrch a zejména hodně náročné pravé zatáčky, vlivem čehož zde nejvíce trpí levá přední pneumatika. Do závodu proto obě posádky vyjely s odlišnou strategií. Posádka #27 (Michail Aljošin, Nicolas Minassian, Maurizio Mediani) měla za úkol využít rychlosti prototypu BR01 a snažit se nejen v zatáčkách, ale především na rovinkách vytěžit maximum bez ohledu na opotřebení pneumatik, proti tomu druhý vůz #37 (Kyrill Ladygin, Viktor Shaitar, Vitalij Petrov) se měl naopak snažit v maximální možné míře pneumatiky šetřit. Pravidelně by zajížděl pouze k výměně levého předního kola a ostatní pneumatiky by tak byly schopny vydržet dvojnásobnou porci okruhů. Tím by posádka dosáhla výrazného zkrácení času potřebného k zastávkám u mechaniků, což by umožnilo vozu #37 posouvat se pořadím vpřed. Tato strategie vycházela z pravidla, při kterém smí při zastávce v boxovém stání před garáží na voze pracovat maximálně 4 mechanici a při výměně pneumatik se smí použít jen jedna vzduchová pistole.
Obě posádky se pevně držely stanovené strategie, ale plán se přesto nepodařilo zcela naplnit. Všechny pitstopy se udály bez sebemenších problémů, jednotlivé stinty proběhly čistě, bez žádných kolizí, ale byť oba prototypy dojely v pořádku do cíle závodu, stačilo to pouze na šestou (#27) a sedmou (#37) pozici.
Díky tomuto výsledku se sice obě posádky týmu SMP Racing propadly průběžným pořadím šampionátu na 7. resp. 8. místo, ale jejich ztráta na 5. pozici (ESM #30) je minimální. Průběžné šesté místo patří sice týmu Strakka Racing (66 bodů), ale tento tým z letošního šampionátu již předčasně odstoupil právě před čínským závodem. Před posledním letošním závodem v Bahrajnu na soupeře ztrácí 3 (#27) resp. 10 (#37) bodů. Vše je tedy ještě otevřené a rozhodovat se bude až za 10 dnů v ostrovním království v Perském zálivu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.