V osmém závodě letošní sezóny se oběma vozům ruského týmu SMP Racing podařilo vyhnout jakýmkoli kolizím a v pořádku dojet do cíle. Šance na konečné 5. místo v letošní sezóně je velmi reálná.
Ruský tým SMP Racing přijel do Šanghaje s cílem upevnit průběžnou 5. pozici v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa. Oběma vozům se však v kvalifikaci moc nedařilo a startovaly až ze 4. řady.
Pro okruh Shanghai International Circuit je charakteristický velmi hrubý asfaltový povrch a zejména hodně náročné pravé zatáčky, vlivem čehož zde nejvíce trpí levá přední pneumatika. Do závodu proto obě posádky vyjely s odlišnou strategií. Posádka #27 (Michail Aljošin, Nicolas Minassian, Maurizio Mediani) měla za úkol využít rychlosti prototypu BR01 a snažit se nejen v zatáčkách, ale především na rovinkách vytěžit maximum bez ohledu na opotřebení pneumatik, proti tomu druhý vůz #37 (Kyrill Ladygin, Viktor Shaitar, Vitalij Petrov) se měl naopak snažit v maximální možné míře pneumatiky šetřit. Pravidelně by zajížděl pouze k výměně levého předního kola a ostatní pneumatiky by tak byly schopny vydržet dvojnásobnou porci okruhů. Tím by posádka dosáhla výrazného zkrácení času potřebného k zastávkám u mechaniků, což by umožnilo vozu #37 posouvat se pořadím vpřed. Tato strategie vycházela z pravidla, při kterém smí při zastávce v boxovém stání před garáží na voze pracovat maximálně 4 mechanici a při výměně pneumatik se smí použít jen jedna vzduchová pistole.
Obě posádky se pevně držely stanovené strategie, ale plán se přesto nepodařilo zcela naplnit. Všechny pitstopy se udály bez sebemenších problémů, jednotlivé stinty proběhly čistě, bez žádných kolizí, ale byť oba prototypy dojely v pořádku do cíle závodu, stačilo to pouze na šestou (#27) a sedmou (#37) pozici.
Díky tomuto výsledku se sice obě posádky týmu SMP Racing propadly průběžným pořadím šampionátu na 7. resp. 8. místo, ale jejich ztráta na 5. pozici (ESM #30) je minimální. Průběžné šesté místo patří sice týmu Strakka Racing (66 bodů), ale tento tým z letošního šampionátu již předčasně odstoupil právě před čínským závodem. Před posledním letošním závodem v Bahrajnu na soupeře ztrácí 3 (#27) resp. 10 (#37) bodů. Vše je tedy ještě otevřené a rozhodovat se bude až za 10 dnů v ostrovním království v Perském zálivu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?