Tým Signatech Alpine sice v Šanghaji nestanul na stupních vítězů, když dojel čtvrtý se ztrátou půl sekundy. Ale přes to po projetí cílem vypukly v týmové garáži velké oslavy. Co se stalo?
Tým Signatec Alpine vstoupil do World Endurance Championship v loňské sezóně a právě na okruhu v Šanghaji dosáhl na své první vítězství. Pro sezónu 2016 se šéf týmu Phillipe Sinault rozhodl vsadit na mládí a ke zkušenému vytrvalostnímu matadorovi Nicolasi Lapierrovi angažoval dva mladé nadějné jezdce - Gustava Menezese a Stéphana Richelmiho. Tato trojice poměrně rychle našla svůj rytmus a dokázala letos vyhrát čtyři z osmi závodů.
V Silverstone to ještě moc dobře nevypadalo, ale nově poskládaný tým potřeboval v prvním závodě zocelit, semknout se, vyladit detaily, aby si vše v týmu správně sedlo. A toho se nejlépe dosáhne právě v ostrém souboji se soupeři. A z tohoto úhlu pohledu i 4. místo v závodě vypadalo celkem slibně. Byl to ale jen první závod.
Proto příjezd „Les Blues“ ke druhému letošnímu závodu do SPA Francorchamps vůbec nenaznačoval ambice, jaké v sobě tým ukrýval. Ani sami členové týmu se nijak netajili tím, že v letošní sezóně nečekají „žádné zázraky“. Vítězství v Ardenách však položilo základní kámen úspěchu.
Následoval vrchol sezóny v Le Mans. Je to sice teprve třetí závod z devíti, ale právě zde se ukazuje, jak je který tým schopen odolat tlaku zvenčí i zevnitř, jak dobrá je technika, jak odolní jsou jezdci, jak schopní a kreativní jsou inženýři a jak rychlí jsou mechanici. 24 hodinový závod na dlouhém okruhu La Sarthe dokonale prověří schopnosti týmu a pokud je přítomna i v závodění tolik nezbytná trocha štěstí, čeká na konci tohoto závodu na ty nejlepší odměna v podobě dvojité porce bodů. Své by o tom mohla vyprávět posádka Porsche #2, která se hlavně díky vítězství v Le Mans drží na čele průběžné klasifikace jezdců, přestože v ostatních závodech nepředvedla žádné oslnivé výkony (vítězství v Silverstone jim spadlo do klína rozhodnutím od zeleného stolu). A právě v Le Mans dokázal Signatech zvítězit a snad poprvé si někteří troufalejší členové modré skvadry mohli dovolit pomyšlení na mistrovský pohár. K němu ale v tu dobu vedla ještě poměrně dlouhá a namáhavá cesta.
Když projela 24. července modrá Alpina cílem závodu na Nürburgringu na první pozici, začínali se soupeři uznale vyjadřovat směrem k francouzskému týmu a všem bylo jasné, že trojice Menezes, Lapierre, Richelmi je vážným konkurentem na celkové vítězství. V té době ale ve výsledkové listině figurovalo mistrovských kandidátů několik a do konce sezóny bylo ještě daleko.
Na německý úspěch navázalo mexické stříbro doplněné zlatem z Texasu a rázem se modrý tým ocitl na čele průběžného pořadí. Nutno podotknout, že tým Signatech Alpine poprvé letos vyhrál kvalifikaci až v Austinu (6. závod sezóny). Ovšem kvalifikace není závod. V něm vůz doslova šlapal, jako drahý švýcarský chronograf a konkurenti jej vesměs poznávali pouze podle tvaru zadní kapotáže.
Malou naději u soupeřů vzkřísil závod v Japonsku, kde v rámci souboje s konkurencí Gustavo Menezes předvedl ladnou leteckou vložku, po které se v průběhu závodu propadl na 4. pozici, ale vůz přestál tvrdé přistání bez úhony a tým nakonec vyválčil v závodě 3. místo.
Do Šanghaje přijeli modří s náskokem 38 bodů a kolektivním slibem, že nikdo v týmu nebude v Číně myslet na mistrovský titul. Hovořit o něm nahlas by byl ten největší prohřešek. Za určitých okolností (tým RGR nevyhraje současně kvalifikaci i závod) by mohl tým Signatech slavit mistrovský titul už po tomto závodě. Už výsledky kvalifikace naznačovaly, že titul je hodně blízko - modří startovali z první řady, zatímco jejich největší konkurenti a jediní možní přemožitelé (tým RGR Sports by Morand #43) až z řady třetí. V průběhu čínského závodu to ale s Alpinou nevypadalo dobře, protože tým nezvolil správnou specifikaci pneumatik. Jak to všechno dopadlo už nyní víme a konečné čtvrté místo v závodě francouzskému týmu zajistilo před posledním závodem v Bahrajnu dostatečný náskok v podobě 32 bodů a tím v předstihu i letošní mistrovský titul v kategorii LMP2.
K velkému úspěchu se vyjádřil nejstarší a nejzkušenější člen mistrovské posádky Nicolas Lapierre: „Je to velký úspěch v naší brilantní sezóně. Nyní už mohu říci, že letošní rok byl skvělý. V Silverstone to ještě nevypadalo dobře, tam jsme skončili mimo pódium, ale nakonec jsme v jedné sezóně dokázali současně vyhrát Le Mans i titul. Tým Signatec Alpine byl po celou sezónu mega a proto si dnes večer zaslouží velkou párty.“ Nováček týmu i WEC, Gustavo Menezes, hodnotí svou první sezónu takto: „Kdyby mi vloni touto dobou kdokoliv řekl, že můžu najednou vyhrát Le Mans i mistrovský titul, nevěřil bych mu. Je to velká pocta pro celý tým. Chci poděkovat a pogratulovat všem, kdo se na tomto úspěchu jakoukoliv měrou podíleli.“ Stéphane Richelmi, třetí člen vítězné posádky, k tomu dodává: „To byla perfektní jízda a také neskutečný úspěch celého týmu. Je to trochu ironie, že i když jsme dnes nebyli na pódiu, tak se radujeme z titulu. Ale je to odměna za práci, kterou jsme odváděli po celou sezónu a tak má pro nás i dnešní 4. místo v závodě ohromnou cenu. Jsem hrdý na celý tým a hlavně chci poděkovat týmovému šéfovi Phillipe Sinaultovi.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.