Australan před závodem ve Fuji oznámil konec své aktivní kariéry a Porsche se ocitlo v situaci, kdy musí najít náhradu. O lukrativní sedačku se jistě bude ucházet mnoho pilotů a Porsche bude zajisté v situaci, kdy si bude moci vybírat.
Porsche je v motorsportu pojem a jeho jezdecká základna rozprostřená doslova po celém světě je natolik široká, že s obsazením tohoto postu nebudou mít v Německu problém. Adeptů je tolik, že jsou zodpovědní činitelé spíše postaveni před opačný problém - musí vybrat uvážlivě, protože Mark Webber byl ikonou.
Jednou z variant je obsazení uvolněného místa jezdcem, který vzešel z vlastní líhně nebo jezdcem, který v poslední době úspěšně reprezentoval německou značku v jiných kategoriích okruhových závodů. „Takovým vhodným adeptem může být např. vítěz závodu Le Mans 2015,“ říká šéf týmu Porsche Andreas Seidl, „a my máme takové jezdce hned dva.“ A pro slova chvály na adresu obou jezdců nejde daleko: „Způsob, s jakým po minimální přípravě zvítězili v tak náročném vytrvalostním závodě, je impozantní a ukazuje, jakými jsou oba dva nadanými piloty.“ Těmito jezdci jsou Nick Tandy a Earl Bamber, kteří závodí v seriálu IMSA Sportcars v Severní Americe, samozřejmě za značku Porsche. A oba dva jmenovaní byli součástí týmu Porsche ve zmíněném závodě 24 hodin Le Mans, kde úspěšně hájili barvy Porsche v kategorii LMGTE Pro.
Andreas Seidl ale odmítá jakékoli ukvapené závěry a nechce prozradit jméno toho, kdo usedne po bok Brendona Hartleyho a Tima Berharda do továrního prototypu Porsche 919 hybrid. „Výběr proběhne až po skončení sezóny a během prosince nebo nejpozději v lednu oznámíme výsledek. V tuto chvíli není nic ohledně volby nástupce Marka Webbera definitivní,“ uzavírá Andreas Seidl veškeré spekulace.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.