Australan před závodem ve Fuji oznámil konec své aktivní kariéry a Porsche se ocitlo v situaci, kdy musí najít náhradu. O lukrativní sedačku se jistě bude ucházet mnoho pilotů a Porsche bude zajisté v situaci, kdy si bude moci vybírat.
Porsche je v motorsportu pojem a jeho jezdecká základna rozprostřená doslova po celém světě je natolik široká, že s obsazením tohoto postu nebudou mít v Německu problém. Adeptů je tolik, že jsou zodpovědní činitelé spíše postaveni před opačný problém - musí vybrat uvážlivě, protože Mark Webber byl ikonou.
Jednou z variant je obsazení uvolněného místa jezdcem, který vzešel z vlastní líhně nebo jezdcem, který v poslední době úspěšně reprezentoval německou značku v jiných kategoriích okruhových závodů. „Takovým vhodným adeptem může být např. vítěz závodu Le Mans 2015,“ říká šéf týmu Porsche Andreas Seidl, „a my máme takové jezdce hned dva.“ A pro slova chvály na adresu obou jezdců nejde daleko: „Způsob, s jakým po minimální přípravě zvítězili v tak náročném vytrvalostním závodě, je impozantní a ukazuje, jakými jsou oba dva nadanými piloty.“ Těmito jezdci jsou Nick Tandy a Earl Bamber, kteří závodí v seriálu IMSA Sportcars v Severní Americe, samozřejmě za značku Porsche. A oba dva jmenovaní byli součástí týmu Porsche ve zmíněném závodě 24 hodin Le Mans, kde úspěšně hájili barvy Porsche v kategorii LMGTE Pro.
Andreas Seidl ale odmítá jakékoli ukvapené závěry a nechce prozradit jméno toho, kdo usedne po bok Brendona Hartleyho a Tima Berharda do továrního prototypu Porsche 919 hybrid. „Výběr proběhne až po skončení sezóny a během prosince nebo nejpozději v lednu oznámíme výsledek. V tuto chvíli není nic ohledně volby nástupce Marka Webbera definitivní,“ uzavírá Andreas Seidl veškeré spekulace.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?