Kdo nahradí Marka Webbera?

Týmový šéf Andreas Seidl a zkušený matador Mark Webber diskutují v garáži Porsche
Týmový šéf Andreas Seidl a zkušený matador Mark Webber diskutují v garáži Porsche, foto: Porsche
iM1 31. října 2016 15:15
Sdílej:

Australan před závodem ve Fuji oznámil konec své aktivní kariéry a Porsche se ocitlo v situaci, kdy musí najít náhradu. O lukrativní sedačku se jistě bude ucházet mnoho pilotů a Porsche bude zajisté v situaci, kdy si bude moci vybírat.

Porsche je v motorsportu pojem a jeho jezdecká základna rozprostřená doslova po celém světě je natolik široká, že s obsazením tohoto postu nebudou mít v Německu problém. Adeptů je tolik, že jsou zodpovědní činitelé spíše postaveni před opačný problém - musí vybrat uvážlivě, protože Mark Webber byl ikonou.

Jednou z variant je obsazení uvolněného místa jezdcem, který vzešel z vlastní líhně nebo jezdcem, který v poslední době úspěšně reprezentoval německou značku v jiných kategoriích okruhových závodů. „Takovým vhodným adeptem může být např. vítěz závodu Le Mans 2015,“ říká šéf týmu Porsche Andreas Seidl, „a my máme takové jezdce hned dva.“ A pro slova chvály na adresu obou jezdců nejde daleko: „Způsob, s jakým po minimální přípravě zvítězili v tak náročném vytrvalostním závodě, je impozantní a ukazuje, jakými jsou oba dva nadanými piloty.“ Těmito jezdci jsou Nick Tandy a Earl Bamber, kteří závodí v seriálu IMSA Sportcars v Severní Americe, samozřejmě za značku Porsche. A oba dva jmenovaní byli součástí týmu Porsche ve zmíněném závodě 24 hodin Le Mans, kde úspěšně hájili barvy Porsche v kategorii LMGTE Pro.

Andreas Seidl ale odmítá jakékoli ukvapené závěry a nechce prozradit jméno toho, kdo usedne po bok Brendona Hartleyho a Tima Berharda do továrního prototypu Porsche 919 hybrid. „Výběr proběhne až po skončení sezóny a během prosince nebo nejpozději v lednu oznámíme výsledek. V tuto chvíli není nic ohledně volby nástupce Marka Webbera definitivní,“ uzavírá Andreas Seidl veškeré spekulace.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?