Audi se chystá na svou derniéru v Číně

V deštivém závodě v Šanghaji 2015 vozy  Audi R18 souboj o vítězství prohrály
V deštivém závodě v Šanghaji 2015 vozy Audi R18 souboj o vítězství prohrály, foto: Audi Sport Press
iM1 30. října 2016 18:00
Sdílej:

Čína je pro Audi klíčová země. Vždyť na zdejším trhu Audi každoročně prodá nejvíce vozů ze své produkce. Proto je pro Audi nadcházející závod velice důležitý a německý tým i po ohlášeném konci svého působení ve WEC rozhodně do Šanghaje nejede jen do počtu.

V minulém závodě zaostalo Audi (#8) pouhých 1,439 sec. za vítězem závodu. „To je pro nás důvod neustále se snažit a hledat další oblasti zlepšení,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí závodního týmu Audi.  „A proto jsme před závodem v Číně přistoupili k určitým změnám.“ Po závodě v Le Mans se vozy Audi R18 neustále zlepšovaly. Na Nürburgringu ujely speciály Audi na čele závodu celkem 46 kol, což představuje 24% ujeté vzdálenosti, v Mexiku to bylo 27%, v Texasu 61% a v posledním závodě v Japonsku to bylo již téměř 72%. Pokud k tomu přidáme ještě pět pole position a tři nejrychlejší kola v posledních 4 závodech, tak je to jasný důkaz stoupající výkonnosti německých prototypů.

Druhé místo posádky Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis znamená snížení ztráty v průběžné klasifikaci jezdců na 5,5 bodu (na 2. místo) resp. 28,5 bodu (na 1. místo). Mezi obě posádky Audi se svým japonským triumfem vklínila posádka Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin. „Uvidíme trojitý souboj o mistrovský titul,“ říká Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi Sport. „Ale jsme realisté, do konce sezóny se hraje ještě o 52 bodů a samozřejmě nejlepší pozici v tomto má vedoucí posádka. Vynaložíme veškeré možné úsilí k tomu, abychom na konci sezóny byli úspěšní.“

Jediného úspěchu dosáhlo Audi v Šanghaji v roce 2013. Na 5 451 m dlouhém okruhu se skrývají dva extrémně náročné úseky, dvě unikátní „spirálovité" zatáčky a také dvě dlouhé rovinky. Poloměry zatáček jsou zde velmi rozdílné, takže jezdci některé zatáčky projíždí na první rychlostní stupeň, další na čtyřku nebo pětku.

Audi se v Šanghaji představí nejen v závodě FIA WEC. V rámci doprovodného programu se v Číně pojede také Audi R8 LMS Cup. Tento první značkový pohár Audi zde o víkendu absolvuje poslední dvě kola a o mistrovskou korunu bude bojovat hned 5 jezdců. Hlavní závod FIA WEC startuje v neděli 6. listopadu v 11:00 hodin místního času (04:00 SEČ).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.