Audi se chystá na svou derniéru v Číně

V deštivém závodě v Šanghaji 2015 vozy  Audi R18 souboj o vítězství prohrály
V deštivém závodě v Šanghaji 2015 vozy Audi R18 souboj o vítězství prohrály, foto: Audi Sport Press
iM1 30. října 2016 18:00
Sdílej:

Čína je pro Audi klíčová země. Vždyť na zdejším trhu Audi každoročně prodá nejvíce vozů ze své produkce. Proto je pro Audi nadcházející závod velice důležitý a německý tým i po ohlášeném konci svého působení ve WEC rozhodně do Šanghaje nejede jen do počtu.

V minulém závodě zaostalo Audi (#8) pouhých 1,439 sec. za vítězem závodu. „To je pro nás důvod neustále se snažit a hledat další oblasti zlepšení,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí závodního týmu Audi.  „A proto jsme před závodem v Číně přistoupili k určitým změnám.“ Po závodě v Le Mans se vozy Audi R18 neustále zlepšovaly. Na Nürburgringu ujely speciály Audi na čele závodu celkem 46 kol, což představuje 24% ujeté vzdálenosti, v Mexiku to bylo 27%, v Texasu 61% a v posledním závodě v Japonsku to bylo již téměř 72%. Pokud k tomu přidáme ještě pět pole position a tři nejrychlejší kola v posledních 4 závodech, tak je to jasný důkaz stoupající výkonnosti německých prototypů.

Druhé místo posádky Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis znamená snížení ztráty v průběžné klasifikaci jezdců na 5,5 bodu (na 2. místo) resp. 28,5 bodu (na 1. místo). Mezi obě posádky Audi se svým japonským triumfem vklínila posádka Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin. „Uvidíme trojitý souboj o mistrovský titul,“ říká Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi Sport. „Ale jsme realisté, do konce sezóny se hraje ještě o 52 bodů a samozřejmě nejlepší pozici v tomto má vedoucí posádka. Vynaložíme veškeré možné úsilí k tomu, abychom na konci sezóny byli úspěšní.“

Jediného úspěchu dosáhlo Audi v Šanghaji v roce 2013. Na 5 451 m dlouhém okruhu se skrývají dva extrémně náročné úseky, dvě unikátní „spirálovité" zatáčky a také dvě dlouhé rovinky. Poloměry zatáček jsou zde velmi rozdílné, takže jezdci některé zatáčky projíždí na první rychlostní stupeň, další na čtyřku nebo pětku.

Audi se v Šanghaji představí nejen v závodě FIA WEC. V rámci doprovodného programu se v Číně pojede také Audi R8 LMS Cup. Tento první značkový pohár Audi zde o víkendu absolvuje poslední dvě kola a o mistrovskou korunu bude bojovat hned 5 jezdců. Hlavní závod FIA WEC startuje v neděli 6. listopadu v 11:00 hodin místního času (04:00 SEČ).

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.