Čína je pro Audi klíčová země. Vždyť na zdejším trhu Audi každoročně prodá nejvíce vozů ze své produkce. Proto je pro Audi nadcházející závod velice důležitý a německý tým i po ohlášeném konci svého působení ve WEC rozhodně do Šanghaje nejede jen do počtu.
V minulém závodě zaostalo Audi (#8) pouhých 1,439 sec. za vítězem závodu. „To je pro nás důvod neustále se snažit a hledat další oblasti zlepšení,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí závodního týmu Audi. „A proto jsme před závodem v Číně přistoupili k určitým změnám.“ Po závodě v Le Mans se vozy Audi R18 neustále zlepšovaly. Na Nürburgringu ujely speciály Audi na čele závodu celkem 46 kol, což představuje 24% ujeté vzdálenosti, v Mexiku to bylo 27%, v Texasu 61% a v posledním závodě v Japonsku to bylo již téměř 72%. Pokud k tomu přidáme ještě pět pole position a tři nejrychlejší kola v posledních 4 závodech, tak je to jasný důkaz stoupající výkonnosti německých prototypů.
Druhé místo posádky Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis znamená snížení ztráty v průběžné klasifikaci jezdců na 5,5 bodu (na 2. místo) resp. 28,5 bodu (na 1. místo). Mezi obě posádky Audi se svým japonským triumfem vklínila posádka Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin. „Uvidíme trojitý souboj o mistrovský titul,“ říká Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi Sport. „Ale jsme realisté, do konce sezóny se hraje ještě o 52 bodů a samozřejmě nejlepší pozici v tomto má vedoucí posádka. Vynaložíme veškeré možné úsilí k tomu, abychom na konci sezóny byli úspěšní.“
Jediného úspěchu dosáhlo Audi v Šanghaji v roce 2013. Na 5 451 m dlouhém okruhu se skrývají dva extrémně náročné úseky, dvě unikátní „spirálovité" zatáčky a také dvě dlouhé rovinky. Poloměry zatáček jsou zde velmi rozdílné, takže jezdci některé zatáčky projíždí na první rychlostní stupeň, další na čtyřku nebo pětku.
Audi se v Šanghaji představí nejen v závodě FIA WEC. V rámci doprovodného programu se v Číně pojede také Audi R8 LMS Cup. Tento první značkový pohár Audi zde o víkendu absolvuje poslední dvě kola a o mistrovskou korunu bude bojovat hned 5 jezdců. Hlavní závod FIA WEC startuje v neděli 6. listopadu v 11:00 hodin místního času (04:00 SEČ).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?