Jeden celý ročník FIA World Endurance Championship znamená urazit stovky tisíc kilometrů po 4 světadílech. Fanoušci vidí týmy v boxech, auta a jezdce na trati, ale to vše vyžaduje enormní úsilí v zákulisí. O logistiku okolo celého seriálu se stará společnost DHL, která je oficiálním partnerem FIA WEC.
Většina obecného vybavení a materiálu, jako např. pneumatiky, palivo, vybavení pitlane, reklamní panely, rádiové zařízení a další materiály pořadatele je přepravováno ve 40´ kontejnerech po moři. Vybavení týmů, maziva, čisticí prostředky, náhradní díly, to vše putuje leteckou přepravou. Všechny tyto zásilky jsou doručeny do cílové destinace tak, aby se na daném místě mohly objevit v přibližně stejném čase. Z cílových překladišť (letiště, přístav) jsou na konečné místo určení, tedy na závodní okruh, přepraveny pomocí kamionů. Brzy po doručení tohoto materiálu se na místě objeví také hlavní závodní náčiní v podobě všech 33 závodních vozů (LMP a GTE), 3 Safety carů, jednoho T-car a dalších dílů a vybavení. Tuto přepravu zajišťuje speciální nákladní Boeing 747 Jumbo. Vozy a materiál jsou po nutné kontrole a odbavení také přepraveny na závodní okruh. Ve chvíli, kdy se závodní speciály připravují k prvnímu volnému tréninku, dopravní specialisté již se zástupci jednotlivých týmů připravují koordinaci přepravy na další okruh. Díky tomu mohou lidé od DHL sledovat vlastní závod, ale ihned po projetí vozů cílem se celý přepravní kolotoč znovu roztáčí na plno.
Takto to vypadá celkem jednoduše, ale každý závod s sebou přináší nové logistické výzvy. Např. díky počasí se může charterový let opozdit o několik hodin, ale na celé operaci se to nesmí nijak projevit. K tomu je nutné připočíst i další výzvy v podobě neočekávaných požadavků týmů, např. když je nutné z evropského sídla týmu dopravit během několika hodin do dějiště zámořského závodu nový monokok.
Logistika celého šampionátu, jakým je World Endurance Championship, po celém světě je mimořádný úkol. V letošním roce to představuje 22 charterových letů, při kterých se přepraví 22000 tun materiálu. Souběžně s tím je nutné převézt dalších 198000 litrů pohonných hmot, 10000 kusů pneumatik a mimo to pro potřeby jednotlivých týmů zajistit přibližně dalších 200 individuálních expresních zásilek. Přepravní požadavky se neustále zvyšují a DHL na to musí reagovat. S tím, jak se WEC neustále rozrůstá, se zvyšují i objemy přepravovaného materiálu. Pro DHL to znamená přijmout novou výzvu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?