WEC: PREVIEW NÜRBURGRING - Letošní ročník vytrvalostních závodů World Endurance Championchip je ve své třetině - co do počtu závodů či ve své polovině - z pohledu časové délky závodů. Doposud jsme byli svědky zajímavých klání, ve kterých nechyběla ani akce nebo naopak velká dávka smůly. Máme za sebou 36 hodin plných rychlosti nejen na trati nebo v boxech, ale i v továrnách a sídlech zúčastněných týmů.
Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech se letos chystá na svůj 4. podnik, který se uskuteční 22. - 24. července na německém Nürburgringu. Závod bude domácí prezentací nejen pro oba německé „koncernové“ rivaly Porsche a Audi. Okruh v pohoří Eifel je vzdálený zhruba 85 km od Kolína nad Rýnem, kde má své sídlo Toyota Motorsport, a který je zároveň domovem evropské divize amerického Fordu.
Toyota bude chtít odčinit nepodařený minulý závod 24h Le Mans, kde její vedoucí posádka A. Davidson / S. Buemi / K. Nakajima odpadla z prvního místa v předposledním kole závodu! Pro Toyotu tak bude německé klání jakýmsi reparátem, kterým se pokusí odčinit tento smolný a pro novodobou historii účasti Toyoty ve WEC takříkajíc zakletý francouzský závod. Naproti tomu Ford bude chtít navázat na své napínavé, ale na rozdíl od Toyoty vítězné představení. Vozy s modrým oválem se ve Francii na tratě vytrvalostních závodů vrátily po 50 letech a svůj comeback oděly do vítězné zlaté barvy.
V nejrychlejší divizi LMP1 se kromě výše zmíněné Toyoty (TS050 Hybrid) budou opět prezentovat tovární týmy Porsche (919 Hybrid) a Audi (R18), kterým budou sekundovat soukromé stáje Rebellion Racing (R-ONE AER) a ByKolles (CLM P1/01). V letošním roce je nejúspěšnější Porsche, doposud dominantní Audi se letos zatím nedaří tak, jako v uplynulých sezónách a Toyota je v průběžném pořadí na 3 příčce.
V kategorii LMP2, která by se s nadsázkou dala nazvat mezinárodním značkovým mistrovstvím Nissanu, se představí tradiční rivalové Signatech-Alpine (Alpine A460), G-Drive Racing (Oreca 05), SMP Racing (BR01), Extreme Speed Motorsport (Ligier JS P2), Strakka Racing (Gibson 015S), Baxi DC Racing (Alpine A460), RGR Sport (Ligier JS P2) a Manor (Oreca 05). Všechny tyto prototypy používají pohonné jednotky Nissan. V průběžném pořadí si zatím nejlépe vede francouzský Signatec-Alpine, kterému sekunduje ruská stáj G-Drive Racing před mexickým týmem RGR Sport.
Nejpestřejší bude tradičně startovní listina skupiny LMGTE, kde své síly změří kromě zmíněného Fordu (GT) také Ferrari (488 GTE, F458 Italia), Porsche (911 RSR), Aston Martin (V8 Vantage) a Corvette (C7). Italská značka bude chtít odčinit svůj neúspěch z minulého klání a Fordu jistě nedaruje ani centimetr německého asfaltu. Své mistrovské body bude ale jistě chtít inkasovat také domácí Porsche a Corvette ani Aston Martin určitě nepojedou do německých hor jen na výlet.
22. července v poledne vyjede všech 33 posádek na Nürburgringu k prvnímu tréninku, v neděli 24. července večer pak budeme znát vítěze 4. pokračování World Endurance Championchip 2016.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.