WEC: PREVIEW NÜRBURGRING - Letošní ročník vytrvalostních závodů World Endurance Championchip je ve své třetině - co do počtu závodů či ve své polovině - z pohledu časové délky závodů. Doposud jsme byli svědky zajímavých klání, ve kterých nechyběla ani akce nebo naopak velká dávka smůly. Máme za sebou 36 hodin plných rychlosti nejen na trati nebo v boxech, ale i v továrnách a sídlech zúčastněných týmů.
Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech se letos chystá na svůj 4. podnik, který se uskuteční 22. - 24. července na německém Nürburgringu. Závod bude domácí prezentací nejen pro oba německé „koncernové“ rivaly Porsche a Audi. Okruh v pohoří Eifel je vzdálený zhruba 85 km od Kolína nad Rýnem, kde má své sídlo Toyota Motorsport, a který je zároveň domovem evropské divize amerického Fordu.
Toyota bude chtít odčinit nepodařený minulý závod 24h Le Mans, kde její vedoucí posádka A. Davidson / S. Buemi / K. Nakajima odpadla z prvního místa v předposledním kole závodu! Pro Toyotu tak bude německé klání jakýmsi reparátem, kterým se pokusí odčinit tento smolný a pro novodobou historii účasti Toyoty ve WEC takříkajíc zakletý francouzský závod. Naproti tomu Ford bude chtít navázat na své napínavé, ale na rozdíl od Toyoty vítězné představení. Vozy s modrým oválem se ve Francii na tratě vytrvalostních závodů vrátily po 50 letech a svůj comeback oděly do vítězné zlaté barvy.
V nejrychlejší divizi LMP1 se kromě výše zmíněné Toyoty (TS050 Hybrid) budou opět prezentovat tovární týmy Porsche (919 Hybrid) a Audi (R18), kterým budou sekundovat soukromé stáje Rebellion Racing (R-ONE AER) a ByKolles (CLM P1/01). V letošním roce je nejúspěšnější Porsche, doposud dominantní Audi se letos zatím nedaří tak, jako v uplynulých sezónách a Toyota je v průběžném pořadí na 3 příčce.
V kategorii LMP2, která by se s nadsázkou dala nazvat mezinárodním značkovým mistrovstvím Nissanu, se představí tradiční rivalové Signatech-Alpine (Alpine A460), G-Drive Racing (Oreca 05), SMP Racing (BR01), Extreme Speed Motorsport (Ligier JS P2), Strakka Racing (Gibson 015S), Baxi DC Racing (Alpine A460), RGR Sport (Ligier JS P2) a Manor (Oreca 05). Všechny tyto prototypy používají pohonné jednotky Nissan. V průběžném pořadí si zatím nejlépe vede francouzský Signatec-Alpine, kterému sekunduje ruská stáj G-Drive Racing před mexickým týmem RGR Sport.
Nejpestřejší bude tradičně startovní listina skupiny LMGTE, kde své síly změří kromě zmíněného Fordu (GT) také Ferrari (488 GTE, F458 Italia), Porsche (911 RSR), Aston Martin (V8 Vantage) a Corvette (C7). Italská značka bude chtít odčinit svůj neúspěch z minulého klání a Fordu jistě nedaruje ani centimetr německého asfaltu. Své mistrovské body bude ale jistě chtít inkasovat také domácí Porsche a Corvette ani Aston Martin určitě nepojedou do německých hor jen na výlet.
22. července v poledne vyjede všech 33 posádek na Nürburgringu k prvnímu tréninku, v neděli 24. července večer pak budeme znát vítěze 4. pokračování World Endurance Championchip 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.