Na světě neexistuje prestižnější závod do vrchu, než ten konaný na americké hoře Pikes Peak, tyčící se do výšky 4302 metrů. V současnosti se do tohoto extrémního závodu pouští i mnoho elektromobilů, včetně jednoho, o jehož existenci možná ani nevíte.
V loňském roce jsme vás informovali o tom, že nově představená Acura NSX se stane novým safety carem pro závod Pikes Peak Hill Climp.
V letošním roce budou mít diváci možnost opět na trati sledovat zmíněnou Acuru NSX. Na trati se totiž objeví opět dva tyto vozy ve své sériové podobě a jeden, v poněkud nezvyklé verzi -jako závodní speciál, poháněný čistě elektrickou energií!
O pohon vozu se stará čtveřice elektromotorů a součásti kompletně převzaté z Hondy CR-Z, která barvy Hondy na slavném závodě do vrchu hájila v kategorii elektromobilů v loňském roce.
Za volant se opět posadí Tetsuya Yamano, který v loni se zmíněným CR-Z ovládl kategorii elektromobilů s časem 10:23.829. Jestli se Acuře, potažmo Hondě povede ovládnout kategorii elektromobilů, se dozvíme již za pět dní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?