Na světě neexistuje prestižnější závod do vrchu, než ten konaný na americké hoře Pikes Peak, tyčící se do výšky 4302 metrů. V současnosti se do tohoto extrémního závodu pouští i mnoho elektromobilů, včetně jednoho, o jehož existenci možná ani nevíte.
V loňském roce jsme vás informovali o tom, že nově představená Acura NSX se stane novým safety carem pro závod Pikes Peak Hill Climp.
V letošním roce budou mít diváci možnost opět na trati sledovat zmíněnou Acuru NSX. Na trati se totiž objeví opět dva tyto vozy ve své sériové podobě a jeden, v poněkud nezvyklé verzi -jako závodní speciál, poháněný čistě elektrickou energií!
O pohon vozu se stará čtveřice elektromotorů a součásti kompletně převzaté z Hondy CR-Z, která barvy Hondy na slavném závodě do vrchu hájila v kategorii elektromobilů v loňském roce.
Za volant se opět posadí Tetsuya Yamano, který v loni se zmíněným CR-Z ovládl kategorii elektromobilů s časem 10:23.829. Jestli se Acuře, potažmo Hondě povede ovládnout kategorii elektromobilů, se dozvíme již za pět dní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?